Familie en feestjes

24-08-2016 14:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een grote familie en in de loop van de tijd heb ik geleerd wat eigenlijk familie voor mij betekent en wat het inhoud. En eerlijk gezegd heb ik daar ook vrede mee.. Maar nu zit ik toch met een vraag..



Als jullie bijvoorbeeld een feestje geven voor jullie kind, nodig je dan iedereen uit omdat het familie is? Of nodig je dan alleen de mensen uit die je echt wilt uitnodigen?



Om het even duidelijk te krijgen, mijn dochtertje wordt bijna 1 en heb een klein deel van de familie uitgenodigd. Mijn nichtje wordt ook bijna schelen, ze schelen niet zoveel. Mijn zus heeft volgens mij daarin iedereen uitgenodigd. Omdat het maar een paar weken scheelt ga ik nu allemaal vragen in mijn hoofd halen, of dat niet raar is? Of dat er scheve gezichten zijn? Etc?



Hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent jij. Doen wat jij (& partner) wil.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Wij hebben het de eerste jaren sowieso heel klein en rustig gehouden en dat begreep iedereen best. Nou heb ik ook niet zo'n enorme familie dus dat scheelt.
Ik zou gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als zij dat raar vinden ligt dat meer bij hun dan bij jou.
Alleen wie je wil en wat in belang van je kind is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote familie en kennissen/vriendenkring, maar nodig echt maar een klein deel uit. Opa's en oma's, onze broers en zussen (en als ze niet kunnen is dat geen probleem) en twee koppeltjes vrienden met kinderen. Vrienden die geen kinderen hebben doe ik een kinderverjaardag niet aan en mijn neven en nichten en verdere aanverwanten doe ik ook niet tenzij ik er heel close mee zou zijn. Het blijft overzichtelijk, kind kan lekker spelen met de cadeautjes en raakt niet helemaal van de leg van zoveel gasten en cadeautjes.

Schoonzusje nodig echter zo 50 man uit op de verjaardag van haar kind. Echt djeez, wat een rotverjaardagen zijn dat altijd. Nichtje pakt cadeau aan, scheurt het papier er af, zegt een verplicht dankjewel, pleurt het op de stapel en gaat verder met spelen. Twee minuten later hetzelfde ritueel.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil. Zo lang je maar niet van al je familie verwacht dat ze op komen draven voor elke kinderverjaardag mag je ze uitnodigen als je dat leuk vindt. En als je het niet leuk vind en het lekker klein wil houden, dan hou je het lekker klein. Als mensen dan rond de verjaardag langs willen komen maken ze maar een afspraak, en dan kun je altijd nog roepen dat ze best ook op die dag mogen komen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij sowieso mag uitnodigen wie jij wilt. Mocht je vragen krijgen kun je altijd aangeven dat je het klein wilt houden.



je verhaal is herkenbaar. Wij hadden op een gegeven moment ieder weekend meerdere verplichtingen. Doordat wij daarnaast beide onregelmatig werken hierdoor ook nooit meer iets voor ons 2e. Ik ben nu zwanger maar zijn nu ook echt bewust keuzes aan het maken wat we wel een wat niet doen. Mensen die voor ons belangrijk zijn die gaan voor. Niet altijd makkelijk want je kan niet iedereen tevreden houden naar geeft wel rust. Ik heb de keuze nog niet boeven maken maar weet wel dat de keuze voor bijv. 1e verjaardag op deze manier gemaakt gaat worden. Ons leven, onze keuze. Mocht iemand dat niet snappen dan is het waarschijnlijk iemand die verder weg staat een dan is het om prima als het contract er minder door word (ookal is het familie, jij hebt niet daarvoor gekozen)
Hier ook een grote familie. Maar ik heb toen Dorian 1 werd alleen die mensen uitgenodigd die hij ook kende en regelmatig zag. En dat waren dus ook de buren en vriendinnen van mij. Ooms en tantes en dergelijke niet. Kreeg ik wel her en der lief kaartjes van.

En zo hebben we verjaardag 2 ook gevierd en zal straks nummer 3 ook zo gaan. Met de mensen die HIJ kent, niet omdat de familie nu eenmaal familie is. Daar heeft niemand iets aan in mijn beleving.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 augustus 2016 @ 15:45:

Hier ook een grote familie. Maar ik heb toen Dorian 1 werd alleen die mensen uitgenodigd die hij ook kende en regelmatig zag. En dat waren dus ook de buren en vriendinnen van mij. Ooms en tantes en dergelijke niet. Kreeg ik wel her en der lief kaartjes van.

En zo hebben we verjaardag 2 ook gevierd en zal straks nummer 3 ook zo gaan. Met de mensen die HIJ kent, niet omdat de familie nu eenmaal familie is. Daar heeft niemand iets aan in mijn beleving.Dit vind ik wel een goed uitgangspunt, want dan is het voor de jarige job ook leuk en is hij op zijn gemak. In plaats van dat hij gefeliciteerd/aangehaald/vastgepakt wordt door allerlei wildvreemden. Ik vond het als ouder kind al niet zo leuk die ooms en tantes die je anders nooit zag en dan moest zoenen en popiejopie met je gingen doen. Maar ja, het leverde wel een cadeautje op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik nodig niemand uit, ze komen gewoon standaard altijd. Uitnodigingen worden in mijn familie en schoonfamilie alleen gegeven als er sprake is van een andere locatie of speciale gelegenheid.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Doen wat goed voelt voor jou!



Al moet ik zeggen dat ik erg warme en fijne herinneringen aan mijn verjaardagen als kind. Er kwamen vaak wel 30+ kinderen en dan nog hun ouders. Fantastisch was dat! Maar goed, mijn ouders hadden daar ook de ruimte voor. Zelf zou ik het nu niet meer zo groot aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het weinig scheve gezichten op zal leveren hoor want laten we eerlijk wezen, baby en kinderverjaardagen zijn geen zak aan..je gaat er meestal heen uit verplichting, voor de ouders. En niet omdat je er zelf nou zo veel aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Het voelt toch wel een beetje als een opluchting om dit te lezen. Want ik sta er ook achter hoe wij het aanpakken. Maar raak soms toch een beetje onzeker of ga twijfelen aan onze manieren. Maar wij kijken altijd naar het belang van de kinderen en wie er een rol speelt. Komt helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven