Zuid-Afrika! Wat mag ik niet missen?

06-04-2016 16:48 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



We gaan met zijn 2 in September/Oktober 3 of 4 (?) weken naar Zuid Afrika. Zoals het onderwerp al zegt.. wat mag ik niet missen? Wie is er geweest en heeft tips? Een leuk hotel? anything?



Het plan is om een auto (4x4?) te huren en van Johannesburg naar Kaapstad te rijden via onder andere het Krugerpark, Swaziland en Lesotho, Jeffreys Bay, Addo Elphant park en Kaapstad..en weer terug te vliegen. We willen graag op safari, veel natuur en dieren. Maar ook Raften, Paardrijden en surfen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ooh en in Drakensbergen nog geziplined (canopy) en op een quad gecrosst. Allebei ook zeer de moeite waard, en niet duur voor Nederlandse begrippen. (Alles is super goedkoop overigens, denk 40 euro voor 2 personen 3 gangen diner en drankjes erbij)
Alle reacties Link kopieren
Echt super leuk al die updates! Vooral door blijven updaten Hoor graag hoe jullie het ervaren. Het klinkt in ieder geval super!



Ik heb nu officieel besloten geen internationaal rijbewijs te halen! Top!

Ik had wel overal gelezen dat je niets moet betalen aan de politie. Desnoods meegaan naar het bureau.



Het is voor ons een beetje proppen en nog niet alles helemaal uitgestippeld maar wat we nu hebben is.



Johannesburg - Pretoria 1 nacht - Hazyview 1 nacht - Krugerpark - 3 nachten - Swaziland - 1 nacht - Hluhluwe-Imfolozipark wilderness trail 3 nachten - St Lucia 2 nachten - Drakensbergen Paardrijden 2 nachten - Vliegen van Durban naar Port Elizabeth - Surfen Jeffreys Bay, ST Francis Bay - Hierna staat nog niets vast, maar ik dacht aan Plettenberg Bay (Surf) - Wilderness? Mosselbay?(surf) en dan door naar kaapstad. In Principe hebben we 1/2 dagen in Kaapstad. Zoveel te zien en te doen in zo weinig tijd :(
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoor graag bij welke bootrip organisatie we kunnen boeken in St Lucia. Kleine bootjes klinken leuker
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 08 augustus 2016 @ 19:50:

Ja, we zijn er Marley. Afgelopen woensdag aangekomen.

Lang verhaal kort, het is hier heerlijk.Fijn dat je zo geniet! en dat het nog goed is gekomen met het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van die 1/2 dagen in Kaapstad. Het is daar echt fantastisch !!
Alle reacties Link kopieren
quote:marley79 schreef op 11 augustus 2016 @ 21:15:

Oh ik hoor graag bij welke bootrip organisatie we kunnen boeken in St Lucia. Kleine bootjes klinken leukerWij zijn sinds gistermiddag in St Lucia en gaan vanmiddag de croc hippo tour doen. Ik laat het weten. Wij wilden eigenlijk ook naar Hluwhluwe maar na 4 dagen Krugerpark en heel veel dieren te hebben gespot, laten we die lopen. Best veel gedaan de afgelopen 8 dagen en het is hier heerlijk weer dus gaan een paar dagen relaxen bij het zwembad en niet de hele dag op stap. Moet ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 08 augustus 2016 @ 21:27:

Ik vertrek morgen. Ik zit nu in een hotel in de buurt van Schiphol. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Marley, ik zou een simkaart met data kopen en op je telefoon navigeren. Die data is sowieso handig. Er zijn wel afgelegen plekken waar geen dekking is voor data, maar navigatie heb je het meest in de steden nodig!
Alle reacties Link kopieren
quote:lime222 schreef op 20 augustus 2016 @ 10:36:

Marley, ik zou een simkaart met data kopen en op je telefoon navigeren. Die data is sowieso handig. Er zijn wel afgelegen plekken waar geen dekking is voor data, maar navigatie heb je het meest in de steden nodig!Klopt, ik had in eerste instantie 1 simkaart met airtime en data gekocht voor een oude telefoon maar uiteindelijk heb ik voor mijn normale mobiel en de kinderen ook een simkaart met 1 gb gekocht, kost maar een tientje en WiFi is soms slecht. En voor navigatie handig hoewel je alleen voor de route internet nodig hebt en als de route is gevonden dan kun je internet weer uitzetten. Airtime wel handig want dan kon ik gewoon even de airbnb bellen om te melden dat we eraan kwamen en ook handig om telefonisch te reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je je telefoon als navigatie? Met welke app kun je offline kaarten downloaden? als je alleen je gps aanzet kost dat geen data toch?



Ik zit nu te kijken naar waar te overnachten tijdens de tuinroute. Is plettenberg een leuk uitvalsbasis voor Plet/Knysna en storms river mouth? Misschien Jeffreys bay.. Of is het te ver rijden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Google maps, route opzoeken als je WiFi of 4g hebt, nadat deze is gedownload, kun je via je GPS de route gebruiken. Neem wel een powwrbank mee want je batterij gaat wel sneller leeg ermee. Wat betreft Knysna/Plettenberg, niet geweest dus geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook Google Maps op de telefoon en rijden dan met de offline kaart van ZA, ideaal. Als je een oplader meeneemt voor in de auto heb je ook niet dat de batterij snel leeg is. Plettenberg bay vind ik niet zoveel aan. Knysna is heel leuk, wij zijn helemaal fan en komen er elk jaar, maar wij hebben er kennissen zitten en zijn niet helemaal objectief misschien Het is wel vrij toeristisch, vooral oude mensen, maar de natuur is prachtig. Ik zou daar overnachten denk ik, maar goed ik weet hoeveel tijd je hebt en wat je precies wil zien. Plettenberg bay is niet zo ver van Knysna, maar de Storms River mouth wel 1,5 uur. Jeffreys bay is wat dat betreft dichterbij, maar ben daar zelf nog nooit geweest
Alle reacties Link kopieren
Hi! Bedankt voor de tip. Hoe heet die app googleplay? Op ZA vind ik een heleboel (uiteraard).



Ja.. maar in Plettenberg bay kun je surfen in Knysna niet dacht ik. Ik wil er wel een dagje heen maar het gaat me vooral om de golven. Vind het mooi om wakker te worden.. 2 uur te surfen en dan op pad te gaan, zoiets..



Maar ik denk dat het nu wordt Overnachten in Jbay - Plett - Wilderness.. en dan door naar kaapstad en daar een paar dagen vertoeven, of nog even stoppen in mosselbaai.



Ik begrijp steeds beter waarom Runningmonster 4 maanden bezig is geweest met voorbereiden ahah.. Ik ben nog steeds niet klaar
Alle reacties Link kopieren
Stom van me, je wilde idd surfen. Dan lijkt me het plan wat je hebt prima.

Over de app, geen idee We gooien het er altijd weer af als we thuis zijn. Volgens mij had man iets gedownload via de computer met een of ander speciaal programma. We hebben ook wel eens de app van TomTom gebruikt dacht ik en als ik in googleplay kijk komt Sygic me ook bekend voor. Als je op map south africa offline zoekt zie je er een paar. Ik zou er een aantal proberen met de adressen die je al hebt, zodat je kunt zien welke fijn werkt.
Alle reacties Link kopieren
haah oke.. nog altijd wel een goede tip. Ik ga ermee aan de slag.. vanavond even kijken. Toch wel spannend nu het allemaal dichterbij komt.
Alle reacties Link kopieren
De app is Google maps en is gratis. Sygic was ook handig. Ik had een gratis proefversie en was handig maar na 7 dagen werd het een betaalde app en toen ben ik weer verder gegaan met Google maps, echt een uitkomst.



Wat heerlijk dat je nog gaat Marley, wij gaan morgen weer naar NL. Gaat een lange trip worden. Vliegen om 12 u van CPT naar J'burg waar we 5 u overstap hadden voor de zekerheid maar onze Air France vlucht vertrekt een uur later dus 6 uur. Dan zouden we een uur overstaptijd hebben in Parijs maar die vlucht is geannuleerd met het gevolg dat we zijn overgeboekt op een vlucht die 4 uur later vertrekt. Pfff first world problems zullen we maar zeggen maar zal blij zijn als we weer thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu toevallig in Zuid-Afrika en heb echt enorm veel gezien: Johannesburg - Misty Mountain - Witrivier - Krugerpark - Swaziland - St. Lucia - Durban - Oos-Londen (alleen om te overnachten) - Port Elizabeth - Knysna - Oudtshoorn - Kaapstad.



Nu ben ik in Kaapstad. Morgen naar Stellenbosch en morgenavond de vlucht terug naar huis. Een must-do-reis!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:lime222 schreef op 20 augustus 2016 @ 10:36:

Marley, ik zou een simkaart met data kopen en op je telefoon navigeren. Die data is sowieso handig. Er zijn wel afgelegen plekken waar geen dekking is voor data, maar navigatie heb je het meest in de steden nodig!

Volledig mee eens. In Londen heb ik een SIM-kaart met een mobiele router gebruikt en Google Maps, en gaan met die banaan. Het maakt een fysieke plattegrond volledig overbodig.



Vandaag tijdens het shoppen in Waterfront (bekend winkelcentrum van Kaapstad) heb ik ook gebruik van gemaakt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 23 augustus 2016 @ 18:55:

[...]



Volledig mee eens. In Londen heb ik een SIM-kaart met een mobiele router gebruikt en Google Maps, en gaan met die banaan. Het maakt een fysieke plattegrond volledig overbodig.



Vandaag tijdens het shoppen in Waterfront (bekend winkelcentrum van Kaapstad) heb ik ook gebruik van gemaakt.Had ik je wel tegen kunnen komen, ben ook in Kaapstad en was ook bij Waterfront. Ga ook morgenavond naar huis maar dan vanaf Johannesburg. Toevallig. Goede reis
Alle reacties Link kopieren
Gaaf zeg!!! Runningmonster.. niet te geloven dat het er al weer op zit voor je.. Jammer dat de terugreis zo is. Wij hebben ook een lange overstap. Extra vermoeiend.



Hoe was je reis? uitrusten in st Lucia en toen?
Alle reacties Link kopieren
quote:marley79 schreef op 24 augustus 2016 @ 15:31:

Gaaf zeg!!! Runningmonster.. niet te geloven dat het er al weer op zit voor je.. Jammer dat de terugreis zo is. Wij hebben ook een lange overstap. Extra vermoeiend.



Hoe was je reis? uitrusten in st Lucia en toen?Ja echt hè, omgevlogen. We zijn na St Lucia naar Durban gereden en toen naar Kaapstad gevlogen. 3 dagen Franschhoek gedaan, superappartement hadden we, paardgereden tussen de wijnranken en een rondje met de wijn tram gemaakt, in Hermanus met de boot walvissen gespot. Geweldig! Geëindigd in Kaapstad 5 dagen en daar Table Mountain gedaan, de hop on hop off bus, kaap de goede hoop en gisteren naar de bloemenvelden van West Coast National Park geweest. Wat een fantastische reis, ik wil nu al terug!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je zo genoten hebt Runningmonster:) Wij gaan binnenkort ook weer. Verliefd op Zuid Afrika, komen er zeker 2 x per jaar en het liefst nog extra We hebben 1 x een rondreis gemaakt en nu blijven we vooral in de Kaap. Maar er staan nog wel wat dingen op ons lijstje zoals bijvoorbeeld Drakensbergen en St Lucia. Wat vond je van Durban?
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 24 augustus 2016 @ 18:09:

[...]



Ja echt hè, omgevlogen. We zijn na St Lucia naar Durban gereden en toen naar Kaapstad gevlogen. 3 dagen Franschhoek gedaan, superappartement hadden we, paardgereden tussen de wijnranken en een rondje met de wijn tram gemaakt, in Hermanus met de boot walvissen gespot. Geweldig! Geëindigd in Kaapstad 5 dagen en daar Table Mountain gedaan, de hop on hop off bus, kaap de goede hoop en gisteren naar de bloemenvelden van West Coast National Park geweest. Wat een fantastische reis, ik wil nu al terug!Klinkt heeeeeeeeeerlijk!!!! Super!:) wat een goede voorbereiding al niet kan doen gehghe
Klinkt heerlijk allemaal! Hoelang was jij ook alweer? En voelde het rijden een beetje veilig? Ik hoor toch ook nog weleens verhalen over m.n. Johannesburg en Durban dat mensen het niet prettig vonden rijden daar. Wij twijfelen nog steeds of de kids niet net een jaartje ouder moeten zijn.

Hoe was het weer willen mijn kids weten? Ook nog eens een zwembadje kunnen pakken?
quote:Lisbeth_Salander schreef op 25 augustus 2016 @ 10:55:

Wat leuk dat je zo genoten hebt Runningmonster:) Wij gaan binnenkort ook weer. Verliefd op Zuid Afrika, komen er zeker 2 x per jaar en het liefst nog extra We hebben 1 x een rondreis gemaakt en nu blijven we vooral in de Kaap. Maar er staan nog wel wat dingen op ons lijstje zoals bijvoorbeeld Drakensbergen en St Lucia. Wat vond je van Durban?Wij hebben een paar jaar geleden ook een rondreis gemaakt en willen terug naar de Kaap. Heb jij goede adressen in die regio?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven