Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:rozea schreef op 24 augustus 2016 @ 10:09:

[...]





Dankjewel



Ik heb het onderaan mijn profiel staan: geen adcards. Maar idd, paraplu en regen...heel erg, was me niet opgevallen. Ik dacht alleen, kak, een adcard





Ad cards zijn inderdaad gratis reclamekaartjes sneeuwvosje. Regelmatig kom je tegen in een profiel dat mensen ze niet willen ontvangen.



Ik heb een adres getrokken. Vol verwachting klopte mijn hart. En het werd : Duitsland. Hij heeft in zijn profiel staan dat hij graag landschappen en stadsgezichten wil. Maar bij zijn favorieten zag ik ook heel veel vrouwen. Hij krijgt van mij de Groningse badpakdame. Ik vind het altijd leuk om die te versturen.
Alle reacties Link kopieren
Toch zijn er ook leuke adkaartjes en ik heb regelmatig 1 gestuurd, die in goed orde ontvangen is, ook al wilde men geen adkaart. Het is een beetje uitzoeken en als je inderdaad wel paraplus wilt en die staan er op kan ik me voorstellen dat men dacht "Nouja, dit is wél wat ze wil"
Later is nu
Ik had net alwéér een hele snelle Hurray uit Rusland het kaartje was er nu in 13 dagen.

Heeft Poetin geïnvesteerd in een heleboel nieuwe postbodes?
Alle reacties Link kopieren
Wat geinig die winterlandschappen in de zomer, komt dit omdat jullie dat als wens op jullie profiel hebben staan?



Ik ben wel een beetje jaloers op je snelle postbodes labellei. Mijn kaartje naar Rusland gaat richting de 30 dagen, terwijl ze al wel een ander kaartje uit Nederland die op dezelfde dag verstuurd is gekregen heeft en zelfs 1 uit België die later verstuurd is



Ik heb nog een beetje hoop.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 augustus 2016 @ 15:34:

Wat geinig die winterlandschappen in de zomer, komt dit omdat jullie dat als wens op jullie profiel hebben staan?



Ik ben wel een beetje jaloers op je snelle postbodes labellei. Mijn kaartje naar Rusland gaat richting de 30 dagen, terwijl ze al wel een ander kaartje uit Nederland die op dezelfde dag verstuurd is gekregen heeft en zelfs 1 uit België die later verstuurd is



Ik heb nog een beetje hoop.

Nee, ik heb noch winter noch landschappen als wens op mijn profiel.



En mijn kaarten naar Rusland deden er echt áltijd langer dan 30 dagen over, meestal duurde het tussen de 30 en 60 dagen. Het is pas sinds een maandje (ofzo) dat ze ineens zo snel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zulke leuke nieuwe zegels! Setjes dat ik maar 3 hoef te plakken, ook handig kwa ruimte

Er zitten ook rouwzegels tussen maar dat zijn dan in feite gewoon weer grijze zegels, weet het buitenland veel.



IK had ook nog een kaartje uit Taiwan met dumplings erop
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad zowel landschappen als winter als wens op mijn profiel staan. Ik winter en in de zomer kan ik zulke kaartjes gebruiken om weg te dromen over de winter. Ik had het gister nogal warm, dus het kaartje kwam als geroepen.



Ik heb ook het idee dat kaartjes naar Rusland sinds kort veel sneller gaan. Had er laatst één in 10 dagen! En die had ik zaterdag getrokken en pas maandag gepost, dus eigenlijk gaan er nog 2 dagen af. Ter geruststelling van Gele Suikerspin had ik er trouwens kortgeleden ook nog één van 30 dagen, dus het kan nog wel.



En wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat de tsunami's een beetje verdwenen zijn en de kaartjes nu meer verspreid binnenkomen. Ik zag dat mijn adres nu ook meer verspreid wordt uitgegeven. Ik ben er wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Die rouwzegels heb ik ook eens gehad, Dreamer. Los van de betekenis vond ik ze gewoon ook heel somber om te zien. Stelde het ook steeds uit om ze te gebruiken. Maar leuk dat de nieuwe zegels verder weer leuk zijn. En 3 is inderdaad handig qua ruimte. Voorlopig heb ik nog niets nodig, maar kan me al wel weer verheugen op een nieuwe bestelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 augustus 2016 @ 14:31:

Ik had net alwéér een hele snelle Hurray uit Rusland het kaartje was er nu in 13 dagen.

Heeft Poetin geïnvesteerd in een heleboel nieuwe postbodes?
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen uit de Overijsselse hoofdstad. Ik ga 10 september naar Zwolle met een groepje. Weten jullie iets leuks te doen. Tis 's avonds, met 9 personen en geen escape room. Dat komt qua tijd niet uit...
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wil je persé een activiteit doen?

Dan kom je al gauw uit op de standaard dingen die je online altijd tegen komt.



Is ergens gezellig eten en daarna cocktails bij mizu niet net zo leuk? (Zijn ook wel alcoholvrije)



Als je een weekend eerder gaat heb je het stadsfestival. Met muziek, boot tochtjes, theater, buitenfilm, is gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van de adcards, maar tof dat Rusland zo snel aankwam!



Hier begint de week qua Postcrossing goed: 3 ontvangen kaartjes, 1 kaartje van penpal uit Taiwan, 1 brief van penpal uit Rusland. En een hurray uit Rusland (18 dagen)



De ontvangen kaartjes:

- Duitsland: Kaart van een klooster.

- Oekraïne: Hele mooie kaart met uil, mooie postzegel, leuke tekst, ben er erg blij mee.



- En mijn laatste kaartje komt uit Oostenrijk... en is erg bijzonder.

Ik weet dat de Franse mannen hier in dit topic erg populair zijn (Gele Suikerspin, was jij niet op zoek?). Zoekt er iemand een Oostenrijkse vent uit Wenen? Ik denk dat ik een romanticus gevonden heb Het kaartje is erg mooi, van het oude koninkrijk. Hij schrijft in roze pen. Hij heet Harry. Zegt wat over de kaart, benoemt wat hobby's, en zijn laatste hobby: Surfen, zo dat hij met mooie meisjes kan flirten!! Daarnaast wenst hij mij alle liefde toe voor de toekomst. En om het nog mooi af te maken: op de kaart zitten rode hartjes stickers geplakt!!



Ik heb het kaartje nog niet geregistreerd. Ben zoo ontzettend nieuwsgierig naar zijn profiel. Straks is het een of andere oude man ofzo Dus als jullie meer over hem willen weten kunnen jullie straks via mijn profiel bij zijn profiel komen
Ik zit er klaar voor Daisyx!
Alle reacties Link kopieren
Hihi de profielfoto



Toevoeging: Ik weet niet zo goed wat ik van deze man moet vinden... Ook niet als ik kijk naar zijn wishlist, favorieten en fb pagina. Op fb staat dat hij vrijgezel is. Ik ben al bezet, dus misschien is het wat voor een van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Omg de foto op zijn fb...
En zijn wensenlijstje....

De eerst lijst is meisjesachtig en de tweede lijst is wat meer volwassen/jongensachtig.

Ik zou bijna denken dat hij een dochtertje heeft.



My SPECIAL favourite postcards are:



* CUTE THINGS and ILLUSTRATIONS

* FANTASYS and DRAWINGS

* FAIRY~TALES

* DWARFS, GNOMES, KOBOLDS, WITCHES ...

* CHRISTMAS, EASTER and HALLOWEEN

* ALL ANIMALS (prefer butterflies, birds, fishes, frogs)

* ALL FLOWERS

* COMICS and CARTOONS



My second favourite postcards are:



* 3D cards

* mountains, waterfalls, oceans, seas, rivers

* landscapes (also in snow)

* flags and maps

* all vehicles (prefer oldtimer, aeroplanes, ships)

* castles, lighthouses and windmills

* pin-ups from girls

* coffee and tea

* cakes and sweets

* galaxy, planets and astronautes





Nu snel even spieken op zijn Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ook zijn favorieten vind ik bijzonder. Vooral meisjes achtige dingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij in zijn vrije tijd in zo een toneelstuk speelt. Dat volwassen mensen een verhaal van vroegah of fantasie naspelen incl kostuums... Ik weet even niet hoe dat heet. Maar hij is vast een prinses dan



Vandaag gelijk weer een kaartje getrokken... en het is: Rusland! Er zijn nu 4 kaarten onderweg naar Rusland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 24 augustus 2016 @ 15:51:

Ik heb zulke leuke nieuwe zegels! Setjes dat ik maar 3 hoef te plakken, ook handig kwa ruimte

Er zitten ook rouwzegels tussen maar dat zijn dan in feite gewoon weer grijze zegels, weet het buitenland veel.



IK had ook nog een kaartje uit Taiwan met dumplings erop Ik had ook nwe zegels voor in Nederland besteld, krijg ik de helft met die engerd van de EO (ik ben zn naam kwijt)
aan het typen...
quote:rozea schreef op 24 augustus 2016 @ 19:28:

[...]





Ik had ook nwe zegels voor in Nederland besteld, krijg ik de helft met die engerd van de EO (ik ben zn naam kwijt)

Ik word nu wel erg nieuwsgierig.

Andries Knevel?

Arie Boomsma (al werkt ie niet meer bij de EO)?

Die Bert van het Familiediner?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Andries Knevel...jeez. Zal ik ze gewoon weggooien?
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Postzegels met Andries Knevel?



En ieuw, die Oostenrijker!

Die ene creepy foto op facebook (met pruik en make-up) heeft 1 like. Van hemzelf.



Pil0u, je kunt ergens aanvinken dat je niet meerdere kaartjes naar hetzelfde land wilt sturen. Dan krijg je minder vaak Rusland, maar meer wat snellere landen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, je moet juist uitvinken dat je wel meerdere kaartjes naar hetzelfde land wilt sturen.

Dat kan bij "settings" en dan "profiel", onderaan.
Alle reacties Link kopieren
Harry, wat een bijzonder figuur.

Ik dacht na het lezen van zijn profiel; dubbele persoonlijkheid.

En dat klopt met zijn Facebook, ik denk dat hij af en toe graag vrouw is.



Ook gezien zijn vrouwelijke voorkeurskaartjes en zijn make up foto.



Wel gezellig om van zo'n vrolijk type een kaartje te krijgen, in roze pen.
quote:-Rivka- schreef op 24 augustus 2016 @ 19:35:

Postzegels met Andries Knevel?



En ieuw, die Oostenrijker!

Die ene creepy foto op facebook (met pruik en make-up) heeft 1 like. Van hemzelf.



Pil0u, je kunt ergens aanvinken dat je niet meerdere kaartjes naar hetzelfde land wilt sturen. Dan krijg je minder vaak Rusland, maar meer wat snellere landen.

Hahaha dat had ik ook al gezien.

En hij heeft ook ergens als een soort van update "What a sexy man" of zoiets. Ik neem aan dat hij het over zichzelf heeft. Bijzonder typje in ieder geval.



En een postzegel met Andries Knevel? Ook dat is bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven