Voordelen IPhone Apple t.o.v. Android

20-08-2016 16:44 98 berichten
Beste forummers,



Kunnen jullie mij helpen? Ik wil een los toestel gaan kopen (met daarbij een voordelig SIM only abonnement). Ik twijfel momenteel heel erg of ik de IPhone eens wil proberen. Ik heb een mooi, compact en volgens recensies kwalitatief goed en niet al te duur toestel op het oog. De Apple iPhone SE 16GB. Hiervoor heb ik de Samsung Galaxy S3 mini gehad en daarna de Sony Xperia Z3 Compact. Ik ben tevreden over het besturingssysteem en ook over beide toestellen. Toch denk ik er dus over na om "over te stappen".



Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de IPhone en iOS (in vergelijking met Android)?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 00:32:

[...]



Wat voor fantastische dingen doe jij met je android telefoon die ik niet kan met mijn iPhone? En wil ik (doorsnee sterveling) dat wel?



Ik wil een goedwerkende mooie telefoon met wat leuke doorsnee apps. Apple voldoet ruimschoots hieraan. Mijn Samsung ligt stof te vergaren. Ik wil niet gaan hacken of zo. Ik wil geen grenzeloze controle over mijn foon (kan alleen maar fout gaan!).



Het gaat niet over fantastische dingen, maar over gewone controle over bijvoorbeeld welke App welk bestand opent. Het gewoon kunnen kopiëren van muziek of boeken naar mijn device zonder vreemde software op mijn pc. Het kunnen installeren van de software die ik wil. Heel normale dingen die met een Apple nou juist wat lastiger zijn. Apple werkt goed met Apple en niet met andere smaken. Dat is soms lastig.



Apple maakt prima producten, maar het is een beetje achterhaald om te denken dat een goede Android slechter is dan een Apple phone. Dat is simpelweg niet meer het geval. Maar vergelijk geen device van 150 euro met eentje van 700.
quote:deja schreef op 23 augustus 2016 @ 18:18:

[...]





Het gaat niet over fantastische dingen, maar over gewone controle over bijvoorbeeld welke App welk bestand opent. Het gewoon kunnen kopiëren van muziek of boeken naar mijn device zonder vreemde software op mijn pc. Het kunnen installeren van de software die ik wil. Heel normale dingen die met een Apple nou juist wat lastiger zijn. Apple werkt goed met Apple en niet met andere smaken. Dat is soms lastig.



Apple maakt prima producten, maar het is een beetje achterhaald om te denken dat een goede Android slechter is dan een Apple phone. Dat is simpelweg niet meer het geval. Maar vergelijk geen device van 150 euro met eentje van 700.



Ik vergelijk mijn 750 euro Samsung met mijn 700 euro iPhone. Knettergek werd ik van Android. Maar zoals gezegd, het is heel persoonlijk. Ik vind het dan ook zeer stom om te zeggen dat iPhone-lovers niet zo veel begrijpen van het principe van een smartphone.



Simpel voorbeeld: sinds ik iTunes heb download ik nooit meer illegaal muziek. Dus waarom zou ik muziek moeten kopiëren naar mijn iPhone buiten iTunes om? Dat is zo eind jaren 90.
quote:Bugs_Bunny schreef op 22 augustus 2016 @ 23:24:

Het is trouwens wel schattig, ook weer in dit topic, hoe Android-gebruikers er graag een persoonlijk tintje aan geven. Niet alleen is Android beter, nee, de Apple gebruiker miet ook persoonlijk afgezeken worden Volgens mij wordt hier alleen maar Android afgezeken door de Apple liefhebbers. Zoals altijd in dit soort topics.
quote:-Isabella- schreef op 23 augustus 2016 @ 21:49:

[...]





Volgens mij wordt hier alleen maar Android afgezeken door de Apple liefhebbers. Zoals altijd in dit soort topics.Volgens mij lees je niet erg goed EN illustreer je mooi het achterliggende punt
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 augustus 2016 @ 21:53:

[...]



Volgens mij lees je niet erg goed EN illustreer je mooi het achterliggende punt Wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 21:40:

[...]





Ik vergelijk mijn 750 euro Samsung met mijn 700 euro iPhone. Knettergek werd ik van Android. Maar zoals gezegd, het is heel persoonlijk. Ik vind het dan ook zeer stom om te zeggen dat iPhone-lovers niet zo veel begrijpen van het principe van een smartphone.



Simpel voorbeeld: sinds ik iTunes heb download ik nooit meer illegaal muziek. Dus waarom zou ik muziek moeten kopiëren naar mijn iPhone buiten iTunes om? Dat is zo eind jaren 90.



Prima voor jou dus. Maar erg veel mensen worden niet gek van hun Android, anders zou het marktaandeel in Europa niet 75% zijn, ten opzichte van 19,1% Iphone. Dus ja, misschien begrijp je inderdaad wel niet voldoende van smartphones om neutraal advies te kunnen geven.



Iphones en Ipads zijn prima wanneer je geen last hebt van de beperkingen. Maar gebruikersvriendelijker (waar zijn de widgets en goed werkende notificaties dan?), veiliger of betrouwbaarder is gewoon onzin. Het is een gesloten systeem met alle voor- en nadelen van een gesloten systeem. Dat kan bij je passen of niet.
quote:deja schreef op 23 augustus 2016 @ 21:56:

[...]





Prima voor jou dus. Maar erg veel mensen worden niet gek van hun Android, anders zou het marktaandeel in Europa niet 75% zijn, ten opzichte van 19,1% Iphone. Dus ja, misschien begrijp je inderdaad wel niet voldoende van smartphones om neutraal advies te kunnen geven.



Iphones en Ipads zijn prima wanneer je geen last hebt van de beperkingen. Maar gebruikersvriendelijker (waar zijn de widgets en goed werkende notificaties dan?), veiliger of betrouwbaarder is gewoon onzin. Het is een gesloten systeem met alle voor- en nadelen van een gesloten systeem. Dat kan bij je passen of niet.

Hahahaha, weer die persoonlijke sneer.

Het marktaandeel is zo groot omdat die androids goedkoper zijn. Widgets heb ik geen moment gemist.
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 22:13:

[...]



Hahahaha, weer die persoonlijke sneer.

Het marktaandeel is zo groot omdat die androids goedkoper zijn. Widgets heb ik geen moment gemist.Ehm lees je post is na en bedenk dan dat jij degene bent die sneren loopt uit te delen.
quote:Wageningen1985 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:16:

[...]



Ehm lees je post is na en bedenk dan dat jij degene bent die sneren loopt uit te delen.Waar zie jij in hemelsnaam een sneer in?
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 22:30:

[...]



Waar zie jij in hemelsnaam een sneer in?Lees je post op 0.32 even als jij vindt dat je een sneer krijgt dan is wat je zelf zegt over android gebruikers ook een sneer, je vind apple zo geweldig en samsung maar stom en dat laat je goed blijken pot verwijt de ketel.
quote:-Isabella- schreef op 23 augustus 2016 @ 21:55:

[...]





Wat jij wil.Ach, willen. Ik vind het wel schattig
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 augustus 2016 @ 22:46:

[...]



Ach, willen. Ik vind het wel schattigHet kan mij werkelijk niets schelen welke telefoon iemand heeft, dus ik vind de discussie van beide zijden dan wel weer grappig. Altijd hetzelfde gehakt over en weer
quote:-Isabella- schreef op 23 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Het kan mij werkelijk niets schelen welke telefoon iemand heeft, dus ik vind de discussie van beide zijden dan wel weer grappig. Altijd hetzelfde gehakt over en weer Niet echt. Mits je goed leest zal je zien dat Android-liefhebbers significant meer ad hominem sneren dan vice versa.
De uitwisseling tussen Kadanz en Wageningen is een grappig voorbeeld overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:deja schreef op 23 augustus 2016 @ 18:18:

[...]





Het gaat niet over fantastische dingen, maar over gewone controle over bijvoorbeeld welke App welk bestand opent. Het gewoon kunnen kopiëren van muziek of boeken naar mijn device zonder vreemde software op mijn pc. Het kunnen installeren van de software die ik wil. Heel normale dingen die met een Apple nou juist wat lastiger zijn. Apple werkt goed met Apple en niet met andere smaken. Dat is soms lastig.



Apple maakt prima producten, maar het is een beetje achterhaald om te denken dat een goede Android slechter is dan een Apple phone. Dat is simpelweg niet meer het geval. Maar vergelijk geen device van 150 euro met eentje van 700.Dit dus, daarom mijn voorkeur voor Android. Alles van Apple vind ik tegennatuurlijk werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 22:13:

[...]



Hahahaha, weer die persoonlijke sneer.

Het marktaandeel is zo groot omdat die androids goedkoper zijn. Widgets heb ik geen moment gemist.



Inderdaad ja. Mijn persoonlijke sneren zijn direct gekoppeld aan jouw minachtende houding ten opzichte van Android. Puur en alleen gebaseerd op jouw persoonlijke ervaringen met het systeem. Ook in dit bericht. Want Android is alleen populair omdat het goedkoper is. Goh, is dat zo? Waar blijkt dat uit? Vervolgens de voordelen van Android stelselmatig negeren of weglachen en het werkelijke enige voordeel van Apple (iets robuuster vanwege het gesloten karakter) continue ophemelend.



Ik heb zowel Apple (Ipad Air2) als Android (Elephone P9000). Beiden functioneren naar behoren, kwalitatief (hardware) is de Ipad beter, maar das ook een apparaat van ruim 700 euro. Voor zijn prijs is de Elephone echt fantastisch. 250 euro voor een zeer snelle 64bits telefoon met 8 cores, 4GB intern, 32GB extern (uitbreidbaar met SD), dubbele SIM, Android 6 en een fantastisch 5.5 inch scherm.



Dus nee, voor mij geen Apple, maar ook geen Samsung of HTC als smartphone. Zwaar overbetaald voor vergelijkbare specs, meer is het niet.
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 21:40:

[...]





Simpel voorbeeld: sinds ik iTunes heb download ik nooit meer illegaal muziek. Dus waarom zou ik muziek moeten kopiëren naar mijn iPhone buiten iTunes om? Dat is zo eind jaren 90.



Omdat sommige mensen het niet wenselijk vinden dat hun duurbetaalde muziek wordt gegijzeld door systeemeigen software, of dat een fabrikant voor ze beslist met welke programma's en apparaten ze hun muziek (waar die ook is gekocht of gedownload) kunnen afluisteren. Ik vind iTunes persoonlijk een gruwel.

Bovendien heeft Apple nauwelijks nog iets nieuws bedacht sinds de dood van Jobs. Componenten upgraden doen alle fabrikanten, dus dat telt niet mee.



Android is een prachtig open source systeem dat in de loop van de jaren steeds verder wordt geperfectioneerd voor en door gebruikers.

Met iOs is ook niet veel mis, je moet er alleen wel tegen kunnen dat je fabrikant voor je beslist wat goed voor je is, welke functionaliteit je nodig hebt en wat je wel en niet mag met je apparaat.

Ik maak dat liever zelf uit.
quote:deja schreef op 24 augustus 2016 @ 14:56:

Ik heb zowel Apple (Ipad Air2) als Android (Elephone P9000). Beiden functioneren naar behoren, kwalitatief (hardware) is de Ipad beter, maar das ook een apparaat van ruim 700 euro. Voor zijn prijs is de Elephone echt fantastisch. 250 euro voor een zeer snelle 64bits telefoon met 8 cores, 4GB intern, 32GB extern (uitbreidbaar met SD), dubbele SIM, Android 6 en een fantastisch 5.5 inch scherm.

Waw, die Elephone ziet er inderdaad wel gaaf uit zeg! Dual sim is een must voor mij (en voor veruit de meeste gebruikers wereldwijd). Heeft Apple dual sims? Ik heb momenteel een Alcatel dual sim met Androïd 4 van ruim 4 jaar oud, geen problemen mee, niet met de batterij en ook niet om nieuwe apps te downloaden. Als ik zou besluiten om te vernieuwen zou het eigenlijk alleen maar zijn voor Androïd 6 want de Alcatel biedt inderdaad geen systeemupdates meer aan.



Voor mij geen Apples, vroeger niet, nu niet, nooit. Ik betaal noch voor hypeware noch voor een gesloten systeem. Blij dat ik me ook eens meng in deze religieuze strijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een oude Iphone 4. Die doet al 6 jaar zijn werk. Dat vind ik wel iets zeggen over de kwaliteit. En ja ik laat hem best wel eens vallen en zo.



Dochters hebben een goedkope android en een is er al stukgegaan (binnen de garantie gelukkig).

Nu is dat wel een groot prijsverschil dus niet eerlijk in die zin.

Man heeft van zijn werk een kleine samsung (weet ffe niet meer welke) en hij vindt het een onding.



Ik sta nu wel op het punt om zeker binnen een jaar een nieuw toestel te kopen. Vooral omdat mijn oudje geen nieuwe IOS meer kan draaien en ik kan sommige apps niet draaien of updaten.

Dus ik word gedwongen eignelijk... Maar dat zal bij Android ook zo zijn.



6 jaar geleden vond ik de keuze makkelijk. Er was niet zoveel keus en Android was toen echt minder goed.

Maar als ik de prijsverschillen zie weet ik niet of ik nog een Iphone wil. Helaas heb ik wel een paar apps gekocht die ik dan niet meer kan overzetten... Dus ik ga dan denk ik toch voor Apple.
quote:Gelukspopje schreef op 24 augustus 2016 @ 16:12:



Maar als ik de prijsverschillen zie weet ik niet of ik nog een Iphone wil. Helaas heb ik wel een paar apps gekocht die ik dan niet meer kan overzetten... Dus ik ga dan denk ik toch voor Apple.



Dat is ook een van de dingen waarom ik geen Apple wil. Zowel de apparaten als het besturingssysteem zijn in handen van één fabrikant die daardoor oppermachtig is. Als je naar een concurrent durft te gaan ben je alles kwijt.

Als je Samsung niet bevalt neem je al je Android-apps gewoon mee naar je nieuwe Sony of HTC. Dat zorgt voor gezonde concurrentie, waardoor een je inmiddels voor de helft van de prijs van een iPhone een Android met vergelijkbare of betere specificaties en prestaties kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier al meer dan twee jaar de Samsung Galaxy S4 mini en de Samsung Young2.

Nooit vastlopers gehad en de enige problemen met de Young2 komen voort uit het kleine (werk)geheugen. Nog fijner: ik heb Snoezeman nog nooit hoeven te vragen om iets uit te leggen over mijn telefoon of tablet. Ik, enorme digibeet, kan gewoon alles met dat ding.





Snoezepuber vindt het jammer dat Pokémon Go niet op zijn telefoon kan, maar op de mijne draait dat spel wel, terwijl de telefoon niet eens aan de minimale eisen voor dat spel voldoet. Veel iPhones kunnen Pokémon Go ook niet aan, got teleurstelling van de knderen met erfstukken van hun ouders.



Snoezepuber kan bellen, whatsappen, surfen (wifi), filmpjes kijken en hoeft nog geen nieuwe telefoon. 's Avonds leent hij de mijne om te pkkémonnen en in de pauze ga ik pokéstops bezoeken en vangen voor hem.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
^ Volgens mij kunnen alle iphones vanaf iphone 5s gewoon Pokemon Go spelen..
Alle reacties Link kopieren
Die Elephone p9000 klinkt goed. Mijn micro-sim kan er ook in.



Ik twijfel alleen over de camera, ik heb momenteel de Motorola Moto X Play op het oog vanwege de camera en de lovende recensies op tweakers. Ik durf echter mijn 13 jaar oude prepaid simkaartje niet nóg een keer te laten knippen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:deja schreef op 24 augustus 2016 @ 14:56:

[...]





Inderdaad ja. Mijn persoonlijke sneren zijn direct gekoppeld aan jouw minachtende houding ten opzichte van Android. Puur en alleen gebaseerd op jouw persoonlijke ervaringen met het systeem. Ook in dit bericht. Want Android is alleen populair omdat het goedkoper is. Goh, is dat zo? Waar blijkt dat uit? Vervolgens de voordelen van Android stelselmatig negeren of weglachen en het werkelijke enige voordeel van Apple (iets robuuster vanwege het gesloten karakter) continue ophemelend.



Ik heb zowel Apple (Ipad Air2) als Android (Elephone P9000). Beiden functioneren naar behoren, kwalitatief (hardware) is de Ipad beter, maar das ook een apparaat van ruim 700 euro. Voor zijn prijs is de Elephone echt fantastisch. 250 euro voor een zeer snelle 64bits telefoon met 8 cores, 4GB intern, 32GB extern (uitbreidbaar met SD), dubbele SIM, Android 6 en een fantastisch 5.5 inch scherm.



Dus nee, voor mij geen Apple, maar ook geen Samsung of HTC als smartphone. Zwaar overbetaald voor vergelijkbare specs, meer is het niet.

Wacht effe, voel jij je persoonlijk aangesproken als ik android afkraak? Verder moet je beter lezen.

TO vraagt om onze mening. Dus geef ik die. Ik vind het prima dat jij blij bent met android. Ik vind het kut. Als dat laatste voor jou al een reden is om te gaan sneren, wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 24 augustus 2016 @ 23:51:

[...]



Wacht effe, voel jij je persoonlijk aangesproken als ik android afkraak? Verder moet je beter lezen.

TO vraagt om onze mening. Dus geef ik die. Ik vind het prima dat jij blij bent met android. Ik vind het kut. Als dat laatste voor jou al een reden is om te gaan sneren, wel...

Ik val je aan omdat je onzin verteld. Prima dat jij een slechte ervaring en/of niet kunt omgaan met Android, maar wat je zegt is gewoon poep. Er zijn momenteel geen kwalitatieve verschillen tussen Android en iOS. Er is een andere benadering van de markt. Apple is in essentie niet veiliger (en ook niet onveiliger) dan Android. Bij Android heb je als gebruiker wat meer mogelijkheden om het zelf onveilig te maken, dat klopt.



Qua gebruikersgemak is het een kwestie van smaak. Ik gebruik beide en vind persoonlijk Android iets gebruikersvriendelijker. De geslotenheid van de Ipad is voor mij regelmatig een bron van irritatie, gebruik je vooral of alleen Apple producten, dan heb je daar geen last van.



Bottomline zijn beide platformen prima en zijn er binnen beide platformen prima devices te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven