Kans en bezichtiging

18-08-2016 15:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang ingeschreven te staan en veel te reageren, mag ik morgen eindelijk eens op bezichtiging komen voor een huurhuis. Hartstikke blij, maar ik sta nummer 3. Het is een erg gewilde locatie en de woning ziet er van de buitenkant ook niet slecht uit. Ik hoop dat nummer 1 en 2 niet komen opdagen of geen interesse hebben, maar schat die kans klein in. Hoe denken jullie hier over? Nog een puntje: mocht ik interesse hebben moet ik zo snel mogelijk alle formulieren aanleveren en ook een verklaring aanvragen waar kosten aan verbonden zitten. Ik wil mijn eventuele woning niet mislopen door deze kosten, maar het zou zonde zijn als ik kansloos ben en voor niks kosten maak. De woningbouw wil niet zeggen of nummer 1 en 2 morgen komen, en stel ze zijn er allebei dan weet ik nog niet of ze interesse hebben maar moet ik sowieso wel kosten maken wil ik nog kans hebben.



Mocht ik de woning niet krijgen is dat vooral jammer omdat het echt maanden duurt voordat je eens kans maakt en dan vaak ook nog in een afgelegen buurt. Dus ben blij dat ik nummer 3 ben, maar eigenlijk heb je er nog niks aan..
Alle reacties Link kopieren
Wow super! Gefeliciteerd! En grote woning zeg. Hier is alles maar tussen de 35 en 55 m2
quote:lola712 schreef op 19 augustus 2016 @ 21:40:

Nummer 1 en 2 waren er ook. Die hadden volgens mij wel interesse want het was inderdaad een topwoning, buitenkansje. Het zou alleen nog mis kunnen gaan op dat iemand de papieren niet op orde heeft voor de afgesproken tijd, anders zie ik het somber in. Denk dat ik maandag eerst bel of ze toevallig meer weten en dan zorg dat mijn papieren (dus ook het uitreksel waar kosten aan verbonden zitten), op orde zijn ook al ben ik volgens mij behoorlijk kansloos.Mosterd.
quote:lola712 schreef op 24 augustus 2016 @ 09:23:

Ik ben onverwacht doorgestegen naar plek 1. Nummer 1 en 2 hadden niets van zich laten horen. Als mijn gegevens kloppen kan ik er dus wonen want mijn reactie is meteen bindend. Moet nog wel even rekenen wat het uiteindelijk per maand kost, stookkosten van 100 euro inbegrepen dus zou op 700 euro uitkomen maar volgens mij nog geen elektriciteit en dan gaat de huursubsidie er nog af. Is 90m2 totaal voldoende voor 1 persoon? ;)Daar wonen wij met z'n 4en op. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Het is officieel! Duurt (helaas) nog wel 6 weken voor ik er in kan, maar ik heb de woning!!
Super! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Kun je lekker plannen maken de komende weken en dromen over de perfecte inrichting.
Super gefeliciteerd!
O wat fijn zeg, ik ben blij dat ik je geadviseerd heb om die papieren in orde te maken. Geniet er maar van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 17:18:

O wat fijn zeg, ik ben blij dat ik je geadviseerd heb om die papieren in orde te maken. Geniet er maar van!Klopt! Zou erg zonde zijn om zo je woning mis te lopen! Ja ga nu lekker aan de slag met meubels uitzoeken, en ook de vaste lasten al zodat ik straks alles heb geregeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 24 augustus 2016 @ 16:42:

Het is officieel! Duurt (helaas) nog wel 6 weken voor ik er in kan, maar ik heb de woning!!Super!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.

Heerlijk 6 weken plannen, op papier inrichten, shoppen en voorpret hebben.

Op je gemakkie je spullen uitzoeken, dingen weggooien (geen betere reden voor grote opruiming dan verhuizen) en vast inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat jullie in Nederland toch met beduidend lagere huurprijzen zitten dan wij hier in België. 700 euro incl. kosten en dan nog huursubsidie! In mijn stad zit je dan ergens op een triestig flatje in een twijfelachtige buurt. (Weet er alles van, ben al een tijdje aan het rondkijken)

Gefeliciteerd. 90m2 voor een single is ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:05:

Ik heb het idee dat jullie in Nederland toch met beduidend lagere huurprijzen zitten dan wij hier in België. 700 euro incl. kosten en dan nog huursubsidie! In mijn stad zit je dan ergens op een triestig flatje in een twijfelachtige buurt. (Weet er alles van, ben al een tijdje aan het rondkijken)

Gefeliciteerd. 90m2 voor een single is ideaal!

Het lijkt mooi, maar die naast die 700 euro moet er nog elektriciteit en waarschijnlijk gas bij, dat zou omgerekend ook 80/100 euro per maand zijn. Zit je op 800, dan tv/internet, 850.. belastingen vallen mee te vallen in je eentje en afhankelijk van je inkomen betaal je niets of minder. Huursubsidie eraf (mis de eerste maand doordat de datum na de eerste dag van de maand valt helaas) kom je op zo'n 560 euro uit per maand. En dan nog eten/drinken etc. ;) Maar zonder huurtoeslag is het in je eentje wel fors. Maar voor de huurprijs heb ik inderdaad veel ruimte! Ik zie veel woningen met een zelfde prijs maar dan minder ruimte, maar dan betaal je ook weer minder stookkosten.



Al met al tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Nu lekker inspiratie op doen op pinterest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven