Ziggo

23-08-2016 21:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er toevallig iemand uit de gemeente De Ronde Venen hier die ervaring heeft met een andere provider dan Ziggo? Ziggo heeft zo ontzettend veel problemen hier, terwijl de rekening wel elke maand hoog is, dus wil echt overstappen naar een andere provider. Maar ik begreep van collega's dat er hier in de gemeente weinig keus is tenzij je langzaam internet wil.

Iemand goede ervaringen met een andere provider?
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder "langzaam internet"?



Ik ging van Ziggo standaard naar Telfort standaard en bleef dezelfde snelheid houden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij ziggo staat dat ze 320 mb/s hebben en bij KPN staat maar 100 mb/s hier. Dat scheelt behoorlijk lijkt me, maar ik weet eigenlijk niet of je daar in de praktijk veel van merkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in jou regio maar heb 100 mb had dit eerst van ziggo en nu van KPN was ook niet meer tevreden over ziggo. Voor mij is 100 echt snel genoeg... Heb je nu wel het duurste ziggo pakket? En download je heel veel? Daar zou ik even over nadenken. ik ben blijer met KPN dan ziggo... Heb het totaal pakket overgesloten moest continu kaartjes resetten kon inlognaam niet meer gebruiken sinds ze samen waren met UPC en was dat een beetje zat allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:hova schreef op 23 augustus 2016 @ 22:12:

Nou, bij ziggo staat dat ze 320 mb/s hebben en bij KPN staat maar 100 mb/s hier. Dat scheelt behoorlijk lijkt me, maar ik weet eigenlijk niet of je daar in de praktijk veel van merkt.



100 Mbps is langzaam?!



Nee hoor, 100 Mbps is prima voor 95% van de mensen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon normaal gebruik heb je aan 20 MB ook genoeg, echt waar.



Overigens, het is niet altijd even duidelijk maar 20 MB staat gelijk aan 160 Mbps.



En dan ben ik iemand die soms echt hele gekke dingen doet met een PC, regelmatig zelfs behoorlijke bestanden moet uploaden wat, uitgezonderd bij glasvezel, altijd nog veel trager is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:hova schreef op 23 augustus 2016 @ 22:12:

Nou, bij ziggo staat dat ze 320 mb/s hebben en bij KPN staat maar 100 mb/s hier. Dat scheelt behoorlijk lijkt me, maar ik weet eigenlijk niet of je daar in de praktijk veel van merkt.Wat doe je allemaal? 320Mbps is handig al je veel veelgebruikers tegelijkertijd hebt. Ter indicatie: een 4K Netflix stream is ca. 15Mbps.
quote:Bitje93 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:39:

Gewoon normaal gebruik heb je aan 20 MB ook genoeg, echt waar.



Overigens, het is niet altijd even duidelijk maar 20 MB staat gelijk aan 160 Mbps.



En dan ben ik iemand die soms echt hele gekke dingen doet met een PC, regelmatig zelfs behoorlijke bestanden moet uploaden wat, uitgezonderd bij glasvezel, altijd nog veel trager is.Aha, ik zie hier al verwarring over die termen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:20:

Ik woon niet in jou regio maar heb 100 mb had dit eerst van ziggo en nu van KPN was ook niet meer tevreden over ziggo. Voor mij is 100 echt snel genoeg... Heb je nu wel het duurste ziggo pakket? En download je heel veel? Daar zou ik even over nadenken. ik ben blijer met KPN dan ziggo... Heb het totaal pakket overgesloten moest continu kaartjes resetten kon inlognaam niet meer gebruiken sinds ze samen waren met UPC en was dat een beetje zat allemaal.



Nee, ik heb niet het duurste pakket, wel 1 aanvullend. Maar ik download niet veel, kijk wel Netflix ed.

Ik heb dezelfde problemen als jij en opnemen lukt niet meer, programma overzicht werkt niet etc. En wel gewoon elke maand blijven betalen, ziggo blijft maar zeggen dat ze 'eraan werken'. Maar ik had al gezien dat heel veel mensen klachten hebben over ziggo sinds ze samen zijn met UPC. Jammer, want voorheen was ik heel tevreden...



Maar KPN vind jij dus een aanrader? Misschien toch maar even naar kijken dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 23 augustus 2016 @ 22:48:

[...]





100 Mbps is langzaam?!



Nee hoor, 100 Mbps is prima voor 95% van de mensenHaha nou ik heb er dus geen verstand van, vandaar mijn vraag.. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:39:

Gewoon normaal gebruik heb je aan 20 MB ook genoeg, echt waar.



Overigens, het is niet altijd even duidelijk maar 20 MB staat gelijk aan 160 Mbps.



En dan ben ik iemand die soms echt hele gekke dingen doet met een PC, regelmatig zelfs behoorlijke bestanden moet uploaden wat, uitgezonderd bij glasvezel, altijd nog veel trager is.



Ok, thanx. Wordt wel veel Netflix gekeken door kids hier, PlayStation ed en diverse laptops waarop online gekeken en gespeeld wordt.

Dan vraag ik me af of ik aan de 100 Mbps die KPN biedt genoeg heb...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:40:

[...]





Wat doe je allemaal? 320Mbps is handig al je veel veelgebruikers tegelijkertijd hebt. Ter indicatie: een 4K Netflix stream is ca. 15Mbps.



Nou, ik heb wel drie tieners in huis die allemaal Netflix kijken, spotify gebruiken en een PlayStation en Wii gebruiken. Verder natuurlijk op hun laptop online kijken en spelen.



Zou dat teveel zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:40:

[...]





Wat doe je allemaal? 320Mbps is handig al je veel veelgebruikers tegelijkertijd hebt. Ter indicatie: een 4K Netflix stream is ca. 15Mbps.Zou kunnen, maar een gemiddelde Netflix stream is 4 Mbps. Zie https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/



Dus met 100 Mbps van KPN of Telfort kan je grofweg 25 streams tegelijkertijd kijken ... :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:hova schreef op 24 augustus 2016 @ 08:37:

[...]





Nou, ik heb wel drie tieners in huis die allemaal Netflix kijken, spotify gebruiken en een PlayStation en Wii gebruiken. Verder natuurlijk op hun laptop online kijken en spelen.



Zou dat teveel zijn?



Dat werkt prima op een 100 Mbps van KPN of Telfort.



Over 't algemeen is de Wifi de bottleneck. Wifi haalt vaak maar 30 Mbps of zo.



Voor iedereen die z'n huidige Internet snelheid wil meten (inclusief Wifi): ga naar https://fast.com/ ...

En dan dus leuk om te meten met wifi en met bedraad Internet ... merk het verschil.



Zelf even getest: bedraad 70 Mbps. Via Wifi 21 Mbps.
Alle reacties Link kopieren
quote:hova schreef op 24 augustus 2016 @ 08:37:

[...]





Nou, ik heb wel drie tieners in huis die allemaal Netflix kijken, spotify gebruiken en een PlayStation en Wii gebruiken. Verder natuurlijk op hun laptop online kijken en spelen.



Zou dat teveel zijn?



Ik neem aan dat ze dit dan alle drie tegelijk doen en dan ook nog eens alles tegelijk ? De hele dag door ?



Of gebruiken ze soms het één en soms het ander ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 24 augustus 2016 @ 20:28:

[...]





Dat werkt prima op een 100 Mbps van KPN of Telfort.



Over 't algemeen is de Wifi de bottleneck. Wifi haalt vaak maar 30 Mbps of zo.



Voor iedereen die z'n huidige Internet snelheid wil meten (inclusief Wifi): ga naar https://fast.com/ ...

En dan dus leuk om te meten met wifi en met bedraad Internet ... merk het verschil.



Zelf even getest: bedraad 70 Mbps. Via Wifi 21 Mbps.Dankjewel voor de link! Bij mij komt WiFi op 23 Mbps nu. Maar als ik jouw verhaal zo hoor moet de 100 Mbps van kpn ruimschoots voldoende zijn dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 24 augustus 2016 @ 23:20:

[...]





Ik neem aan dat ze dit dan alle drie tegelijk doen en dan ook nog eens alles tegelijk ? De hele dag door ?



Of gebruiken ze soms het één en soms het ander ?



Uiteraard niet allemaal tegelijk de hele dag, zo erg is t nu ook weer niet ;)

Maar de avond is vaak de bottleneck, dan zitten vooral de oudste twee als ze thuis zijn vaak wel op t WiFi iets te kijken of gamen. Soms kijken we samen, maar als ik zelf iets anders wil kijken, maken we er dus wel met zijn drieën tegelijk gebruik van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven