Werk & Studie alle pijlers

Getreiter op werk

24-08-2016 17:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend werkt nu een jaar op de klantenservice van een telecombedrijf. Hij wordt sinds een aantal maanden steeds aangepakt door twee dames (vriendinnen van elkaar) die overal commentaar op geven (woordkeuze, plaats waar hij gaat zitten, herhalen van zinnen terwijl hij met een klant in gesprek is, uitlachen). Een van de dames heeft een iets hogere functie en de ander heeft dezelfde functie. Hij blijft er werken voor het geld, maar hij heeft hier duidelijk last van en gaat niet met plezier naar zijn werk. Ik heb zelf geen idee hoe ik hem hierin kan steunen. Zeggen dat hij zich er niets van aan moet trekken is zo gedaan, maar dat betekent niet dat het vervelende gevoel bij hem afneemt. Ook zijn werkzaamheden lijden hieronder. Zijn er mensen met tips/vergelijkbare ervaringen? Wanneer is de lol er vanaf bij ze? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De lol is er vanaf bij ze als ze te horen krijgen van hun manager dat ze ermee moeten nokken en anders op kunnen hoepelen. Wat een flauwekul zeg.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat hij ballen moet kweken en die dames eens flink op hun plaats zetten
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm kinderachtig gedrag van die dames zeg.

Maar er zitten vast meer collega's? Wat zeggen zij? Worden zij ook getreiterd? Zeggen ze er wat van als er zo tegen je vriend gedaan wordt?

Hoe reageert je vriend zelf erop als het plaatsvind?

Kan hij dit melden bij een leidinggevende of vertrouwenspersoon?

Is het echt treiteren of hebben die dames een bijzonder gevoel voor humor en denken ze misschien dat ze grappig zijn.

En waarom is het sinds een paar maanden zo? Is er iets voorgevallen tussen hen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:04:

Zeggen dat hij ballen moet kweken en die dames eens flink op hun plaats zettenBeet je onsubtiel, maar is wel waar het op neer komt. Getreiter stopt pas wanneer de gepeste het niet meer pikt.
Alle reacties Link kopieren
Super vervelend voor hem en wat ontzettend kinderachtig van die 2 vrouwen zeg. Is diegene met de hogere functie zijn leidinggevende? Hij moet dit gewoon aankaarten, triest gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze een vertrouwenspersoon op zijn werk? Daar mee gaan praten kan goed helpen.
Zo kinderachtig van die dames! Hij moet dit echt aankaarten bij zijn leidinggevende!
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 24 augustus 2016 @ 18:31:

Hebben ze een vertrouwenspersoon op zijn werk? Daar mee gaan praten kan goed helpen.Ook (met vertrouwenspersoon of manager gaan praten), maar eerst zelf iets richting die mutsen zeggen. Anders kan het nog veel erger worden. Met dat soort figuren kan het averechts werken als de manager komt vertellen dat ze moeten stoppen met etteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:04:

Zeggen dat hij ballen moet kweken en die dames eens flink op hun plaats zettenWat een flauwe opmerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 24 augustus 2016 @ 18:54:

[...]





Wat een flauwe opmerking.Vind je? Het had wat subtieler gekund, maar het is wel waar het op neer komt, denk ik. Hij kan toch zeker wel van zich afbijten en laten merken dat het gekloot wel eens over mag zijn? Mocht dat nou alsnog geen effect hebben dan kan hij natuurlijk alsnog met de manager of vertrouwenspersoon gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, er heerst bij dat soort bedrijven vaak een hele kinderachtige sfeer.

Laat hem eens met een leidinggevende spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het echt flauw. Ik vind het altijd wat kinderachtig hoe sommige mensen hier reageren. Een vriendelijk woord is vaak ver te zoeken. Heeft het echt met ballen te maken? Het lijkt aan de buitenkant altijd gemakkelijker als dat je er zelf middenin zit. En nee, ik heb dit probleem gelukkig zelf nooit gehad:)
Alle reacties Link kopieren
quote:KingsAndQueens schreef op 24 augustus 2016 @ 19:24:

[...]





Vind je? Het had wat subtieler gekund, maar het is wel waar het op neer komt, denk ik. Hij kan toch zeker wel van zich afbijten en laten merken dat het gekloot wel eens over mag zijn? Mocht dat nou alsnog geen effect hebben dan kan hij natuurlijk alsnog met de manager of vertrouwenspersoon gaan praten.



Niet iedereen is zo gevat. Wellicht heeft hij al wat terug gezegd en wordt hem dan verbaal alle hoeken van de zaal laten zien.



TO, die wijven zijn dieptriest en ik vind het goed van je dat je hier hulp zoekt.



Wat hij misschien kan zeggen is: "hou eens op met pesten."



Zeggen ze dan wat terug, dan kan hij weer zeggen: "dacht dat pesten ophield na de basisschool."



MAW benoemen dus dat wat ze doen pesten is. Een leidinggevende met een beetje brein, zal niet als pestkop bekend willen staan, want dat zal ook haar promotiekansen verminderen. Gaan ze toch nog door, dan kan hij naar zijn leidinggevende gaan. In het geval dat 1 van die troela's is, kan hij een stapje hoger doen. Krijgt hij geen hulp, dan kan hij het best naar een andere baan zoeken, maar ik zou dan wel even hun positie verzwakken door ze als pestkop bekend te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor een ander het probleem niet kunt oplossen, is het fijn als je diegene een luisterend oor biedt. Dan heeft hij in ieder geval een uitlaatklep.
"Zeg, doe eens lief, dames."

Of anders met de leidinggevende praten. Of een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Pak ze flink aan, die types zijn meestal alleen sterk in een samenwerkingsverband, als in samen treiteren.

Dat zie je heel vaak, samen lijkt het heel wat echter individueel slaan ze geen gat in een pakkie boter.

1 voor 1 aanpakken en beginnen met de grootste sukkel.....



Sterkte !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gewoon een keer achter één van die twee trutten aanlopen als ze naar het keukentje of de toilet gaat en haar daar eens apart aanspreken. Benoemen dat hij haar gedrag kinderachtig vindt en dat hij graag een professionelere houding ziet. Daarna kunnen ze ook nog lachen, maar dan durven ze ook niet meer in hun eentje naar de gang.



Hij kan ook aankaarten bij de leidinggevende dat hij de houding wat onprofessioneel vindt. Niet noemen dat het pesten is, maar bijvoorbeeld zeggen dat hij tijdens telefoongesprekken last heeft van lollig gedrag en dat het niet erg is als een klant iets hoort, maar geinende collega's niet echt de bedoeling is.



Succes, ik hoop dat hij snel weer met plezier naar het werk gaat.
Kan hij ze niet een keer sneaky filmen?

Dan aanspreken, werkt dat niet, dan naar leidinggevende en als zij ontkennen heeft hij dat filmpje achter de hand als bewijs.



Zulke achterbakse wijven moet je aanpakken. Gatver.
Wachten totdat één van beiden (liefst de grootste pestkop) een dagje vrij heeft.

Dan tegen de ander zeggen: "Ik vind het vervelend hoe jij en Annabella tegen me doen."

Ze kan dan niet naar Annabella toehollen en staat waarschijnlijk stom te lachen.



Even moed verzamelen. En doen!



Dus niet de dames aanspreken terwijl ze samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
ff kijken of ze nog kunnen lachen als ze aan het eind van de dag hun auto op kratjes vinden op de parkeerplaats
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doodmaken.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
quote:Katatoniaaa schreef op 25 augustus 2016 @ 11:58:

Gewoon doodmaken.



Een vriend van me werkt in de gevangenis.



Er had een volwassen man

twee anderen doodgeschoten

vanwege aanhoudend (dagelijks) getreiter.



Boosheid die je inslikt, komt toch weer naar boven in de vorm van hartklachten, maagzweren, agressie naar anderen, enz.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet ze individueel aanspreken. Aangeven dat hij op zijn werk is om te werken en niet om te geinen. Dat het werk daaronder lijdt, dat klanten daar wat van mee kunnen pikken hetgeen een slechte indruk kan maken etc.. Lolbroekerij is voor buiten werktijd. Werkt dat niet dan dit aankaarten bij een leidinggevende. Niet aangeven dat hij wordt gepest want dan is hij een lulletje die niet voor zichzelf op kan komen, maar dat het werk lijdt onder het onprofessionele gedrag van zijn collega's, dat dit hem uit zijn concentratie haalt, kostbare werktijd verloren gaat aan niks etc..
Man naar de afdelingsmanager gaan en zeggen dat hij zo zijn werk niet kan doen,dat de 2 dames terwijl hij in gesprek is hem uitlachen etc.Of de afdelingsmanager even tegen die 2 dames wil zeggen dat ze hem met rust moeten laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven