Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het nu weer een paar dagen goed met minder en betere keuzes maken! Maandag en dinsdag gewerkt, goede afstanden gerend en me aan mijn kcal doel per dag kunnen houden. Zie dan ook gelijk resultaat op de weegschaal. Ik weeg dus wel vaak, zowel smorgens als savonds. Voor mij is dat ook een manier om goed in de gaten te houden hoe ik ervoor sta, dus of ik de volgende dag weer goed moet opletten of niet. Vooral in het weekend, als ik niet elk hapje bijhoud in de voedingsmeterapp is dit een manier om mezelf te stimuleren toch op te letten.



Goed bezig advies, voor jou is het dus juist goed om niet steeds te wegen! Knap dat je dat zo volhoudt.



Hebben jullie allemaal kunnen genieten van het mooie weer? Ik heb nog lekker een fietstochtje gemaakt, dus dat was fijn. Morgen weer werken, maar daar wel op de fiets heen, dus buiten kom ik wel.



Voor vanavond heb ik lekker wat fijne vleeswaren gehaald als tussendoortje, net wel een bakje ijs genomen, dankzij kind nog niet eerder vandaag (nee mama, dat ijsje wilde ik heel graag, die laatste...) en aangezien ze ook de helft van mijn lunch kwam pakken (ik wil ook wel zo'n puntje met gebakken ei) heb ik nog wat ruimte! Toch fijn, zo'n onbewuste stimulans van haar kant!
Het ging vandaag ook weer veel beter. Helaas moest ik werken vandaag. En na het werk weer klussen/ eten. Net wel een klein stukje gewandeld met mijn zoon.



Grappig die kinderen. Ik had gazpacho gemaakt en om 1500 al wat genomen. Ik dacht dat de kinderen het niet lekker zouden vinden, maar die hadden dus onze soep opgegeten. Ik had ze al wat rauwkost gegeven in plaats.



Bij de ijssalon nam ik ook altijd een ijsje. Terwijl ik er eigenlijk niet zoveel om geef. Maar het is daar wel heel lekker. Nu bestel ik ern espresso en krijg dan een mini ijsje erbij. Zo leuk! En heerlijke koffie.



Ik weeg zondag pas weer. Op vakantie stond op de kamer een weegschaal. Die heb ik wel dagelijks gebruikt. Dat hielp goed voor de motivatie.
quote:milouda schreef op 23 augustus 2016 @ 22:25:

Mijn collega heeft een hele grote reep chocola uit Frankrijk mee genomen voor me. Dat ding ligt nu al een week op mijn bureau naar me te lonken, maar ik blijf sterk, ik neem een stukje nadat ik 5 kilo kwijt ben.Dat vind ik echt heel erg knap. Dat zou mij niet lukken. Ik ben verzot oo chocolade. Geniet er straks maar lekker van!
Vandaag naar kantoor gegaan en helemaal 100% het goede ritme.



Deze week heb ik iedere dag 6 uur gewerkt. Nu heb ik iets last, maar ben juist extra gaan wandelen. Echt naar buiten en hup 10m. op stap.



Mijn man het lasagne gemaakt,(mjum) maar we hadden allebei maar een klein stukje. Ik denk minder dan de helft dan wat we een half jaar geleden zouden eten. Daarna zat ik nog best vol ook. Wij allebei trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Grappig is dat idd! Dat je dan eerder vol zit. Normaal neem ik gewoon een berg eten en dat at ik ook op. Nu kies ik er bewuster voor om minder te pakken en evt later nog wat te nemen.



Gisteren was er een gelegenheid met belegde broodjes, ik nam er in tegenstelling tot de rest maar eentje (samen met iemand die zei, ze zijn groot misschien zit ik hierna wel vol). Gelukkig! Want ze waren niet echt lekker, wat droog. Dus na dat broodje nog wel iets anders gehaald, maar dat had ik sowieso wel gedaan en nu scheelt dat toch, want als je twee broodjes haalt, eet je ze op ook..



Qua gewicht lijkt de neergaande lijn weer ingezet, dus dat is ookk fijn, straks rennen en verder een huishoudelijk dagje, kijken of ik me dan ook kan beheersen, thuis krijg ik nou eenmaal eerder eetbuien dan op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zie dat het bij jullie ook beter gaat met het normale dagelijkse ritme.

Bij mij scheelt het wel, ik heb weer wat meer regelmaat.

Nog niet perfect, maar t begin is er



Oh klinkt lekker dat huttenkase, ik zal er eens naar kijken als ik boodschappen ga doen.

Toch eens proberen!



Haha knap hoor die reep chocolade laten liggen.

Al is het met dit weer nu misschien wel choco saus

Of is het koel op je werk?



Oh ik heb gisteren ook een heerlijk softijsje op.

Het was een dikke tien waard!

Ik vond dat het mocht, bij internist gewogen en er is een halve kilo af, tov vorige week!

In de avond een burger vd bbq met lekkere groente tapenade.

Vind het met die warmte altijd lastig om te verzinnen (en uit te voeren) qua avondeten.

Steeds makkelijk, salades en brood met smeersels.



Bij internist trouwens alles goed verlopen,moet door naar de volgende rondes gyn en cardioloog.



Ik weeg me alleen als ik in het Z-H ben of op bezoek bij mijn ouders.

Ik weet van mijzelf dat mocht ik een weegschaal in huis hebben, er iedere dag op zal staan.

En dat het mij dan demotiveer als ik zie dat er niets af is.

Maar goed nu 84,5 dus gaat de goede kant op.



Wat een prachtig weer hebben we toch deze week.

Ik ga morgen proberen om wat leuks te doen met de kinderen.

Vandaag even nieuwe ijsjes maken, heb nog lekkere watermeloen liggen.

Dus watermeloen ijsjes, heerlijk.



Fijn weekeind allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Dat scheelt echt he? Ik merk hier ook altijd groot verschil met vrije dagen. Op een vrije dag ben ik aanzienlijk meer bezig met eten dan tijdens t werk. Dan heb je toch min of meer vaste tijden. Op een vrije dag ben ik dan die structuur kwijt en moet ik echt nadenken of t niet te vroeg is of dat er juist te lang tussen zit. Maar fijn dat t zo goed gaat met iedereen!



Ik had eigenlijk gedacht vanochtend te wegen, maar gisteren merkte ik al dat ik best wat vocht vasthou. Dus ik stel t een dag uit.

Jouw theorie zat er bij mij in eerste instantie ook achter Rosa-rood maar in de praktijk ging t nergens over. Voor ik t wist stond ik me in de ochtend én avond te wegen. Alsof dat zoden aan de dijk zette. Pas na 7000 kcal kom je een kilo aan. Dus al was ik die avond zwaarder dan in de ochtend: dat kon niet aan de cal liggen want die hou ik immers bij. Dus wat had ik nou eigenlijk echt aan die info? Hoe meer ik erover na ging denken hoe logischer het werd; als ik de weegschaal niet meer heb als controlemiddel heb ik alleen de calorieën nog. En dat dwingt me nog meer om me daar aan te houden want als je niet weegt kun je niet ingrijpen als t oploopt. Klonk heel logisch in m'n hoofd, gelukkig blijkt dat inderdaad zo te werken in de praktijk.



Wat goed dat je weer een halve kilo kwijt bent tsja! Fijn dat t bij de internist goed ging, succes bij de volgende ronde artsen

@rosa: goed gekozen met de broodjes!!
quote:Rosa-rood schreef op 26 augustus 2016 @ 08:34:

Gisteren was er een gelegenheid met belegde broodjes, ik nam er in tegenstelling tot de rest maar eentje (samen met iemand die zei, ze zijn groot misschien zit ik hierna wel vol). Gelukkig! Want ze waren niet echt lekker, wat droog. Dus na dat broodje nog wel iets anders gehaald, maar dat had ik sowieso wel gedaan en nu scheelt dat toch, want als je twee broodjes haalt, eet je ze op ook..Goed gedaan! Voor mij een goede reminder want ik heb volgende week twee gelegenheden met broodjes.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond dacht ik mezelf eens te verwennen met spareribs... Normaal kun je met een lekker vleesje (biefstuk, entrecote, beenhammetje etc) niet zo gek veel fout doen qua kcal. Schrok me dus helemaal een hoedje toen ik de maaltijd vooraf in de eetmeter ging zetten!



Uiteindelijk besloten gewoon de helft van zo'n kam te nemen, dat was eigenlijk ook wel genoeg, en scheelt enorm. De andere helft in de koelkast, misschien morgen bij de tapas en soep en anders vries ik het morgen in voor een ander verwenmoment!
Alle reacties Link kopieren
Goed gekozen weer rosa rood! Het kan inderdaad heel veel schelen om iets van tevoren in te vullen. Geeft wat meer inzicht vóórdat je een fout dreigt te maken.



Ik heb vanochtend gewogen. Eerste keer was ik echt nét wakker. 400 gr kwijt. Eerlijk gezegd ietwat teleurgesteld. Vervolgens een uur later nog een keer (even checken of t echt maar 400 gr was) en toen was t ineens -900 gr.

Heb fatsecret ingevuld een een nieuwe cal berekening gemaakt: 1700 vanaf nu.

Dus voor de tabel: Max 1700 kcal en -12,6 kg



Mooi weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat is het lastige met dit weer vind ik ook advies. Ik hou zou ontzettend veel vocht vast dat wegen echt een crime is. Ik merk het ook aan opgezwollen voeten enzo. Bij mij gaat het net als bij jou, 's ochtends uit bed best wel zwaar en als ik alleen even wakker ben en aanrommel is het daarna lichter.



Ik ben gisteravond uit eten geweest en ga zondag weer dus dat is een beetje letten op wat ik eet. Gisteren is het in ieder geval wel goed gegaan. Overdag (ook door de hitte) maar weinig gegeten. 's Avonds wel drie gangen genomen maar niet te veel gedronken en de frietjes laten staan. Alles bij elkaar niet te veel schade.

Even kijken of dat zondagavond net zo goed gaat.
Zo, ik las wel mee, maar wilde even lekker vanachter de pc typen, zodat ik uitgebreid kan reageren.

Wat een mooie berichten allemaal!



@Rosa Rood, dat bewust kiezen gaat steeds makkelijker. Thuis heb ik eigenlijk geen last van eetbuien. Alleen als ik een hele dag druk ben geweest met doe dingen, heb ik weinig zin om ook nog (gezond) te koken.



Dat van die weegschaal herken ik Tsja. Maar op vakantie was het wel goed dat er eentje stond. Maar idd mooi een pond eraf!

Ja, mooi weer. Helaas andere verplichtingen. Ik was al naar kantoor gevlucht vanwege de airco. Thuiswerken was echt niet te doen met die hitte.



Goed gedaan advies! Soms moet je gewoon doorgaan zonder dat je resultaat ziet. Ik heb idd met vrije dagen dat ik moet zorgen dat de kinderen op tijd hun tussendoortje krijgen. Maar soms vergeet ik gewoon een appel mee te nemen. Als ik naar kantoor ga, dan neem ik gewoon alles mee. Ik heb wel trouwens bij kantoor een bedrijfskantine ontdekt die openstaat voor mensen van naburige bedrijven. En daar krijg je tenminste een grote behoorlijke salade. Bij ons in de kantine is veel vaak weg als je na 12-en gaat en het salade buffet is om te huilen. Dus vandaar dat ik ook de salade maar van huis meeneem, tot groot vermaak van mijn collega's. Als ik thuiswerk, maak ik vast voor mijn man en mijzelf de salade klaar, en dat is toch weer makkelijker dan. Mooi dat het afvallen uiteindelijk toch doorzette. Begrijp ik goed dat je denkt dat het afvallen stagneert en je daarom je kcal naar beneden bijstelt?



@Rosa Rood: Dat vooraf inzetten doe ik nu ook. In de vakantie een ijsje van mijn zoon overgenomen. Maar als ik had geweten dat dat 500 cal was (incl slagroom) had ik het laten smelten. Maar ja, het was warm. En lekker. Dus vanavond hadden we thuis een bittergarnituurtje, en toen had ik wat ik wilde eten er vooraf ingezet en gecheckt of het pastte.. en dat ging Dat kwam toch wel een beetje door jou, bedankt voor de tip!



En Zwartvlekje... hoe is het gegaan? Of ben je nog bezig met de zondagavond?




Zo en die is voor mijzel. 75,1 vanmorgen op de weegschaal. Ik denk dat ik ook wat last van vocht vasthouden had afgelopen week.



Vrijdag hebben we hamburgers gegeten. Alleen de zachte bollen waren op, de kinderen hebben een kaiserbroodje gegeten, en voor ons had ik wat groente met mijn nieuwe keukenspeeltje de spiralizer gemaakt. Daarbij wat gekookte/in de oven gebakken krieltjes met rozemarijn. En aan een stuk of 10 had ik er meer dan genoeg. Zaterdag ben ik met mijn man uit eten geweest. Oudste zoon was ook mee, en ook weer goed gekozen. Het motiveert echt als een tierelier om goed te blijven kiezen als het lukt.



Ondertussen, geïnspireerd door leuketas, besloten dat ik bij 74 kg mijzelf ook beloon met ofwel een nieuwe jeans (mijn vorige van street one was best snel kapot, en ik wil graag weer een nette voor naar kantoor) of een nieuwe bh, want ook daar heb ik wat ruimte. En dan niet een van de hunkermöller, maar 1 van de echte lingeriewinkel. Dat zit toch echt veel beter, en ik doe er meestal toch heel lang mee.



Deze week was taai. 4*7 gewerkt. En tussen de bedrijven door zijn we thuis zoveel mogelijk aan het schoonmaken en opruimen/inpakken. De kinderen hebben we ook nog natuurlijk. En dan moet ik soms even stoppen omdat ik merk dat ik op de grens zit. En dat gaat goed! Want ik heb geen terugkerende pijn, maar gisterenmiddag wel even een dutje gedaan en vanmiddag gewoon even gerust.



Fijn restje weekend allemaal, morgenavond rond 21:00 probeer ik de tabel bij te werken.
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje is het goed gelukt?



Lonely wat goed! 74 kg, daar ben je bijna!! Gaat je lukken!



Eens in de zoveel tijd herbereken ik in fatsecret de kcal. Hoe minder je weegt des te minder je verbrand natuurlijk. En volgens mij kijkt de app ook naar hoe snel het afvallen nog gaat. Als t dan nodig is past ie het max aantal kcal aan. Ik denk dat t nu gezakt is omdat m'n gewicht is afgenomen.

Vandaag is de dag goed begonnen met een licht maar voedzaam ontbijt. Straks lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Gefeliciteerd iedereen! Zo met zijn allen zijn we echt al een berg kilo's kwijt! Hier 68,8 vanmorgen! Ga over dikke week op vakantie en wilde dan eigenlijk 68.0 zijn, nog even flink doorzetten dus!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik denk dat mijn weegschaal kapot is, ja echt

Ik heb zo'n oude mechanische weegschaal, hij blijft op 78kilo hangen, terwijl ik aan alles merk dat ik toch wat afgevallen ben, ik pas weer wat kleren in maat 40, en mijn mega blubberbuik is bijna foetsie, zelfs mijn dochter viel het op dat ik nu een veel kleinere kont heb . Ze zei het zo lief dat ik wegsmolt . Ik heb nu nog een extra motivatie om door te gaan.



Een nieuwe weegschaal gaat op mijn to-do- list.
Jullie gaan goed hoor dames.



Ik kijk nu naar nieuwsuur, en damn wat heeft die Mireille een mooi figuurtje.
Hi Milouda,



Ik vroeg me al af hoe het met je was. Sorry, ik heb de tv nu niet aan. Mooi die opmerking van je dochter.

Van Mieke is ook een opdracht om een moodboard te maken. Misschien past een mooi figuur daar ook wel bij



En in de verschillende weken in de maand kan je gewicht ook fluctueren. Bijvoorbeeld tijdens de menstruatie of met warm weer. Wie weet heeft je weegschaal het toch goed en ben je volgende week een stuk lichter. Of heb je meer spieren opgebouwd.



Volhouden hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Kan ik me ook bij dit clubje aanmelden? Ik kan wel wat hulp gebruiken met het volhouden van mijn voornemens. En ik kan jullie wellicht helpen met jullie sport-vragen!



Ik ben wielrenster en rijd landelijk wedstrijden. Na bijna een jaar stabiel (maar iets te hoog) gewicht kom ik de laatste tijd aan. Te weinig structuur in mijn eetpatroon is de duidelijk aanwijsbare oorzaak. Ook bij zo'n acht uur trainen per week kun je nog steeds gewoon teveel/te slecht eten...



Ik weeg op dit moment 72 kilo. Dat was een paar maanden terug 69. Om volgend wedstrijdseizoen weer fitter te zijn wil ik graag rond december tussen de 65 en 66 kilo wegen. Afvallen ín het wedstrijdseizoen wordt afgeraden omdat je ook spiermassa kan verliezen.... Ik ben 1m75. Het hoeft dus niet allemaal snel snel maar de uitdaging zit er in dat ik wel gewoon blijf trainen en soms wedstrijdjes rij: ik heb dus wel voldoende energie nodig om te kunnen sporten. Een koolhydraatarm of crashdieet is dus echt geen optie. Een gezonde eetpatroon en minder snoepen en snacken (!!) uiteraard wel.



Is er plek voor iemand in dit topic?
Live slow, ride fast!
Welkom Fietschick. Er is zeker plek voor jou!

Leuk, een sporter met kennis over sporten en ws ook voeding.



Iedereen volgt hier het dieet wat het beste bij haar past. In mijn geval is dat een kruising tussen paleo en vegetarisch. Koolhydraatarm omdat ik nu niet kan sporten.



Al of niet op advies van dietiste/sportcoach/ervaring. Met dit topic blijven we elkaar gezellig motiveren. De motivatie halen we dan weer uit de boeken van Mieke Koster. Die helpen je heel goed met de mindset en de juiste keuzes maken. We hebben nog niet eens allemaal hetzelfde boek. Zelf heb ik het de 1e week met de nieuwsbrief en tips van hier gedaan, want mijn boek kwam maar niet.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!



Tot nu toe pak ik het vooral aan met gezond verstand....Ik ben wel van plan om na mijn vakantie met een sportdieetiste aan de slag te gaan (oktober).



Ik wil graag een boek bestellen, welke raden jullie aan als eerste? Focus op keuzes maken gedurende de dag is wel mijn thema. Vooral in combinatie met vermoeidheid (vaak van het sporten) leidt het tot slecht/teveel eten.
Live slow, ride fast!
Zelf heb ik het 1e boek 'Het Geheim Van Slanke Mensen'. Die van ik ken mezelf en ik ben slank is meer van hetzelfde, schijnt.



Die andere, over bikini/wijn sprak mij minder aan. En die van XL naar S is meer een kookboek. Op bol staan de reviews erbij.



Wie weet hebben de anderen nog tips?



Succes!
quote:Fietschick schreef op 30 augustus 2016 @ 14:01:

Een koolhydraatarm of crashdieet is dus echt geen optie. Crashdieet moet je nooit doen, maar Chris Froom eet ook koolhydraatarm. Hij doet low carb high fat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds mei nu 9 kg kwijt door het boek van Mieke. De eye openers bij mij is: regie nemen en niet eten omdat ik moe, boos, gefrustreerd, blij enz ben...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dag 1. Mijn afscheidsborrel van een tijdelijke klus op mijn werk. Bier, wijn, fris.... en frituurhapjes? Ik had trek dus kon niet laten staan. Gelijk de confrontatie dus met de moeilijke momenten. Wat doen jullie om je op zo'n moment in te houden?



Daarna ging ik eten bij een vriendinnetje die een balansdag had en quinoa-risotto had gemaakt... dat maakt het weer een beetje goed? Vanmorgen gestart met een klein uurtje fietsen, op naar dag 2!
Live slow, ride fast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven