Hoe heeft je kind jou voor aap gezet?

23-08-2016 15:20 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kinderen roepen van alles en kennen nog weinig schaamte. Zorgt vaak voor (achteraf) grappige momenten maar waarbij je op het moment zelf wel door de grond kan zakken.



Hoe heeft jouw kind jou voor aap gezet?



To trapt af: in de speeltuin met dochter was ook de 'knappe vader van school' met z'n kinderen aan het spelen. Dochter roept opeens heb je een scheetje gelaten mama? Een beetje ongemakkelijk weglachend zeg ik nee. Waarop dochter luidkeels laat weten dat het toch echt naar een mama scheet rook... We zijn niet lang meer gebleven ;)
60% of the time, it works everytime
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 augustus 2016 @ 18:35:

Man maakt wel eens grapjes met zoon over mijn bestedingspatroon. ("Ja jongen, mama trekt sneller de pinpas dan een cowboy zijn pistool").



Stond ik laatst in de Appie, heel efficiënt en snel de boodschappen in te laden en alvast de pincode in te voeren, toen een oudere meneer achter ons zei: "Zo, dat heeft jouw mama vaker gedaan". Zoon draait zich om (5 jaar) en zegt doodleuk: "Ja, dat doet ze heel vaak". Dus de meneer weer naar zoon met een knipoog: "Ja, totdat de centjes op zijn". Zoon zucht en zegt keihard: "Ja, papa zei al, de laatste keer dat dat is gebeurd stonden we in de V&D en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen"



Vandaag:

Deurbel gaat, ik zit in bad. Ik hoor zoon rennen naar de gang (hij mag de deur niet openmaken ivm hond) en door de brievenbus gillen naar buiten: "Mijn moeder zit te poepen, over een half uur is ze klaar"

Even later rent hij de badkamer op en vertelt op fluistertoon "Ik heb maar niet gezegd dat je in je blootje in bad zat"





In bad is inderdaad véél erger....
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 augustus 2016 @ 08:17:

Terug Vind Post (wat je ook kunt regelen door een eigen bijdrage te leveren )..Ahhh, ik snap 'm. Bedankt!
Kinderen zijn zo eerlijk, recht voor zijn raap en impulsief.

Lees leuke verhalen hier. De reacties van volwassenen vind ik soms wat gek, alsof ze zelf nooit kind zijn geweest.



Bijvoorbeeld iemand die boos werd omdat kind dacht dat hij veel kauwgom had gegeten ivm tatoeages/plakplaatjes die bij kauwgom zit.

Dat zijn toch juist de leuke, grappige en onschuldige dingen denk ik dan.



Een opmerking van een kind over baby in buik of kont ivm overgewicht is minder geslaagd voor de ontvanger, dat begrijp ik.





Hier een kleuter.

Afgelopen 2 zomers klapte kind graag mijn rok/jurk omhoog, liefst temidden van een groot druk bezocht plein of bij druk bezochte terrasjes, om er zelf onder te schuilen. Sindsdien draag ik in zomer vaak dames-boxershorts onder rok/jurk.

Inmiddels is kind 4 en is wel duidelijk dat ik dergelijke acties niet kan waarderen.



Nu is de fase aangebroken dat mannen/jongens met blote buik (geen shirt aan) erg veel indruk maken. Begint kind al in de verte te wijzen, te gebaren en te roepen.......kijk......die is bloot....oeeeeeeh, aaaaaaah, hahahahaha, die is geeeeeeeeeeek!

En iedere keer gebaar ik dan dat kind moet stoppen, echter dat gebeurd dus niet en dan is de aandacht al getrokken.



Ook het wijzen wanneer iets gezegd wil worden over iemand. Niet even onopgemerkt, maar echt overduidelijk wijzen met vinger naar betreffende persoon. Tja, dan kun je er ook niet onderuit he.



Gisteren midden in een buffet-restaurant. Voor ingang twee keer gevraagd of kind naar toilet moet. Moest niet. Staan we temidden van een rij voor het eten, roept kind luid en duidelijk: IK MOET POEEEEEPEN!!! Zucht.
Oh, en nog een.



Klasgenootje had broertje gekregen. Roept kind: krijg ook een broertje, mama heeft baby in de buik. Ze heeft en dikke buik.





Terwijl wij 1000000000000% zeker weten het bij 1 kind te willen laten!
Oh, en nog een!





Als kind niet luistert is het gevoelig voor vastpakken bij oorlel.

Met als gevolg dat nu, als kind iets doet wat echt niet kan, kind zijn oorlellen vastgrijpt en uitroept, en publiek!, ik wil niet dat jullie me pijn doen!





Tja, sta je dan met je goed fatsoen, alsof je je kind regelmatig voorziet van pakken slaag.
quote:helena2 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:50:

Lemoos, ik vind die van jou in bad echt de winnaar tot nu toe. Wat ontzettend schattig, aandoenlijk en komisch tegelijk. Zooo lief dat hij dacht jou te beschermen Wat mij betreft ook de winnaar. Zo lief!
quote:lux. schreef op 24 augustus 2016 @ 08:35:

Toen ik nog niet zo goed kon praten, maar wel al heel hard, gingen we eens picknicken. 'Jaaaaaaaaa!!!!' Riep ik enthousiast. 'Piklikken! Piklikken!' Al rondhupsend over het (drukke) picknickveld en in mijn handen klappend. Daar worden nog altijd grapjes over gemaakt



Alle reacties Link kopieren
5 kinderen, dus vaak genoeg!



Puberzoon en hubby doen aan vechtsport en trainen vaak samen. Voor een training gaan ze elkaar altijd opjutten. Als peuterzoon en ik niet thuis zijn kan dot aardig ver gaan.

Begin deze zomer stonden ze dit dus ook in de tuin te doen. Uitspraken zoals ik ram je helemaal inelkaar, je kan alvast een rolstoel bestellen ouwe etc. Vlogen over de schutting naar onze 'zeikbuurvrouw' dit is een politiebeller, voor alles word de politie gebeld en dat word het natuurlijk wel even aangedikt. Nu belde ze dus ook de politie.

Politie is met een rotgang gekomen, bij ons en de andere buren. Ik kwam thuis en mocht eerst even verklaren wie ik was en waarom ik de woning in wou.

Later bleek dus dat bij de andere buren hun zoon weer is thuis komen wonen nadat hij vrij was gekomen. Heeft een zwaar strafblad en heeft voorwaardelijk. De buurvrouw wist dit en dacht dat mijn vriend ruzie met hem had. Ze hadden even staan praten, gewoon normaal 'hallo buurman' praatje. Vriend is de tuin in gelopen en is toen met zoon gaan ouwehoeren.

Normaal was de politie niet gekomen, maar toen ze hoorde dat er waarschijnlijk iemand met een zwaar strafblad betrokken was kwamen ze wel snel.



Uiteraard was dit de roddel van de buurt. Om er nog even een schepje bovenop te doen was er niet 1 zoon met een grote mond maar 2!! Peuterzoon vroeg of die meneer wel een echte politieagent was, wat dus ook door de agent gehoord is. 15 jarige zoon komt thuis, ziet een politie auto staan en had nog niet gezien dat ze bij ons binnen zaten, roept hij vanuit de gang: Wat moet de popo!?



Mijn beste vriendin haar hond heeft dezelfde naam als mij, is ooit met een grapje begonnen en daarna gewoon vernoemd. Wij waren op die hond aan het passen. De hond poept bij hun gewoon in de tuin, dit deed hij dus ook bij ons. Roept zoon echt keihard:

SHANNEL HEEFT IN DE TUIN GEPOEPT!

De buren kwamen niet meer bij!



Vorig jaar ben ik vanuit het werk naar de eerste hulp gebracht. Hubby komt later met de kinderen in het ziekenhuis. Peuterzoon zat erover in dat ik dood ging, want ik was immers in het ziekenhuis. Hij heeft aan iedereen die ze in het ziekenhuis tegen gekomen zijn gevraagd of ik dood ging. Helemaal opgelucht dat ik toch niet was dood gegaan toen ik een dag later naar huis mocht. Mijn blaasontsteking was een ontstoken nier geworden.



Puberzoon toen hij een jaar of 6 was. De hond van een klasgenootje was overleden, was helemaal besproken hoe dat werkt dus ook het spuitje wat ze dan krijgen. Volgende keer dat hij een prik moest hebben heeft hij moord en brand geroepen dat hij nog niet dood wou. Alle kinderen die in de wachtkamer zaten in paniek en niemand durfde meer.



Ik heb mezelf ook eens voor lul gezet. Ik had geen peuter mee, maar opeens dacht in van wel en was ik in paniek omdat hij dus weg was. Wat overigens daarvoor écht een keer gebeurd was, politie is toen weze zoeken. Helemaal in paniek.

Dat ik daarna nog naar dezelfde winkel durfde. Zegt de manager tegen zoon, was je kwijt vorige week. Zoon zucht mama vergeet mij wel vaker. Hoe ik werd aangekeken, een wonder dat jeugdzorg hem niet meteen heeft gehaald.
Ik zit echt hardop te lachen hier! Geweldig die van het kind dat door de brievenbus roept dat mama zit te poepen en die van de stalkers…



Mijn dochter van 4 had laatst ook een leuke actie. We stonden bij de bushalte en daar stond ook een hele leuke man. Beetje oogcontact af en toe. Toen stapten we in de bus en die man ging voor ons zitten. Roept dochter keihard door de bus: zo mama, ga hier maar zitten met je dikke billen! Die man moest dus keihard lachen en ik hoorde nog meer mensen gniffelen in de bus. En bedankt schat!



Het wijzen naar mensen en keihard benoemen wat ze zien heb ik ook al meerdere keren gehad: 'kijk mam, een kabouter!' toen er een lilliputter langs liep. Of idd 'die is dik!' of 'kijk, die zit helemaal vol met tattoos'. Best gênant altijd!
Oh en laatst had ik een hele gênante. Zoon van net 7 had iets stouts gedaan en ik was boos op hem geworden en had hem een tikje op zijn kont gegeven. Doe ik anders echt nooit, maar hij was echt zo onwijs vervelend. Het was ook echt een tikje, zeker geen harde mep ofzo. Maar hij was dus huilend de tuin uitgelopen en weggegaan. Dus ik ging hem zoeken. Toen ik hem vond zat hij huilend op de straat aan een vreemde mevrouw te vertellen dat mama hem heel erg had geslagen en dat hij daarom was weggelopen. Ik schaamde me echt helemaal kapot!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat de meeste kinderen best normaal kunnen praten, maar op het moment dat ze iets lulligs gaan uitkramen, opeens klinken als een Marktkoopman.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben twee moeders. Mijn zoon (toen 2,5) begreep dat niet helemaal, hij heeft daarop bij het voorbij lopen van een wildvreemde man én in de rij van de kassa, gevraagd; "Mama, is dat mijn papa?"



Nou, je begrijpt...
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje riep laatst in de winkel...kijk mama een heks!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog een die niet echt valt in de categorie 'voor aap zetten', maar ik vind 'm zo leuk dat ik het hier toch met jullie wil delen.



Een jaar geleden vroeg mijn dochter of mijn man en ik zin hadden om samen met haar partner en hun 5-jarige dochter (onze kleindochter, dus) iets leuks te gaan doen. Middagje stadten of zo. Bleek dus een smoesje te zijn, maar dat wisten we uiteraard nog niet.

Op het moment dat we bij hen thuis aankomen vliegt kleindochter enthousiast naar buiten. "Weet je..." (bijna elke zin bij haar begint met 'weet je'...), "ik heb nieuwe schoenen en daarmee kan ik heel hard rennen!" Wij haar nieuwe schoenen bewonderen, uiteraard. En meteen daarna: "Weet je, we hebben een verrassing binnen. Mama heeft iets in haar buik!"

Uhhh, aan de gezichten van dochter en schoonzoon - die in de deuropening stonden - te zien was het wél de bedoeling dat kleindochter mocht aankondigen dat er sprake was van een verrassing, maar had ze toch wel ietsjes meer verteld dan ze hadden verwacht. Ach ja, ze had in elk geval niet verraden wát mama nu eigenlijk in haar buik had, toch!
Alle reacties Link kopieren
Iets grotere kinderen kunnen je ook nog aardig voor schut zetten. Mijn man was jaren geleden met het sportteam op een zondagmiddag naar de bijlmerbajes geweest om een demonstratie van die sport te geven. Daags erna zit ik met 10-jarige zoon in de trein die de koepel van Haarlem passeert. "Hee mam, is dat de gevangenis waar papa is geweest?" " Nee jongen, dat was de bijlmer bajes." Er vielen een paar gesprekken in de coupe stil, haha.
Alle reacties Link kopieren
Het was dan wel niet mijn kind, maar deze hoorde ik ooit.



Ik was op een camping en stond in het toilet gebouw. Ik was me aan het afdrogen na het douchen en hoorde een gesprek tussen dochter en moeder.

Moeder zegt: "Je mag niet plassen onder de douche. Dat is vies!"

Antwoord van dochter: " Maar mamma, dat doet pappa ook altijd!



Ik was blij dat hun water niet naar mijn putje stroomde!
Alle reacties Link kopieren
Ik was met mijn zoon van 5 in het verzorgingshuis op bezoek geweest. Op de gang begint een oud gekromd vrouwtje tegen hem te kraaien met een krasstem: "ohhhh wat ben jij lief. Hou je ook van zingen? Of ben je bang van mij?



Zoon zet een paar grote ogen op en sprint naar de (open) trap. Dame was uit t zicht maar ruim binnen gehoorafstand. Zeg mamma, zegt ie op luide toon in het galmende trappenhuis" die mevrouw lijkt wel een HEKS!!!!!



Ik hoop maar dat ze heel erg doof was.
Alle reacties Link kopieren
Genoten van jullie berichtjes! Heerlijk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!



Uit de oude doos: mijn zusje en ik (kleuterleeftijd) op pad met onze oom. Onderweg kwamen we een gehandicapte vrouw tegen op zo'n aangepaste driewieler. Zusje: "Dat is een rare fiets!" Oom, mompelend: "Dat. Is. Géén. Rare. Fiets". Zusje bekijkt het nog keer goed "dat is wél een rare fiets!"
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter een jaar of 4 was,stonden we in de supermarkt in de rij bij de kassa te wachten.

Voor ons stond een man en die rook behoorlijk(zeg maar gerust stinken)Ik zag mijn dochter haar neusje al heen en weer bewegen.Uit het niets schreeuwt ze"zo he die stinkt"wijzend met haar vingertje naar die man.Ik kon wel door de grond zakken
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een uit de oude doos.

Ik was een jaar of 2 of 3, opgegroeit in een blanke omgeving. En de eerste keer dat ik een gekleurde medemens zag, kraamde ik zeer luid uit: "mama, meneer vies bah!"

Tja, mijn moeder wist ook even niet wat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Uit de oude doos. Mijn moeder heeft een hekel aan dieren, honden moet je helemaal niet mee aankomen.

Haar schoonouders hadden een zwarte poedel,Deggy, die altijd de slagroom van je gebak likte als je niet snel genoeg at en meer van zulke honden streken.



Mijn zus(4 jaar) vond het toen een keer nodig oma in te lichten over de gevoelens van mijn moeder die ze had opgevangen tijdens de autorit naar grootouders. "Oma, mama vindt Deggy een darm.
Alle reacties Link kopieren
quote:rianneplaya schreef op 23 augustus 2016 @ 19:11:

Toen m'n broertje nog klein was kwam er een kennis van m'n vader op bezoek die Dick heet. Hij stelt zich voor en zegt "Hoi, ik ben Dick". Antwoord van broertje "Ja, dat zie ik ook wel".
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf toen ik nog een klein hummeltje was. Ik ging vaak met mijn vader zwemmen in het zwembad. Omkleden deden we in het zelfde hokje. Ik was net op de lengte dat je ogen op kruishoogte zitten... Pa trekt zijn broek uit en ik brul door het hele zwembad 'zoooooo heeeee, jij hebt een grote!'.

Mijn vader kon wel door de grond zakken van schaamte.
Zomervakantie en de kinderen zijn niet altijd even gezellig tegen elkaar.

Aan het eind van een dag vol ruzietjes en mamageroep zat ik op het toilet.

Komt er weer een aan de toiledeur: mamaaaaaa ...... Zusje doet dit ......

Dus ik zeg: Ik zit verdorie even te schijten ( was niet heel aardig meer na zo'n dag) ik kom wel als ik klaar ben.

Hoor ik zoon de tuin in rennen en die schreeuwt voluit: Mama zit te schijten en ze komt er zo aan.



Op een mooie zomerdag, alle buren in de tuin.

Ik heb overwogen om een bloemetjejurk met groene regenlaarzen aan te doen de volgende dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven