BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:HoesjeBoesje schreef op 24 augustus 2016 @ 20:44:

Als je het topic volgt weet je dat dat gewaardeerd wordt en om gevraagd wordt.

Doe dan gewoon geen tvp.



Nee heb je, ja kun je krijgen, Boesje.

Nee = nee.

Van 'nee' een halszaak maken is drammen.



Alle reacties Link kopieren
Eindelijk..



Kaders van t spel zijn geschetst, afspraken gemaakt. Al zijn t er weinig.

Ik merkte dat ik twijfelde, wilde geen stopwoord, maar leek me toch verstandig een te hebben. Maar wil m niet, want wil de optie eigenlijk niet.

Gevecht tussen verstand en gevoel. We hebben t er lang over gehad, en besloten dat het nooit gebruikte stopwoord alsnog geldt.

En ergens voelt dat nu niet helemaal zoals ik het wil. Nou ja...



Nu rest ons alleen wachten en daarna doen waar we goed in zijn.
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje ik gebruik ook nooit een stopwoord, maar als een D het fijn vind dat ik hem heb dan heb ik er geen problemen mee. Dan doe ik het namelijk voor hem en niet voor mijzelf. Misschien helpt die insteek ook bij jou.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, nou, ik wilde m... Tot we het erover hadden, voelde me veilig en vertrouwd, en alsof het ons spel zou schaden.

M deed t bijna in zn broek van het lachen, stopwoord is er, zal altijd blijven. Maar krijg wel straf als ik m gebruik nu.

Ik kan t mezelf zo onmogelijk maken



Ik maak geen halszaak shali, ik zeg dat ik het niet netjes vind.
Alle reacties Link kopieren
Straf voor gebruik van stopwoord zou ik zelf niet snel doen. Stel de minime kans dat je hem toch nodig hebt, dan zou dat idee kunnen voorkomen dat je hem gebruikt. Daarmee ontdoe je het stopwoord eigenlijk van zijn functie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, denk dat het meer was om de druk wat van t gesprek af te halen.

Het woord bestaat, mocht er toch buiten de grenzen gegaan worden, kan ik het gebruiken.

En die straf komt later wel, wanneer het weer kalm is.
quote:HoesjeBoesje schreef op 24 augustus 2016 @ 21:02:

Ja, nou, ik wilde m... Tot we het erover hadden, voelde me veilig en vertrouwd, en alsof het ons spel zou schaden.

M deed t bijna in zn broek van het lachen, stopwoord is er, zal altijd blijven. Maar krijg wel straf als ik m gebruik nu.

Ik kan t mezelf zo onmogelijk maken



Ik maak geen halszaak shali, ik zeg dat ik het niet netjes vind.



O, dat is niet erg. Het geeft verder ook niet dat je vindt dat men geen tvp mag plaatsen wanneer men zich niet voorstelt.



Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar, zijn we het daar over eens.
quote:HoesjeBoesje schreef op 24 augustus 2016 @ 21:10:

Gelukkig maar, zijn we het daar over eens.Grinnik.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 24 augustus 2016 @ 21:07:

Ja klopt, denk dat het meer was om de druk wat van t gesprek af te halen.

Het woord bestaat, mocht er toch buiten de grenzen gegaan worden, kan ik het gebruiken.

En die straf komt later wel, wanneer het weer kalm is.Maar dan staat die consequentie nog steeds. Voor mij is straf echt één van de ergste dingeb. Dat is ook gewoon niet leuk. Dus straf krijgen voor iets dat bestaat voor mijn bestwil, zou voor mij echt heel slecht voelen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, snap ik.

Straf komt hier nooit voor, tenminste, wat hij straf noemt ervaar ik niet zo.

Dit item is nog niet helemaal bij ons ingetreden zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje je hebt ook meerdere definities van straf. Straf voor de leuk, dus eigenlijk excuus voor spel (funnishment) en straf, omdat je echt iets erg fout hebt gedaan, zoals bewust regels overtreden (punnisment).

Ik vind het onderscheid in het Engels wel mooi, al zijn er vast meer manieren om het tw gebruiken.



En dan heb je ook nog mensen die straf gewoon als definitie gebruiken voor een pijnspel.



Omdat ik zelf een dynamiek met regeks zoek, geen micromanagement, is de kans op straf daar een gevolg van. Want regels hebben voor mij geen zin, als er geen consequentie tegenover staat. Maar ik zou het wel verschrikkelijk vinden.



Met funnishment heb ik persoonlijk minder.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En dan heb je ook nog heel veel mensen die er helemaal niks mee doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Momenteel wordt het hier gebruikt als term voor fijne dingen doen, die vaak vrij pijnlijk zijn voor mij.

Dus eigenlijk doen we er niets mee, wordt niet op gespeeld. Rellen heb ik niets mee. En echt straf, nee, nooit gehad, nooit gedaan, nooit over gehad. Behalve dan in deze context.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen reller. Ik wil het niet en ik kan het niet. Mijn behoefte om te gehoorzamen is te groot.



Het ding met echte straf is, is dat het echt naar is. De pijn kan minder erg zijn, dan andere pijn die ik ooit heb gehad. Maar toch is het duizend maal erger. Hij zou in theorie een veertje kunnen gebruiken ervoor. Vooral omdat ik de ander heb teleurgesteld.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, en dat ken ik niet.

Nog niet in ieder geval. Maar kan me voorstellen dat dan het dreigement van straf bij gebruik stopwoord per direct vervalt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou dat dreigement daarom niet werken. Ik zou misschien niet meer durven communiceren op een moment dat het echt nodig is.

Daarbij kun je zo'n straf dan ook niet geven in mijn ogen. Dan straf je de onderdanige, omdat ze goed voor zichzelf zorgt en dat is ook in her belang van de D.



Maar ik kan me voorstellen dat het met een andere definitie wel zou kunnen werken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Om iets luchtiger te maken wel.

Voor mij was het op dat moment een strijd tussen verstand en het gevoel me compleet over te willen geven. Op deze manier kon ik dat allebij, en loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het op zo'n manier kan werken. Dan kun je ervaren dat compleet los laten niet zit in het wel of niet hebben vam een stopwoord.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Precies.

Door het gebruik van een stopwoord zou ik me een slechte slavin voelen, door mij te straffen laat hij zien dat dat niet zo is. Dat het me niets minder maakt.

En het dus meer kan loslaten wat er gebeurd, meer kan genieten van wat er is.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl eigenlijk het gebruik je een goede slavin maakt, want daarmee zorg je goedvoor zijn bezit. Maar er is inderdaad een verschil tussen dat weten en dat voelen.



Mij heeft het daarom altijd geholpen mij te beseffen dat ik het niet voor mijzelf doe of heb, maar voor hem.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hmm, andere manier van kijken.

zal er eens over nadenken
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het ook voor jou werkt, maar vanuit mijn onderdanigheid heeft dat gedachtentruukje zich meermaals bewezen bij mij.

Uiteindelijk ben ik namelijk onderdanig en heb ik te gehoorzamen, ook als ik iets niks vind. Zoals een stopwoord. Dat is namelijk niet mijn beslissing, maar de zijne.

En dat gaat natuurlijk niet voor alles en iedereen op, maar bij dit truukje kan die insteek goed werken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 24 augustus 2016 @ 17:18:

Haha kan gebeuren, staat er mss ook wel een beetje gek inderdaad.

Als er andere partners in beeld komen... Dat bedoelde ik ;)



Hoi Cloudwalker, welkom. Ik herken veel van je weerstand, of ongenoegen, of watdanook, om 'jezelf' een bdsm label op te plakken. Hier ook al altijd vrij extreme interesses, maar eigenlijk nooit enige associatie met bdsm gemaakt. Waarom weet ik niet precies.

Om vervolgens de 50 shades hype mee te krijgen en dat eigenlijk in de categorie 'vanilla' te willen plaatsen bij je eigen wensen en verlangens

Tegelijkertijd kwam een vriend ervoor uit (hier net gescheiden ook toen, en weer aan het experimenteren) dat hij mijn verlangens helemaal niet vreemd vond en mij best wel kon helpen met experimenteren. Zo leerde ik ineens een aantal mensen in mijn kringetje kennen die gewoon heel veel aan bdsm deden.



Ik heb toen de boeken 'Screw the roses, give me the thorns' en 'The ethical slut' gekregen om te lezen. Volgens mijn in hardcopy niet te vinden meer, mij iig niet gelukt. Beide heb ik nu wel in pdf gelukkig want die waren echt een eye opener voor mij. Zo vreselijk veel herkenning en stof om over na te denken.



Ik zie mezelf als mijn norm, en welk plakkertje, och. Ik meld heel soms irl dat ik aan bdsm doe en scharrel naast mijn vaste relatie maar meestal niet. Niet omdat ik me ervoor schaam eigenlijk maar omdat ik de vanilla manier zo niet logisch vind dat ik altijd verbaasd ben als mensen dat als norm nemen. Ik kan me bijvoorbeeld niet meer goed invoelen in de traditionele manier van monogamie, ik vergeet gewoon in algemene zin dat mensen dat als uitgangspunt hebben. De topics hier op vf over daten en relaties snap ik ook 90% van de tijd niet meer omdat ik een heel andere bubbel voor mezelf heb toegelaten (niet gecreëerd omdat het er eigenlijk altijd al was) en daar echt als een vis in het water ben.



en om niet verder te vervuilen verstop ik de vraag hier, maar wat betekent tvp?
Alle reacties Link kopieren
@scarlettmydear herkenbaar wat je als laatste schrijft. Ik heb de vanilla manier van denken nooit helemaal gesnapt. Daarom voelde ik me juist voor het eerst normaal tussen de bdsm'ers



Screw the roses is inderdaad een erg goed boek. Geen idee of het te krijgen is, misschien tweede hands. The etical slut, heb ik paar jaar geleden bij bol.com gekocht. Geen idee of ze het nog hebben.



Tvp betekent terugvindpost. Of te wel, ik wil meelezen, volgen, maar niet perse een bijdrage leveren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven