Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie sterke drank laten schenken? Ik verdom het. Wijn, bier en fris mag je zoveel van als je wil, maar geen sterke drank. Las ergens op Facebook dat dat echt niet meer van deze tijd is. Jammer dan, ik tolereer geen dronken mensen. Vanavond laatste dingen bestellen, en met nog 3 weken groeit de spanning met de minuut.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Wij houden het ook bij wijn, fris en bier. Wel een paar speciaal biertjes omdat vriend die ook altijd drinkt. En hij neemt ook 1 fles whiskey zelf mee, nagevraagd en dat mag van de locatie. Gewoon omdat dat bij hem past.
Alle reacties Link kopieren
Roos-85: volgens mij bepaalt de sterkte van de drank niet hoeveel dronken mensen er zijn ????

Wij hebben een paar gasten die van sterke drank houden. Over het algemeen wordt sterke drank langzamer gedronken en de hoeveelheid alcohol is evengroot Vgl met bier omdat er meer bier in n glas gaat dan BV whiskey.



We hebben een maximum aantal eenheden sterke drank afgesproken met de locatie om de kosten binnen de perken te houden.
Hier ook geen sterke drank hoor.



Dat Facebook zegt dat het niet van deze tijd zou zijn vind ik werkelijk volkomen oninteressant.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen sterke drank, wel bruinbier, rosébier etc....



Als het er niet is drinken mensen echt wel wat er wel is. Vriend is alcohol vrij en ik drink zelden dus verwacht niet dat mensen het raar zullen vinden
Alle reacties Link kopieren
Bruinbier, Rosebier, prima. De mensen die ons een beetje kennen weten opzich ook wel dat we niet veel alcohol drinken. Al houdt lief ook wel eens van een Malibu of Bailey's op z'n tijd.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Hier alleen bier, wijn en fris. En voor opa een borreltje.
Alle reacties Link kopieren
Wij schenken alles, maar gaan er vanuit dat er niet heel veel van gedronken wordt. Als ik ergens alleen bier/fris/wijn kan krijgen vind ik dat niet gek. Ik wil verder verse ice-tea en flavoured water schenken om te motiveren geen alcohol te drinken maar dat uit te proberen.
Ik denk dat de gasten tevreden zijn met bier, maar als er een aan Baco begint dat de rest zoiets heeft van dat lust ik ook wel. Waardoor het wel oploopt. Wij kopen namelijk niet af
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook alleen wijn Bier en fris doen en dan bier inderdaad wel rosebier en radler. Wij zijn beide niet van de sterke drank en vind het zonde om daar veel extra geld aan kwijt te zijn. Besteden we liever anders. Zo'n rekening kan flink oplopen inderdaad als gasten het van elkaar zien. Voor je het weet zit iedereen aan de mixjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo denk ik er ook over MN, als er 1 aan de mix gaat volgen er zo meer. Wij kopen ook niet af, en sterke drank telt voor 2 consumpties..... vond het nogal de moeite om het dan dus niet te schenken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen bier, wijn,fris. Heb het op bruiloften volgens mij ook nog nooit anders gezien (maar ook niet echt opgelet)
Ja, je ziet dat al op verjaardagen hier. Zodra schoonpa Baco neemt, gaan veel anderen ook ineens voor mixdranken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil die dag ook geen uitzonderingen maken. Als ik Opa een jenever geef, maar de rest niet, kán het zo zijn dat ik scheve gezichten krijg. Nu drinkt mijn 'stief'opa (laaaaang verhaal) dat gelukkig niet, maar bij wijze van.



Net de laatste dingetjes besteld. Gastenboek, Enveloppendoos en snoepjes. Vandaag zijn de manchetknopen van vriend binnen gekomen. Even gespiekt en ze zien er mooi uit! Pfff...had ik al gezegd dat ik over 3 weken ga trouwen en daardoor behoorlijk gespannen en chagrijnig kan zijn? Dat m'n vriend me nog kan verdragen is me op dit moment echt een raadsel
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
@ Roos: wat vervelend dat je zo chagrijnig bent! Kan me voorstellen dat de spanning nu begint te stijgen... Als ik erover nadenk dat ik over zes weken ga trouwen word ik al gespannen!! :o Ohhhh, enveloppendoos moeten we ook nog bestellen/maken (hoe doen jullie dit?) en bedankjes in elkaar zetten.. Het is wat, zo'n bruiloft organiseren!



Thanks voor meedenken over die situatie met dat broertje en die vriendin van dat broertje + kind die mee willen naar de bruiloft (de hele dag). We hebben even duidelijk uitgelegd waarom wij het moeilijk vinden als ze als een soort gezin komen, terwijl wij het kind helemaal niet kennen. Nou, dat viel helaas niet in goede aarde. Uiteindelijk maar de keuze aan hen gelaten: zie maar of je komt, je weet hoe we erover denken. Benieuwd wat de beslissing wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben binnenlands gedistilleerd, dus opa's kunnen gewoon aan de jenever :p

Sterke drank hebben we niet, enige reden is eigenlijk de kosten... Maar mensen drinken toch altijd gewoon wat er is, dus ik verwacht geen problemen.



Wij hebben de uitnodigingen verstuurd! Al zulke leuke reacties gehad! We hebben ook echt een kaartje dat bij ons past, zo leuk dat andere mensen dat ook vinden haha.
Alle reacties Link kopieren
@Sophie, als het goed is krijg ik het morgen binnen, ik laat het je wel weten. Heb met vriend gepraat en ook hij is lichtelijk gespannen. We doen nu wat meer samen en blijven boven alles praten.

Volgende week afspraak met de ambtenaar van de burgerlijke stand.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Wij hebben voor de enveloppendoos een houten kist met deksel besteld bij handenvrijparaplu.nl. Prachtig en fractie van de prijs van 'officiële' enveloppendoos. Hier willen we ze na de bruiloft ook in opbergen.

Is whitewash en zowel op boven als binnenkant deksel staat het logo, voor als deze open staat.

Detail is dat we deze met logo hebben, en ik bij bestelling nog niet zwanger was dus datum erop in inmiddels fout. . Achja.
Alle reacties Link kopieren
Interessante discussie over wat je schenkt op de dag en ook wel of je het afkoopt.

Wij hebben 2 locaties op het oog. Morgen hebben we bij de eerste een afspraak staan en volgende week donderdag met de tweede. Contact opgenomen met de gemeente en telefonisch kun je je bruiloft eerder vast laten leggen dan een jaar.

Voor ons is het inmiddels van groot belang om dit zo snel mogelijk vast te leggen ivm. een vakantiehuisje wat we voor de gasten willen boeken in die periode. Er is maar 1 8 persoonshuisje en die willen wij perse vast gaan leggen.



Plotseling dus wat haast. De avond en nacht voor het trouwen zal ik slapen in dat vakantiehuisje met een aantal dierenbaren. De avond van de bruiloft zelf kunnen een aantal mensen die met het ov naar huis moeten dan daar nog slapen en van daaruit de volgende dag rustig naar huis gaan.



Ik zal het eens met mijn vriend overleggen hoe hij tegen de sterke alcohol schenken staat. Volgens mij had ik dat vorige keer niet maar dat weet ik niet meer zeker eigenlijk. Toen hadden we het ook niet gevierd in een professionele instantie.



@sophie, moeilijke situatie.

Wij twijfelen ook over de kinderen van een vriendin van mij en de kinderen van een nicht van mijn vriend. Zijn allen pubers die we niet echt kennen. Persoonlijk heb ik ze er liever niet bij maar waarschijnlijk geven we ze gewoon zelf de keuze. Je zou toch denken dat die kinderen ook wel leukere dingen te doen hebben. Bovendien vieren we het doordeweeks dus zouden die naar school moeten.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Ik vind pubers trouwens anders als echt kleine kinderen. Een stel dat komt heeft 2 pubers, wij hebben er niks mee en die kunnen prima alleen thuisblijven. Gasten met kleine kinderen die geen oppas kunnen vinden, mogen kind best meenemen. Al hebben wij die niet op onze gastenlijst.
Alle reacties Link kopieren
@ wrekitRalph: Ja, iemand met een peuter vind ik wat anders dan een schoolgaand kind, wat bij ons het geval is.. Ik snap ook überhaupt niet dat de school vrij zou geven voor een bruiloft van 'de broer van de kortstondige relatie van moeder'. Het gevoel dat ik bij moeder heb, is een nogal verstrengelde relatie met haar kind. Maar goed, wij wachten af. We hebben hun ook de keuze gegeven.



@ MN: leuk idee van die enveloppendoos! Maar er zit geen gleuf in, toch? Laat je de enveloppendoos dan open?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de eerste bezichtiging gehad. Was wel jammer want de ruimte die wij op het oog hebben was al besproken. Wel op zich een goede andere mogelijkheid alleen zitten daar geen ramen of buitendeel bij.

Verder wel een goed gevoel erbij en het eten en de mogelijkheden daarbij zagen er echt goed uit!

Hij gaf ons ook nog een lijstje met dj's waar ze goede ervaringen mee hebben en met diverse bakkerijen voor taart.



Volgende week hebben we elders nog een bezichtiging, het zal echt wel 1 van deze 2 locaties gaan worden.



Maandag willen we gaan bellen om de datum definitief vast te leggen. We wilden echt later op de middag maar na het gesprek vanmiddag bleek wel dat dat idd niet goed uit komt. We willen nu wat vroeger in de middag.



Ik meen me trouwens te herinneren dat er op het viva forum een vrij lang topic was met allerlei bruidsjurken die je kan plakken die je mooi vind daar wilde ik in neuzen maar kan het echt niet vinden helaas.



We hebben trouwens geteld en van onze gasten zullen er maximaal 3 wellicht een wat sterker drankje nemen. Mensen waarvan we zeker weten dat die het er bij max 3 zouden houden. Besloten dus dat gewoon aan te bieden.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Alle reacties Link kopieren
Sophie990: lastige situatie met je broer. Ik zou ze alledrie laten komen omdat je broer nu eenmaal een belangrijke gast is, maar het klinkt ook alsof je haar niet zo ziet zitten.



Ik heb net de eerste teleurstelling binnen van iemand die niet is uitgenodigd: de oude oppas van onze kinderen die er zelf vanuit gegaan was dat ze welkom was. Ze is echt van slag en vroeg via de app of dit betekende dat we geen contact meer willen. Lastig, ik wil me niet helemaal moeten verantwoorden maar vind t ook vervelend dat dit zoveel oproept...
Alle reacties Link kopieren
En, niet te vergeten: ik heb dinsdag een proef spraytan, proefkapsel en proef make-up gehad. Allemaal mooi geworden. De make-up vond ik ook lastig omdat ik normaal niet veel meer draag dan mascara. Maar ik vind dat bij zo'n mooie jurk toch ook wel make up hoort. Hoe doen jullie dat?
quote:Sophie990 schreef op 26 augustus 2016 @ 10:16:



@ MN: leuk idee van die enveloppendoos! Maar er zit geen gleuf in, toch? Laat je de enveloppendoos dan open?

Ja wij hebben logo aan binnenkant zodatje dat ook ziet bij open doen. De eigenaresse van de webshop is zo flexibel dat ze als je het vraagt, ze waarschijnlijk zelfs wel gleuf maakt. Ze had voor mij bijvoorbeeld samples gemaakt kwa kleur op foto en deel logo met hand geschilderd omdat ik 2 kleuren wilde.

Ik wil hem zo open zetten:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven