Mode & Beauty alle pijlers

Morgen mijn haar doneren

24-08-2016 20:27 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen mijn haar doneren! Heb het tot ongeveer mijn bh-bandje en hoop dus dat het lang genoeg is. Ben het lange haar helemaal zat ik heb altijd al periodes gehad dat ik het heel kort had en dan weer liet groeien. En als het dan eenmaal weer lang is, dan knip ik het weer kort. En ik vind het zonde om mijn haar zomaar weg te gooien, dus doneren vind ik wel een mooi iets.

Ik heb alleen totaal geen idee wat voor kapsel ik me ga laten aanmeten heb het ook verder tegen bijna niemand gezegd nog, dus mijn man zal zich wel rot schrikken als hij thuis komt morgen. Net zoals al mijn vrienden en familie

Ik heb heel veel haar, niet perce dik maar gewoon veel. Het duurt een paar uur voor het droog is en ik irriteer me mateloos aan de losse haren die aan mijn armen, kleren, rug en tussen mijn borsten hangen enzo. Sta regelmatig in mijn shirt te graaien naar weer een losse haar die kriebelt ergens. De badkamer ligt vol haren continu en de vloerbedekking ook. Kort dus weer! Maar wat? Het probleem is ook dat ik met de scooter naar mijn werk ga en dus een helm draag. Ik heb niet zoveel zin om op mijn werk nog eens mijn hele kapsel te moeten doen. Dat was ook de reden voor het lange haar nu weer. Dat zit gewoon goed na een helm. Tips voor een leuk, kort kapsel zijn dus welkom! En ik wilde het gewoon even kwijt verder
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 24 augustus 2016 @ 21:23:

Als het tot op je bah bandje komt lijkt het mij nog te kort, altijd begrepen dat je een vlecht van min. 25 cm moet hebben. Of is dat verschillend aan wie je doneert?Als je een strakke vlecht onderaan je nek maakt, moet hij vanaf het elastiekje naar beneden inderdaad 25cm meten.
Gaaf! Ik overweeg het ook,na de bruiloft maar heb al sinds mijn 10e lang haar. En is nu op zijn langst. Ben een beetje een watje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 24 augustus 2016 @ 20:45:

Dat maakt hier niet uit.Oooh potverdikke..dat.had ik moeten weten
aan het typen...
quote:-Belle- schreef op 24 augustus 2016 @ 21:19:

Ik had zelf deze al opgeslagen



[afbeelding]



Leuk!



Ik wilde maar dat kort haar mij zou staan, ik zou meteen voor dit soort kapsel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 24 augustus 2016 @ 21:23:

Als het tot op je bah bandje komt lijkt het mij nog te kort, altijd begrepen dat je een vlecht van min. 25 cm moet hebben. Of is dat verschillend aan wie je doneert?Hier staat dat het minimaal 25cm moet zijn en los of in een vlecht gemeten mag worden. Los is het bij mij 28cm nu.

http://www.haarstichting.nl/veelgestelde-vragen
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 24 augustus 2016 @ 21:31:

[afbeelding]Dit vind ik te onpraktisch. Zie dat wel vaker, van die totaal niet handige kapsels in die boeken die bij de kapper liggen. Ik zou me dood irriteren aan die pluk voor mijn neus
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerste kapsel na jouw facepalm het leukst!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die niet haalbaar is, de achterkant is vrij lang en dat is denk ik na het afknippen van mijn staart niet meer zo lang.
Tof dat je doneert.

Het kapsel wat jezelf plaatste vind ik de leukste. Lijkt me qua helm ook prima te doen, even je hand erdoor woelen en het zit weer goed.
Alle reacties Link kopieren
He leuk! Ik was net ook aan het denken om dit te doen

Ik volg ook even omdat ik benieuwd ben naar de reactie van je man, wat stoer dat je niks zegt haha



Ik vroeg me wel nog 2 dingen af, ik dacht, ik post ze hier even

- maakt het uit dat de puntjes niet meer heel gezond zijn? (want je bent natuurlijk niet pas naar kapper geweest ervóór)

- hoe zouden ze het meten? van het puntje van mijn staart zou het lang genoeg zijn, maar daar is het natuurlijk veel dunner.



Mijn haar is wel een stukje langer, maar hoop het te kunnen houden tot mijn schouders ook

Straks er maar eens en lat bijpakken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het toevallig een paar weken terug bij laten punten, dus dat scheelt hoe ze meten weet ik zo niet. Bij mij is de onderkant redelijk recht nu, dus mijn staart loopt niet echt in een punt uit.
Alle reacties Link kopieren
Nog even vermelden als tip hier : in België is 20 cm genoeg.

Dus als je wilt doneren, maar 25 cm te veel is, is dat een optie!

Je mag het gewoon opsturen naar België, op de site van 'geefomhaar' staat het adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 augustus 2016 @ 21:22:

Zoiets?



[afbeelding]



Plaatjes vanaf die site kun je niet plakken, helaas, heb ik hier zelf eerder al eens gemerkt.

Spannend Belle, ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Topper,daar maak je vast iemand heel gelukkig mee! Ben benieuwd naar je after foto. Vind het kapsel dat je zelf plaatste heel tof!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft 2 weken geleden haar haar gedoneerd maar het moest in een vlecht gemeten 30cm zijn en dan gaat er nog ongeveer 2 a 3 cm af boven het elasiekje. Zou je haar dan al wel lang genoeg zijn to?

Maar super dat je het doet hoor!
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 24 augustus 2016 @ 21:23:

Als het tot op je bah bandje komt lijkt het mij nog te kort, altijd begrepen dat je een vlecht van min. 25 cm moet hebben. Of is dat verschillend aan wie je doneert?



Mijn kapper zegt dat het 30.cm is

.onze dochter spaart al 3 jaar om te doneren maar het is nog niet lang genoeg.

Goed bezig to
Alle reacties Link kopieren
quote:miezemuis schreef op 24 augustus 2016 @ 22:45:

Mijn dochter van 13 heeft 2 weken geleden haar haar gedoneerd maar het moest in een vlecht gemeten 30cm zijn en dan gaat er nog ongeveer 2 a 3 cm af boven het elasiekje. Zou je haar dan al wel lang genoeg zijn to?

Maar super dat je het doet hoor!De site zegt zelf 25 los gemeten, dus ik ga er vanuit dat dat ook klopt. Je kan het nl ook zelf afknippen en opsturen, dus anders doe ik dat wel als de kapper moeilijk doet.
Ben je er al uit wat voor kapsel het gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik kijk bij de kapper wel haha!
Ben benieuwd! Hoe laat mag je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven