Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Primark: een keer binnen geweest met de rolstoel, heel gauw weer weg! Dochter snapte ook wel dat dit niks voor mij was.

Zij vind er af en toe wat leuks. Ik denk eerlijk gezegd dat de kleding mij ook niet meer staat, te goedkope kleding "hangt' om mijn hanglijf. Iets duurdere kleding maakt er nog wat van. Dan maar minder kleding maar wel beter..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 augustus 2016 @ 10:27:

Klei is verschrikkelijk. Is mede een reden dat mijn tuin zo'n zootje is, want onkruidwieden is hartstikke zwaar. Toen ik per se een tuin wilde, bij aanschaf van ons huis, had ik er geen idee van hoe zwaar klei is. Mijn ouders woonden in de wijk ernaast, maar daar was nog geld geweest bij de bouw, kennelijk, en was de grond opgehoogd met zwarte grond. Tuinieren was zoveel makkelijker!



Afijn

ik zit op het werk met nog wat zeurende hoofdpijn. "Je komt niet enthousiast over", zei een collega vanmorgen. Mijn opmerking dat ik van een week hoofdpijn ook niet veel enthousiasme kan opbrengen bracht wel begrip, gelukkig.



Kleine correctie:

De wijk waar jij het over hebt had voornamelijk veengrond. Onze wijk lag veel meer in het rivierdal. De grens van het veen liep tot ongeveer het oosten van de wijkring in het oostelijk deel van de wijk.

Als je de kaart bekijkt ligt die grens precies op lijn met de wijk van je ouders.

Het financiële aspect speelt uiteraard ook mee, daar onze wijk tijdens een crisis is gebouwd/afgerond.

(sorry, mijn scriptie ging hierover).

Ik doe niet meer aan wieden, schoffelen is goed genoeg.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Primark Bremen is niet zo druk trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er laatst twee extra high waist broeken gekocht. Je merkt wel dat de kwaliteit iets minder is maar ben nog steeds van plan af te vallen en dan vind ik het zonde als ik er veel geld aan uitgeef.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 23 augustus 2016 @ 18:20:

[...]





Kleine correctie:

De wijk waar jij het over hebt had voornamelijk veengrond. Onze wijk lag veel meer in het rivierdal. De grens van het veen liep tot ongeveer het oosten van de wijkring in het oostelijk deel van de wijk.

Als je de kaart bekijkt ligt die grens precies op lijn met de wijk van je ouders.

Het financiële aspect speelt uiteraard ook mee, daar onze wijk tijdens een crisis is gebouwd/afgerond.

(sorry, mijn scriptie ging hierover).

Ik doe niet meer aan wieden, schoffelen is goed genoeg.



Ah.. ook dat dus, maar er was ook echt grond opgebracht. De grond achter onze tuin was klei



En schoffelen is in zwarte aarde ook een stuk makkelijker. Pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik koop al jaaaren m'n broeken bij de C&A, nooit boven de 15 euro, meestal minder volgens mij. Laatste keer is echt lang geleden, want ik ben dus inderdaad ook nog steeds van plan af te vallen. Nu lukt dat momenteel ook redelijk (moet ik niet een week platliggen met hoofdpijn, uiteraard) en als ik nog zo'n 4 kg kwijtraak, heb ik weer 3 broeken in de kast die ik aankan



Gelukkig ben ik niet modebewust
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een broek van vijftien euro bij de c en a ga je niet meer redden Dreamer.

De prijzen zijn de laatste jaren nogal gestegen. Dertig euro is nu gangbaar. Of je moet tijdens de vlaggetjes dagen gaan en met veel korting kopen.



High waste bij primark Suzy? Daar was dochter naar op zoek maar kon het niet vinden. Nou valt ze qua maat ook lastig daar. Kinderkleding gaat tot 158.

Kleinste damesmaat is nog net te groot voor haar (34)

En daar is relatief weinig van te koop.

Ze heeft wel eea gevonden in 34 maar broeken zijn dan nog te groot voor haar 14 jaar. Truien enz die wat groter vallen is niet zo erg maar broeken moeten gewoon pas zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, jammer van die broeken bij C&A, hoewel ik dat vorig jaar volgens mij nog kocht?



Vanmorgen wmo-gesprek gehad over/met dochter voor begeleiding. Als altijd is het lastig in te plannen, want we weten niet wanneer ze opgenomen wordt en moet er dan daarvoor nog wat ja dan wel nee.. pff. In elk geval gaat ze de wmo/pgb-molen in, wat ook van belang is voor begeleid zelfstandig wonen. Er zou dus gekeken worden naar iemand, die wat met haar kan gaan doen, maar ze weet zelf niet zo goed wát zo'n persoon met haar kan gaan doen. Ze heeft niet echt hobby's en andere activiteiten zijn al snel te zwaar. Ik wil eigenlijk gewoon iemand, die haar een paar keer per week mee naar buiten neemt, waar dan ook heen.



Gisteren wel weer gezellig met haar gewandeld, bijna 50 minuten. Helaas zat zij in de rolstoel, dus telde de stappenteller niets en kwam ik niet boven de 6000 stappen uit, terwijl ik toch zeker weet dat ik die wel heb gehad. Nou zegt dan zo'n stappenteller natuurlijk niets, maar ik zie het graag bevestigd En statistiekjes zijn zo leuk enzo.
Later is nu
Geven ze bij de instelling waar ze opgenomen wordt geen enkele indicatie hoelang de wachttijd is?

Lastig plannen dan inderdaad. Ongelooflijk toch dat er nu niets gebeurt, dat haar leven feitelijk stilstaat.



Je kunt de begeleiding toch inzetten op waar ze op het moment zelf behoefte aan heeft: wandelen, naar de film, winkelen. Zo worden jullie ook ontlast. Moeilijk Dreamer eer alles op de rit is, ik weet nog hoe wanhopig je je dan kunt voelen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben vandaag hele leuke gesprekken gehad



Eerst al het gesprek thuis, met goede dingen. Ze wordt al ingeschreven voor begeleid wonen, staat ze vast op de lijst, en er wordt verder uitgezocht wat mogelijkheden zijn. Verder vanmiddag op de plek waar alle sociale dingen in de wijk bij elkaar komen voor vrijwilligerswerk. Op de plek zelf kan ze eigenlijk wel dagelijks binnenlopen en soort van gastvrouw zijn. Ene dag is daar iets met baby's, inloopspreekuur, andere dag gewoon CB waar ze kan helpen met ontvangst, dat soort dingen. Ze is welkom, moet eerst maar eens kijken enzo. Zo leuk! Eigenlijk zouden ze daar iets voor haar zoeken, maar omdat er altijd iemand bij moet zijn, zeker in het begin, was dit wel handig. En eventueel kunnen ze zelfs iemand haar laten halen en thuisbrengen.



Man heeft inmiddels de instelling gebeld en daar is ze voorlopig nog niet aan de beurt, maar we krijgen volgende week wel meer informatie.



Dus.. En we hebben zo'n 'soldatenhanger' voor haar besteld, zodat mensen daarop kunnen lezen dat ze wat heeft en dat ze mij bellen, mocht er iets zijn op straat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alvast goed Dreamer, eindelijk wat actie.



Ik heb weer een gedeelte van een tuinstoel geschilderd, daarna werd het me te heet in de tuin en ben ik naar binnen gevlucht.

Nu zo met zoon laptop ophalen , die we vanmorgen besteld hebben. Met een aantal specifieke kenmerken ivm de eisen van de UNI.

Zoon is blij, hij heeft een vaste computer én nu een vrij snelle laptop erbij. Voor een computerliefhebber als hem het walhalla, hij wil binnenkort ook nog een hele snelle vaste computer gaan bouwen met een vriend, maar twijfelt nog even vanwege de kosten. Een hele goede videokaart én supersnelle processor én goede geluidskaart kost gauw zo'n 1000 euro.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat is inderdaad heel leuk en afwisselend om te doen voor haar! Fijn dat ze daar zo meedenkend zijn en haar ook nog willen halen en brengen. Een positieve dag vandaag, dingen in gang gezet, heerlijk voor jullie allemaal!
Wat wordt studeren duur zo Lientje. Als het ook al normaal wordt dat je, naast boeken, ook nog maar even een speciale laptop aanschaft. Ik begrijp dat zoon er heel blij mee is maar is toch wel even slikken.

Wel snelle levering trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ja , studeren is duur idd. Laptop en boeken zijn nu bij elkaar ruim 950 euro. En die boeken zijn alleen voor het eerste semester. Tweede semester gaat nog volgen. Dan nog collegegeld. Gelukkig is het ov gratis gebleven voor studenten, anders kwam er ook nog een maandkaart à 175 euro of meer bij.

En dan woont hij nog maar thuis.

Op kamers is helemaal onbetaalbaar.

Ik hoop dat hij later een goede baan vindt als fysicus. Kan hij ons op onze oude dag wat toestoppen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat zijn beste bedragen, Lientje!



Ik heb vandaag eerst met dochter dus gewandeld naar instantie en daarna naar de winkels. Vervolgens met man nog een keer naar dezelfde winkels. Goed bewogen dus! En ondanks een vrij inactieve week toch afgevallen, maar dat zal voornamelijk vocht zijn. Morgenavond wel sporten. Zin in.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor Dreamer! Eet je nu ook minder of valt dat wel mee?



En houden jullie het een beetje uit met die warmte? Ik merk wel dat ik minder pijn heb in spieren en gewrichten. Wel heb ik wat vaker hoofdpijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
hallo samen,

hier de vakantievierder... wat een weer hebben we erbij zeg!

Vandaag heb ik al het onkruid langs de walkant weggetrokken (brandnetels grr) zonder in het water te vallen, een struik gesloopt met de buurvrouw samen en nog zo wat van die tuingerelateerde klussen. En in de schaduw liggen pitten. Ik vind dit weer heerlijk!

We hebben iemand gevonden die de sleuf voor de damwand komt graven en de perenboom uit de grond trekken. Hopelijk kan hij snel komen dan kunnen we verder.



Dreamer, wat klinkt dat goed voor dochter, gastvrouw zijn, lijkt me leuk. Hopelijk komt alles nu op gang!

Lien, wat een geld he.. ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat hebben, er zal een wereld voor hem opengaan denk ik!

Cesium hoe gaat het met jou?

En Suzy, zijn de scholen alweer begonnen? Moet je nu ver reizen voor je werk?
Alle reacties Link kopieren
Ambra: je treft het wel met het weer inderdaad!



Lientje: ik heb met dit weer ook meer hoofdpijn. Minder rugpijn, dat dan weer wel. Maar van mij mag het wel net iets koeler zijn.



Dreamer: fijn dat er wat dingen voor dochter van de grond komen.



De uitslag van mijn moeder is slecht.
Alle reacties Link kopieren
Ow Nes toch, is de uitslag nu al binnen? Wat een ontzettend akelig bericht voor jullie..

Hebben ze ook iets van een behandelplan kunnen voorstellen?

Dikke knuffel meissie....
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 23 augustus 2016 @ 18:57:

Een broek van vijftien euro bij de c en a ga je niet meer redden Dreamer.

De prijzen zijn de laatste jaren nogal gestegen. Dertig euro is nu gangbaar. Of je moet tijdens de vlaggetjes dagen gaan en met veel korting kopen.



High waste bij primark Suzy? Daar was dochter naar op zoek maar kon het niet vinden. Nou valt ze qua maat ook lastig daar. Kinderkleding gaat tot 158.

Kleinste damesmaat is nog net te groot voor haar (34)

En daar is relatief weinig van te koop.

Ze heeft wel eea gevonden in 34 maar broeken zijn dan nog te groot voor haar 14 jaar. Truien enz die wat groter vallen is niet zo erg maar broeken moeten gewoon pas zijn.De broeken die ik heb gaan van maat 32 - 46, in Duitsland hingen ze tussen de gewone broeken, zag toevallig een label uitsteken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat een rotbericht, Nes. Ik hoop dat er toch nog een goede behandeling gevonden wordt. Het zal in ieder geval een zware tijd worden voor jullie allemaal. Sterkte.



Met mij gaat het best goed Ambra. Ik was bang voor de warmte maar tot dusver in ieder geval geen hoofdpijn gekregen. Vervelend dat jullie bijna allemaal wel extra last hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet de hele uitslag, maar genoeg om te zeggen dat het niet goed is. Grote tumor, wel van de longen zelf, en de lymfeknopen bij de longen zelf zijn aangetast, Verder geen uitzaaiingen tot nu toe, alleen haar hersenen moeten nog onder de scan. Niet te opereren. Er is nog geen volledig plan, in ieder geval chemo maar misschien ook bestralen; alleen moment van bestralen moeten ze nog overleggen (nu meteen, of pas als de tumor kleiner is door chemo).

Hoewel de arts wel zei dat er een kleine kans op genezing is, weet ik genoeg van dit soort dingen om te weten dat die kans wel heel klein is.

En toen vroeg mijn moeder op de terugweg aan mij of het alleen rekken is nu Ik was wel voorbereid op slecht nieuws, maar als je je ouders dan ziet instorten is het toch moeilijker dan verwacht.

Bedankt voor de knuffel Ambra. En Cesium ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:31:

Ja , studeren is duur idd. Laptop en boeken zijn nu bij elkaar ruim 950 euro. En die boeken zijn alleen voor het eerste semester. Tweede semester gaat nog volgen. Dan nog collegegeld. Gelukkig is het ov gratis gebleven voor studenten, anders kwam er ook nog een maandkaart à 175 euro of meer bij.

En dan woont hij nog maar thuis.

Op kamers is helemaal onbetaalbaar.

Ik hoop dat hij later een goede baan vindt als fysicus. Kan hij ons op onze oude dag wat toestoppen.



Ik begin zaterdag aan mijn tweede bachelor, heb vandaag 6500 collegegeld betaald...

Gelukkig wel met lerarenbeurs hoor, daarvoor krijg ik het collegegeld + een bedrag voor de leermiddelen en reiskostenvergoeding.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 24 augustus 2016 @ 21:34:

hallo samen,

hier de vakantievierder... wat een weer hebben we erbij zeg!

Vandaag heb ik al het onkruid langs de walkant weggetrokken (brandnetels grr) zonder in het water te vallen, een struik gesloopt met de buurvrouw samen en nog zo wat van die tuingerelateerde klussen. En in de schaduw liggen pitten. Ik vind dit weer heerlijk!

We hebben iemand gevonden die de sleuf voor de damwand komt graven en de perenboom uit de grond trekken. Hopelijk kan hij snel komen dan kunnen we verder.



Dreamer, wat klinkt dat goed voor dochter, gastvrouw zijn, lijkt me leuk. Hopelijk komt alles nu op gang!

Lien, wat een geld he.. ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat hebben, er zal een wereld voor hem opengaan denk ik!

Cesium hoe gaat het met jou?

En Suzy, zijn de scholen alweer begonnen? Moet je nu ver reizen voor je werk?

Hier in het noorden beginnen de scholen maandag weer, ik mag as vrijdag beginnen.

En ja 120km per dag reizen, maar hopelijk een groot deel met ons tweëen, dan kan ik gewoon zitten zeg maar.



Dreamer, wel leuk zeg! Op het wijkcentrum is genoeg te doen ????????. Mijn dochters doen er regelmatig iets zoals koken en atelier.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:nes89 schreef op 24 augustus 2016 @ 22:21:

Nog niet de hele uitslag, maar genoeg om te zeggen dat het niet goed is. Grote tumor, wel van de longen zelf, en de lymfeknopen bij de longen zelf zijn aangetast, Verder geen uitzaaiingen tot nu toe, alleen haar hersenen moeten nog onder de scan. Niet te opereren. Er is nog geen volledig plan, in ieder geval chemo maar misschien ook bestralen; alleen moment van bestralen moeten ze nog overleggen (nu meteen, of pas als de tumor kleiner is door chemo).

Hoewel de arts wel zei dat er een kleine kans op genezing is, weet ik genoeg van dit soort dingen om te weten dat die kans wel heel klein is.

En toen vroeg mijn moeder op de terugweg aan mij of het alleen rekken is nu Ik was wel voorbereid op slecht nieuws, maar als je je ouders dan ziet instorten is het toch moeilijker dan verwacht.

Bedankt voor de knuffel Ambra. En Cesium ook.



Oh dat is ook vreselijk, om je ouders dit door te zien maken. En te weten dat er nog zoveel moeilijke dagen komen. Geen woorden voor..

Ik heb zo'n gevoel dat jouw moeder nog best jong is..toch? Maar je kunt haar nooit missen, op welke leeftijd dan ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven