Gezondheid alle pijlers

Ik stink al vier dagen niet meer!

24-08-2016 21:24 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar man man man wat vind ik het moeilijk, dat stoppen met roken. Ik denk er nog elke zoveel minuten aan en mis het echt om iets in mijn handen/mond te hebben. Meer eigenlijk nog de handeling dan echt de nicotine dus.



Nog meer mensen (pas) gestopt? Succesverhalen maar ook tips/trucs en steunvragen uiteraard welkom
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al, wat ruikt het hier lekker fris!
7 dagen, 10 uur, 49 minuten en 28 seconden. En ik heb nog niemand vermoord. Knap hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 24 augustus 2016 @ 21:26:

Ik dacht al, wat ruikt het hier lekker fris! Dat is denk ik mijn nieuwe shampoo. Of de heerlijke geur van mijn ballen
Natte tosti..
Wat goed van je! Doorzetten hoor!
rietje op sgiarette grootte knippen en in handen vasthouden om mee te spelen en friemelen. Zoethoutstokje om op te bijten.
Alle reacties Link kopieren
Fisherman's friends muntjes (suikervrij)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 24 augustus 2016 @ 21:27:

7 dagen, 10 uur, 49 minuten en 28 seconden. En ik heb nog niemand vermoord. Knap hè?Wat een wilskracht!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ahh dat rietje is een goed idee en het zoethout ook!



@Amand, ben je uit jezelf gestopt of om een reden?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ohja FF doe je wel lekker lang mee.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 augustus 2016 @ 21:28:

[...]



Dat is denk ik mijn nieuwe shampoo. Of de heerlijke geur van mijn ballen
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 augustus 2016 @ 21:47:

Ahh dat rietje is een goed idee en het zoethout ook!



@Amand, ben je uit jezelf gestopt of om een reden?Uitsluitend vanwege externe motivatie, als echte verslaafde.
Wij kochten films van het geld dat we uitspaarden. De kast stond naast de bank. Daar wezen we dan op... anders had het in de asbak gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja het stomme is dat ik eigenlijk vooral e-rookte de laatste tijd dus om het geld hoef ik het niet te doen.



Het is wel fijn dat er veel mensen oprecht heel enthousiast voor je zijn merk ik. Dat helpt ook.
Natte tosti..
Ik ben 24 jaar geleden gestopt, en echt het is zoooooooo de moeite waard. Echt volhouden!

Mij hielpen salmiak lolly's, vooral na het eten. En kauwgom. En de gedachte dat ik maar van 1 sigaret af hoefde te blijven, en dat is die eerste.
Waarom ben je gestopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 22:22:

En de gedachte dat ik maar van 1 sigaret af hoefde te blijven, en dat is die eerste.+1
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij zijn met terugvallen gestopt. Hebben jarenlang alleen met uitgaan/in de weekenden gerookt. Laatst nog een trekje gemomen van een sigaret ve vriendin. Nee, ik vind het echt niet meer lekker.



Nu heb ik zelfs weleens last van rook van anderen als we buiten zitten. Maar daar probeer ik niks van te laten merken.
Ik ben alweer bijna vijf jaar gestopt en nog iedere dag zo blij mee. Nooit meer die vreselijke hoest (ik hoestte echt doorlopend en werd liefkozend zeehond genoemd ), nooit meer door weer en wind sigaretten halen (zelfs wel eens aan de andere kant van de stad omdat de winkels op zondag nog niet open waren toen en ik dus naar de benzinepomp moest - en ik heb geen auto), nooit meer in de vrieskou naar buiten om te roken, en het scheelt zoooveel geld.



Zo blij dat ik daar vanaf ben! Zet 'm op stoppers, hou vol!
Hele rare tip die mij in mijn wanhoop vaak geholpen heeft:

Men neme een normale balpen, zo'n ouderwets bic-pen ofzo. Die haal je helemaal uit elkaar. Let op: alles eruit halen dus veertje en vaak nog zo'n tuutje wat los bij de punt zit. Het zou jammer zijn als je stikt in een onderdeel van een pen in plaats van in een sigaret. Je hebt dan een hol buisje. Ik inhaleerde aan het buisje en door met mijn vinger de smalle opening een beetje dicht te houden, kreeg ik echt het inhaleer-gevoel. Sjappie? Klinkt vaag en belachelijk maar het heeft mij echt geholpen. Over 5 weken 2 jaar gestopt. Het was niet makkelijk maar het is me wel gelukt!
quote:Rue schreef op 24 augustus 2016 @ 22:42:

Ik ben alweer bijna vijf jaar gestopt en nog iedere dag zo blij mee. Nooit meer die vreselijke hoest (ik hoestte echt doorlopend en werd liefkozend zeehond genoemd ), nooit meer door weer en wind sigaretten halen (zelfs wel eens aan de andere kant van de stad omdat de winkels op zondag nog niet open waren toen en ik dus naar de benzinepomp moest - en ik heb geen auto), nooit meer in de vrieskou naar buiten om te roken, en het scheelt zoooveel geld.



Zo blij dat ik daar vanaf ben! Zet 'm op stoppers, hou vol!



Nee dat klopt. Dat was ik vergeten. Ook dat moment dat je 7 jaar gestopt bent en al je cellen zijn vernieuwd. Destijds ben ik na een dubbele longembolie gestopt. Van de trap opgaan raakte ik al buiten adem. Nu is mijn conditie bovengemiddeld.



En geen snotneus meer als je wakker wordt. Volgens mij zijn wij in 2003 gestopt met tussenpozen en waren we er in 2005 echt helemaal vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!! En volhouden!



Telkens als je enorme zin krijgt in een sigaret gewoon even afleiding zoeken. Ruim wat op, ga een stukje wandelen, bel iemand op, meld je op het forum als je moeilijke momenten hebt, maar blijf volhouden. Het is het zoooooo waard. Ik ben nu 3 jaar gestopt en ben er echt nog altijd zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap!



Heb je ook je auto al die dagen laten staan, of mag die wel stinken voor anderen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 23:04:

Heel knap!



Heb je ook je auto al die dagen laten staan, of mag die wel stinken voor anderen?Waar slaat dat nou weer op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 23:04:

[...]



Waar slaat dat nou weer op.Nou ja... de titel van dit topic was "ik stink al vier dagen niet meer". Dan mag ik er toch van uit gaan dat je álle dingen die stinken kunnen voor je medemens laat staan of niet meer doet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven