Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:gebruikersnaambestaatal1 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:





Mijn bloeduitslag was trouwens goed. Wat ik wel raar vond is dat ze zeggen dat vit D waarde van 47 goed is, terwijl ik op internet overal vind dat 50 het MINIMUM is. Had na het telefoontje even gegoogelt. Ik wil nu in ieder geval iedere dag een beetje Vit D bij slikken, maar weet eigenlijk niet hoeveel ik moet innemen als ik het tot bijvoorbeeld 80 zou willen brengen. Op internet vond ik 1200 IE, maar geen idee, op internet kunnen ze zoveel zeggen natuurlijk. Zou eigenlijk dokter terug moeten bellen voor info over vit d bijnemen, maar dat voelt wel een beetje stom, aangezien zij 47 wel een goede waarde vinden..



Alle 'dokterslijstjes' houden te lage minima aan. Als je vitamine D wil gaan bijslikken om je bloedwaardes op pijl te krijgen moet je uitgaan van 1000IE per ongeveer 10kg lichaamsgewicht. Dit is wel alleen aan te raden als je ook voldoende vitamine A eet (in dierlijke vorm). Anders zou ik eens beginnen met 2000 tot 2500 IE en dan in de winter nogmaals je vit D laten meten.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor het luisteren en de goede tips! Ik laat het deze week nog maar even over me heenkomen. Nadenken wat te doen en sowieso niet zomaar iets tekenen.



Ik weet niet hoe makkelijk het wordt om een nieuwe baan te vinden maar ik ga m'n uiterste best doen!



Krijg ik dan ook wat nootjes van je, gebruikersnaam?
Alle reacties Link kopieren
Welke nootjes zijn dat en waar kan je ze kopen????



(man is dit weekend op pad met voetbalteam dus ik vind dat ik de avonden mag vol plannen met vrouwen-tv en heel veel lekkere dingen)
Waar haal je die goddelijke nootjes gebruikersnaam? Dat moet ik nu ook proberen natuurlijk

Wat Friction al zei: gewoon vitamine D bij gaan slikken.



Elko, lekker zo'n weekend zonder man. Vriend zou ook eens weg moeten gaan hier, lijkt me zalig. (alleen voor het weekend hè, daarna snel weer terug thuis hoor).
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd momo!



Geniet van dit prachtige weer en de overheerlijke dingen die je gebakken hebt!
Dank je wel Leighton, lief!!!
Alle reacties Link kopieren
Momo, gefeliciteerd!

Je verjaardag dit jaar misschien wel op de warmste dag van het jaar, genit ervan!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag lieve Momo!
Hoeraaaaaaaa

Van harte en een fijne dag gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Momo! Ik hoop dat het een heerlijke dag wordt voor je.



Klinkt verstandig Leighton, eerst maar even aanzien en niks tekenen. Juridisch advies inwinnen, zoals Gizzmo zei, lijkt me ook heel verstandig. Ben je lid van een vakbond? of heb je een rechtsbijstandsverzekering voor dit soort dingen?



Ik heb ook wel eens gelezen inderdaad dat de marges voor vit D die in het protocol voor huisartsen staan inmiddels achterhaald en volgens de laatste wetenschappelijke inzichten te laag zijn. Het heeft mij wel geholpen om bij te gaan slikken in elk geval gebruikersnaam. Fijn dat je zo genoten hebt van je nootjes. Ze klinken mij niet zo heel aantrekkelijk in de oren, maar ik vind de combi van noten met chocola ook niet zo. Liever hartige nootjes wat mij betreft



Het is hier nu al enorm warm, ik zit te puffen achter mijn computer. Werk heeft helaas geen airco of zo. We hebben wel een ventilator op de kamer. Ik zie aankomen dat ik vanavond geen zin in koken ga hebben...



Ontbijt: boterham met jam, boterham met appelperenstroop, yoghurt met perzik, pruim en een paar blauwe bessen

Tussendoor: meloen, pruimen

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, worteltjes, halve paprika, tomaatjes

Avondeten: vermoedelijk een flinke salade, misschien nog met een broodje erbij als ik zin heb
Gefeliciteerd Momo

Geniet ervan op deze mooie zomerdag.
Gember, geen airco is wel afzien met dit weer. Koken ga ik vandaag ook niet doen. Ik zag in de Allerhande een lekkere salade met druiven en walnoten. Die ga ik maar eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd momo!

Ook hier niet veel gekook, koude schotel!



Pff voel me weer zo onrustig. Weet echt niet wat ik daarmee moet. Moet dringend leren ontspannen. Zelfs kleuren zegt me niets meer..



Maar er is altijd wel iets dat gedaan moet worden. Tante van man werkt als zelfstandige bij bank heeft ons gevraagd papieren door te sturen om lening te herzien. Zegt man "jij weet ze liggen". Hij weet ze ook liggen! Alle papieren liggen op 1 plaats.. Hij is zo gemakkelijk geworden.. Hij moest leren loslaten.. Dat kan hij nu ja.. Ligt nu te gamen.. Ben net gaan wandelen, moest ff naar buiten.



Had ie vroeger ook al een beetje voor maar heb r steeds meer moeite mee. Vraag me ook af of het aan mij ligt, ik heb alles graag op z'n plaats, te graag misschien? Dan zegt hij, laat het los. Maar een huishouden gaat toch niet als je alles overal rond laat slingeren? En dingen de ene x daar en de andere x daar legt?



En wat eten betreft, tja, ik eet omdat ik moet eten. Het smaakt me niet echt. Heb ik meestal hoor. Enkel bij dingen die ik echt lekker vindt, kan ik genieten. Ik kan het toch moeilijk forceren?



Binnen 3 wkn pas naar psych.. Pff.. Sorry voor de klaagpost..



O: kommetje cornflakes

T: niets

L: koude schotel met rauwkost

T: halve meloen

D: geen idee nog

T: ook nog geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Finjie

Probeer ondanks dat het moeilijk is toch wat dingen te vinden die je ontspannen, zoals je al schreef even buiten een stukje wandelen, of even lekker met n boekje in de zon zitten (zon op blote huid en via de ogen zorgt voor het vrijkomen van bepaalde ontspanningshormonen).

Wat betreft het huishouden is het denk ik belangrijk om daar met je man goede afspraken over te maken. Dus ook duidelijk bespreken wanneer iets 'goed' is. Daarin zal jij waarschijnlijk wat minder precies moeten worden, maar je man zal daarin ook moeten aanpassen en de dingen toch iets beter gaan doen, zodat jullie hierin tot een overeenkomst komen. Aanpassen is dan vanuit beide kanten nodig.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Finjie Voor jezelf kunnen ontspannen is wel nodig, maar dat gaat ook pas als jij en je man een beetje op 1 lijn zitten. Fijn dat hij kan loslaten tegenwoordig, maar dat mag niet ten koste van jou gaan. Ik zou ook niet tegen een huishouden kunnen waar alles maar blijft slingeren en alles op een andere plaats ligt. Daar zou ik toch wat afspraken over maken met hem hoor. Als je eventjes samen wat beetpakt, kun je daarna samen gaan relaxen. En dan wel allebei een beetje water bij de wijn doen misschien: jij iets relaxter, hij wat meer inzet.
Alle reacties Link kopieren
Finjie , denk aan jezelf he





Het is hier niet te harden zeg , wát een warmte.. vind er niks aan krijg het er zo benauwd van dus zit steeds naar adem te happen.

Vanmorgen al even gewerkt, snel gepoetst thuis en verder maar binnen zitten met de waaier aan.
Dank jullie wel meiden, voor de felicitaties!



Vanochtend zingend wakker gemaakt door de kids. Zo lief; zoon had een ring voor me uitgezocht die verkleurt afhankelijk van je stemming (die zag ik op vakantie in Frankrijk en hij had onthouden dat ik daar iets van gezegd had) en een bord om aan de muur te hangen met een tekst over knuffels . En dochter had onthouden dat ik maanden terug bij een winkeltje bij tafelzeil had staan kijken en had dat met man uitgezocht. Ik was helemaal onder de indruk!



Op mijn werk hadden ze mijn plek versierd en ik kreeg een VVV-bon. Alle traktaties waren binnen no-time op, ook al had ik veel te veel gemaakt



Nu met de kids naar sport en dan lekker op een terrasje wat eten!
Alle reacties Link kopieren
Je bent écht jarig, heerlijk die verwennerij! Geniet ervan en eet smakelijk straks
Alle reacties Link kopieren
Momo gefeliciteerd met je verjaardag wat een super lieve cadeaus van je mini's!



Ik heb net een lekker stuk fudge op, was goed aangekomen en smaakte heerlijk mijn man snapte er niks van haha "hoezo stuurt iemand jou chocola met de post"
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 2 crackers met geitenkaas.

Vanmiddag magere kwark met blauwe bessen en gedroogde abrikozen.

Tussendoor druiven en wat ongezouten noten.

Vanavond stoofpotje van kikkererwten en kippendijtjes en salade.

Mocht ik vanavond nog trek krijgen heb ik komkommer en kerstomaatjes met humus.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Oeh wiezel, koken met dit weer, succes! Welkom trouwens!



Haha, dus de fudge is warempel goed aangekomen! Zal vast gesmaakt hebben!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Dankje finjie!



Ja ik ben niet goed wijs met deze hitte. Maar het was heerlijk!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb ook netjes gekookt vandaag:

Een bak gemengde sla met tomaat, augurk komkommer etc er door heen, eitje/hamburger erbij en Spaanse aardappeltjes uit de oven (oef, heet!!)

Bak passievrucht /mangokwark toe.



Verder vandaag vooral fruit en waterijsjes gegeten en veel Pepsi max gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker wiezel!



Vandaag gegeten:

O: bth leverworst

T: mueslireep, 2 time out koekjes

L: 2 bth met worst, bth leverworst, bth speculoos

T: witte chocolade oreo fudge, mueslireep

A: gehaktballetjes met rundvleessalade en salade met veldsla, tomaat, aardbeien, feta, bosui en limoendressing. Aardbeien en kersen na

T: witte chocolade oreo fudge
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gekookt, wel lekkere zomerse groenten:



O: 3 gebakken eieren met gesmolten paprika-ui kaas erop, 1 rauwe wortel

T: 4 blokjes pure chocolade, bak griekse yoghurt met ongezouten noten (walnoten, paranoten, hazelnoten, amandelen)

L: salade van zalm en broccolikiemen, eetlepel ghee

D: butternutsquash in de wok en kippenpootjes uit de oven

T: appel
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven