Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook, ze is écht gek op honden, wat ze daar voor tijd en energie insteekt, niets dan bewondering van mijn kant!



Corgi's zijn niet bepaald afschrikwekkend hè, eerder koddig, maar het blijven wel herders en dienen ook als zodanig behandeld te worden (en als je dat doet heb je er een heerlijke hond aan).
Ik heb zelf ook een herdersoort maar dan een middenslag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

ik ben opgegroeid met een duitse herder, toen zij overleed een hele tijd hondloos geweest maar dan gaat 't toch weer kriebelen. Een zelfde wilde ik niet omdat ik bang was te gaan vergelijken, wat ook niet eerlijk is tegenover de nieuwe hond. De rasencyclopedie ingedoken en uiteindelijk gekozen voor een corgi. Heel goede keuze geweest
Alle reacties Link kopieren
https://www.skoften.net/item/rottweiler_valt_kind_aan



Kippenvel.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 24 augustus 2016 @ 20:47:

[...]





Wel opletten voor Blaming the Victim. Ik ben ook wel eens aangevallen en sindsdien vind ik niet alle honden meer leuk. En ik wil zeker niet bepaalde honden in de buurt van die van mij en liever ook niet in de buurt van mezelf.Over blaming de victime gesproken, mijn honden worden ook indirect slachtoffer van de gevolgen. Zij worden er óok op aangekeken en ik ook als hondeneigenaar! En wij hebben helemaal niemand iets misdaan! Wij zijn degenen die geblamed worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 24 augustus 2016 @ 21:05:

[...]





Dat mag dan wel zo zijn dat niet elke hond dat doet maar de angst en de littekens zijn wel blijvend.

En daar moeten onschuldige honden en mensen op aan gekeken worden? Is dat terecht? Die moeten er mede voor opdraaien? Door met muilkorven te gaan roeptoeteren en altijd en overal aanlijnen?

Als je naar de cijfers kijkt die op de vorige pagina stonden, zie je dat dit niet terecht is. Alle honden veroordelen op basis van een heel klein percentage. Want als je zo gaat veroordelen, zouden alle mensen misdadigers zijn omdat een klein percentage dat ook is.



quote:pluisje26 schreef op 25 augustus 2016 @ 10:39:

https://www.skoften.net/item/rottweiler_valt_kind_aan



Kippenvel. Zwaar onverschillig. En als je onverschillig bent voor dieren, ben je dat voor mensen en vice versa. Het is de eigenaar die niet deugt en dan deugt de hond vaak ook niet.
Alle reacties Link kopieren
do 25 aug 2016, 10:37

Buurman sloeg rottweilers weg



NIEUW-BUINEN -

De toestand van het jongetje (3) uit Nieuw-Buinen dat dinsdag ernstige hondenbeten opliep toen het werd aangevallen door rottweilers is stabiel. Het kind is geopereerd. Vier honden zijn gedood, twee anderen ondergaan onderzoek, aldus gemeente Borger-Odoorn.





Pfff dit zou dan om 6 (*&* honden gaan, ik weet niet wat ik lees....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Buurman had in totaal 6 rottweilers waarvan vier ontsnapten en het jongetje aanvielen. Die worden afgemaakt. Ze weten nog niet wat ze met die andere twee gaan doen. Het lijkt mij niet terecht dat die ook afgemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 25 augustus 2016 @ 11:23:

Buurman had in totaal 6 rottweilers waarvan vier ontsnapten en het jongetje aanvielen. Die worden afgemaakt. Ze weten nog niet wat ze met die andere twee gaan doen. Het lijkt mij niet terecht dat die ook afgemaakt worden.Ik had gelezen dat één hond probeerde om het jongetje te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er natuurlijk vanaf, als deze honden ook agressief zijn dan zou ik ze ook laten afmaken. Maar als ze echt niet betrokken waren bij dit incident en niet agressief zijn dan uiteraard niet. Sowieso lijkt me wel dat er een nieuw thuis voor ze gezocht moet worden. deze eigenaar heeft bewezen zwaar ongeschikt te zijn.

Ze zouden veel harder moeten optreden tegen dat soort mensen. De eigenaar zou sowieso een levenslang verbod moeten krijgen op het houden en fokken van honden. Flinke schadevergoeding en andere strafmatregelen zoals celstraf.

De schuld ligt namelijk toch echt bij de eigenaar die een groep agressieve honden samen houdt en ook niet zorgt voor adequate omheining en andere maatregelen neemt.
quote:iones schreef op 25 augustus 2016 @ 10:44:

[...]



Over blaming de victime gesproken, mijn honden worden ook indirect slachtoffer van de gevolgen. Zij worden er óok op aangekeken en ik ook als hondeneigenaar! En wij hebben helemaal niemand iets misdaan! Wij zijn degenen die geblamed worden.Ik denk dat de enige manier om respect te krijgen is als je zelf het goede voorbeeld geeft. En er rekening mee te houden dat niet iedereen gecharmeerd is van spierbundelbreedbek hond met een bepaalde uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 25 augustus 2016 @ 11:23:

Buurman had in totaal 6 rottweilers waarvan vier ontsnapten en het jongetje aanvielen. Die worden afgemaakt. Ze weten nog niet wat ze met die andere twee gaan doen. Het lijkt mij niet terecht dat die ook afgemaakt worden.





Ahhh dank voor de informatie.

Verschrikkelijk weer, alleen maar verliezers
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisje26 schreef op 25 augustus 2016 @ 10:39:

https://www.skoften.net/item/rottweiler_valt_kind_aan



Kippenvel.



Verschrikkelijk...........



Mijn vorige werkgever had 2 rottweilers die sliepen bij de (pasgeboren) baby op de bank.

Niet ter bescherming of zo want je kon er gewoon naast gaan zitten, ik heb

nog nooit zulke lieve (grote) en zachtaardige beesten gezien.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 augustus 2016 @ 11:20:

do 25 aug 2016, 10:37

Buurman sloeg rottweilers weg



NIEUW-BUINEN -

De toestand van het jongetje (3) uit Nieuw-Buinen dat dinsdag ernstige hondenbeten opliep toen het werd aangevallen door rottweilers is stabiel. Het kind is geopereerd. Vier honden zijn gedood, twee anderen ondergaan onderzoek, aldus gemeente Borger-Odoorn.





Pfff dit zou dan om 6 (*&* honden gaan, ik weet niet wat ik lees....En ook hier weer, he. De eigenaren zullen het vast wel weer niet slecht bedoeld hebben allemaal, maar heb je gezien in wat voor ienieminiekenneltje ze zaten, achter dat kleine rijtjeshuis met postzegeltuin? Zes van die grote, potentieel dominante honden die bovendien heel veel beweging en activiteit nodig hebben. En heel eerlijk, erg sportief zagen die eigenaren er niet uit, dus of die nou elke dag uren met hun honden door de bossen lopen?.... ik was met mijn éne redelijk grote hond al werkelijk de halve dag op pad naast mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rottweilers trouwens leuk, dat is mijn uiterste marge qua stoer uitziende honden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 25 augustus 2016 @ 16:24:

[...]





En ook hier weer, he. De eigenaren zullen het vast wel weer niet slecht bedoeld hebben allemaal, maar heb je gezien in wat voor ienieminiekenneltje ze zaten, achter dat kleine rijtjeshuis met postzegeltuin? Zes van die grote, potentieel dominante honden die bovendien heel veel beweging en activiteit nodig hebben. En heel eerlijk, erg sportief zagen die eigenaren er niet uit, dus of die nou elke dag uren met hun honden door de bossen lopen?.... ik was met mijn éne redelijk grote hond al werkelijk de halve dag op pad naast mijn werk.



Nee dat heb ik niet gezien MBJ, maar je beschrijving klinkt al erg genoeg.

BAH!

Ik heb wel geschreven over de Staffs in mij buurt, even naar de middenberm, p&P en dan weer naar huis, een gek beseft toch dat dat niet kan.......

Ik stel mij dan verdekt op met mijn kleine snuiten, en wacht tot ze weer binnen zijn......

Als je dan ziet wat die honden voor plassen doen, dat is werkelijk niet normaal.



Vreselijk als je zo met dieren omgaat
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 25 augustus 2016 @ 16:25:

Ik vind rottweilers trouwens leuk, dat is mijn uiterste marge qua stoer uitziende honden.Prachtige honden zijn het......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik snap het nog steeds niet. Je neemt een hond met een bepaald uiterlijk en dan verbaasd zijn dat mensen er niets van moeten hebben.



Wat ik vreselijk mooie verhalen vind is deze http://www.ad.nl/bizar/ma ... bij-zijn-baasje~a80d73ec/



Dat soort verhalen maken dat ik een hond leuk vind.
http://www.rtvdrenthe.nl/ ... is-nog-nooit-iets-gebeurd



Hier het linkje met reactie van de eigenaren. Wel dapper dat ze in de media verschijnen. Ze hadden al 15 jaar deze honden, dus het ook niet alsof ze impulsief een hondje gekocht hebben en totaal niks weten. Zes in een woonwijk is veel, maar op grond van iemands uiterlijk kun je natuurlijk niet concluderen hoeveel ze ermee lopen.



Wat ik las, is dat 1 hond de aanval inzette en drie anderen erin meegingen. De vijfde hond verdedigde het kind inderdaad. De eigenaar heeft zelf meteen aangegeven dat de honden ingeslapen moeten worden.
De vijfde hond dan hopelijk niet toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 25 augustus 2016 @ 11:37:

Dat hangt er natuurlijk vanaf, als deze honden ook agressief zijn dan zou ik ze ook laten afmaken. Maar als ze echt niet betrokken waren bij dit incident en niet agressief zijn dan uiteraard niet. Sowieso lijkt me wel dat er een nieuw thuis voor ze gezocht moet worden. deze eigenaar heeft bewezen zwaar ongeschikt te zijn.

Ze zouden veel harder moeten optreden tegen dat soort mensen. De eigenaar zou sowieso een levenslang verbod moeten krijgen op het houden en fokken van honden. Flinke schadevergoeding en andere strafmatregelen zoals celstraf.

De schuld ligt namelijk toch echt bij de eigenaar die een groep agressieve honden samen houdt en ook niet zorgt voor adequate omheining en andere maatregelen neemt.Helemaal eens. Maar zo zal het niet gaan. De honden moeten het met hun leven bekopen, een schadepostje voor hem, misschien nog een boete er bovenop, en straks koopt hij gewoon weer een paar nieuwe honden om mee te broodfukken. Verkoopt hij weer pups aan volk dat een goedkope pup willen die stoer over komt, waarvan er velen niet mee om kunnen gaan, er misschien ook mee gaan fokken want dat is zo leuk, lees verdient zo gemakkelijk, en alles begint weer van voren af aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 25 augustus 2016 @ 13:00:

[...]





Ik denk dat de enige manier om respect te krijgen is als je zelf het goede voorbeeld geeft. En er rekening mee te houden dat niet iedereen gecharmeerd is van spierbundelbreedbek hond met een bepaalde uitstraling.

Ik denk dat dat niet genoeg is.

Ik doe mijn best om mijn honden op een verantwoorde manier te houden. Ik voldoe aan hun behoeftes, ik kies ook voor honden die bij mij passen als persoon, en ik voed ze op. Meer kan ik niet doen. Ik heb overigens twee jack russels die ik de freggels noem, een hondje uit Spanje en een middelgrote kruising met friese stabij. Maar tóch zullen er mensen zijn die mij en mijn honden onheus zullen bejegenen op basis van dit soort berichten.



Spierbundels passen niet zo bij mij. Een stafford is een hond met een hoge energielevel, net als een bordercollie. Daar moet je actief iets mee gaan doen. Daarnaast vereist een stafford een wat straffere aanpak en ik ben te losjes. Ze passen dus niet bij mij.

Ook zijn ze vaak niet hond sociaal en er zijn vrienden die hun hond mee hiernaar toe nemen. En dat moet kunnen zonder dat ze gevaar lopen om gebeten te worden.
@iones ik zie niet in waarom mensen jou onheus bejegenen op basis van de honden die jij hebt.
quote:miekemv schreef op 25 augustus 2016 @ 19:21:

De vijfde hond dan hopelijk niet toch?

Nee hond 5 en 6 zijn naar het asiel gebracht voor een gedragstest.



Ik betwijfel overigens of deze mensen zomaar weer (veel) honden nemen. Het gewonde kind is de zoon van de bevriende buurman. De eigenaar is een echtpaar trouwens, dus ook een vrouw. En ze hadden 7 nestjes gehad in 15 jaar, dus niet echt broodfok.



(Was een item bij Hart van Nederland gisteren, anders had ik het niet geweten).



Edit. Neemt niet weg dat de omheining knudde was. De honden konden daar zo overheen springen en er zat maar een hek tussen het kind en de hond. Ik heb een zoon van 1 jaar en merk dat hij onbevangen naar dieren kijkt en wijst. Dat kind kon die honden prima hebben aangestaard of er recht op af gelopen. Dat hoort ook te kunnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 25 augustus 2016 @ 21:59:

@iones ik zie niet in waarom mensen jou onheus bejegenen op basis van de honden die jij hebt.

Je hebt ze erbij. Die hun kind optillen zodat ze het kind nog eens extra leert dat het bang moet zijn voor honden. En mijn honden doen niets, ze passeren gewoon. Allemaal gedragingen uit emotie, niet uit rationaliteit, niet uit redelijkheid. Of ze tillen hun handen hoog op bij het passeren en geven mij een verstoorde blik.



En vergeet niet dat er vaak opgeroepen wordt voor sancties, voor álle honden. Weet je dat politiek vaak drijft op emotie en niet op feiten en rationaliteit?

Dat vee wordt afgemaakt op basis van ziektes die mensen niet kunnen krijgen bijvoorbeeld? Allemaal emotie en dat speelt de grootste rol. Mensen zijn niet eerlijk als het om dieren gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven