Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat ik zeker op de 125 kilo weer zit. Zonde he. Arggg kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Niet doen wees lief voor jezelf je gaat het weer oppakken en dat is al super goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 24 augustus 2016 @ 21:25:

Niet doen wees lief voor jezelf je gaat het weer oppakken en dat is al super goed.



Dank je erg lief van je doet me goed.

En je hebt gelijk ik ga er gewoon weer voor.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Super zet hem op ik weet dat je het kan dat heb je in het andere topic al bewezen nu gaat het je zeker ook lukken
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet eigenlijk ook niet te veel op die weegschaal gaan staan, maar ben dan te nieuwsgierig haha



Eetlijstje:



O: magere yoghurt met rood fruit en wat granenmix (rond de 20 gram).

T: rijstewafel

L: tonijnsalade

T: gekookt ei

A: 2 wraps
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik ook veel vocht vasthoud op dit moment, vingers zijn met knakworstjes.



Vandaag gezonder gedaan.

O yoghurt met muesli en blauwe druiven

T stuk watermeloen

L 2 boterhammen met kipfilet

T komkommer

De maaltijdsalade met (zelf) gerookte kip, druiven en een broodje erbij.

Verder koffie, thee en heel veel water. En oh ja, een wijntje bij het eten.



Zou vanavond gaan hardlopen, maar dat zag ik met deze hitte niet zitten. Morgenochtend wil ik even naar de sportschool toe. Daarna gaan we een weekend weg, veel wandelen, maar ook lekker eten en drinken.

Morgenochtend ga ik me weer wegen, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond! Hopelijk iedereen een goede eetdag gehad en kunnen genieten van het mooie weer.



Leuk als er eetlijstjes gepost worden, daar kan ik weer van leren en inspiratie op doen. Wat me wel opvalt is hoe weinig groente er door bijna iedereen gegeten wordt. Het voedingscentrum raad minstens 250 gram groente aan per dag. Dit is gewicht nadat het bereid is dus vaak rauw nog een stuk meer (bijv spinazie 450-500 gram vers per persoon). Tot zover mijn input.



Verder hier goede dag gehad en gezond gegeten (denk ik, zal binnenkort ook mijn eetlijstje eens posten).
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
@IBI: welkom terug! Gewoon er weer voor gaan, wat gebeurt is is gebeurt. Nu de draad weer oppakken.
every journey starts with a single step
@Single: Super! Wat een fijn gevoel he? Als je door zo'n 'grens' gaat werkt super motiverend!



@Ibi: Ik ken je nog niet van de vorige keer, maar welkom terug! En net wat de anderen zeggen; niet boos zijn op jezelf maar er opnieuw met frisse moed (en dit topic als motivatie, steun in de rug, uitlaadklep) tegenaan. Je hebt het al eens gedaan en dat gaat je vast weer lukken.



@Firedraak: Ja, spinazie slinkt zo erg! Als ik verse spinazie eet dan eet ik per keer zo'n halve zak (grootverpakking), ik dacht altijd dat dit een beetje veel was maar hé, spinazie is gezond. Ik denk dat ik ook lang niet altijd aan die 250 gram kom maar dat komt ook omdat ik überhaupt niet zoveel kan eten sinds het afvallen. Ik zit heel snel vol (qua gevoel, ik lust dan eigenlijk nog wel iets) en krijg ook erg buikpijn als ik dan nog verder eet, herkennen mensen dit?



Net weer gewogen en er is gelukkig alweer iets af maar ik ben nog niet op mijn 'normale gewicht', ik hoop maar dat het gewoon nog een beetje vocht is.
Alle reacties Link kopieren
He ibi welkom terug! We gaan er weer voor! Dan zijn die kilo's snel weer weg.



Hier ook geen last van minder honger door de warmte... Had gisteren echt zin om in het personeelsrestaurant voor een warm menu te gaan (is warme maaltijd, soep en dessert) uiteindelijk braaf voor een soep gegaan.



@firedraakje: Denk dat het voor iedereen moeilijk is om aan voldoende groenten te geraken. Ik probeer veel soep te eten en doordat ik heel lang volledig Vega was ( eet nu op advies arts soms vlees) is mijn avondmaal altijd de helft groenten. Maar makkelijk is het niet. 2 stukken fruit haal ik bijna nooit.



Fijne dag allemaal. Geniet van
She Believed she could, so she did.
Oh en mijn ontbijt vandaag bestaat uit 3 crackers; één met kipfilet, één met kaas en plakjes augurk en één met boter en roze muisjes ( elke dag een met muisjes is echt een autistisch trekje, haha ). Kop thee erbij en een flesje water!
quote:devaan schreef op 24 augustus 2016 @ 22:02:

Ja ik moet eigenlijk ook niet te veel op die weegschaal gaan staan, maar ben dan te nieuwsgierig haha



Eetlijstje:



O: magere yoghurt met rood fruit en wat granenmix (rond de 20 gram).

T: rijstewafel

L: tonijnsalade

T: gekookt ei

A: 2 wraps



Ik vind dit persoonlijk niet zoveel wat je eet. Die tonijnsalade is die vers gemaakt? Of gekocht? Vaak zit er in gekochte dingen meer zout in en vaak met mayonaise en lijkt het gezond tot je de verpakking gaat lezen.

Buiten het rood fruit eet je verder geen fruit?

Wat heb je op die wraps gedaan? Ik mis eerlijk gezegd de groentes.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen houdt vocht vast met dit weer.

Ik stond gisteren op 91,8, vanmorgen (na heel veel drinken gisteren omdat ik zag dat ik zoveel vocht vast hield dat de rand van mijn sokken in mijn benen gedrukt stond) alweer op 90,7.



Maar met die hitte tegen het weekend onder de 90 gaat m niet worden vrees ik.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik ook vocht vast hou.. Bij mij is er namelijk ook een plus te zien. Terwijl ik eigenlijk niks geks heb gegeten en toch voldoende gedronken heb. We zullen zien...



Ik haal overigens makkelijk mijn fruit en groenten. Eet meestal bij het ontbijt fruit en in de ochtend tussendoor. Lunch vaak met salade en om 3 uur nog wat worteltjes en eet minimaal 200 gr groenten bij 't avondeten. Heb vaak 't idee dat ik juist te veel fruit eet ipv te weinig.



@Ibi, welkom terug!



@belle, goed dat je t menu hebt weten te weerstaan
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Normaal eet ik 2 x fruit op een dag en is een tussendoortje altijd een fruitstuk, maar gister niet meer in huis dus vandaar.

Tonijnsalade is zelf vers gemaakt, want als ik tonijnsalade in de supermarkt zou halen zit er inderdaad meer rotzooi in.

In de wraps gaat wat ijsbergsla, zelfgemaakte guacamole, mix van kip/paprika/champignons/taugé en wat milde rode saus.



Jullie advies opgevolgd en vanochtend maar eens niet op de weegschaal gaan staan haha.
Hoi! gevonden!!

ik zal even kijken hoe alles werkt hier..



ik ben dus weer terug van vakantie. 2 weken onbeperkt genieten, nergens op letten, borrel met hapjes, uit eten, ijsjes!

ik zal eens kijken wat de schade is haha..



veel nieuwe mensen! leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gevraagd om toegevoegd te worden aan de tabel. Ik heb een stok achter de deur nodig.

Ik ben gewoon verslaafd aan suiker en het lukt me niet om dat onder controle te krijgen.



Verder zijn mijn valkuilen alleen thuis zijn en met een man die in ploegen werkt, komt dat dus nogal eens voor.



Voor zondag heb ik daarom maar met een vriendin een dagje weg gepland. Dan kom ik niet zo in de verleiding.



Succes allemaal
Devaan wat goed hoe voelde dat een keertje dat stomme ding te negeren?



Chantal welkom op welke manier wil je graag afvallen?



Ondanks de warmte stond de weegschaal gisteren tijdens de tussen weging op een dikke min ben erg benieuwd zaterdag heb juist nu het gevoel vocht te verliezen die ik vorige week vast hield van de ongesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chantal!



He goal! Welkom back! Tof he zoveel nieuwe mensen.



Hier ook opgezwolle enkels. Was een paar dagen geleden nog aan het twijfel of ik vocht ophoud. Heb mijn antwoord al. Ga pas zaterdag op de weegschaal. Vandaag zou best hoger kunnen uitkomen ...



He devaan. Goed dat je aan de verleiding hebt kunnen weerstaan om niet op de weegschaal te stappen.



Heb nog een motivatie bij om af te vallen. Had al gezondheid, fitter worden, paardrijden (heel belangrijk), benen over elkaar kunnen kruisen (er moest toch ook een specialleke tussenzitten ) en nu dus zomerse ongemakken. Zoals schurende bovenbenen (mijn eigen fout had geen zin om schortje onder jurkje aan te doen), meer zweten en bang voor blote armen (4 opmerkingen gekregen over mijn korte mouwtjes op het werk, iedereen liep met tanktop rond). Hebben jullie nog andere motivaties om af te vallen?
She Believed she could, so she did.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Welkom thuis goal



Belle, mijn motivatie is voornamelijk dat ik weer leukere kleding wil kunnen dragen. Ik heb volgende week een bruiloft en het is zo'n gedoe om een leuke passende jurk te vinden. En dan zie ik zoveel andere leuke jurkjes in kleinere maten en dan heb ik er gewoon de balen over in.

Bovendien weet ik van mijn vriend dat hij mij ook aantrekkelijker vond toen ik minder woog en dat kan ik mij ook voorstellen.



Ik heb me vanmorgen gewogen en het viel me nog mee. Ondanks menstruatie klachten en vocht vast houden woog ik 124.5. Veel te veel natuurlijk en idd flink aangekomen maar ik had nog meer verwacht.



Vanmorgen weer keurig ontbeten dat scheelt bij mij echt al de helft. Als ik dat nou altijd vast zou kunnen houden.

Straks maak ik een lekkere maaltijdsalade met kip en ananas. Nu wel al wat trek in. Weer even wennen aan minder eten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Goal ik had je berichtje helemaal gemist leuk dat je ook mee komt doen



IBI toch weer een kleine meevaller. Maar die snelle kilo`s die er bij zijn gekomen zijn er ook zo weer af zet hem op!!
@single, tuurlijk! maar moest eerst vakantie vieren! :-)
Heuj! Even een vraagje, hoe zit het met jullie 'verhoudingen' na het afvallen? Mijn bovenbenen zijn echt niet meer in verhouding tot de rest heb ik het idee, daar gaat ook nauwelijks iets af.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt vaker langskomen hier. Afgelopen week was heel hectisch met een aantal minder fijne dingen, helaas heb ik daardoor ongezond gegeten 's avonds i.pv. een gezond tussendoortje en ben ik dus aangekomen. Ik ga morgen even bijlezen, dan kan ik ook op de anderen reageren.

Ik vrees dat deze week niet veel beter wordt, ik heb veel last van de warmte (o.a. slecht slapen en vocht vasthouden) en ben ook ongesteld geworden.
Alle reacties Link kopieren
Het was minder moeilijk dan ik dacht om niet op de weegschaal te staan. Het is nu ook wel leuk dat je aan het eind vd week (hopelijk) een grote daling ziet i.p.v de kleine stapjes.

Vandaag ook blij dat ik bij de lunch voor een salade heb gekozen, ook al zagen de broodjes er erg lekker uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven