Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 24 augustus 2016 @ 20:11:

Hoe duur waren die gymschoenen dan wel niet ooit?? ik dacht dat iedereen die schoentjes van 5 euro van de scapino had.

Die zijn voor de basisschool idd goed genoeg, en ze hebben voor 10 euro ook nog wel een stevigere schoen, dan heb je nieuwe en geen gezeik op MP



Geen idee hoeveel een envelop kost, ik pak vaak een gebruikte, maar het is toch niet zooo gek dat als je een nieuwe moet kopen je dat doorberekent?Ik verpak een boek vaak in van dat karton wat de binnenkant van een rol inpakpapier is geweest. Vaak past zo'n boek wel in 1 zo'n vel en anders fabriek ik er 2 aan elkaar. Als ik het in een doos moet versturen dan heb ik vaak nog wel een geschikte doos in mijn voorraad staan en anders haal ik er 1 bij de supermarkt. Hier worden ook wekelijks huis aan huis kranten bezorgd en kan ook nog wel een oude krant aan iemand anders vragen. Het enige wat ik gebruik wat mij geld gekost heeft dat is plakband, vaak gebruik ik zo'n brede rol, en dat komt vaak van de Lidl of Action. Geen haar op mijn hoofd die erover peinst om dat door te berekenen naar de koper.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:24:

[...]



Ik verpak een boek vaak in van dat karton wat de binnenkant van een rol inpakpapier is geweest. Vaak past zo'n boek wel in 1 zo'n vel en anders fabriek ik er 2 aan elkaar. Als ik het in een doos moet versturen dan heb ik vaak nog wel een geschikte doos in mijn voorraad staan en anders haal ik er 1 bij de supermarkt. Hier worden ook wekelijks huis aan huis kranten bezorgd en kan ook nog wel een oude krant aan iemand anders vragen. Het enige wat ik gebruik wat mij geld gekost heeft dat is plakband, vaak gebruik ik zo'n brede rol, en dat komt vaak van de Lidl of Action. Geen haar op mijn hoofd die erover peinst om dat door te berekenen naar de koper.Dit dus
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 augustus 2016 @ 23:55:

Is Kiala maar 4 euro dan?

3,95 om precies te zijn
Hier geen kialapunt in de buurt, maar kom er zo 1x per week langs dus als iemand er naar vraagt wil ik dat best doen, mits ze bereid zijn te wachten. Ik ga er niet speciaal voor omrijden.



Inmiddels ook weer ergernissen, ik doe m.i. Redelijke biedingen op duplo, ben al een paar dagen de hoogste bieder, maar krijg of geen reactie of een tegenbod wat veel te dicht bij de nieuwwaarde ligt. En dan zonder doos en/of een paar missende onderdeeltjes. Serieus mensen, waarom zou ik moeite doen/risico nemen om gebruikte spullen te zoeken als ik het voor een paar euro meer nieuw kan kopen?



Zelf verkoop ik altijd voor max 50% van de nieuwprijs, ook dingen in nieuwstaat. Omdat het gebruikt is, en ik er vanaf wil. Mijn duplo-biedingen liggen daar al boven. Maar goed, ik kap ermee en wacht wel op een 30% kortingsactie, die zijn er ook vaak zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 22 augustus 2016 @ 22:45:

Ik heb een bepaalde advertentie met alle informatie erin. Krijg ik nóg een berichtje met vragen die exact in de advertentie staan, als je maar kan kijken en kan lezen...



En ik ben dan weer veel te netjes en ga dan de vragen nogmaals beantwoorden , in plaats van dat ik zeg: "Dat kunt u allemaal in de advertentie lezen/zien". Of zelfs nog botter: "Kunt u lezen? Zo ja lees mijn advertentie eens. "Kun je dan niet beter de advertentietekst kopieren en terug mailen? Geen moeite en ben je toch niet onaardig
Alle reacties Link kopieren
Duplo is erg gewild paper-note en gaat vaak inderdaad voor hoge prijzen weg, je moet net mazzel hebben ermee. Als je minder wilt betalen kun je beter geen volledige sets kopen maar een grote bak / hoop onuitgezocht spul (met het risico dat het niet precies is wat je wilt, ik zou wel een beetje willen kunnen zien wat erin zit, niet alleen een bak met 1 foto van bovenaf). Mijn kinderen spelen in de praktijk toch niet met volledige sets, die mikken alles door elkaar en laten dierentuindieren in brandweerauto's rijden enzo. Maar ook bij onuitgezochte hopen buitelen de mensen vaak over elkaar heen. Ik heb mazzel gehad met een heel grote lading voor 50 euro, omdat ik er supersnel bij was en de verkoper direct akkoord ging. Maar ze zei toen ik het op kwam halen dat ze nog heel veel hogere biedingen na mij gehad had (gelukkig was het een fijne en eerlijke verkoper voor wie afspraak = afspraak gold). Als je volledige sets wilt hebben dan vragen mensen inderdaad de hoofdprijs ervoor. Ik heb een tijdje geleden gekeken voor Playmobil, daar geldt hetzelfde voor. Die heb ik dan ook maar nieuw gekocht in een aanbieding, dat scheelde nauwelijks meer met wat ze er op Marktplaats voor vroegen en dan heb je het compleet.



Verder weet je niet of je de hoogste bieder bent hè? Veel mensen bieden per mail of per telefoon. Ik bied altijd per mail als dat kan en zoals ik hier eerder al schreef reageer ik als verkoper ook bij voorkeur op mensen die een prettige nette mail sturen ipv op bieders via de site, waarvan ik de ervaring heb dat 90% niet meer reageert als ik akkoord ga met hun bod.
Precies mijn ervaringen idd. Ik hoef ook niet specifiek complete sets, maar bij onuitgezocht spul vind ik het nog lastiger om een goede prijs te bepalen en ik wil ook niet al te veel tijd kwijt zijn met zoeken, rekenen en vergelijken. Bij sets is het duidelijk wat je krijgt en wat de nieuwwaarde is. Prima ook als er iets mist, maar dan moet je niet de hoofdprijs vragen.



Ik doe het vaak allebei: bieden op de site en mail met toelichting. Weet inderdaad niet of er nog andere bieders zijn, maar op de site ben ik de hoogste. En dan vind ik dat je als verkoper best ff snel kunt reageren met: sorry heb al een beter bod ontvangen of: ik wil nog wat biedingen afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Playmobil en Duplo zijn tweedehands duur in de aanschaf. Maar tegen de sint tijd gaat het helemaal omhoog als een gek.

Iedereen lijkt dan ineens gek geworden te zijn met de bedragen die dan geboden worden.



Ik ga misschien mijn dochters Pinypon verzameling te koop aanbieden. Daar heb ik echt heel veel van. Maar geen idee voor hoeveel dat weg zou kunnen gaan
Ja, voor Duplo kun je nog best wat vragen.



Heb vorig jaar alle Duplo verkocht. Rond november, dus mooi op tijd voor 5 december. Vooral op de Duplo trein werd als een gek geboden, die heb ik voor 70 euro verkocht. Nieuw had ik hem (met korting) voor 90 euro gekocht. Prima deal dus.
OK dan. Dat verkopers er zoveel voor vragen is nog tot daar aan toe, maar dat er ook mensen zijn die dat daadwerkelijk betalen begrijp ik echt niet.



Heb ook nog een duplo trein uit de uitverkoop staan. 70 EUR voor betaald maar kind is er nog steeds bang van haha. Bewaar hem nu voor de jongste maar misschien kan ik er beter ook nog een slaatje uit slaan :p
quote:Bibi1973 schreef op 23 augustus 2016 @ 02:06:

[...]





Dat zijn meestal van die mensen die kosten rekenen om een product te verpakken.



Kartonnen doos 2,-

Plakband 0,50

Kranten 1,00

Pakketpost 7,50

Totaal: 10,00



Serieus eens zo'n mail gehad. Item was niet breekbaar ofzo. Heel bijzonder.Haha het ging hier om kaartjes voor de Apenheul, dus er valt weinig te verpakken. Ik heb ze nu veeeuul goedkoper kunnen krijgen gelukkig
quote:Woldertje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:58:

Mijn vriend wilde graag een andere bbq, hij vond er eentje, maar kon hem de eerstvolgende zaterdag pas ophalen. Dus hij vroeg of die man hem wilde reserveren. Nee, daar begon hij niet aan. Ook niet als er aanbetaald werd? Nou vooruit, dan wel. Wilde die man per se een bewijs dat mijn vriend het bedrag over had gemaakt. Na veel gekloot had mijn vriend een bewijs, mailt die man dat hij de bbq verkocht heeft...



En dat aanbetaalde bedrag stond na ruim een week nog steeds niet terug op mijn vriend z'n rekening...



Ik vind dit wel zo ontzettend dom van mijn vriend... Ook dat hij meer dan de helft al aanbetaald, in plaats van een kwart. Goed, het gaat op zich niet om heel veel geld, maar mijn vriend moet zijn bbq-fascinatie even wat meer in bedwang houden. Als iemand niet wil reserveren = pech!



En het boeit mijn vriend blijkbaar geen reet, want hij heeft sindsdien niet meer gekeken of het geld er al op staat. Zucht....Dit is echt belachelijk. Mijn moeder heeft een keer hetzelfde meegemaakt en toen Marktplaats een mail gestuurd, met mailmisselingen tussen haar en de verkoper dat de verkoper akkoord was gegaan met mijn moeders bod (ze had niet eens een aanbetaling gedaan) en Marktplaats heeft toen de verkoper gecontacteerd en gezegd dat ze het alsnog aan mijn moeder moest verkopen en niet aan de latere koper. Dat had je (vriend) dus eventueel ook nog kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Er werd een kast aangeboden... 25,00 stond er bij de vraagprijs.

Er stonden allemaal lage bedragen bij het bod.

Ik dacht ik wil dat kastje dus ik bied gewoon die 25,00.

Krijg ik een mail.. goed..voor 30,00 mag je hem ophalen
Alle reacties Link kopieren
quote:K0ekie schreef op 24 augustus 2016 @ 23:33:

[...]





Haha het ging hier om kaartjes voor de Apenheul, dus er valt weinig te verpakken. Ik heb ze nu veeeuul goedkoper kunnen krijgen gelukkig Ja, die kunnen idd gewoon in een envelop een pakje enveloppen koop je voor weinig. Die bereken ik echt niet door. Of een E-ticket, die gewoon per mail verzonden kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Dozen heb ik in voorraad, gratis gekregen bij online shoppen , enveloppen kosten niet zoveel, postzegels betaald de koper sowieso. Waarom dan sommige mensen zo moeilijk zijn en allerlei extra kosten gaan berekenen??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inderdaad ook cadeaupapier, of oude enveloppen om iets te versturen. Dozen en van die dozen van bol.com worden inderdaad ook altijd bewaard. Ik verstuur altijd via Postnl maar vaak zijn het brievenbuspakjes en zijn de verzendkosten dus lager dan bij de andere verzenders. Ala iemand bij mij om een andere verzender zou vragen ga ik daar ook mee akkoord. Die zitten hier ook in de buurt. Hetzelfde geldt voor de brievenbuspakjes met track en trace. Als iemand daar om vraagt en daarvoor wil betalen doe ik het, anders niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ann3 schreef op 25 augustus 2016 @ 08:58:

Ik gebruik inderdaad ook cadeaupapier, of oude enveloppen om iets te versturen. Dozen en van die dozen van bol.com worden inderdaad ook altijd bewaard. Ik verstuur altijd via Postnl maar vaak zijn het brievenbuspakjes en zijn de verzendkosten dus lager dan bij de andere verzenders. Ala iemand bij mij om een andere verzender zou vragen ga ik daar ook mee akkoord. Die zitten hier ook in de buurt. Hetzelfde geldt voor de brievenbuspakjes met track en trace. Als iemand daar om vraagt en daarvoor wil betalen doe ik het, anders niet.Ik kan nu ook zo'n beetje alle pakketbezorgen aanbieden, zitten allemaal even ver weg en zelfs op dezelfde locatie. Ik heb ook in mijn advertenties staan, pakket verzending vanaf 3,95 (Kiala) andere verzenders zijn ook mogelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Verkopers waar je niks van hoort als je ze mailt ook zo vervelend. ( gaat over dagen/ weken, niet een enkele dag, gezien mijn eigen verkoop verhaal anders lijkt dit wel meten met twee maten zag ik later )

Ben studieboeken aan het zoeken voor dochter..vind er een ( ook de enige op heel marktplaats) die zit zelfs nog in de folie. Dus dat de prijs hoger is snap ik. Maar dan 45 € vragen als ik er nieuw 52 € voor betaal vind ik teveel ( incl verzenden dan althans ) dus ik mail dat ik snap dat ze het niet voor 30/35 € wegdoet maar of we elkaar tegemoet kunnen komen.....geen reactie. Nou dan niet dan een nieuwe ????

Ook veel mooie boeken gevonden reële nette prijs en die zijn inmiddels allemaal binnen. Nagenoeg allemaal nieuw zo kan het dus ook. ( je vraagt je zowat af of die lijst wel klopt als ze niet gebruikt worden )



Zelf ook wat dingen erop staan ... Vraagprijs 200€

Bieden mensen 25€ of eentje bied 100€ dus man tegenbod gedaan ....reageert hij snachts om 1.30 u...euhhhhh oké maar kom je wel eens in Amsterdam of den haag want anders moet ik 175 km rijden dus als je even naar me toe kan komen scheelt me dat weer. . Paar uur later... De reactie: ???? ( man gaat om 5 uur de deur uit dus die kijkt dan geen mail) om 3 uur smiddags blijkbaar de reactie gehad : ahum als je geen deal wilt sluiten ?? Ik wil wel hoor maar ja ik hoor niks....

Het is dat mijn man geantwoord had toen hij savonds toen hij thuiskwam de mail zag.

Ik zou getypt hebben sommige mensen moeten gewoon werken en kunnen dan even niet antwoorden
quote:dianaf schreef op 25 augustus 2016 @ 08:49:

Dozen heb ik in voorraad, gratis gekregen bij online shoppen , enveloppen kosten niet zoveel, postzegels betaald de koper sowieso. Waarom dan sommige mensen zo moeilijk zijn en allerlei extra kosten gaan berekenen??



Ik denk om dezelfde reden als waarom mensen zo laag mogelijk bieden op MP?



Vraag je 7,50, biedt er iemand 6,00 en moet je daar ook nog een envelop van je eigen geld bij gaan doen. Ergens snap ik het wel hoor, als je er speciaal iets voor moet gaan kopen.

Op een gegeven moment ben ik ook door mijn gebruikte enveloppen heen. Zoveel komt er niet meer per post.
Alle reacties Link kopieren
quote:love2dance schreef op 25 augustus 2016 @ 09:36:

Ook veel mooie boeken gevonden reële nette prijs en die zijn inmiddels allemaal binnen. Nagenoeg allemaal nieuw zo kan het dus ook. ( je vraagt je zowat af of die lijst wel klopt als ze niet gebruikt worden )

Ik kocht mijn boeken per semester, nadat ik bevestiging had gekregen dat ik het boek echt zou gebruiken, dat kon met mijn opleiding prima. Een overvloed aan 2e hands boeken. Het scheelde in sommige jaren zeker 25%. Mijn oudste boek was al 10 jaar oud, maar ja, nooit vernieuw/gewijzigd. Ik heb ook wel semesters gehad dat ik het boek uit de bibliotheek haalde.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 25 augustus 2016 @ 09:36:

[...]

Ik denk om dezelfde reden als waarom mensen zo laag mogelijk bieden op MP?



Vraag je 7,50, biedt er iemand 6,00 en moet je daar ook nog een envelop van je eigen geld bij gaan doen. Ergens snap ik het wel hoor, als je er speciaal iets voor moet gaan kopen.

Op een gegeven moment ben ik ook door mijn gebruikte enveloppen heen. Zoveel komt er niet meer per post.Daar heb je op zich wel een punt. Maar ik verstuur van mijzelf best veel gewone post, dus ik heb bergen goedkope en nieuwe enveloppen liggen, dus dat gaat makkelijk. Ik pakte ook nog wel eens iets in behang. Werkt ook als een tierelier.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 25 augustus 2016 @ 10:24:

[...]



Ik kocht mijn boeken per semester, nadat ik bevestiging had gekregen dat ik het boek echt zou gebruiken, dat kon met mijn opleiding prima. Een overvloed aan 2e hands boeken. Het scheelde in sommige jaren zeker 25%. Mijn oudste boek was al 10 jaar oud, maar ja, nooit vernieuw/gewijzigd. Ik heb ook wel semesters gehad dat ik het boek uit de bibliotheek haalde..



Ja met de boeken die ik nieuw moet bestellen doe ik dat ook. Degene die ik voor redelijke prijs al gevonden had via MP heb ik wel gelijk een bod op gedaan. Maar zeker de helft is nieuwe uitgave of andere methode dit jaar dus daar wacht ik inderdaad nog mee. Ook omdat ze dan beter weet if dit de juiste opleiding is voor haar ...je weet maat nooit of het tegenvalt
Alle reacties Link kopieren
quote:love2dance schreef op 25 augustus 2016 @ 11:20:

[...]

Ja met de boeken die ik nieuw moet bestellen doe ik dat ook. Degene die ik voor redelijke prijs al gevonden had via MP heb ik wel gelijk een bod op gedaan. Maar zeker de helft is nieuwe uitgave of andere methode dit jaar dus daar wacht ik inderdaad nog mee. Ook omdat ze dan beter weet if dit de juiste opleiding is voor haar ...je weet maat nooit of het tegenvaltEven een hele suffe opmerking, maar het gaat er toch om dat ze het werk dat je met de opleiding kunt doen leuk vind? En ja, ik word oud.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 24 augustus 2016 @ 23:11:

Playmobil en Duplo zijn tweedehands duur in de aanschaf. Maar tegen de sint tijd gaat het helemaal omhoog als een gek.

Iedereen lijkt dan ineens gek geworden te zijn met de bedragen die dan geboden worden.



Ik ga misschien mijn dochters Pinypon verzameling te koop aanbieden. Daar heb ik echt heel veel van. Maar geen idee voor hoeveel dat weg zou kunnen gaan



Ik heb tijd terug duplo trein met uitbreiding verkocht. Ging als een tierelier.

Heb nog wat sets met Cars en politiebureau en.die deden het slecht. Ik wacht dus even.tot november



En zelf: Aanhangfiets gekocht. Zelfs de fietsenmaker kreeg hem niet meer stabiel. Baal er echt van. Verkoper is welwillend en.wil echt helpen, maar heb echt kat in de zak gekocht. En daar baal ik van. Nou ja. Goede les.
quote:SinDudas schreef op 23 augustus 2016 @ 08:06:

Ik zit op dit moment nog steeds met iemand die ergens naar wil komen kijken maar eigenlijk geen tijd heeft. Dus hij verzet de afspraak steeds en leest mails te laat, waardoor het dan weer fout gaat.

Ik weet nog niet eens zeker of hij het ding echt gaat overnemen. Het is dat hij de enige geinteresseerde is, alleen daarom blijf ik nog even wachten.



hoor ik bijna 3 dagen niks, stuurt ie ineens dat ie een andere heeft gekocht die hij mooier vond. Daar had hij dus wel tijd voor terwijl hij beweerde pas over een week tijd te hebben om hier te komen kijken.



*note to self: niet meer meewerken met dit soort gasten*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven