Gezond en calorierijk

24-08-2016 23:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar gezonde, maar calorierijke recepten. Overal waar ik zoek krijg ik alleen maar caloriearme recepten gevonden. Of tips wat je het beste kunt eten om aan te komen. Maar ik ben specifiek op zoek naar recepten die veel gezonde calorieen bevatten.



Iemand tips waar ik zulke recepten kan vinden?



Edit: Dus NIET tips om aan te komen. Ik hoef niet aan te komen want ik ben inmiddels op gewicht. Wil het graag zo houden op een gezonde manier. Maar wil graag experimenteren in wat ik lekker vind.
proteinerijke en vette maaltijden. Dus lekker een scheut olijfolie door de salade. Een extra stuk kaas bij de wijn (alcohol bevat ook veel calorieen). Een extra gehaktbal. Roomboter op brood. Volle zuivel gebruiken en room.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, denk dat vooral kwestie is van meer eten meeste gezonde dingen zijn nu eenmaal niet calorierijk (neemt aan dat je gewoon de volle versies al neemt, geen light of halvolle/magere producten*) Wellicht dingen als advocado, noten, vette vis.



Op proud2bme staan wel aankomlijsten met voorbeeld hoeveelheden
Gerechten met noten erin. Die bevatten veel calorieen en gezonde vetten.

recept nut roast
Alle reacties Link kopieren
Tips ken ik al. Ik weet hoe ik aan moet komen. Ben al op gewicht. En wil het zo houden. Recepten ben ik naar op zoek. Wil eens wat anders proberen, maar wel gezond.



Het probleem is dat veel gezonde recepten heel weinig calorieen bevatten. En daar ben ik dus niet naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik nu van m'n (te grote) ondergewicht af. Wat mij geholpen heeft is vanuit de huisartsenpraktijk havermout en slagroom. Havermout heb ik fijn gemaakt in de blender en deed een schep door de yoghurt en ongeslagen slagroom een scheut door de vla.

Ik had ook Nutridrink maar dat is op indicatie (of anders onbetaalbaar). Ook vaak een banaan en scheutje siroop door de vanilleyoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Hoeveel noten, advocado's en volle producten ik ook neem, er komt nog niets bij helaas.



Zal morgen overigens wel een paar recepten delen (nu te moe om ze over te typen).
quote:Dormouse schreef op 24 augustus 2016 @ 23:58:

Ik lees graag mee. Hoeveel noten, advocado's en volle producten ik ook neem, er komt nog niets bij helaas.



Zal morgen overigens wel een paar recepten delen (nu te moe om ze over te typen).om de twee uur eten. als dat niet helpt nutridrink erbij
Avocado op toast met een zacht ei en ketjap. In avocado zitten heel veel vetten, maar wel gezonde. Ook noten bevatten veel vetten. je kan door je salades kaas en nootjes doen. vette vis is ook heel gezond! Verder idd room en roomboter. Zo veel lekkere dingen!
quote:FuchsiaRose schreef op 24 augustus 2016 @ 23:53:

Tips ken ik al. Ik weet hoe ik aan moet komen. Ben al op gewicht. En wil het zo houden. Recepten ben ik naar op zoek. Wil eens wat anders proberen, maar wel gezond.



Het probleem is dat veel gezonde recepten heel weinig calorieen bevatten. En daar ben ik dus niet naar op zoek.ik snap dit niet. ik ken ook heel veel gezonde recepten met veel calorieen
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 25 augustus 2016 @ 00:00:

[...]



ik snap dit niet. ik ken ook heel veel gezonde recepten met veel calorieenWaarom plaats je die dan niet hier? Dat is nou net mijn vraag
quote:FuchsiaRose schreef op 25 augustus 2016 @ 00:02:

[...]





Waarom plaats je die dan niet hier? Dat is nou net mijn vraag

ik snap niet waarom je het niet kan vinden. bovendien weet ik niet wat je lekker vindt

een lasagne met veel groenten, gehakt, bechamel en kaas bijvoorbeeld
Wat voor dingen vind je lekker?

Hou je van vette vis (zalm, makreel) bijvoorbeeld, of van noten?

Ik wil hier best recepten gaan plakken, maar dat is makkelijker als je zegt waar je van houdt - en waar niet van.
zoek eens op de appie op ingredienten: room, roomkaas, creme fraiche etc
Zelf pizza maken!



Bodem maken van volkorenmeel, belegd met gegrilde groenten, verse tomatensaus, zalm of geitenkaas





Voor op crackers een dip maken van mascarpone, komkommer, knoflook en citroenrasp.



Gebakken kaas: (Of het gezond is, is een tweede) een dikke plak kaas door ei en paneermeel halen en dan bakken.



Als lunchgerecht vind ik eggs benedict heel erg lekker, met geroerbakte groene asperges op brood.



Ik heb precies het omgekeerde probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 25 augustus 2016 @ 00:10:

Wat voor dingen vind je lekker?

Hou je van vette vis (zalm, makreel) bijvoorbeeld, of van noten?

Ik wil hier best recepten gaan plakken, maar dat is makkelijker als je zegt waar je van houdt - en waar niet van.ja hou ik allebei van! Maar het punt is een beetje dat het me niet uit maakt. Ik wil dingen proberen! Een keer iets anders dan de simpele boterham met pindakaas of extra jus door mn aardappelen en groenten. Ik weet natuurlijk pas of ik iets lust als ik het probeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Padoempats schreef op 25 augustus 2016 @ 00:11:

Zelf pizza maken!



Bodem maken van volkorenmeel, belegd met gegrilde groenten, verse tomatensaus, zalm of geitenkaas





Voor op crackers een dip maken van mascarpone, komkommer, knoflook en citroenrasp.



Gebakken kaas: (Of het gezond is, is een tweede) een dikke plak kaas door ei en paneermeel halen en dan bakken.



Als lunchgerecht vind ik eggs benedict heel erg lekker, met geroerbakte groene asperges op brood.



Ik heb precies het omgekeerde probleem Klinkt erg lekker! En die pizza is wel leuk om dit weekend met mijn vriend op ons gemakje te gaan maken! Kan natuurlijk vanalles op.
quote:FuchsiaRose schreef op 25 augustus 2016 @ 00:14:

[...]

ja hou ik allebei van! Maar het punt is een beetje dat het me niet uit maakt. Ik wil dingen proberen! Een keer iets anders dan de simpele boterham met pindakaas of extra jus door mn aardappelen en groenten. Ik weet natuurlijk pas of ik iets lust als ik het probeer.



Ah, das makkelijk, dat het niet uitmaakt.

Zal morgen wat linkjes naar recepten plakken, ik ga nu slapen.
Alle reacties Link kopieren
Pizza is inderdaad een goede! Zelf de bodem maken kost wat tijd, maar als je een beetje ruime vriezer hebt kan je er een paar (kort) bakken en invriezen als je het dan weer wilt eten hoef je het niet lang van te voren in te plannen maar alleen maar in de ochtend te laten ontdooien en in de avond te beleggen en af te bakken. Ook ideaal om van restjes groente en vlees(waren) nog wat lekkers te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 23:59:

[...]



om de twee uur eten. als dat niet helpt nutridrink erbijBedankt voor de tips! Elke twee uur probeer ik al en haal ik bijna elke dag. Nutridrink zal ik in gedachten houden jaren geleden al eens gehad maar werd er zo misselijk van dat ik er een beetje bang voor ben haha. Maar als het de oplossing blijkt/andere dingen niet (blijken te) helpen is het misschien toch de moeite en het ongemak waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 25 augustus 2016 @ 00:24:

[...]





Ah, das makkelijk, dat het niet uitmaakt.

Zal morgen wat linkjes naar recepten plakken, ik ga nu slapen.ah fijn dankje! Slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 augustus 2016 @ 00:27:

[...]





Bedankt voor de tips! Elke twee uur probeer ik al en haal ik bijna elke dag. Nutridrink zal ik in gedachten houden jaren geleden al eens gehad maar werd er zo misselijk van dat ik er een beetje bang voor ben haha. Maar als het de oplossing blijkt/andere dingen niet (blijken te) helpen is het misschien toch de moeite en het ongemak waard.Wat bij mij heel veel heeft geholpen is elke avond een handje noten (maakt niet uit wat voor noten, iedere avond iets anders). Overstappen van halfvolle naar volle melk (als je dat drinkt). En ik at vroeger 2 sneetjes brood op een dag. Nu 6 of 8! Klinkt veel maar ook dat heb ik moeten opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:FuchsiaRose schreef op 25 augustus 2016 @ 00:34:

[...]





Wat bij mij heel veel heeft geholpen is elke avond een handje noten (maakt niet uit wat voor noten, iedere avond iets anders). Overstappen van halfvolle naar volle melk (als je dat drinkt). En ik at vroeger 2 sneetjes brood op een dag. Nu 6 of 8! Klinkt veel maar ook dat heb ik moeten opbouwen.



6 boterhammen is mijn lunch met volle melk erbij

Het is inderdaad iets wat je op moet bouwen, maar sporten en achter een kind aanrennen helpt daar wel bij heb ik gemerkt!

En noten zijn heerlijk, wissel bijna niet af maar ben ook verzot op studentenhaver dus dat scheelt haha.



Maar bedankt voor de tips/ervaring :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vaak de app van hello fresh. Je kan dan de recepten bekijken en de calorieën staan erbij. Ik vind de palak paneer een aanrader en zitten aardig wat calorieën in.
Ik ben door medicijnen die eetlust verminderden (als bijwerking) 43 kilo geweest. Dat heb ik zelf opgebouwd naar 49/50 kilo.



Inderdaad volle producten op brood, ik at ook eerst 2 sneden per broodmaaltijd en nu 4 (ik ben klein dus voor mij is dat al genoeg, dan zit ik een paar uur vol).



Oh ja en ik zat ook zwaar aan de proteïne-shakes, na het avondeten gooide ik er nog een shake in. Kwam er laatst achter dat ik het verkeerde schepje gebruikte, dus ipv shake van 400 kcal, shakes van 1.000 kcal naar binnen heb gewerkt.



Als het je gaat om nieuwe dingen kun je een Paleo-kookboek kopen. En daar dan zelf brood en pasta bij maken ipv de "vervangers" die bij de recepten staan, dat scheelt ook tijd. Daar zitten vaak dingen zoals avocado, noten en kokos bij. Of zelf ijs of pannenkoeken maken met zo'n recept, is zeker weten iets nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven