zonder partner op vakantie

23-08-2016 18:35 93 berichten
Mijn vriend vind het een No go om samen met een vriendin op vakantie te gaan zonder hem.



Wat vinden jullie? En wat vind jullie partner ervan als je zonder hem een week weg zou gaan.
Overigens is mijn man eens naar thailand geweest zonder mij (was al afgesproken voordat we een relatie kregen dus dan doe je dat natuurlijk gewoon) en ik eens een weekje naar spanje bij een vriendin op bezoek. We hebben het allebei leuk gehad (nouja, thailand was voor mijn man niet zo leuk maar dat lag niet aan het feit dat ik er niet was) en ook genoten van de home-alone tijd, maar waren toch liever samen gegaan
Als dit een no go zou zijn in mijn relatie, dan zou ik de relatie verbreken. Wat vreselijk lijkt me dat, om zo vast te zitten aan elkaar. Ik vind het heerlijk om alleen te reizen, of met een vriendin een weekendje weg te gaan. Ik zou me dat nooit door iemand laten afpakken en gelukkig heb ik een man waarbij zoiets niet eens opkomt.
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik gaan elk jaar wel zonder mekaar weg. Hij op sportvakantie met vrienden, ik op bezoek bij een vriendin in het buitenland, voor een leuk weekendje onder vrouwen.



Als mijn partner mij dit zou misgunnen, zou dat denk ik een dealbreker zijn. En na acht maand al zoveel eisen hebben, ik zou eens heel hard moeten lachen terwijl ik hem de deur wijs.
Wij gaan samen en week en een stedentrip en ik ga altijd met vriendin 1 een andere stedentrip doen en met vriendin 2 een weekje zon en helemaalniks doen. Man gaat altijd een weekje met motorvrienden toeren. Iedereen blij en elkaar een hoop te vertellen. Stel dat, hij geen schulden had...mag je dan ook niet met een vriendin weg?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 augustus 2016 @ 20:23:

Voor ons ook een absolute no go.



Nieteens zo zeer omdat het niet "mag" maar meer omdat de vakanties echt de quality time zijn die we hard nodig hebben. En we hebben ook geen vakantiedagen en geld voor EN genoeg vakantie met elkaar EN ook nog eens zonder elkaar. Maar dat vind ik helemaal niet erg want ik ga ook het liefst met hem weg.Maar dat is een totaal andere reden. Als je vrije dagen en geld zou hebben, zou je het je partner vast gunnen en andersom. Toch?
Alle reacties Link kopieren
wat een onzin zeg, wij gaan jaarlijks een keer zonder elkaar op vakantie en soms ook nog een weekend weg zonder elkaar.
quote:permis schreef op 23 augustus 2016 @ 21:24:

[...]



Maar dat is een totaal andere reden. Als je vrije dagen en geld zou hebben, zou je het je partner vast gunnen en andersom. Toch?Zeker. En toch ga ik liever met hem. Maar dat is omdat we het samen gewoon heel leuk hebben, niet omdat ik jaloers zou zijn als hij zonder mij gaat.
Echt vakantie zou ik niet fijn vinden; die zijn voor ons als gezin (hebben een dochter) maar paar dagen/weekendje weg doen we regelmatig zonder elkaar. Ik met vriendinnen of alleen, hij met vrienden. Gunnen we elkaar van harte.



Ach...als hij morgen zegt dat hij heel graag met een vriend op wandelvakantie ofzo wil, why not. Zou ik hem ook gunnen.
Als je allebei niet zonder elkaar wil, dan is daar natuurlijk niks mis mee.



Maar to wil wel alleen en meneer verbiedt dat omdat zij blijkbaar geen plezier mag maken zonder hem. Dat vind ik echt een mega alarmbel. Als iets onaantrekkelijk en eng is, dan is het wel een vent die je na 8 maanden al van je vrijheid berooft en zichzelf het middelpunt van de wereld vindt. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Nouja! Zou voor mij een dealbreaker zijn. Ik ga zelf binnenkort ruim 3 weken op vakantie. Vriend kan niet mee vanwege werk. Als hij mee had gekund, gezellig, maar omdat dat nu geen optie is ga ik alleen. Helemaal prima. Dan de volgende keer samen. Dit gedrag zou voor mij ook een enorme alarmbel zijn. Of eigenlijk, het eindsignaal van de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Elkaar iets gunnen is voor mij een van de belangrijkste factoren in een relatie. Voor mij zou dit dan ook echt een dealbreaker zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 23 augustus 2016 @ 19:51:

Nee, mijn man wil niet dat ik zonder hem ga en ik wil ook niet dat hij zonder mij gaat. Wij vinden het leuk om samen te gaan ipv met anderen want wij vinden elkaar eigenlijk wel de leukste mensen die er bestaan haha. En ik zou alleen maar de hele vakantie denken hoe jammer het is dat man er niet bij is en andersom ook.



Vind het juist weer vreemd als stellen apart van elkaar op vakantie gaan, alsof ze niks om elkaar geven ofzo of van elkaar af wilt.



Wat een rare gedachtegang dat je van elkaar af wil als je alleen weggaat.



Wij hebben 4 weken samen (3 weken met gezin en 1 week met zijn 2-en). Dat is genieten en fijn. Maar de citytrips met mijn kinderen zijn zo

Bijzonder. Dat zou ik niet willen missen. Hij gunt mij dat Daarbij. Hij is er nooit dus mist hij niets. Ik plan het juist als hij er niet is. De momenten dat hij er is plannen we niets



Hij gaat met vrienden weg. Motorrijden. Leuk voor hem. Ik heb er niets mee. Lekker gaan dus. Dat gun ik hem.
Alle reacties Link kopieren
To, vreemde vraag misschien, maar heeft jouw vriend op zichzelf gewoond voordat jullie samen gingen wonen? Of wonen jullie niet samen? Ik krijg bij jouw post het gevoel dat je vriend zijn 'huisvrouw' wel eens kan gaan missen als jij met vakantie bent. Maar misschien sla ik de plank wel volkomen mis.

Hoe dan ook, ik zou mezelf erg afvragen of ik een man die me zoiets niet gunt wel aantrekkelijk vind en vooral of hij mijn leven niet steeds meer gaat beperken. Ook al zou je nu alsnog gaan, het zou voor mijzelf toch voelen alsof er al een negatieve stempel op is gedrukt. Zou ik erg jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat regelmatig( zeker 1 keer in de 2 a 3 maanden ) een weekend weg..... Wandelen skiën, of motor rijden met vrienden. En ik zo`n 3 keer per jaar met mijn vriendinnen, of met de kinderen.... Moet toch kunnen?



Onze relatie was anders allang voorbij geweest....Die vrijheid moet toch kunnen?
quote:marcaro schreef op 23 augustus 2016 @ 18:45:

Hij vind een week te lang zonder mij en vind niet leuk dat hij dan moet werken en thuis zit en ik plezier heb.



Uiteraard gaan we een keer samen alleen hij heeft geen geld voor een 2e vakantie ivm een schuld die hij af moet betalen en ik wel.



Zijn 8 mnd samenWat een nare instelling, hij is jaloers en gunt jou dus geen vakantie. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukkig1981 schreef op 23 augustus 2016 @ 18:49:

[...]





Dit.

Kreeg de indruk dat jullie al járen samen waren, maar na acht maanden al!



Ja precies! Aan de ene kant misschien nog 'te kort' om al samen vakantieplannen te maken. Maar jij mag ook niet alleen? Wat een bezitterig type. Dat belooft wat voor de toekomst....



In een relatie gun je elkaar toch dingen waar die ander blij van wordt?



Als het nou ging om een half jaar in Berlijn of New York wonen ofzo... (en zelfs dan, ken ik genoeg stellen die elkaar dat soort dingen hebben gegund en daarna gewoon nog bij elkaar zijn)... maar een week?!?!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 23 augustus 2016 @ 18:54:

[...]



Hoe oud is ie, elf?



En als ie het niet leuk vindt dat jij plezier hebt, houdt hij niet van je.Precies.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 23 augustus 2016 @ 19:51:

Nee, mijn man wil niet dat ik zonder hem ga en ik wil ook niet dat hij zonder mij gaat. Wij vinden het leuk om samen te gaan ipv met anderen want wij vinden elkaar eigenlijk wel de leukste mensen die er bestaan haha. En ik zou alleen maar de hele vakantie denken hoe jammer het is dat man er niet bij is en andersom ook.



Dat lijkt me een prima reden om niet alleen op vakantie te gaan. Het moet niet namelijk, het kan.



Vind het juist weer vreemd als stellen apart van elkaar op vakantie gaan, alsof ze niks om elkaar geven ofzo of van elkaar af wilt.Dat verband zie ik dan weer niet zo.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat je met anderen of alleen op vakantie gaat, betekent hier niet dat we nooit meer samen gaan. Wij doen het allebei. Dus EN allebei met vrienden eens weg EN samen als gezin op vakantie EN vaak nog een weekendje met z'n tweetjes. Ik kan me voorstellen dat als je maar 1 vakantie hebt in het jaar, dat je dan samen/met je gezin wil gaan en dat het in dat geval niet leuk is wanneer de ander alleen of met vrienden wil gaan i.p.v. met jou (en eventuele kinderen).



Volgens mij lopen die twee dingen nu door elkaar in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom zou jij niet zonder je vriend op vakantie gaan alleen omdat hij dat niet leuk vindt? Dat is dan jammer.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
oh wauw, hij vindt een WEEK te lang? Hoe overleefde hij dan voordat hij een relatie had vraag ik me altijd af.

Mijn vriend en ik zijn stapelgek op elkaar en gunnen elkaar de wereld, vorig jaar zijn we samen op verre reis geweest en dit jaar ging dit voor hem financieel niet lukken (en mij helaas ook niet om voor 2 te kunnen betalen), maar ik wilde wel erg graag weer ver weg. Ik ga dus in november met 2 vriendinnen weg voor vier weken, ook ver (Midden Amerika). Uiteraard gaan we elkaar missen maar hee je stimuleert elkaars dromen toch?

Dit jaar zijn we samen een heerlijke midweek naar Budapest geweest en we gaan in oktober ons nog laten verrassen met een sprs me stedentrip. Daarnaast ga ik sowieso jaarlijks een weekend weg met vriendinnen.

Elkaar deze mooie ervaringen gunnen en daarnaast ze ook samen opdoen, dat vind ik belangrijk. Een kleuter als partner die huilie huilie doet over een weekje niet mee op vakantie kunnen.. dat zou absoluut niet bij mij passen.
Ik vind je vriend een griezel. Ik zou lekker met vriendin op vakantie gaan en onderweg een nieuwe verkering zoeken. Eentje die niet vindt dat je jouw gedrag moet aanpassen aan zijn schuld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd of het nog aan is....

Bij mij zou het ook vrij gauw over en uit zijn na zulk claimerig, jaloers en kinderlijk gedrag.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 23 augustus 2016 @ 21:51:

Echt vakantie zou ik niet fijn vinden; die zijn voor ons als gezin (hebben een dochter) maar paar dagen/weekendje weg doen we regelmatig zonder elkaar. Ik met vriendinnen of alleen, hij met vrienden. Gunnen we elkaar van harte.



Ach...als hij morgen zegt dat hij heel graag met een vriend op wandelvakantie ofzo wil, why not. Zou ik hem ook gunnen.



Als ik een man zou hebben en die wilde op wandelvakantie, zou hij heel goed weten dat hij mij dan gelukkiger maakt als hij me thuis laat. En heb vaker op rondreis vakanties gezien dat mensen zonder partner waren. Lijkt me vreselijk als een van de twee mee moet naar iets wat die niet leuk vindt of de ander zou thuis moeten blijven en iets missen wat hij graag doet,

In je eentje ieder jaar het vakantiebudget van beiden opmaken lijkt me niet geslaagd, maar als de mogelijkheid er is, voor af en toe een vakantie alleen, waarom niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door overwerk nog een bak vakantiedagen maar die van mijn vriend zijn op. Dus ga ik deze maand nog een paar dagen met vrienden weg en in de herfstvakantie ook nog een week. Zou toch te gek zijn als dat een 'no go' was!

Natuurlijk gun je dat elkaar.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven