Werk & Studie alle pijlers

Bedenken bedrijfsnaam Creatieve industrie

23-08-2016 16:28 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zit je als creatieveling ook wel even met je handen in het haar..



Ik ben sinds de zomer bezig met het opzetten van een eigen onderneming, als ZZP'er op het gebied van grafische vormgeving en Social Media. Het idee was eerst om mijn eigen naam te gebruiken, maar aangezien er een streepje inzit is dit niet ideaal voor Google. Daarnaast is mijn naam ook te veel voor de hand liggend. Dus dit is geen optie meer. Letterlijk mijn diensten er in zetten vind ik meer wat voor een ondertitel, dus wil ik ook niet in de bedrijfsnaam.



Zelf vind ik namen als Team Confetti, Thee & Typografie en Studio Bam! leuke namen voor ondernemingen, maar goed. Deze bestaan dus al. Zelf kom ik niet veel verder dan Sproetjes, Thuismus en Helder. Niet echt hele spannende, maar vooral nietszeggende namen.



Iemand nog ideeën voor nieuwe brainstormtechnieken of tips naar toen jij voor het eerst een bedrijfsnaam verzon. Leuke suggesties zijn ook altijd welkom, wellicht borduur ik daar weer op voort :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 24 augustus 2016 @ 20:42:

[...]





Dat zei je al ja.

Waar baseer je dat op?

Ik hoop dat je werkelijk met iets inhoudelijks komt nu want anders maak je jezelf een beetje belachelijk, zeg maar.

Dat baseer ik op wat ik zie.... de kwaliteit en creativiteit spat er niet echt vanaf. Niet meer en niet minder.



[...] is gewoon een technisch burootje wat handig is met designs jatten. En Van de reclame is aardig met typografie, maar verder is het heel erg onevenwichtig. Daar besteedt je geen huisstijlen of b2b of b2c dingen aan uit. De zogenaamde art director is gewoon een grafisch lyceum mbo'er die promotie heeft gemaakt door z'n vele jaren trouwe dienst, mooi niet dat die op strategisch en conceptueel niveau kan meedenken.



Oja het logo en de typografie cq lettertype van van de reclame zijn ontzettend ouderwets.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2016 23:19
Reden: bedrijfsnaam verwijderd
% gewijzigd
Zie het nu ja. Heb die site al jaren niet bezocht.

Het kan beter idd, als je het van particulier of MKB moet hebben.



(Edit: reactie op BugsBunny)
Onevenwichtig lijkt mij positief hoor.

Flexibel. Creatief.

Of is een goede vormgever er 1 die zijn eigen stijl hanteert, ongeacht de wensen van een klant?

Gaat het om keiharde knaken verdienen of gaat het hier over artyfarty-lulkoek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 24 augustus 2016 @ 22:06:

Onevenwichtig lijkt mij positief hoor.

Flexibel. Creatief.

Of is een goede vormgever er 1 die zijn eigen stijl hanteert, ongeacht de wensen van een klant?

Gaat het om keiharde knaken verdienen of gaat het hier over artyfarty-lulkoek?

Wat jij wil :-) Nogmaals zoals ik er naar kijk is het geen buro waar ik werk aan zou geven. Prima dat jij er wel tevreden over bent, ik zie werk en een site wat rammelt aan alle kanten.

En dan heb ik het niet over verschillende stijlen toepassen.
Ik heb er geen aandelen dus prima dat je zo lekker los gaat over Grafisch Lyceum- MBO bladiebla.

Zegt wel meer over jou, zullen we maar zeggen.

Überhaupt, dat je er zo induikt om die art director even een trapje te kunnen geven.

Zwaktebod.



Nah, TO - terug naar jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 24 augustus 2016 @ 21:58:

[...]



Dat baseer ik op wat ik zie.... de kwaliteit en creativiteit spat er niet echt vanaf. Niet meer en niet minder.



[...]is gewoon een technisch burootje wat handig is met designs jatten. En Van de reclame is aardig met typografie, maar verder is het heel erg onevenwichtig. Daar besteedt je geen huisstijlen of b2b of b2c dingen aan uit. De zogenaamde art director is gewoon een grafisch lyceum mbo'er die promotie heeft gemaakt door z'n vele jaren trouwe dienst, mooi niet dat die op strategisch en conceptueel niveau kan meedenken.



Oja het logo en de typografie cq lettertype van van de reclame zijn ontzettend ouderwets.

Als jij tegen je opdrachtgevers zo over de concurrentie praat dan scoor je geen punten. En ook al zeg je dit soort dingen misschien niet hardop, dat hautaine gaat zich tegen je keren.



TO, wat dacht je 'Van de weeromstuit' ? Geen idee waar het op slaat, maar ik gebruikte m net en dacht aan je topic
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2016 23:19
Reden: bedrijfsnaam verwijderd
% gewijzigd
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 24 augustus 2016 @ 22:12:

Ik heb er geen aandelen dus prima dat je zo lekker los gaat over Grafisch Lyceum- MBO bladiebla.

Zegt wel meer over jou, zullen we maar zeggen.

Überhaupt, dat je er zo induikt om die art director even een trapje te kunnen geven.

Zwaktebod.



Nah, TO - terug naar jou!Of het zegt wat over jou dat je zo prettig hebt samen gewerkt met zo'n buro, terwijl het kwalitatief erg matig is. Nodig bij een volgende klus de jongens die "soigneur" maken eens uit
Alle reacties Link kopieren
Hi guys! Ik leef ook nog



Ik heb het vandaag allemaal even laten bezinken en besloten het voor nu even te laten rusten. Volgens mij denk ik er gewoon veel te moeilijk over en moet ik het laten ontstaan. Genoeg inspiratie heb ik in ieder geval, dankzij jullie :-)



Het scheelt dat ik al een hele boel kan doen, zonder een concrete naam te hebben Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een variatie op mijn eigen naam (vraag me niet hoe haha), om zo de persoonlijke touch te houden :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 22:16:

[...]



Als jij tegen je opdrachtgevers zo over de concurrentie praat dan scoor je geen punten. En ook al zeg je dit soort dingen misschien niet hardop, dat hautaine gaat zich tegen je keren.



TO, wat dacht je 'Van de weeromstuit' ? Geen idee waar het op slaat, maar ik gebruikte m net en dacht aan je topic Nee dat hautaine helpt mij juist heel goed. Ik ben heel duidelijk in wat ik doe en met wie ik wil samenwerken.... vinden klanten prettig he. De jaknikkers zijn er al veel te veel. Ik geef ook rustig een klus terug als ze klant iets wil waar ik niet achter sta....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt zoveel liever met TO samenwerken dan met iemand die zo vreselijk uit de hoogte is. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 24 augustus 2016 @ 22:16:

[...]



Of het zegt wat over jou dat je zo prettig hebt samen gewerkt met zo'n buro, terwijl het kwalitatief erg matig is. Nodig bij een volgende klus de jongens die "soigneur" maken eens uit
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Chrissiefur schreef op 24 augustus 2016 @ 22:20:

Ik zou echt zoveel liever met TO samenwerken dan met iemand die zo vreselijk uit de hoogte is. Jammer.Gelukkig denken veel mensen daar anders over :-) Ik verdien een prima boterham, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 24 augustus 2016 @ 22:20:

[...]



Nee dat hautaine helpt mij juist heel goed. Ik ben heel duidelijk in wat ik doe en met wie ik wil samenwerken.... vinden klanten prettig he. De jaknikkers zijn er al veel te veel. Ik geef ook rustig een klus terug als ze klant iets wil waar ik niet achter sta....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
En hoe heet jouw toko, Spectral? 'Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen'?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 22:24:

En hoe heet jouw toko, Spectral? 'Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen'?Hoezo gejat? En ik gebruik gewoon m'n eigen naam....
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2016 @ 22:23:

[...]



[afbeelding]
Hats,
Alle reacties Link kopieren
Spectral, fijn dat je veel ervaring hebt en dat je tips geeft, maar je hoeft niet zo denigrerend te doen over TO of andere ontwerpers/bureaus. Of zie je zelf niet dat de manier waarom je reageert ronduit onaardig is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelkonijn schreef op 24 augustus 2016 @ 22:19:

Hi guys! Ik leef ook nog



Ik heb het vandaag allemaal even laten bezinken en besloten het voor nu even te laten rusten. Volgens mij denk ik er gewoon veel te moeilijk over en moet ik het laten ontstaan. Genoeg inspiratie heb ik in ieder geval, dankzij jullie :-)



Het scheelt dat ik al een hele boel kan doen, zonder een concrete naam te hebben Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een variatie op mijn eigen naam (vraag me niet hoe haha), om zo de persoonlijke touch te houden :-)TO, heel veel succes met je bedrijf! Die naam komt er inderdaad vanzelf wel een keertje
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]quote:spectral schreef op 24 augustus 2016 @ 22:25:

[...]



Hoezo gejat? En ik gebruik gewoon m'n eigen naam....Aan de ene kant roep je dat je het hé-le-maal voor elkaar hebt, prima kunt rondkomen en zélfs (kots) opdrachten weigert. Aan de andere kant weet je niet hoe snel en hard je de concurrentie moet afkraken. Dat klopt niet, dus dan denk ik dat je niet zo'n talent bent als je beweert.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Als je Spectral loept blijkt ze altijd zo bijzonder onsympathiek te reageren hier op Viva.

Karakter. Kun je weinig aan veranderen, hoeveel talent je ook hebt in iets - het komt altijd bovendrijven. Dat blijkt hier in dit topic ook.



Wel tof dat iemand die standaard zo enorm kuttig over komt het desondanks Heeft Gemaakt Binnen De Vormgeving.

Dat biedt nog meer hoop en positieve kansen voor TO.

Zoals Spectral al schreef hier: Klanten willen beleving, personalisering, binding.



Yeah voor TO. Succes.
ze gaf wel degelijk waardevolle tips. TO gaat die zelfs overnemen. Iedereen blij doen nu!
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat klinkt die spectral gefrustreerd, echt niet normaal.
.
smooth design?
Alle reacties Link kopieren
Studio Stijl

Logo&Letters

Prent & Print

Studio Onlijn

Personal Prints

Paperclip

Studio Vrije Vorm

Cool Creations

Studio Regenboog

Studio Zonneschijn

Studio Zonnezoen (dat zijn sproetjes)

Bureau Blader

Freud & Figures

Bureau Boem

Rooie Prent (las hier iets over rooie cent)

Crealief



Verder werd hier Red Hat genoemd, die vind ik erg leuk. Zie het al helemaal voor me, leuk logo erbij.

Het persoonlijke en zakelijke gescheiden houden gaat dan alleen niet op omdat wel duidelijk is dat jij de redhead bent.

Maar dat lijkt mij juist goed.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven