Relatie met Manisch Depressieve Vrouw

24-08-2016 19:39 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik een spijt dat ik hierover ben begonnen. Vele aardige antwoorden, maar ook veel zeikers met ja dat is mijn meening. Ik vroeg alleen wat informatie maar krijg vooral van alle Bipolaire mensen hier op me kloote omdat ik iets niet snap. Over vooroordelen gesproken!!! 10 jaar geleden heeft ze diagnose Manisch Depressief gekregen, 2 jaar geleden herkeurd en bij verschillende instanties geweest Bipolair.



Beste mensen, ik schrijf dit terwijl de tranen over mijn wangen lopen. Ik heb haar wat eigenlijk een verassing was met een weekend rome eraan en een verlovings aanzoek een boek gestuurd met foto's van al onze mooie momenten die we samen hebben meegemaakt de afgelopen 2 jaar met een brief dat ik me aansluit en ook met onze relatie stop.



Vandaag precies hebben/hadden wij 2 jaar.



Bedankt aan de niet vooroordelers voor jullie tips en steun maar helaas.



THE-END
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:36:

[...]



De emotionele achtbanen herken ik niet. Natuurlijk heb ik wisselende stemmingen, maar daarmee kan ik inmiddels prima functioneren.

En ik kan bij mijn partner aangeven waarom iets even niet gaat en dat respecteert hij.



Ik ben nu 10 jaar samen met mijn partner en het gaat hartstikke goed.

Dat is ook de reden dat ik reageerde op dit topic. Mijn ervaring is dat het (extra) energie kan kosten, maar dat het dus (zoals ik zei) echt allemaal goed kan komen.



Gelukkig functioneer ik ook prima. Maar dat 'prima' heeft me wel tijd en energie gekost. De diagnose MD krijg je niet omdat je gedurende de dag een paar keer vrolijk bent en een paar keer chagrijnig, dat ging voor mij wel een heel stuk dieper.
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:40:

[...]





Ik ben nu 10 jaar samen met mijn partner en het gaat hartstikke goed.

Dat is ook de reden dat ik reageerde op dit topic. Mijn ervaring is dat het (extra) energie kan kosten, maar dat het dus (zoals ik zei) echt allemaal goed kan komen.



Gelukkig functioneer ik ook prima. Maar dat 'prima' heeft me wel tijd en energie gekost. De diagnose MD krijg je niet omdat je gedurende de dag een paar keer vrolijk bent en een paar keer chagrijnig, dat ging voor mij wel een heel stuk dieper.

Duh



Maar wat TO beschrijft is helemaal geen bipo.
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:24:

[...]



Mwah, je kan er uitstekend mee functioneren hoor.



De dingen die TO aanhaalt hebben helemaal niets met MD te maken.

Ik weet dat je er prima mee kan functioneren. Ik weet ook dat het verdomd moeilijk kan zijn om mee te functioneren. Een aantal suïcides in de familie tonen dat imho vrij overtuigend aan.



Maar goed, ik heb niets gezegd over hoe je er mee kan functioneren. Ik ben verbaasd dat het voor TO zo lang duurde dit te ontdekken, zijn nadruk op het uiterlijk, en ik heb half DSM

IV in mijn naaste familie rondlopen, en ja ik norm dat "mis in de bovenkamer", sorry als iemand dat onaardig vindt. Ik bedoel er geen oordeel mee
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:26:

[...]





Weet ik, maar daarom klonk het wel heel onaardig wat je schreef.

Mensen die MD zijn zijn misschien moeilijk, maar zeker wel goed genoeg. Er is prima mee te leven, als je de handleiding zo goed mogelijk leert kennen. Dan zijn het juist wel hele interessante, passionele mensen.Ik denk niet dat je meer of minder "goed" bent door lichamelijke of geestelijke ziekte. En mijn t-shirt heb ik al tientallen jaren. Niemand kan mij verwijten dat ik mensen afwijs hierom. In tegendeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:dube schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:

Je bent al 4 maanden moe en down?

Echt, laat haar gaan. Een relatie hoort je niet leeg te zuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 21:10:

[...]



Ik denk niet dat je meer of minder "goed" bent door lichamelijke of geestelijke ziekte. En mijn t-shirt heb ik al tientallen jaren. Niemand kan mij verwijten dat ik mensen afwijs hierom. In tegendeel.



Ik begrijp het, ook n.a.v. je vorige bericht.

Daarom zei ik in mijn eerste bericht ook, dat is persoonlijk. 'Er is iets goed mis in je bovenkamer' heeft voor mij persoonlijk een hele negatieve lading, daarom reageerde ik zo op je.

Maar geen verwijten jouw kant op dus
Pivot! PIVOT!!!
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 21:08:

[...]



Ik weet dat je er prima mee kan functioneren. Ik weet ook dat het verdomd moeilijk kan zijn om mee te functioneren. Een aantal suïcides in de familie tonen dat imho vrij overtuigend aan.



Maar goed, ik heb niets gezegd over hoe je er mee kan functioneren. Ik ben verbaasd dat het voor TO zo lang duurde dit te ontdekken, zijn nadruk op het uiterlijk, en ik heb half DSM

IV in mijn naaste familie rondlopen, en ja ik norm dat "mis in de bovenkamer", sorry als iemand dat onaardig vindt. Ik bedoel er geen oordeel mee

Dat het verdomd moeilijk kan zijn ontken ik niet.

En ja, het suïcidecijfer ligt hoog.
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 21:14:

[...]





Ik begrijp het, ook n.a.v. je vorige bericht.

Daarom zei ik in mijn eerste bericht ook, dat is persoonlijk. 'Er is iets goed mis in je bovenkamer' heeft voor mij persoonlijk een hele negatieve lading, daarom reageerde ik zo op je.

Maar geen verwijten jouw kant op dus het is hier een van de coping mechanismen: harde humor, lompe duidelijkheid. Nogmaals excuus voor wie dat storend vindt
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 21:15:

[...]



Dat het verdomd moeilijk kan zijn ontken ik niet.

En ja, het suïcidecijfer ligt hoog.Ik geloof dat het in mijn naaste familie doodsoorzaak nummer 1 is.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat de emoties zijn afgevlakt door medicatie en dat ea er dus bij hoort. Indien zij wel alles zou ervaren dan brengt dit haar gezondheid in gevaar. Misschien wil zij daarom ook geen grote veranderingen aan gaan. Ik vul nu veel in.



Ik vind je wel erg my-way-or-the-highway. Denk je dat je haar kunt manipuleren en dwingen tot samenwonen?

Heb je enige idee wat voor gevolgen jouw gedrag heeft?



Ik snap wel dat zij het heeft afgekapt. Zwijgen is niet altijd toestemmen, Iemand mag nee zeggen zeker wanneer de ander intimidatie inzet om zijn zin door te drijven,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:

Niet moeilijker dan mensen zonder mijn stoornis.Ik heb ook nog nooit een bipolaire van zichzelf horen zeggen dat ze moeilijk zijn in de omgang, het ligt namelijk altijd aan een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:48:

[...]



Duh



Maar wat TO beschrijft is helemaal geen bipo.

En dat kun jij er zo uithalen?

Zou zo kunnen dat ze meer depressieve episodes heeft dan manische. Wie weet dat ze medicijnen gebruikt waardoor haar gevoelens afvlakken.

Ik werk id psychiatrie en ik zie dit gedrag oa by md.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:07:

dus je maakt het uit maar je wilde het niet uitmaken? je kon van mij ook de boom in hoor en ik ben niet eens MD+1 en verder lees ik niks in de op wat met md te maken heeft.
quote:Daaromniet schreef op 24 augustus 2016 @ 21:32:

[...]



En dat kun jij er zo uithalen?

Zou zo kunnen dat ze meer depressieve episodes heeft dan manische. Wie weet dat ze medicijnen gebruikt waardoor haar gevoelens afvlakken.

Ik werk id psychiatrie en ik zie dit gedrag oa by md.Ik zeg niet dat ze het niet heeft, ik zeg dat de dingen die hij noemt geen kenmerken zijn van bipo.
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 21:22:

[...]



Ik geloof dat het in mijn naaste familie doodsoorzaak nummer 1 is.40% doet minimaal een poging. Ik geloof dat 20% slaagt.
quote:brennwert schreef op 24 augustus 2016 @ 21:27:

[...]





Ik heb ook nog nooit een bipolaire van zichzelf horen zeggen dat ze moeilijk zijn in de omgang, het ligt namelijk altijd aan een ander.Gelukkig vindt mijn omgeving dat ook niet
Alle reacties Link kopieren
quote:[brennwert schreef op 24 augustus 2016 @ 21:27[/message]:

[...]





Ik heb ook nog nooit een bipolaire van zichzelf horen zeggen dat ze moeilijk zijn in de omgang, het ligt namelijk altijd aan een ander.net of neurotypische mensen niet zo zijn.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 augustus 2016 @ 21:26:

Het kan zijn dat de emoties zijn afgevlakt door medicatie en dat ea er dus bij hoort. Indien zij wel alles zou ervaren dan brengt dit haar gezondheid in gevaar. Misschien wil zij daarom ook geen grote veranderingen aan gaan. Ik vul nu veel in.



Ik vind je wel erg my-way-or-the-highway. Denk je dat je haar kunt manipuleren en dwingen tot samenwonen?

Heb je enige idee wat voor gevolgen jouw gedrag heeft?



Ik snap wel dat zij het heeft afgekapt. Zwijgen is niet altijd toestemmen, Iemand mag nee zeggen zeker wanneer de ander intimidatie inzet om zijn zin door te drijven,Dit.
Alle reacties Link kopieren
TO, zij zegt eenmaal dat jullie misschien beter uit elkaar kunnen gaan. Als je echt zoveel van haar houdt, laat je haar toch niet gaan zonder ervoor te vechten? Wie weet wat er nog te lijmen en op te lossen is.



Ik ben zelf ook bipolair en ik zie in haar gedrag zoals jij dat beschrijft niet echt iets dat typisch bipolair is. Iedereen zit wel eens een poosje voor zich uit te staren, doet wel eens iets impulsiefs, maakt wel eens een relatie uit, wil wel eens een poosje afstand nemen.



Bipolariteit komt voor in heel veel gradaties. Sommige mensen hebben jarenlang nergens last van tussen twee episoden, aan de andere kant van het spectrum staan mensen die zelden of nooit klachtenvrij zijn. Dat maakt heel veel uit voor een relatie. Hoe zit dat bij haar? Wat merk jij van haar ziekte, hoe heeft het jullie relatie beïnvloed?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:brennwert schreef op 24 augustus 2016 @ 21:27:

[...]





Ik heb ook nog nooit een bipolaire van zichzelf horen zeggen dat ze moeilijk zijn in de omgang, het ligt namelijk altijd aan een ander.Hoeveel bipolaire mensen ken jij dan?? Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het vaker dan gemiddeld aan mijzelf ligt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 24 augustus 2016 @ 19:54:

Volgens mij ben je vooral verliefd op Wat Had Kunnen Zijn.



Deze vrouw heeft psychische problemen. Die misschien nooit over gaan. Ze heeft daar ruimte voor nodig. Dus de kans is reëel dat het nooit tot samenwonen komt. En komt het dat wel, hoelang gaat dat goed?



Stop met haar of leg je er bij neer dat de relatie op haar tempo en haar voorwaarden gaat.Ik geef haar niks anders dan de ruimte en alles op haar doe en probeer ik op haar tempo te doen. Maar ik ben er ook nog..
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:07:

dus je maakt het uit maar je wilde het niet uitmaken? je kon van mij ook de boom in hoor en ik ben niet eens MDLezen. Ik schreef dat het misschien beter was ieder zijn eigen weg te gaan, omdat dit zo niet langer kon. Maar echt stoppen wilde ik liever niet maar dit kon ook niet zo dior gaan.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen ik zeg ook niet dat het door haar MD komt. Ik vraag of het daardoor zou kunnen komen???
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt samenwonen en zij wil daar niet over praten. Dat laatste mag ook. Ja jij bent er maar daarmee heb je nog niet het recht om d.m.v. intimideren en schelden je zin af te dwingen. Indien samenwonen voor jou zo belangrijk is dan wordt het tijd om een andere vriendin te zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit waar het door komt. Nee is nee of het nee is omdat zij niet wil of omdat zij het niet kan of omdat zij ziek is. Het maakt niet uit. Zij voelt zich onder druk gezet en het is niet bespreekbaar. Trek zelf je conclusie ipv iemand te gaan uitschelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven