Laatste weken zwangerschap

26-06-2016 21:22 2971 berichten
Alle reacties Link kopieren


Ik vraag me af of er meer dames zijn die in hun laatste weken van de zwangerschap zitten en het leuk zouden vinden om met anderen in deze situatie te babbelen...

Klagen, tips, ervaringen delen, "heb ik wel genoeg van het een of ander", de bevalling, leuke kleding en babykamer items showen, "Ik verveel me tijdens mijn verlof", rare hormonen, slapeloze nachten, bedenk het maar.

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb niet veel vriendinnen om me heen die het leuk vinden om alles aan te horen/of begrijpen waar ik allemaal mee bezig ben zo op het eind van de zwangerschap. Ik mis dit nu wel een beetje, zo op het eind...

Ik hoop dat er anderen zijn die gezellig met me mee willen praten



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenGwen30123-08DochterLeonie33122-09ZoonSuperwijf36223-08zoonDeadpool33121-08DochterCrazyCatLady27130-08ZoonJuliejetje292 (heeft al een zoontje) 9-09zoonKittymeisje3332-10ZoonGraag thuis bevallenFog30115-08Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling. Bamboebeer 30 2 (zoon van 3,5) 19-09 Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling.Melbourne8828116-09ZoonHertjeHertje362 (Heeft al een Dochter)19-09 verrassingmedische indicatie voor ziekenhuis bevallingWoman1983271?ZoonBubje2512-09DochterJustLikeSnow24115-10ZoonMedische indicatie ivm lichte hersenafwijkingLys25128-9Dochter



Milnita en Poosje zijn uit de tabel omdat we niets meer van ze lazen, ik hoop dat ze ondertussen aan het genieten zijn van hun baby.



Inmiddels bevrijd van de dikke buik, maagzuur, bekkenpijn, foodcravings, dikke voeten en handen en aan het genieten van de nieuwe kleine mensjes;



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenTinkeltje3031119-07zoon Bevallen 12-7 Xster29123-07zoon Bevallen 18-7 Lovely292 (heeft al een zoontje)16-06Zoon Bevallen 27-06 Bianchi 23 11-08 Dochter bevallen 28-07 Chryssa343 (een zoon van 5 dochter van 3)31-07 verrassing Bevallen van dochter Flappie 25 2 (zoon van 1,5) 31-07 Zoon bevallen 30-07 ZonZonZon - 2 (heeft al een Zoon) - Dochter bevallen 5-8 Ukkie291Dochter bevallen 4-8 Kitschy3217-08Dochter Bevallen 9-8 Donkey2519-08 verrassing Bevallen van Dochter 10-08 Sandy2917-08Zoon bevallen 11-8 Beschuitje262 (dochter van 2,5)17-08zoon bevallen 12-8
Hakuna Matata
quote:juliejetje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:21:

Fog gefeliciteerd!! :cheer2

Ik ben heel benieuwd naar je verhaal (als je dat wilt delen), maar nu eerst lekker genieten en uitrusten.



Jeetje psycho wat irritant! Vooral dat de VK zo laconiek reageert. Ik hoop voor je dat de echte weeën niet veel heftiger zijn als dit want iedereen 2min een wee klinkt behoorlijk pittig.



Tinkeltje goed dat je huloopt hebt gezocht. Hopelijk zit je snel wat lekkerder in je vel



Hoe is t verder met iedereen. Houden jullie t een beetje uit met de hitte? En de kersverse baby's trekken die de warmte ook een beetje?

Ik was vanmorgen nog verrassend actief, kan niet geloven dat onze baby zich snel meldt. Daarvoor ben ik zelf nog veel te ontspannen



Thank you!



Hier zit ik binnen met de ventilator aan en de gordijnen en ramen dicht haha. Ik neem even m'n rust na vannacht. En jij??
Vreemd hoor, Psycho. En natuurlijk enorm vervelend, de weeën en hoe je VK reageert. Om de 2 minuten... Poeh!



@juliejetje: Ik ben vooral enorm dankbaar voor ons zwembad. Gisteravond had ik echt olifantenpoten trouwens, zoveel vocht heb ik nog niet vastgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Haha psycho ik moet wel een beetje lachen om je opmerking dat het niet "gaat zoals het hoort". Jammer dat een baby daar ook gewoon 0 rekening mee houdt he!!

Ik vind het ook reuze irritant dat alles precies anders gaat als de vorige keer. Nu weet ik ook niet meer zo goed wat ik van al die krampen moet denken haha.



Ik lig ook met een boekje naast ons zwembadje. Zoon vindt het vooral leuk om met een gieter mijn voeten nat te gieten. Ideaal
Alle reacties Link kopieren
Fog!!!

Gefeliciteerd!

Hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt gehad! Geniet ervan



@Psycho:

Pfff, pijnlijk hoor!

Gun jezelf tijd en rust, en probeer ondanks te pijn te ontspannen.

Je hebt het helaas nooit in de hand, hoop dat de kleine snel mag komen!



Hier telkens voorweeën en een enorme kramp bij het staan en lopen.

Nu 39+3.

Hopelijk komt meneer Baby snel!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Alle reacties Link kopieren
Strippen kan je ook gewoon je man laten doen. Gewoon met zijn vingers een beetje langs je ontsluiting laten wroeten, meer is het niet. Heb ik mijn man ook laten doen omdat ik er echt niet meer tegenkon en de volgende dag ben ik bevallen
Nou lijkt mij geen goed idee Oemie.

Zo fijn vond ik dat strippen niet. Bovendien voelt VK ook hoe t met je vliezen dtaan en of er handje bij t hoofd ligt.

Wanneer mijn man mij zou strippen zou t toch anders aflopen dan t nu had gedaan, want zou hij met t strippen ook mijn vliezen breken dan had zoon eerst zijn arm uit mijn kut gestoken ipv hoofd.



Schoenmaker hou je bij je leest!! Lijkt mij t beste. Kortom laat een prof dat doen en niet je man met z'n grote klauwen die geen idee heeft wat hij moet voelen en wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oemiee1234 schreef op 25 augustus 2016 @ 01:43:

Strippen kan je ook gewoon je man laten doen. Gewoon met zijn vingers een beetje langs je ontsluiting laten wroeten, meer is het niet. Heb ik mijn man ook laten doen omdat ik er echt niet meer tegenkon en de volgende dag ben ik bevallen
Alle reacties Link kopieren
Psycho: Wat rot dat je zo'n pijn hebt gehad en dat je er niksmee opgeschoten bent.. ik hoop voor je dat je gauw 'echt' gaat bevallen. En dat je dan ook serieus genomen word door je VK. Lijkt me erg frustrerend.



Fog: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje!!



Man laten strippen zou ik ook niet doen. Man zou het niet eens willen Die vind het soms al eng als mijn buik heen en weer gaat door het schoppen van de babies.



Vanaf vandaag 'mag' ik gewoon bevallen dus ik ga terwijl zoon straks naar de gastouder gaat mn ziekenhuis tas inpakken. Ik ben benieuwd hoe vol hij word..
Nou t is nu helemaal stil gevallen haha. Echt absurd. Ik merk dat ik er psychisch echt doorheen ben. Door dit weer aan huis gekluisterd. Opgezwollen lichaam. Geen afleiding meer. Geen afspraken. Ik zal blij zijn als het weer omslaat.



En m'n man zou volgens mij echt niet de juiste plek weten te vinden bij strippen haha. Of het niet durven te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Aah dat meen je niet.. balen zeg! Kan je in huis een beetje de koelte opzoeken?

En heb je nu niet de neiging om alle andere dingen te doen die de komst van een baby zouden opwekken? Misschien kan je je man vragen op een andere manier te strippen hoewel het misschien voor die acties iets te warm is... Sterkte hoor!!
Hahaha jaa het enige wat ik me nu kan bedenken is dat een ijskoud glas bitter Lemon of een ananas me goed in de oren klinkt.



Nee ik moet het echt laten voor wat het is. Geloof oprecht dat ik het met deze attitude echt tegen kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten is idd het beste. Maar erg lastig als je graag wil.. Hoe ver ben je ook alweer? Ik voel met je mee hoor, liep met zoon tot 41+3. Ook niet grappig maar toen was t niet zo warm (januari)
Balen, Psycho. En inderdaad, dit weer maakt het er niet makkelijker op. Ik hoop echt voor je dat het snel mag beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Aaah psycho heel zuur dit! Ik snap wel dat je er een beetje opstandig van wordt maar ik denk indd dat dat niet mee werkt.



Op naar de winkel voor bitter lemen, ananas en een lekker tijdschrift en maar gewoon aan toe geven?
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond ben ik in het ziekenhuis bevallen van een dochter. Super trots Ik had thuis 5 cm ontsluiting maar geen goede weeen en baby lag te hoog dus moest naar het ziekenhuis. Daar heeft de gynaecoloog mijn vliezen gebroken terwijl de assistent de baby in mn bekken duwde. Ze was erg bang dat de navelstreng eerst zou komen maar dat is dus niet gebeurd. Een uur later kwamen mn weeen op gang en na een weeenstorm kwam 3 uur later het meisje tevoorschijn Na een nachtje ziekenhuis nu lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Fog, jij ook gefeliciteerd. Ben benieuwd naar je verhaal spoed ks is niet niks!
Gefeliciteerd Suckerpunch, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:suckerpunch83 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:33:

Maandagavond ben ik in het ziekenhuis bevallen van een dochter. Super trots Ik had thuis 5 cm ontsluiting maar geen goede weeen en baby lag te hoog dus moest naar het ziekenhuis. Daar heeft de gynaecoloog mijn vliezen gebroken terwijl de assistent de baby in mn bekken duwde. Ze was erg bang dat de navelstreng eerst zou komen maar dat is dus niet gebeurd. Een uur later kwamen mn weeen op gang en na een weeenstorm kwam 3 uur later het meisje tevoorschijn Na een nachtje ziekenhuis nu lekker thuis.Gefeliciteerd heftig wel!
Gefeliciteerd suckerpunch
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd suckerpunch
suckerpunch!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Suckerpunch!

Geniet ervan!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Alle reacties Link kopieren
Suckerpunch gefeliciteerd!!

Geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd suckerpunch! Nu lekker genieten.
Bah bah bah, wat een verschrikkelijke nacht was dit. Zo warm, klef, broeierig... En dan alleen op je zij kunnen liggen. Pfff!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven