Zwanger worden van een tweede kindje in 2016

28-11-2015 22:13 2638 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven meiden die in 2016 graag zwanger willen worden van een tweede kindje.

Inmiddels hebben we een leuk clubje en een goed gevulde tabel.

Hopelijk hebben we snel een tabel vol met



NicknameLeeftijd Geboortemaand/jaar 1e kindWanneer startenNOD/ uitgerekende datumZwanger/bijzonderheden Bella2000 - 2014 begin 2016 - Bloempje188 - zoon januari 2015 februari 2016 7 februari MEISJE Ditta07 28/29 aug 2014 december 2015 11 oktober MEISJE Fiat500l 34/38 mei 2014 december 2015 16 december MEISJE Juliejetje 28/30 juni 2014 november 2015 9 september bevallen 08-09 JONGEN Kwaassie 28/31 dochter augustus 2013 december 2015 18 oktober LesAdam 39/37 zoon oktober 2012 september 2015 Lotus87 28/29 juni 2015 december 2015 - JONGEN Miss88 28/27 zoon januari 2015 december 2015 6 oktober JONGENS Phanta1 34/34 2008/ juni 2014 november 2015 13 september MEISJE Platvis 33/32 nov 2013 december 2015 11 september MEISJE SchaapjeM 34/38 december 2014 april 2016 18 januari JONGEN sexyladygirl88 28/30 oktober 2013 augustus 2015 - 13 sept echo, 22 sept intake VK Zonnestraal88 - juli 2015 mei/juni 2016 - Zonnigkleintje 29/32 dochter april 2015 mei 2016 15 maart 1 sept echo voor Combinatietest Zonzonzon 30/29 zoon april 2012 september 2015 9 augustus bevallen 05-08 MEISJE
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog hoor! Het was allemaal een beetje veel dus ik heb vooral in de meeleesstand gezeten.



Miss, wat knap dat je al (bijna) op de 34 weken zit! Ik vind het al krap worden, kan me niet voorstellen dat er twee in zouden zitten!



Lotus wat heftig. Krijg je hier snel wat meer duidelijkheid over?



Bloempje, gefeliciteerd, een meisje!



Lesadam en zonnigkleintje gefeliciteerd met de goede echo!



Zonzonzon, gefeliciteerd met jullie dochtertje!



Julietje, spannend hè, bijna tijd! Gek idee inderdaad, dat we binnenkort met zijn vieren zijn..



Hier gaat alles goed. Alles staat klaar, is gewassen geplakt en opgeruimd Zeker met dit weer ben ik dus bijzonder weinig aan het doen. Hoera voor Netflix



Sinds vorige week ben ik overgedragen aan het ziekenhuis, vanwege de eerdere keizersnede. Ik mocht blijkbaar nog een keer kiezen voor een geplande keizersnede, maar ze ligt er goed voor dus ik ga het zelf proberen. Maar omdat er een (kleine) kans is dat het litteken scheurt moet het wel in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar ben ik weer! Super van al jullie reacties... Het is toch fijn om het gewoon even kwijt te kunnen.



Wij hebben een update: we mochten gelukkig vandaag al komen en waren behoorlijk nerveus. De arts heeft ons eerst uitgelegd waar hij specifiek naar ging kijken en na de uitgebreide echo zou hij ons eventueel vervolg behandelingen uitleggen. De baby lag er deze keer precies goed voor zodat ze de beentjes mooi konden opmeten. En wat bleek? De botten zagen er goed uit! Met de 20 weken echo heeft de vorige arts niet goed gemeten en de botjes vallen "gewoon" binnen de curve! Wel aan de onderlijn maar dit zou helemaal niet ongewoon zijn en kan gewoon de bouw van de baby zijn. Verder zijn alle organen super goed nagekeken. Al met al duurde echo denk ik wel een uur. De conclusie nu: geen afwijkingen gevonden en alle orgaantjes zien eruit zoals ze moeten! De baby is zelfs aan de grote kant. Bovenin de curve waardoor we nu een Suikertest moeten gaan doen. Toch apart dat er dan zo'n verschil kan zitten in nauwkeurigheid van een arts.. Maar wij zijn enorm blij en opgelucht!!!!
Alle reacties Link kopieren
Platvis: loop je al tegen het einde? Spannend toch weer dat wachten he? Ik vind het dapper dat ne het zelf gaat proberen na je keizersnede. Ik zit zelf nog in dubio omdat ik ook de keuze heb vanwege eerdere keizersnede. Maar ik heb dan ook nog even te gaan ..
Alle reacties Link kopieren
Sexylady: haha ja volkomen herkenbaar. Die eerste echo dat duurt eeuwen! Hoeveel weken ben je nu bij deze echo?



Schaapje: fijn dat je bekkenpijn minder geworden is nu. Ik heb daar vorige zwangerschap erg veel last van gehad, deze keer gelukkig nog niet! (*klop *klop)

Wat zijn de laatste berichtgevingen van paracetamol? Je laat me wat schrikken.. Niet dat ik het vaak gebruik maar wel een paar keer gehad tijdens de zwangerschap.



Miss: o wat balen dat ze gedraaid zijn! Je schrijft dat je ingeleid gaat worden.. Is dat ook als ze nog in stuit liggen? Heftig hoor...

Voelt het ook veel zwaarder dan je eenlingzwangerschap? Daar ben ik dan weL

Benieuwd naar .



BAM: ik weet dat ne niet meer schrijft.. Maar toxh ben ik benieuwd naar je! Dus als je dit leest...



Zonnigkleintje: jullie dus ook tijdens de 20 weken echo met beide benen op de grond gezet zeg maar.. Kan me zo goed voorstellen hoe dat voor jullie gevoeld moet hebben! Ben je ook bang geweest tijdens de zwangerschap dat het misschien het down syndroom kom zijn? Of was dat bij jullie niet aan de orde? Ik las ook iets over nierbekkens...
Alle reacties Link kopieren
Lotus yeahhhhh wat een opluchting Zeg!!!! Zei het toch. Dan zal de suikertest ook wel mee vallen. Soms zeggen ja baby aan de grote kant en uit eindelijk valt het erg mee.



Platvis schiet ook al op zeg voor jouw. Hopelijk lukt zelf en is de keizersnede niet nodig. Gelukkig wel in alle veiligheid in het zh



Ik heb zelf het idee dat ik volgende woensdag tijdens de echo net geen 7 weken ben
Alle reacties Link kopieren
Súper fijn Lotus! Hele zorg minder!! Ja paar MM verschil is misschien ook zo gemaakt? Nu dus heerlijk het goede nieuws delen.



Hierbij het bericht over het gebruik van paracetamol: http://www.vakbladvroeg.nl/nieuws/artikel/1770/

Ik heb (onder andere haha) het motto: 'beter save than sorry', maar ieder maakt z'n eigen keuzes/afwegingen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu ruim 37 wkn dus ze mag nog een paar weken blijven zitten hoor, maar zo niet is ze ook welkom.



Volgens de gynaecoloog is zelf proberen het meest veilig voor beiden dus de keuze is snel gemaakt wat mij betreft



Wat een fantastisch nieuws lotus! Pff, wat zullen jullie in de rats gezeten hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een opluchting Lotus87!

Spannend Sexyladygirl88, de 1e echo.



Even een vraagje naar de dames die al wat langer zwanger zijn:



Ik wil iig een test doen, maar doe ik de combinatietest (€150) of de nipttest (€850). Beide worden niet vergoed.

Omdat de combinatietest slechts een kansberekening is. Zat ik dus te denken aan de nipttest, want die geeft 99% zekerheid.

Of misschien zelfs beide...

Als de combinatietest niet goed is krijg je de nipttest gratis.



Ik hoor graag jullie ideeën en ervaringen!
Blijf positief!
Alle reacties Link kopieren
quote:LesAdam schreef op 25 augustus 2016 @ 06:12:



Als de combinatietest niet goed is krijg je de nipttest gratis.Ik heb om deze laatste reden alleen de combinatietest laten doen. Als de kans berekening niet goed is dan krijg je de nipt vergoed. Maar als je t bedrag geen probleem vindt kun je natuurlijk ook meteen de nipt laten doen. Kennis heeft de nipt voor €600 laten doen, er zijn dus nog wel iets goedkopere mogelijkheden (is vast wel een topic over).
Alle reacties Link kopieren
Lotus: wat een geweldig goed nieuws!!! Echo metingen kunnen zo veel, maar ook zo weinig info geven. Heel frustrerend, want je zit daardoor wel in de stress..

Inleiden kan idd alleen als het kindje dat het laagste ligt nog draait met zn koppie. Anders word het een keizersnede. Daar zit ik niet echt op te wachten, aangezien ik dan zoon niet mag tillen voor 6 weken. Maar als dat de enige manier is om ze er uit te krijgen heb ik weinig keus

Als ik het vergelijk met de vorige zwangerschap is deze zeker wel zwaarder. Maar toen had ik er geen peuter bij rondlopen en was ik in januari uitgerekend. Ik heb nu wel al langer last van ongemakken dan bij de vorige zwangerschap. Omdraaien in bed bijv is al weken een ding. Ik moet echt mijn buik meeduwen, anders kan ik gewon niet draaien. Verder ben ik minder mobiel en dus minder actief. Bij de zwangerschap van zoon liep ik met 40 weken nog een half uur met de hond. Dat is nu 10 min waggelen bij 34 weken.



Platvis: oeh, dar gaat ook al hard! Je klinkt nog mooi geduldig Voel je je ook goed?



LesAdam: Wij hebben alleen de nekplooimeting gedaan en niet de bloedtest die hoort bij de combinatietest. Als we geen tweeling kregen hadden we ook de nekplooimeting niet gedaan. Voor ons had de uitkomst geen verschil gemaakt. Dus ik kan je hierin niet helpen. Ik hoop dat je er uit komt met het maken van een keuze.
Jeeeh, lotus wat een goed nieuws!

Wij hebben ons nooit zorgen gemaakt om down, omdat we de combinatietest al hadden gedaan en de kans echt heel klein was. Bij down heb je ook vaak meerdere soft-markers.



Angst bij ons was nierfalen tijdens de zwangerschap, dan heb je geen vruchtwater meer op den duur. Gelukkig was dat niet aan de orde uiteindelijk.



@les Adams. Wij doen alleen de combinatietest (volgende week donderdag al) in eerste instantie, ook omdat ze bij die echo nog meer dingen checken. Mocht daar een hoge kans uitkomen doen we alsnog nipt, ook als het niet vergoed wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jeej!! Volgens mij is 1 kindje weer gedraaid! Ik voel in ieder geval weer de bewegingen zoals k ze 2 weken terug ook voelde. En die beweging kan je niet met je hoofd maken. Komt iedereen verder de dagen een beetje door?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus87 schreef op 24 augustus 2016 @ 21:50:

BAM: ik weet dat ne niet meer schrijft.. Maar toxh ben ik benieuwd naar je! Dus als je dit leest... :hihi



Dank je.



Geen nieuws hier..

Zit tegen m'n eisprong aan dus op hoop van zegen maar weer.

Ronde 7, frequentie van inseminatie flink opgehoogd dus duimen draaien!



Fijn dat bij jou alles gewoon goed lijkt te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oeh Bam, heel veel succes! Ik duim met je mee!!
Alle reacties Link kopieren
quote:miss88 schreef op 27 augustus 2016 @ 14:57:

Oeh Bam, heel veel succes! Ik duim met je mee!!Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
lotus, jeetje! wat een avontuur! pfffieuw, zijn jullie even met de schrik vrijgekomen. Heel fijn zeg!



Miss, joehoe! heb je hem even toegesproken dat hij nu zo moet blijven liggen? Ongelooflijk, alsof het nog niet vol genoeg zit daarbinnen bij jou :P Neehoor, we draaien gewoon nog lekker in het rond;)



Laten jullie je oudste kind wel eens het schoppen van de baby voelen? Sinds kort kan onze dochter het echt goed voelen. De reactie die ze gaf toen ze het voor het eerst echt voelde, is onbetaalbaar. Die blik in haar ogen en de blijdschap, zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Miss88!

Bam1984 ik duim heel hard voor je!
Blijf positief!
Kwaassie, mooi is dat he! Dat contact tussen die twee. Dochter reageerde al heel snel op de stem van zoon. Nu kan ze ook echt hem aankijken en luisteren naar hem. Zo bijzonder.



Lotus, wat een verhaal! Gelukkig is alles goed.



Juliejetje, nu zijn de laatste weekjes echt aangebroken. Blij dat het even wat koeler is?



Bam, spannend weer.



Miss, nu mogen ze niet meer draaien hoor



Platvis, jij ook al bijna uitgerekend. Ik hoop dat je vaginaal kan bevallen. Een keizersnee lijkt me bij de tweede toch heftiger. Ik wilde al snel weer mee eten, om het voor zoon ook leuk te houden. Hij miste me echt als ik de hele dag boven was in de kraamweek. Dat heb ik dus ook maar weinig gedaan.



Hier gaat het redelijk. Dochter heeft verborgen reflux en veel krampjes. Nu bezig met andere voeding en medicijnen. Het weekend was ze wel wat rustiger. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter en is het urenlange huilen (zes uur aan een stuk was geen uitzondering) over. Zo zielig om te zien. Vandaar dat ik ook ff afwezig was. Vandaag is man weer werken dus zoon naar school en dochter verzorgen. Alles weer alleen doen. Het was zo fijn met z'n viertjes thuis.
@zonzon. Wat heftig toch altijd die reflux. Zo te horen zijn ze er wel snel al avhter gekomen dan aangezien je schrijft over medicatie. Ik lees vaak verhalen dat dit soms wel een tijd duurt voordat ze het voorschrijven.



@lotus. Wat een verhaal zeg. Je zal wel opgelucht zijn. Nu hopelijk zonder zorgen genieten!
Lotus wat een opluchting



Miss, fijn als de onderste nu goed blijft liggen. Nu die andere nog ...



Zonzonzon, vervelend die reflux. Hopen dat het beter gaat met de medicatie



Mijn dreumes heeft gister het woord 'baby' gezegd toen ze het plaatje in een boek aanwees

Die interactie lijkt me zo geweldig. Kan bijna niet wachten.
Dat is dan het voordeel van een tweede, Bloempje. Ik heb me nu niet laten afschepen. Bij zoon zijn we zo aan het tobben geweest. Die babytijd was echt niet leuk en ik wil een herhaling voorkomen als het mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed zon! Hoop dat de medicatie helpt.



Ik duim mee bam!



Ik heb niet het idee dat dochter snapt dat er ook echt een baby in zit. Ik laat het haar wel voelen en ze ziet natuurlijk die dikke buik, maar ik heb niet het idee dat het echt doordringt



Inderdaad, nu 38.1. Vanacht flinke krampen die ik echt weg moest ademen maar opeens hield het op. Na een uurtje of 2 begon het weer en hield het ook weer op. En zo de hele nacht. Maar nu niets meer. Morgen maar eens vragen bij de controle. Dit vind ik het meest vervelend, het onvoorspelbare
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!! Ik ben er ook weer. Eindelijk even tijd gemaakt om uitgebreider op iedereen te reageren



Platvis; Spannend al dat gerommel en dat gaat proberen vaginaal te bevallen.

Bij zoon dringt het ook nog niet echt door denk ik hoor. Nu gaan alle baby’s fijn na een paar uurtjes weer met hun papa’s en mama’s mee naar huis. Dat deze daadwerkelijk voor altijd bij ons blijft zou nog best een dingetje kunnen worden

Voel je je nog goed? Of begin je het wachten beu te worden?



Lotus; wat fijn dat het allemaal mee is gevallen!!

Hopelijk blijft de bekkenpijn je deze keer bespaard.



LesAdam; officieel zou ik de combinatietest ook niet vergoed krijgen, gezien mijn leeftijd. Heb de rekening uiteindelijk gewoon doorgestuurd en het hele bedrag is teruggestort. Ik zou dat dus proberen, mocht de uitslag niet goed zijn dan krijg je standaard de NIPT aangeboden.

Overweging is dan natuurlijk of je zelf door een kansberekening voldoende gerustgesteld wordt of niet?



Miss88; wat balen dat een van de ukkies weer gedraaid is. Weet je het inmiddels al zeker of dat zo is? Jij hebt ook altijd op maandag je controle toch? Ben je weer helemaal goed gekeurd deze week?



Bam; ik blijf ook voor je duimen! Kom je het laten weten als je nieuws hebt?



Kwaassie hier heeft zoon niet het geduld om te wachten tot de baby beweegt. Hij heeft het dus nog nooit gevoeld. Benoemt wel regelmatig dat er een baby in mama’s buik zit en weet ook heel goed wat een baby is. De laatste weken kijken we foto’s terug van toen hijzelf een baby was. Hij vindt het vooral leuk om ons te zien en de opa’s en oma’s, het besef dat hij die baby op de foto is, is er helemaal niet. Wel benoemen we alle dingen waarbij een baby geholpen moet worden en dat dat straks met de nieuwe baby dus ook gaat gebeuren. Hopelijk beperkt dat de schok een beetje dat papa en mama hun handen behoorlijk vaak vol zullen hebben met die baby



Jeetje Zonzonzon dat klinkt inderdaad heftig. Hopelijk doet de andere voeding en medicatie snel zijn werk. Fijn ook voor je zoon dat er weer een beetje ritme in de dagen komt denk ik met school.



Hier gaat alles zijn gangetje, vandaag 38.3 en vorige keer beviel ik bij 38.4. Nu totaal niet het gevoel dat er al actie aan zit te komen, dus we wachten nog maar gewoon geduldig af. Overdag gaat me dat best goed af en denk ik ‘Allemaal prima, ik houd het nog wel even uit zo zwanger en wel’, ’s avonds is helaas een ander verhaal. Ik slaap slecht in en ook doorslapen lukt niet meer zo goed, iedere avond schiet toch de gedachte door mijn hoofd ‘misschien gebeurd het vannacht wel’.

Daarbij beginnen ook mijn hormonen te vervelen en word ik gewoon niet echt een leukere versie van mezelf. Mijn lontje word korter en daar werkt slecht slapen natuurlijk niet echt aan mee. Overdag slapen is eigenlijk geen optie, want dan lig echt hele nachten wakker, maar eigenlijk duurt de dag me dan net te lang.

Gelukkig hoef ik niets meer van mezelf, de taakjes in en om huis zijn gedaan. Ik heb gisteren nog een gipsafdruk gemaakt van mijn buik en heb me voorgenomen om deze komende week van een verfje te voorzien. Ook maar meteen de “buik van zoon” van zolder gehaald want dit ligt al 2 jaar onaangeraakt te verstoffen. Kortom ik heb weer wat om handen de komende paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij denk ik Julietje. Overdag prima maar savonds ben ik klaar wakker en afgelopen nacht dus meermalen wakker door de krampen (voor weeën?). Ik wordt er ook niet leuker op nee



Gelukkig heb ik de liefste man van de wereld en neemt hij me heel veel uit handen en zorgt goed voor dochter
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vannacht zeer slecht geslapen hoesten en pijnlijke borsten. Grrrr en toch al beetje zenuwachtig voor woensdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven