Partner wilt scheiden, zonder ooit iets aangegeven te hebben

30-06-2016 16:04 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik zijn 7 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en we hebben een prachtig zoontje van 5 jaar. We hebben altijd een goede relatie gehad, met natuurlijk wel eens een ruzietje maar niets geks. Gek op elkaar, gek op ons zoontje, allebei een leuke baan, grote vriendengroep kortom geen vuiltje aan de lucht. De laatste paar maanden dacht ik zelfs dat onze relatie beter was dan ooit omdat mijn man steeds aangaf weer helemaal opnieuw verliefd te zijn (we waren paar dagen weggeweest samen), veel knuffelen, kusjes, en de sex was ook helemaal super. De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. Goede vrienden van ons zijn een aantal maanden geleden uit elkaar gegaan en hij roept vanaf die tijd dit gaat ons nooit gebeuren hoor zolang we altijd eerlijk tegen elkaar zijn komt alles goed. Eergisteren ga ik op de bank zitten en zegt hij ineens ik moet met je praten. Ik zeg oke vertel maar en vervolgens komt eruit dat zijn gevoel voor mij helemaal weg is. Dat hij van me houdt als de moeder van z'n kind maar verder niets meer en dat hij hier al driekwart jaar mee in de rondte loopt. Dat hij nooit iets heeft gezegd omdat hij dacht dat dit erbij hoorde soms en dat het wel weer over zou waaien, maar dat zijn gevoel alleen maar minder en minder were tot het 0 was en nu kan hij niet meer doen alsof, hij wil uit elkaar. Geen therapie meer hij ziet geen enkele redding meer. Ik dacht echt dat ik flauwviel, ik kon alleen maar uitbrengen wat voor toneelstuk heb jij gespeeld je hebt me nooit iets laten merken sterker nog je hebt me wijsgemaakt dat onze relatie beter was dan ooit. En al die liefdesverklaringen, knuffels en alle sex dan? Zijn verklaring hiervoor is dat hij zo graag wilde geloven dat het weer goedkwam en dat hij er niet aan wilde dat dit het einde is dat hij dat zichzelf continu heeft wijsgemaakt in de hoop dat het dan ook echt beter werd. Ik heb meteen gevraagd of er een ander is, of gevoelens voor een ander en hij zweert op alles dat dat niet zo is, dat hij me dat nooit zou aandoen maar dat het puur zijn gevoel is. Ook geeft hij aan geen duidelijke reden te hebben, dat hij me een geweldige moeder vind en een goede vrouw dat hij niks kan opnoemen wat hij veranderd zou willen zien, maar dat hij zo gevochten heeft om z'n gevoel weer terug te halen en dat hij nu inziet dat dit niet langer meer kan. Ik ben echt in shock, vechten doe je met z'n tweeën hij heeft me nooit ingelicht over z'n gevoel of zelfs maar een hint gegeven, maar al die maanden een toneelstuk opgevoerd voel me zo belazerd Ik weet echt even niet meer hoe nu verder, ik ben zo gelukkig met mijn gezin, ik wil geen alleenstaande moeder zijn, ik hun mijn zoontje allebei zijn ouders (kom zelf uit een gebroken gezin maar ik was al 19). Daarnaast zijn al onze aparte vrienden nu 1 grote vriendengroep, mijn schoonmoeder is voor mij m'n tweede moeder, zeker nadat mijn moeder twee jaar geleden is overleden. Ik heb het gevoel dat ik alles in 1 klap kwijtraak.

Weet niet waar ik naar op zoek ben, misschien naar wat herkenning, tips enz enz. Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal (sorry) en alvast voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 24 augustus 2016 @ 15:08:

Sam: begin nou voorlopig niet aan een andere partner. Eerst gelukkig leren zijn, alleen. Volgens mij is het essentieel dat je lekker in je vel zit en goed alleen kunt zijn voordat je aan een relatie begint.Dit. En ik denk dat je je ook nu juist zo voelt door het liefdesverdriet. Als dit allemaal achter de rug is en je beter in je vel zit voelt het 'alleen zijn' ook echt een stuk minder erg en misschien soms zelfs wel fijn.
quote:Samanthawho schreef op 24 augustus 2016 @ 14:26:

Ook even heel wat anders. Zit nu in de 3e week vakantie en het valt me erg zwaar. Zoontje heb het moeilijk die is elke dag wel een keer heel boos of heel verdrietig en hij kan niet goed aangeven waarom. Maar ik ben het alleen zijn ook zo zat, ik wordt daar echt een beetje somber zijn. Continu alleen op de bank zitten als zoontje slaapt. Ik mis gezelligheid, warmte en iemand om mee te kletsen. Met vriendinnen is dat toch anders. Daarnaast begin ik de intimiteit ook te missen. Het is nou veel te vroeg om iets met iemand te beginnen dat weet ik zit nog in veels t veel ellende dat moet eerst opgelost worden, maar weet wel dat ik alleen zijn echt niet leuk vind.



Ik ben snel gaan daten na mijn scheiding.

Eerst als experiment.

Online.

Kijken of er überhaupt belangstelling was.

Die was er.



Ik ben een paar keer uit geweest. Met nieuwe mannen.

Gewoon uit. Kletsen, eten, meer niet.

Met een van die mannen heb ik nog contact. Niks mee gehad, vond 'm aardig, hij mij ook, verder niets.



Al na een paar maanden kwam ik mijn huidige vriend tegen.

Eerst een hele tijd alleen geappt, daarna elkaar gezien en we zijn nog steeds samen.

Mijn dochter zag hem pas na een jaar voor het eerst. Inmiddels zijn ze stapel op elkaar.



Maar, ik zeg er eerlijk bij, voor mij was het eigenlijk te vroeg.

Mijn nieuwe vriend is jong, aantrekkelijk, grappig etc. maar ik was nog in de rouw. Om mijn gezin.

En (wederom eerlijk) dat ben ik nog. Na twee jaar en acht maanden.



Beetje daten, voor de lol, je haar losgooien, dat soort dingen, doen als je voelt dat je er aan toe bent maar wees niet verbaasd als het je zwaar valt, juist ongelukkig maakt of verward.

Dan was het te vroeg en durf dat dan ook te onderkennen.



Kan voor jou heel anders werken hoor, vanzelfsprekend.

Ik geef je dit advies met mezelf in mijn achterhoofd en als dat projectie is, mijn excuses.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 24 augustus 2016 @ 11:58:

[...]



nee en liggen krikken met n ander mokkel tijdens je huwelijk ook niet.

leuk als hij er straks warmpjes bij zit met zn nieuwe vlam... die zich dan ook gaat bemoeien met de opvoeding van de kindjes (want ja... het si toch immers ook HAAR partner en de kindjes maken nu ook deel uit van HAAR leven dusja... die gaat er zeker wat in te zeggen krijgen, al was het dan niet dat je ex het zou willen.



echt, meid... If you can't get it all? get everything! (en nee, dat is niet vulgair) dat nieuwe mokkel van hem, die is vulgairDaar ga je vast gelukkiger van worden. Door je zo op te stellen. Leuk voor de kinderen ook
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 24 augustus 2016 @ 12:02:

Vrouwke hou eens op met dat roeptoeteren overal. Je leest niet eens de OP. TO heeft 1 kind! Geen kindjes. En van de rest heb je net zo min iets begrepen.



Ze is ook in andere topics vervelend aan het doen. Heel vreemd mens is het.

Wellicht kan ze een maandje op vakantie worden gestuurd door een van de viva moderators.
Alle reacties Link kopieren
quote:Samanthawho schreef op 24 augustus 2016 @ 14:26:

Ik begrijp heel goed dat ik geen grip heb op met wie mijn ex wilt zijn, en dat wil ik ook helemaal niet. Maar mijn kind gaat daar uiteindelijk ook heen en ik wil wel dat hij in een stabiele situatie terecht komt. Daarom wil ik graag weten of ze een strafblad heeft en of ze nu nog in de problemen zit, moet hem wel met een gerust gevoel achter kunnen laten straks. Misschien ga ik daar ook te ver in en handel ik teveel uit angst, ik hoor daar graag jullie meningen over bij mij speelt nog veel emotie.

Ook even heel wat anders. Zit nu in de 3e week vakantie en het valt me erg zwaar. Zoontje heb het moeilijk die is elke dag wel een keer heel boos of heel verdrietig en hij kan niet goed aangeven waarom. Maar ik ben het alleen zijn ook zo zat, ik wordt daar echt een beetje somber zijn. Continu alleen op de bank zitten als zoontje slaapt. Ik mis gezelligheid, warmte en iemand om mee te kletsen. Met vriendinnen is dat toch anders. Daarnaast begin ik de intimiteit ook te missen. Het is nou veel te vroeg om iets met iemand te beginnen dat weet ik zit nog in veels t veel ellende dat moet eerst opgelost worden, maar weet wel dat ik alleen zijn echt niet leuk vind.



soms kan het prima uitpakken om te gaan daten in zo'n situatie, puur voor de afleiding. misschien kom je echt een leukerd tegen die geduld heeft. want je zit natuurlijk nog wel in een situatie waarin heel veel speelt.



en anders zeker alleen een friends with benefits, voor de fysieke ontspanning. gewoon doen als je daar zin in hebt!



als n vrouw een strafblad heeft voor stalking (krijg je daarvoor een strafblad??) lijkt het me een dermate labiel en raar type dat ik haar niet in de buurt vn mn kind wil hebben. als het ook maar eventjes kan, zou ik dat dus in de omgangsregeling kenbaar maken.



ook mensen die om wat voor andere redenen een strafblad hebben. ik moet daar niets vn hebben. ik wil mensen in de buurt vn mn kind die normaal functioneren, op alle vlakken, en een goed rolmodel zijn. ik heb sowieso niemand in mn leven die een strafblad heeft. kom nou zeg.
Als je al gaat daten Samantha ga er dan van uit dat het hooguit een rebound word, en nee dat is niet erg het kan je helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen,je weer mooi te voelen.

Het kan je helpen bij de verwerking maar hou er rekening mee dat je pijn er niet mee over gaat zoals Leo al zegt je bent in de rouw en dat gaat ook niet met een leuke vent in de buurt binnen 2 weken over dit kost tijd lieverd.
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:03:

[...]



ook mensen die om wat voor andere redenen een strafblad hebben. ik moet daar niets vn hebben. ik wil mensen in de buurt vn mn kind die normaal functioneren, op alle vlakken, en een goed rolmodel zijn. ik heb sowieso niemand in mn leven die een strafblad heeft. kom nou zeg.Off topic maar dit is wel kortzichtig. Iedereen kan ooit een fout maken, en verdient een tweede kans. De mensen die ik ken met strafblad functioneren al jaren als goed rolmodel en hebben hun lesje geleerd. Gewone domme acties toen ze net volwassen waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 24 augustus 2016 @ 18:32:

[...]



Off topic maar dit is wel kortzichtig. Iedereen kan ooit een fout maken, en verdient een tweede kans. De mensen die ik ken met strafblad functioneren al jaren als goed rolmodel en hebben hun lesje geleerd. Gewone domme acties toen ze net volwassen waren.hmpf, ik heb het er niet zo op. ik heb zelf nog nooit vn dat soort fouten gemaakt, omdat ik gewoon heel strikt op die punten ben opgevoed. en dat wil ik ook vn mensen die ik wel in mn leven laat.
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:43:

[...]





hmpf, ik heb het er niet zo op. ik heb zelf nog nooit vn dat soort fouten gemaakt, omdat ik gewoon heel strikt op die punten ben opgevoed. en dat wil ik ook vn mensen die ik wel in mn leven laat.

Ik weet dat ze een strafblad hebben omdat ik ze al mijn hele leven ken. Nieuwe vrienden hebben geen idee. Mensen hangen het niet aan de grote klok, dus misschien heb je ze in je eigen omgeving ook wel .



Hoe is je dag geweest Samantha?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 24 augustus 2016 @ 11:58:

[...]



nee en liggen krikken met n ander mokkel tijdens je huwelijk ook niet.

leuk als hij er straks warmpjes bij zit met zn nieuwe vlam... die zich dan ook gaat bemoeien met de opvoeding van de kindjes (want ja... het si toch immers ook HAAR partner en de kindjes maken nu ook deel uit van HAAR leven dusja... die gaat er zeker wat in te zeggen krijgen, al was het dan niet dat je ex het zou willen.



echt, meid... If you can't get it all? get everything! (en nee, dat is niet vulgair) dat nieuwe mokkel van hem, die is vulgair

Serieus?



Ooit aan hun kind(eren) gedacht..

Even een vecht scheiding.. Dat krijg je als je in scheiding alles van een expartner wil afpakken en wie is daar de dupe van? De kinderen . denk je nou echt dat als je al t geld van je ex partner en wat dan nog meer je dan gelukkig bent of je kinderen..



Asociale vrouwen vind ik dat



Hoe erg is dat je bedrogen bent is op zo een manier zoals jij haar aanraad een scheiding aangaan je verlagen naar zijn niveau..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Samanthawho schreef op 24 augustus 2016 @ 14:26:

Ik begrijp heel goed dat ik geen grip heb op met wie mijn ex wilt zijn, en dat wil ik ook helemaal niet. Maar mijn kind gaat daar uiteindelijk ook heen en ik wil wel dat hij in een stabiele situatie terecht komt. Daarom wil ik graag weten of ze een strafblad heeft en of ze nu nog in de problemen zit, moet hem wel met een gerust gevoel achter kunnen laten straks. Misschien ga ik daar ook te ver in en handel ik teveel uit angst, ik hoor daar graag jullie meningen over bij mij speelt nog veel emotie.

Ook even heel wat anders. Zit nu in de 3e week vakantie en het valt me erg zwaar. Zoontje heb het moeilijk die is elke dag wel een keer heel boos of heel verdrietig en hij kan niet goed aangeven waarom. Maar ik ben het alleen zijn ook zo zat, ik wordt daar echt een beetje somber zijn. Continu alleen op de bank zitten als zoontje slaapt. Ik mis gezelligheid, warmte en iemand om mee te kletsen. Met vriendinnen is dat toch anders. Daarnaast begin ik de intimiteit ook te missen. Het is nou veel te vroeg om iets met iemand te beginnen dat weet ik zit nog in veels t veel ellende dat moet eerst opgelost worden, maar weet wel dat ik alleen zijn echt niet leuk vind.





Ik herken helemaal wat je zegt... Die avonden op de bank.. Alleen..

Je mist gewoon wat.. Een man?! Tja, ook helemaal niet raar, dit was immers jouw keuze ook niet. Alleen met kindje achter te blijven..



Veel sterkte.. Je mag me altijd een pb sturen, wie weet hebben we iets aan elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet ook echt dat het nog veels te vroeg is, dat ik eerst m'n eigen leven weer op de die moet krijgen en gelukkig moet worden alleen. Kon dat ook best goed vroeger, maar nu er echt een gezin stuk is vind ik het een stuk lastiger. Een rebound is misschien even leuk, maar gaat me ook niet brengen wat ik wil. Misschien over een tijdje een x een date of een one night stand, hoewel ik daar nooit van geweest ben heb altijd vaste relaties gehad. Ik moet er gewoon doorheen, ook door de eenzaamheid en dat went vanzelf wel weer denk ik. Als ik me straks weer lekker voel alleen komt het vanzelf wel weer op m'n pad, tot nu toe wijs ik elke man af omdat ik er gewoon nog niet aan toe ben. Maar mis wel iemand om me heen, dus het is heel dubbel. Ik ga toch naar de eigen advocaat om duidelijk te hebben wat mijn rechten zijn en in hoeverre ik inzicht kan krijgen in haar verleden en wat er nu nog speelt. Dan kan ik daarna altijd nog verder kijken.
Ga er vanuit dat de advocaat jou niet gaat vertellen of zij een strafblad heeft, het gaat jou nl niks aan en hij/zij is ook niet gerechtigd om dat te onderzoeken..

Ik begrijp je wel maar een rechter kijkt naar wat jij eist en of dat redelijk is, en naar het welzijn van jullie zoon.
Ben gewoon een beetje opgelucht dat je wel naar eigen advocaat gaat! Neem het stap voor stap en bepaal van daar uit wat goed is voor jou. Maar weten wat je rechten en plichten zijn is een goede eerste stap.



Voor wat het waard is; ik heb de eerste keer daar gezeten, huilend en snotterend, volkomen van mijn stuk. Maar het was wel een stap in de juiste richting. Eindelijk nam ik controle over mijn toekomst, mijn leven, zonder hem.



Heel veel succes en als je wil klankborden over de vragen die je moet stellen doe dat dan hier of Pm er zijn genoeg van ons met wat ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlinder1963 schreef op 24 augustus 2016 @ 17:28:

Als je al gaat daten Samantha ga er dan van uit dat het hooguit een rebound word, en nee dat is niet erg het kan je helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen,je weer mooi te voelen.

Het kan je helpen bij de verwerking maar hou er rekening mee dat je pijn er niet mee over gaat zoals Leo al zegt je bent in de rouw en dat gaat ook niet met een leuke vent in de buurt binnen 2 weken over dit kost tijd lieverd. Ik heb toen ook een soort rebound 'genomen'. Ik kon niet anders. Ik voelde me zo alleen en verlaten en zat ook nog eens aan de andere kant van de wereld. De eerste uren keek ik hem echt zo aan van 'ik wil hier eigenlijk helemaal niet met jou zijn maar met mijn ex'. Daarna ging het beter en we hebben een leuke tijd samen gehad toen en hij heeft mij er helemaal doorheen getrokken. En ik zat er echt helemaal doorheen. We hebben nog steeds een leuke tijd want we zijn inmiddels 5 jaar getrouwd. Inmiddels ook dolgelukkig dat ik van die bedriegende hond af ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 augustus 2016 @ 15:46:

[...]





Ik ben snel gaan daten na mijn scheiding.

Eerst als experiment.

Online.

Kijken of er überhaupt belangstelling was.

Die was er.



Ik ben een paar keer uit geweest. Met nieuwe mannen.

Gewoon uit. Kletsen, eten, meer niet.

Met een van die mannen heb ik nog contact. Niks mee gehad, vond 'm aardig, hij mij ook, verder niets.



Al na een paar maanden kwam ik mijn huidige vriend tegen.

Eerst een hele tijd alleen geappt, daarna elkaar gezien en we zijn nog steeds samen.

Mijn dochter zag hem pas na een jaar voor het eerst. Inmiddels zijn ze stapel op elkaar.



Maar, ik zeg er eerlijk bij, voor mij was het eigenlijk te vroeg.

Mijn nieuwe vriend is jong, aantrekkelijk, grappig etc. maar ik was nog in de rouw. Om mijn gezin.

En (wederom eerlijk) dat ben ik nog. Na twee jaar en acht maanden.



Beetje daten, voor de lol, je haar losgooien, dat soort dingen, doen als je voelt dat je er aan toe bent maar wees niet verbaasd als het je zwaar valt, juist ongelukkig maakt of verward.

Dan was het te vroeg en durf dat dan ook te onderkennen.



Kan voor jou heel anders werken hoor, vanzelfsprekend.

Ik geef je dit advies met mezelf in mijn achterhoofd en als dat projectie is, mijn excuses.Ik snap wel dat het te vroeg kan zijn. Ik vind na een paar maanden alweer een relatie eerlijk gezegd ook echt super snel. Je hebt dan ook kans 'de eerste de beste' te nemen want hoe groot is de kans nou dat er zoveel mannen rondlopen die allemaal bij je passen. Aan de andere kant kan een nieuwe relatie ook helpen bij de verwerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlinder1963 schreef op 24 augustus 2016 @ 12:54:

[...]



Ik zou bijna denken dat jezelf in deze situatie zit zoveel haat zit er in deze post.blablablabla pak lekker iemand op zn woorden joh softie. TO moet het nu zakelijk gaan zien, en heel rap zorgen dat ze financieel goed uit deze situatie komt, hij zal wel voor zichzelf zorgen die geeft geen ruk meer om haar
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 25 augustus 2016 @ 00:28:

Ben gewoon een beetje opgelucht dat je wel naar eigen advocaat gaat! Neem het stap voor stap en bepaal van daar uit wat goed is voor jou. Maar weten wat je rechten en plichten zijn is een goede eerste stap.



Voor wat het waard is; ik heb de eerste keer daar gezeten, huilend en snotterend, volkomen van mijn stuk. Maar het was wel een stap in de juiste richting. Eindelijk nam ik controle over mijn toekomst, mijn leven, zonder hem.



Heel veel succes en als je wil klankborden over de vragen die je moet stellen doe dat dan hier of Pm er zijn genoeg van ons met wat ervaring.Precies, goed gezegd Chevron, dit kan ze het beste niet alleen doen. Advocaat wijst haar op de dingen die ze over het hoofd kan zien en staat haar bij, het geeft steun als je een professional naast je hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra0403 schreef op 24 augustus 2016 @ 21:01:

[...]





Ik herken helemaal wat je zegt... Die avonden op de bank.. Alleen..

Je mist gewoon wat.. Een man?! Tja, ook helemaal niet raar, dit was immers jouw keuze ook niet. Alleen met kindje achter te blijven..



Veel sterkte.. Je mag me altijd een pb sturen, wie weet hebben we iets aan elkaar! Wat ik nu zeg klinkt wellicht heel stom en niet te vergelijken met een liefdevolle relatie maar als je thuis een leegte voelt: neem een huisdier of bijvoorbeeld een hondje, ontmoet je weer andere mensen mee en dat beestje "dwingt" je ook om er mee op uit te gaan. Is ook bewezen dat huisdieren depressie oid tegen gaan he?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 25 augustus 2016 @ 09:53:

[...]



blablablabla pak lekker iemand op zn woorden joh softie. TO moet het nu zakelijk gaan zien, en heel rap zorgen dat ze financieel goed uit deze situatie komt, hij zal wel voor zichzelf zorgen die geeft geen ruk meer om haar



het best blijft om het vooral voor haar kind goed af te sluiten en nogmaals je ex geld aftroggelen maakt een kind niet gelukkig

alimentatie voor kind, goed omgangsregeling waarin beide ouders even vaak kind zien

en geen scheiding laten leiden door verdriet,wrok,haat,jaloezie,wraak of whatever...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:vrouwke2016 schreef op 25 augustus 2016 @ 09:53:

[...]



blablablabla pak lekker iemand op zn woorden joh softie. TO moet het nu zakelijk gaan zien, en heel rap zorgen dat ze financieel goed uit deze situatie komt, hij zal wel voor zichzelf zorgen die geeft geen ruk meer om haarKijk dat is nu het grote verschil tussen jou en mij, jij hebt een grote mond en schreeuwt maar wat in het rondte, ik denk na en gebruik mijn verstand en bereik meer dan jij, misschien ben ik met mijn rust wel vele malen harder dan jou.
quote:appelientjex schreef op 25 augustus 2016 @ 08:11:

[...]





Ik snap wel dat het te vroeg kan zijn. Ik vind na een paar maanden alweer een relatie eerlijk gezegd ook echt super snel. Je hebt dan ook kans 'de eerste de beste' te nemen want hoe groot is de kans nou dat er zoveel mannen rondlopen die allemaal bij je passen. Aan de andere kant kan een nieuwe relatie ook helpen bij de verwerking.



Nou, de eerste de beste heb ik niet gekozen natuurlijk. Ik kijk wel uit.

Je kunt ook gewoon snel een match tegenkomen. Langer of zelfs echt lang wachten in geen garantie op een hogere kwaliteit man of zo.



Maar als ik het over mocht doen en had mogen bepalen wanneer ik iemand zou tegenkomen dan had ik absoluut een tijdje gewacht en dan bedoel ik een paar jaar.



Niet omdat het dan een betere of leukere man was geweest maar omdat ik zelf, emotioneel verder zou zijn met mijn huwelijk achter me laten.

Ik ben vaker 'uit elkaar' gegaan maar dit, met een kind er bij, vind ik van een andere orde, qua verwerken.
Dat is ook anders, als je een kind hebt dan ben je voorgoed aan elkaar verbonden en word je met elkaar geconfronteerd of je het nu leuk vind of niet.

Zonder kind is het gewoon klaar je krijgt de kans om het te verwerken en hoeft hem nooit meer tegen te komen.
Inderdaad.

Ik was ontzettend bezig met scheiden en wat daar bij kwam kijken.

Voor een nieuwe verkering is dat lang niet altijd leuk. Nieuwe verkering schreeuwt om zorgeloos in de kroonluchter hangen met z'n tweeën. Niet om convenanten, wennen aan de omgangsregeling en frustraties om exen.



Hoe zij die van de ene in de andere relatie overgaan dat doen is me een raadsel.

Mijn ex had een verhouding, trok hier de deur dicht en had een officiële relatie met zijn maîtresse.

Over snel gesproken.
Ik begrijp dat nooit zo. Ga eerst eens alles voor jezelf verwerken, op een rijtje zetten en praktisch regelen, voordat je je in de volgende relatie stort. Het lijkt me echt niks om zo van het ene in het andere over te gaan. Wat is er mis met een tijdje alleen zijn. Ja, dat is pijnlijk, maar daar zul je toch doorheen moeten. Die pijn verdwijnt niet als je direct bovenop een ander springt, misschien tijdelijk, maar uiteindelijk komt het terug en dan moet je er alsnog mee dealen.



Voor een kind lijkt het me ook zeer verwarrend. Eerst papa die van de ene op de andere dag een nieuwe vriendin heeft + kind en dan mama die ook direct iemand anders heeft, of meerdere mannen afwerkt. Hoe rot en oneerlijk ook: ik zou nu eerst al je liefde, tijd en aandacht aan je zoontje geven. Die heeft het nu het hardste nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven