Windows 10, OneDrive start automatisch

22-08-2016 09:43 18 berichten
En dat wil ik niet. Ik kan prima zelf iets openen als ik dat nodig heb. Dus ik wil niet dat dat automatisch opstart.



Natuurlijk heb ik al gegoogled, en dit gevonden: https://support.office.com/nl-nl/articl ... fb09f944b0, echter gaat het bij stap 2 al mis, want gpedit.msc is onvindbaar. Hoe kan ik OneDrive uitzetten?
Alle reacties Link kopieren
msconfig al geprobeerd? Als je dat intypt in de zoekbalk van het startmenu en opent kom je in het systeemconfiguratie scherm. Dan kan je klikken op het tabje "opstarten"

(of "startup" als het in het Engels geïnstalleerd is) en kan je het vonkje weghalen bij de programma's waarvan je niet wil dat die automatisch bij het starten van het systeem ook opstarten.
Daar had ik OneDrive al uitgeschakeld. Ik heb het even gecontroleerd, maar er staat nog steeds 'uitgeschakeld' naast. Er is één ander programma in de lijst dat ook is uitgeschakeld, en daar klopt het ook, want dat wordt niet automatisch opgestart als ik de pc aanzet.
Alle reacties Link kopieren
En in de instellingen van onedrive zelf? Hoe en wat daarvan staat in deze link (wel een stuk naar beneden scrollen): https://www.schoonepc.nl/windows10/onedrive.html



(Onder het dikgedrukte kopje "instellingen van onedrive")
Aha!

Bedankt! Volgens mij is het nu gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan! Ik had hetzelfde probleem met Skype, toen was config ook niet genoeg en moest het ook via het programma zelf en was benieuwd of dat hier ook zo kon zijn Fijn dat het opgelost lijkt!
Haha, met Skype dat ik dat ook inderdaad. Wat stom dat ik er niet aan gedacht had dat dat hier ook zou gelden.
Alle reacties Link kopieren
Stom valt wel mee hoor! Best logisch als het gaat om een nieuw programma dat met een OS update meekomt dat je de link even niet legt
Start OneDrive toch weer automatisch op terwijl in de instellingen het aanvinkvakje naast 'OneDrive automatisch starten wanneer ik me aanmeld bij Windows' leeg is. Waarommmm...
Alle reacties Link kopieren
Neeee!! Ehm, misschien ook de automatische synchronisatie uitzetten? Weet niet of je daar gebruik van maakt, maar als het uitstaat heeft het ook geen "reden" meer om toch door te starten?



(Wilde gok haha)
Bij deze gedaan. En ik heb ook een mailtje gestuurd naar de helpdesk daar.

Nu even opnieuw opstarten, ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Haha, slim! Daar zijn ze ook voor
Volgens mij is het gelukt nu!

Als ze nog mensen voor de helpdesk zoeken, kun jij er wel gaan solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Whoohoo! Fijn!



Toevallig ben ik mij in die richting aan het laten omscholen haha (en werkt man in IT, of ik het nu wil of niet steek ik toch ongemerkt een hoop op van wat hij vertelt lol).
Dan schrijf ik je een mooie referentiebrief
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 23 augustus 2016 @ 12:26:

Dan schrijf ik je een mooie referentiebrief Ik zal het topic opslaan en je eraan houden hahaha
Nu vraagt ie elke keer (middels een automatische pop-up) of ik een account wil aanmaken.

Overigens heb ik nog geen reactie van de (officiële) helpdesk gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat flauw van de helpdesk!! Van pop-ups weet ik niet veel maar kan je vast ook uitzetten ergens haha. Zal eens googelen want ben nu wel benieuwd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven