En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
En shisha, hoe was de biefstuk? Wel lekker hoor zo'n dagje strand en dan lekker laat eten, geeft een vakantiegevoel vind ik. Woon je ergens in de randstad dat de supermarkt ook na 20:00 nog open is?

Hihi, die salade eet je gewoon een andere keer .



Hier wordt het vandaag weer salade: sla, komkommer, ananas, mango, kipfilet en kerriesausje. Misschien nog tomatensoep vooraf.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gister bij schoonfamilie gebarbecued, vanavond steken we hem zelf aan. Een frisse salade erbij maken en ik wil iets van aardappeltjes erbij, gegrilde courgette en mais.

Gister was het alleen vlees en ondanks dat ik maar 2stukjes heb gehad heb ik nu enorme buikpijn weer...

Verder heb ik 2heerlijke meloenen liggen, mango en witte druifjes. Heerlijke dingen voor een zomerse dag als vandaag
De biefstuk was lekker ja, gaf een beetje meer kracht.

In het kleine dorpje waar ik woon zit een supermarkt die tot 22.00 uur open blijft, erg handig.

Soep vind ik ook wel lekker met warm weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog twee wraps. Moet alleen nog verzinnen wat er in moet straks. Ik denk dat ik voor iets kouds ga. Kip of zo.
Alle reacties Link kopieren
We krijgen gisteren kraamvisite die wel wilde blijven eten, dus ik moet zo nog even boodschappen doen. Ik ben erg aan het dubben wat ik zal maken. Iets zomers, zonder rauwe groentes...... zal eens even google aanslingeren ;)
Cookie, wat vervelend van die buikpijn.

Denk je dat het aan het vlees lag?



Vanavond gaan we bbq-en op zo'n wegwerp bbqtje in zo'n aluminium bak, aan het water.

Garnalen en kip, wat stokbrood en wat sla en vruchtensap.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen rauwe groenten niet wegens borstvoeding ofzo Kaaaat? Lijkt me nog wel lastig inderdaad, zomerse dingen zonder rauwe groenten. Kunnen tomaten wel, dat zijn eigenlijk geen groenten?



Lief had gister bij het restje lam korma nog courgette fritters met ook boontjes erdoor gemaakt. Waren erg lekker. Is typisch zoiets wat lief vaak maakt en ik nooit, net zoals ovenschotels, denk ik ook nooit aan. Nu zit ik op een terras omdat ik moet eten voor een klus (net gebouwd, straks voorstelling) Heel leuk terras maar de kaart was iets minder. Heel veel vlees en dan als enig vegetarisch gerecht een 'proeverij van kleine vegetarische gerechtjes'. Ik durfde het niet aan. Ik zag een bolletje aardappelsalade voor me met een gevulde tomaat, een stuk omelet en een dot rucola Ben voor de salade met gerookte zalm en een stukje dorade gegaan, daar kan natuurlijk ook wel wat mis aan, maar het leek me de minder eisicovolle optie



Hop, stoer dat je gekampeerd hebt met Hopbaby. Is je kerel ook mee? Was t leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 25 augustus 2016 @ 17:56:

Kunnen rauwe groenten niet wegens borstvoeding ofzo Kaaaat? Lijkt me nog wel lastig inderdaad, zomerse dingen zonder rauwe groenten. Kunnen tomaten wel, dat zijn eigenlijk geen groenten?



Godzijdank niet voor de borstvoeding, maar mijn lief heeft een lichte allergie voor alle rauwe groente en fruit. Bladsla en tomaten gaan wel goed, maar dingen als paprika, tauge, venkel, wortel en komkommer wil hij het liefste toch even geblancheerd.
Alle reacties Link kopieren
Ah, juist. Vervelend dat een allergie meestal niet alleen komt.



Mijn vissalade was erg lekker! Goede verhoudingen sla/dressing/smaakvollere dingen, dorade en gamba's erg goed gebakken, de volgende keer zou ik de vegetarische proeverij wel aandurven
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke dingen komen hier voorbij!

Ik had een stoofpotje met kippendijtjes, kikkererwten, tomaat, paprika en ui.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Gegrilde groenten zijn ook best zomers, misschien is dat iets Kaatje? Beetje laat misschien..



Man heeft een pastasalade in elkaar geflanst, was lekker. Nog een dagje werken en dan zit mijn eerste werkweek er al weer op! Gaat rap.
Alle reacties Link kopieren
Moos, ik vraag altijd even na wat er in zo'n vega proeverij zit. Soms is het verrassend, vaak een beetje te simpel.



Gisteren lekker op het terras gezeten. De salades die op het menu stonden vond ik niet zo heel aantrekkelijk dus ik heb de vegetarische daghap genomen. Hartige taart met veel groenten erin. Dat was lekker.

Vanavond hebben we pastasalade gegeten. Met gegrilde courgette en paprika, in knoflook gebakken champignon, pb pitten, tomaat, olijf, kappertjes en mozzarella. We hadden een beetje over dus dat neem ik morgen mee als lunch naar het werk.
@shisha: minstens twee keer per week is m'n avondmaaltijd vegetarisch (meer dan dat trekt lief echt niet) en m'n lunch is bijna altijd vegetarisch. Ik vind het niet nodig om elke dag vlees te eten, maar ik vind vlees wel heel lekker. Dus vegetariër worden doe ik niet, maar ik denk wel over m'n consumptie na.



Vandaag weer vega, omdat lief wil barbecuen dit weekend en dat schijnt met vlees te moeten, dus ik had gezegd prima maar dan dus wel vega en vis doordeweeks, niet zomaar alle dagen vlees. Lief is het qua principe wel met het "niet alle dagen vlees-regime" eens, maar de uitvoering valt hem dan toch vaak tegen . Hij maakte een vegetarische nasi met wokstukjes van de Dirk, die waren prima.



@Moos: ik word ook altijd bang van dat soort proeverijen, idd bang voor aardappelsalade of huzarensalade (gruwel) of de obligate stukjes geitenkaas.
dinsdag: pizza besteld wegens laat thuis van klus op lcoatie en 's avonds nog moeten werken

gisteren: ravioli met feta/paprika vulling en groene pesto en salade met gepofte tomaatjes op het strand (Had ik al eerder gegeten en wegens succes in de reprise)

vandaag: geïmproviseerde picknick, brood, tapenade, tomaatjes, paprika, komkommer, dolma's, manchego, olijven en k&k bietensalade (meh) En een fles water en een fles rosé.
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 25 augustus 2016 @ 17:37:

Cookie, wat vervelend van die buikpijn.

Denk je dat het aan het vlees lag?



Vanavond gaan we bbq-en op zo'n wegwerp bbqtje in zo'n aluminium bak, aan het water.

Garnalen en kip, wat stokbrood en wat sla en vruchtensap.



Ik denk het wel ja, de hamburger was nogal vet ook al had ik m flink drooggedept.. Ik heb pds dus kan soms weinig hebben helaas.

Vanavond zouden wij zelf gaan bbqen maar ik moest boodschappen doen, heb daar morgen geen tijd voor, heb voor man een patatje gehaald en voor mezelf een salade gemaakt en kwark met mango. Lekker simpel maar superlekker!



Hoe was jou bbq?, heerlijk zo aan het water, echt zomers.
Alle reacties Link kopieren
@raisingirl heb je een receptje van pastasalade? Wat voor dressing gebruik je daarvoor? Ik heb al paar keer wat geprobeerd maar smaakte net niet, kant en klare vond ik te vet...
Alle reacties Link kopieren
@drift haha ik had nog niet verder gelezen, klinkt goed die salade!

Kappertjes zijn heel zuur toch?, hoeveel gebruik je daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag thuiswerkdagje. Het is nog redelijk koel in huis. Vanavond yoga en ik denk dat ik vooraf een bak yoghurt met fruit eet. Lief eet de left overs van de pastasalade van gisteren (zag dat meer mensen pastasalade aten).

Had gistermiddag trouwens een heerlijk frisse salade van watermeloen, huttenkase, munt, sla en veel zwarte peper gemaakt. Die blijft op het menu.



Woensdag op het strand was heerlijk. 's Avonds BBQ maar had amper honger. Heb veel salade en 1 moot gegrilde zalm gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet op mijn werk. Heb nog een halve avocado en sla en tomaat en als ik nog komkommer erbij haal wordt dat met kikkererwten een prima salade denk ik.

Dadelijk eerst even op de fiets naar de stad. Vond het gisteren toch gekkenwerk om te gaan.
Ik eet ook een salade vandaag. Heb nog tomaatjes, paprika en komkommer van gisteren en er ligt nog feta in de koelkast. Heb krieltjes en rucola gehaald. Dus dat is samen wel iets.
@Koreveen: die watermeloensalade klinkt best wel goed! Al heb ik nog nooit watermeloen met kaas gegeten. Met feta kan geloof ik ook hè? Misschien toch maar eens proberen. Ook wel goed mee te nemen als drie-uurtje voor op het werk denk ik.



Vanavond toen ik thuiskwam rook het huis al heerlijk, we aten pasta met zelfgemaakte tomatensaus met flink wat knoflook, garnalen en peterselie. Lekker zomers maaltje.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Wij gaan naar een foodtruck festival in de stad dus ik weet nog niet wat we gaan eten daar.
Alle reacties Link kopieren
Cookie, kappertjes zijn vooral wat zout vind ik. Ik doe er niet meer dan twee theelepels doorheen.



Teig, ik maak de watermeloensalade altijd met feta. Wat rode ui (even geweekt in limoensap, maakt het wat minder heftig), munt en basilicum erbij en je bent klaar. Ik vind het erg lekker.



Gisteren heb ik ergens wat gegeten met een vriendin. Lekker buiten gezeten, zo fijn dat dat nu ook echt even kan. In de loop van de avond werd het wel wat frisser en we hadden beiden geen vestje ofzo bij ons dus zijn wat eerder naar huis gegaan dan we anders gedaan zouden hebben. Ik at een pizza met gegrilde aubergine en courgette. Was lekker.

Zojuist heb ik vriend uitgezwaaid die de hele dag aan het werk moet en pas na middernacht weer thuis is. Ga zo eens rustig bedenken wat ik vandaag zal gaan doen. Eten moet ik ook nog bedenken. Ik zag dat we nog een paprika en een wortel hebben. Daar kan ik wat noedels bij maken of ik kan er een pasta van maken. Even afwachten waar ik zin in heb straks.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@teig, kayotic heeft een lekker recept met frambozendressing op de site staan.



Wij aten gebakken groentes met couscous met abrikozen en rozijnen. Ik heb super weinig inspiratie met dit warme weer. Voor vandaag weet ik het ook nog niet. We krijgen vanmiddag kraamvisite, misschien gaan we wel ergens lunchen, dan wordt het vanavond misschien wel soep.
Alle reacties Link kopieren
Drift, je kunt met de paprika en wortel ook iets van wraps eten ofzo? Wel lekker hoor zo'n dagje alleen thuis.



Leuk Dolfje dat festival!



Hier wordt het vanavond gemarineerde kipblokjes, courgette, paprika, uitje, tomatenpuree in pitabroodje.



Fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven