Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Zo, had heel wat pagina's bij te lezen hier. Hier vlot het niet zo helaas. Ik heb supertoffe zomerstofjes maar van het weer werd ik zo chagrijnig dat ik niet de moed kon opbrengen te gaan naaien want 'dat kan ik vast niet meer aan'.

Ik heb lang gedaan over mijn jumpsuit en hij staat wel ok maar heeft enorm veel verbeterpunten. Een drie stippen patroon zonder naailes is toch te moeilijk voor mij ondanks ervaring uit het verleden.

Op FB ben ik ook bij de groep zelfkledingmaken en zie daar zo veel knaps voorbij komen.

Ben wel eigenwijs geweest met de jumpsuit. Er moest een rits in de zijnaad maar dat besloeg dan het bovenstuk + broekdeel incl. zakken. Dat leek me te ingewikkeld dus besloten rits m.a. te doen. Volgens iedereen kon dat niet alleen in het boventuk (42cm) omdat ik 'm dan niet over billen/heupen zou kunnen krijgen. Maar dat lukt dus meer dan goed.



Echt jaren geleden een, tweedehands, lockmachine gekocht. Net maar eens ruimte voor gemaakt waar hij kan blijven staan. Hij is nog ingeregen maar doet het toch niet. Het lijkt mij een ingewikkeld proces om onder de knie te krijgen.



Op FB lees ik veel over de Simplicity en LMV. De zomereditie van Simplicity heb ik gekocht want daar staat een peplumtop patroon ik waar ik al een tijd naar op zoek was. Heeft iemand van jullie er wel eens iets uit gemaakt? Het lijkt me vreemd werken omdat de naadtoeslagen al in het patroon opgenomen zijn.

Mocht iemand dit nummer hebben, dan heb ik een vraag over patroon 18. Ook top 2 lijkt mij erg leuk, heb ik een gaaf stofje voor.
Alle reacties Link kopieren
Lockmachine moet je van binnen naar buiten inrijgen, dus van links naar rechts gezien 4 2 1 3

Vervolgens de kleurtjes volgen en klaar
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik zeg het niet goed. 4 3 1 2
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Hij is nog ingeregen beeertje maar er zit wel een de naalden staan niet in de stof nu en toch krijg ik het proeflapje (zat er nog) niet onder vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Zit de stof eronder vast?
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij een lockmachine ook niet aan het stof trekken zodat het eronder uitkomt. Je moet gewoon verder naaien totdat je naalden een stuk voorbij het stof zijn. Dan heb je alleen garen in een lockpatroon en dat knip je door.

Of bedoel je dat niet, Thee?
Alle reacties Link kopieren
De stof zit niet vast, maar ik probeerde idd de stof eronder vandaan te schuiven, net zoals bij een naaimachine en dan met lange draad eraan af te knippen. Dat hoort dus niet als ik helena goed lees.

Ik kan ook niet goed zien hoe het er van binnen uitziet en met van binnen bedoel ik dat stuk waar bij een gewone naaimachine (bij mij) het spoelhuis zit. Van de week komt er hier nog iemand die er volgens mij wel iets van weet.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je het voetje omlaag doet en hem gewoon even laat lopen, wat gebeurt er dan?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook niet goed in het binnenwerk kijken, tenzij je hem helemaal openklapt. Wat voor eentje heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
Deze week nog vakantie! Ik wil nog nieuwe gordijnen maken. Morgen maar eens kijken naar gordijnstof. En kennen jullie een hooimadam?

http://lilaledikant.blogspot.nl/2014/05/hooimadam.html die wil ik ook gaan maken. Straks weer 3 middagen werken, kan ik het tussen de middag voorbereiden, dat lijkt me wel wat. Oude slaapzak gaat eraan . Alleen nog even een leuk stofje scoren!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 18 augustus 2016 @ 20:19:

Oh ja! Ik had overigens meegedaan aan een win actie en heb nu dus 5 lappen stof van ieder 2 meter liggen t.w.v. € 140,-. Vond ik best leuk! Heb een felblauwe stof waar ik voor volgende zomer een jumpsuit voor de jongste wil maken en een zwart witte stof die zich goed leent voor een truitje met een felle boord en applicatie. Zo, leuk! Das lekker zo'n pakket voor nop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het een en ander gemaakt de laatste tijd. 2 shirts met lange mouwen voor jongste zoon, 3 jogging broeken voor die zelfde zoon. Een shirt met korte mouwen voor oudste zoon en 2 lange broeken voor oudste zoon oh en ook nog 2 blousen voor mijzelf. Een aantal dingen staan ook op de Zelfkledingmaken Facebook. Ik ben nu bezig aan een gymschoen voor oudste zoon en wilde net even langs kantje boord voor stof voor de boord en een broekje l, zijn ze gewoon maar tot 4 uur open. Grrr. Ik los het wel anders op.
Alle reacties Link kopieren
Mensen nog aan het naaien?

Ik moet wel. Ben vol in de overgang én heb wat medicatie sinds begin dit jaar waardoor ik NIETS meer pas. Zag mijzelf van de week op video en SchriKKen.

2 jurkjes (met elastiek voor het geval het er toch weer af gaat) en heb dringend nieuwe broeken nodig.

Jurkjes zijn wél leuk geworden.

Voor een aankomend festival moet ik dus wel mijn bedachte kostuum herzien. Was een soort zigeunerin met corselet maar dát gaan we maar niet meer doen met dit lijf Lijkt me esthetisch verantwoorder om een wat minder strak iets aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
en nog eens fout
Alle reacties Link kopieren
ging wat fout blijkbaar
Alle reacties Link kopieren
Nina wat jammer dat je niets meer past. Wat ga je nu wel maken voor het festival?
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik het nog afkrijg word het toch een soort corselet. Vriend vind dat het nog best kan En aangezien hij er naast loopt ....

Dat ik ineens zo dik ben is wel ff slikken. Gelukkig heb ik in het verleden veel voor een vriendinmetmaatjemeer veel genaaid en is het aanpassen van patronen geen punt Coupenaadje hier, iets ronder daar etc.

Deze dame draagt ook zo'n lijf(je) en ik heb meer figuur, meer taille, meer borst en minder buik. En zij durft ook dus waarom ik niet





Kostuum word met een rok in tussen deze

en deze

in. Met een zwart keurslijf dus. Zoiets als dit



BH's pas ik gelukkig nog (net) wel.

Ben benieuwd of het af komt! Soms zit het mee , soms zit het tegen

Heb nog wel alternatieven maar altijd het zelfde (beetje meer gothic) is ook zo saai.
Alle reacties Link kopieren
Geen kledingstuk, maar wel naaien: Is er iemand toevallig ook aan het naaien uit dit boek: My rag doll? Of de Nlse variant: Mijn pop en haar outfit?



Ik lees overal hele slechte reviews over het boek, maar ik vind de poppen en kleertjes zooo leuk! Ik heb online het patroon van de pop en van een outfit gekocht en ga maar gewoon kijken hoever ik kom. Misschien dat iemand toevallig ook bezig is, zodat we elkaar evt kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik niet. Nog nooit poppen of poppekleertjes gemaakt.

Maar als je al een patroontje hebt kun je daar toch zelf wel wat aan veranderen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 03 oktober 2016 @ 15:23:

Ik niet. Nog nooit poppen of poppekleertjes gemaakt.

Maar als je al een patroontje hebt kun je daar toch zelf wel wat aan veranderen lijkt me?Ik lees overal in de reviews dat zelfs zeer ervaren naaisters problemen ermee hebben. Werkbeschrijvingen zijn onduidelijk, nergens plaatjes van hoe het eruit moet komen zien, patronen die gewoon niet kloppen en nogal aangepast moeten worden. Ik ga nu per patroon kijken hoever ik kom en proberen om er zelf wat van te maken. Was leuk geweest om met iemand te kunnen 'sparren'.
Alle reacties Link kopieren
Nee sorry echt geen idee, geen idee ook hoe anders het is dan gewone kleren? Mijn oma was een goede naaister en maakt voor mij barbie kleertjes, zonder patroon dus en ongeveer zoals ze het in het groot ook gedaan zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen poppen of poppenkleertjes. Ik heb een backlog van een jaar aan mensenkleding en heb alleen zoons dus geen enkele reden om iets met poppen te doen.

Waarschijnlijk ga ik straks even naar de stoffenmarkt in leiden. Ik kan wel wat tricot en broek-knoop-haakjes (hoe heten die dingen?) gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met het boek helaas.

Heb wel al veel goede dingen gehoord over de poppen van tante Hilde. Misschien een alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Lukt het een beetje? Ik heb onlangs een paar luiers genaaid voor mijn zoontjes pop. En meteen een broekje erbij. Ik ben heel onervaren, maar het is gelukt, gewoon zelf getekend. Veel makkelijker in het klein, je kan zelf zo makkelijk steeds even meten en kijken als je die pop naast je hebt liggen
Alle reacties Link kopieren
Het tricot is gelukt, de broek haakjes niet. Die heb ik dus maar online besteld bij fournituren.nl Ik heb ook eindelijk voering gevonden voor mijn winterjas dus daar zou ik ook aan kunnen beginnen.

Het tricot ligt inmiddels beneden klaar om geknipt te worden. Als mijn kinderen thuis zijn dan knip ik vaak beneden op de eettafel, als ze op bed liggen dan naai ik het op zolder. anders zit ik de hele dag op zolder, dat vind ik niet zo gezellig voor ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven