samsung s6 hulp nodig

26-08-2016 20:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het "installeren" van mijn nieuwe mobiel. Normaal laat ik alles in de winkel doen, maar deze keer heb ik mijn mobiel via internet besteld. Ik moet nu alles zelf installeren. Dit is wel een uitdaging voor mij omdat ik hier dus absoluut niet handig in ben.

Maar... tot nu toe is het me aardig gelukt. Het enige waar ik nog niet zo goed uitkom is hoe ik de pictogrammen van de apps op mijn scherm kan verkleinen. Ze zijn nu op formaat slechtziend en dat heb ik absoluut nog niet nodig. Op internet staat dat je in je homescherm een sec of 4 het scherm moet aantikken en dat er dan een schermraster verschijnt. Dit heb ik geprobeerd, maar dit lukt mij niet. Iemand een tip? Wat doe ik eventueel verkeerd? Hoe zou ik het anders kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen aantikken noemen maar vasthouden. Dus je vinger er op leggen en vasthouden. Dan verschijnen idd de mogelijkheden die je noemde



https://www.google.nl/sea ... hoKHYNWD8wQ_AUIXygB#imgrc=IabNR1uW44ZV8M%3A



Kan geen plaatje plakken..
Alle reacties Link kopieren
Dat vasthouden doe ik inderdaad ook. maar dan verschijnt er bij mij niets. Ik heb het idee dat ik wellicht in het verkeerde scherm bezig ben.... maar zou niet weten waar anders ik het zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn vinger lang op het startscherm van mijn S7 houd (op een lege plek), verschijnt onderin een regel met pictogrammen. Een daarvan heet schermraster.
instellingen > startscherm > schermraster
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt dom ofzo.



@alex84 ik heb in het homescherm mijn vinger al wel 10 sec vastgehouden maar er verschijnt niks.



@chirpy instellingen kan ik natuurlijk wel vinden, maar startscherm staat er niet tussen. Is er nog een andere benaming voor?
Alle reacties Link kopieren
Zelf een Samsung s6. Als ik het scherm dat na het vergrendelscherm komt 10 sec vasthou komen er onder meerdere opties in beeld waaronder rasterindeling.
Zit je in de instellingen met die hele lange lijst? Of alleen die paar vakjes als je vanaf je bovenste balk waar je geluid, batterij, bereik, klok, enz. naar beneden schuift?

Bij mij staat het startscherm in die lange lijst, met een oranje/geel pictogram ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ff van alles in die lange lijst geprobeerd. Ik had de instellingen op "eenvoudige stand" staan. Dat heb ik teruggezet en toen kreeg ik een heel andere home scherm. Hierop kan ik wel het scherm ingedrukt houden en verschijnt het raster. Kan het nu dus aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op een lege plek op mijn "bureaublad" (telefoon ontgrendelen en dan verschijnen je apps) enkele seconden mijn vinger houd, verschijnen er onderin 4 opties, de laatste heet schermraster.



Edit: oh, al gelukt! Top. Veel plezier met je nieuwe telefoon!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het echt raar dat dat scherm vasthouden niet werkte. Maarja blijkbaar dus per ongeluk een instelling verkeerd gezet. Thanks voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven