Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Wat ben je heerlijk verwend door je kinderen Momo. Lief!



Elko, grappig dat de fudge gewoon aangekomen is



Mijn salade was me toch lekker: rucola, walnoten, witte druiven, oude kaas met een dressing van olijfolie, witte wijnazijn, mosterd en peper. Die ga ik veel vaker maken

Verder niks erbij gegeten, veel te warm.



Verder:

O: -

L: 2 volkorenbrood met cervelaat en augurk

T:-

D: salade



Weinig gegeten, maar wel heel veel water gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Trek je de warmte nog een beetje Isa?
Nee Elko, het gaat vreselijk hier. Nog even doorbijten en dan wordt het weer koeler geloof ik. Pfffff. Ik hou echt van de zomer maar dit is teveel zomer.
Wat grappig dat 'ie goed is aangekomen Elko!



Mijn man had stiekem geregeld dat 2 van mijn 3 beste vriendinnen ineens op de stoep stonden. Ik hou niet van verjaardagen vieren dus ik had niemand uitgenodigd. Maar dit was een hele leuke verrassing! Hij had ook stiekem taart gehaald. Was een leuke avond, ze zijn net weg. Ben echt heel erg jarig vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je ook nootjes Leighton! Dat zegt wel iets over jou, want mijn eten is voor mij heilig.



De nootjes zijn van zo'n nieuwere emte, waar ze ook zo'n afdeling hebben met verse nootjes en salades enzo. Iemand had ze voor me meegenomen.



Momo, wat een geweldige verrassing!! Zulke cadeautjes zijn altijd de beste cadeautjes vind ik.



Grappig dat die fudge heel aankwam via de post.



Bedankt voor alle vitamine D info! Lief van jullie. Ik ga inderdaad maar bijslikken en hopelijk merk ik dat een beetje.



Vandaag echt heel slecht (en dan bedoel ik eigenlijk vooral veel te weinig) gegeten , want ik zat er echt ff doorheen. Weet dat het niet goed is, maar had echt nergens zin in. Soms lijkt het alsof mijn brein gewoon ontploft van alle (onzekere) gedachtes. Gelukkig gaat het nu weer iets beter.

Morgen met vrienden bbqen, hopelijk wordt dat leuk. Van te voren eerst een lange dag werken, hopelijk wordt dat ook een beetje oké. Soms voel ik me daar ook heel onzeker en word ik echt gek van mijn eigen onzekerheid en teveel aan zelfanalyse. Ben er al mee aan de slag om beter over mijzelf te denken, maar het valt niet mee en icm veel werk voel ik me behoorlijk uitgeput.



Ontbijt: frambozen, banaan en melk uit de blender

Lunch: wrap met roomkaas bieslook, sla en zalm

Diner:-

Tussendoor: magnum pink, karvan go



Verder water gedronken
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne verjaardag momo! Heel leuk en lief van je man!



Haha gebruikersnaam ik voel me heel speciaal nu waar voel je je onzeker over?



Ik heb juist heel veel gegeten (nou ja, gesnoept) gisteren!



O: chunky monkey havermout

L: zoete aardappel salade

D: "drunken noodles" groene thee noodles met broccoli, kip, champignons, bosui en een saus van soja saus, oester saus, whiskey , knoflook, sambal, mirin. Uit m'n laatst gekochte boek! Heel lekker, de keuken was wel een beetje een grote troep maar ach.

T: Tony Chocolonely anijs/cranberry (dat grote Tony Chocolonely stuk en 3 kleine stukjes), half zakje harde salmiak dropjes (en misselijk dat ik was damn)



Ik hoef vandaag niet te werken want er is geen werk. Man heeft pas late dienst dus we gaan maar wat leuks doen in de zon.



Want dat is goed voor de vitamine D! Ik ga het binnenkrijgen via m'n ogen zoals friction zei. Ik heb daar zo'n beeld bij in m'n hoofd:



Alle reacties Link kopieren
Hahaha Leighton

Moet ik overigens nog vangen, een Snorlax, potverdrie, kom helemaal geen goede pokemons meer tegen de laatste tijd. Ben nu wel mn eerste 10km ei aan t uitlopen, dus ik heb hoop.



Maar voor de goede info, via je ogen krijg je geen vitamine D, maar worden wel hormonen als serotonine en cortisol gereguleerd in het brein via lichtblootstelling.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Respect voor degenen die netjes koken met deze temperaturen haha

Wij hebben gisteren heel slecht frietjes gehaald met een kroket.. had er zó zin in. Maar na 2 happen kroket en 5 frietjes brak de hel los en heb ik de hele avond enorme buikpijn gehad en merendeel op de wc doorgebracht wist het ook wel maar toch



Ik eet heel slecht deze dagen, drink wel genoeg gelukkig en leef voornamelijk op die ouderwetse vrieslollies



Momo, wat lief dat je man vriendinnen heeft uitgenodigd en voor taart gezorgd heeft !

Haha Leighton! Lekker lijstje van gisteren

Gebruikersnaam balen dat je je zo voelt

Isabella, voor jou ook een dikke knuffel.
Val je niet enorm af zo Fairfax? Ben je al bij de huisarts geweest?



Vandaag ook maar niet koken. Broodje zalm met roomkaas in de planning. Net een grote bak aardbeien gekocht. Vanochtend wel 3 boterhammen met kaas gegeten, maar nu totaal geen trek meer. Ga dus maar over op het fruit de rest van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Momo, wat een leuke verjaardag en wat een lieve verrassingen en cadeau's van man en kinderen. Jouw beschrijvingen van je gezin wekken altijd de indruk van een enorm warm nest dat jij vooral creëert, maar gelukkig krijg je er ook heel veel voor terug.



Elko, wat leuk dat de traktatie goed was aangekomen en dat je ervan genoten hebt.



Gebruikersnaam, naar dat je niet zo goed in je vel zit, maar je bent al eerder dapper uit de put geklommen. Hou vol en probeer een beetje lief voor jezelf te zijn.



Fairfax, wat naar dat de frietjes je zo'n buikpijn opleverden. Op vrieslollies leven lijkt me qua voedingswaarde nou niet echt verstandig. Hoe is het verder thuis? ben je al bij de praktijkondersteuner geweest met wie je een afspraak had gemaakt? sterkte hoor.



Isabella, oh wat akelig dat je de hitte zo slecht trekt. Ken ik van meer mensen met MS. Hoewel ik de zonaanbidders hun verlate zomer best gun, hoop ik voor jou en alle anderen die er last van hebben dat het snel weer koeler wordt.



Hier vandaag ontzettend ongesteld geworden ;-( bleh... ook geen pretje met de hitte. Kon ook de chocola niet weerstaan, en dat overkomt me niet zo gauw. Rest van de dag maar een beetje gezond proberen te doen. En ik drink continu water met takjes munt uit de tuin erin, lekker verfrissend!



Ontbijt: rijstwafel met kaas, rijstwafel met jam, grote bak yoghurt met allerlei fruit

Tussendoor: 2 chocoladekoekjes, 2 bonbons

Lunch: 2 boterhammen met baba ganoush, worteltjes, tomaatjes, halve paprika

Avondeten: ik denk weer een salade, te warm om te koken
Alle reacties Link kopieren
Ja ben net terug van de praktijkondersteuner.. Heb volgende week weer een geegsprek. Ze wil aan de hand daarvan zien wat ze voor mij kan betekenen.

Ik ben gelukkig nog niet afgevallen momenteel, maar krijg het gewoon niet weg. Heb vandaag al wel wat extra nutridrink op gekregen

Ben ook gewoon lijkbleek, die warmte doet mij geen goed
Alle reacties Link kopieren




Alle reacties Link kopieren
Mjammmmm Leighton!
Oeh jammie Leighton, dat ziet er lekker uit! Wat heb je vandaag voor leuks gedaan?



Nog even doorbikkelen Isa, de koelte komt er weer aan. Enne…hoe is het nou met je moedervlek afgelopen?



Fairfax…ook voor jou dus fijn als het weer wat koeler wordt. Ik hoop zo dat de ondersteuner je kan helpen of naar een goede hulpverlener kan doorverwijzen.



Gember wat zeg je dat weer lief, ben er een beetje ontroerd van! Ik probeer inderdaad om een heel veilig en gezellig huis te hebben voor mijn kindjes. Ze te leren dat ze helemaal goed zijn zoals ze zijn. En ze te laten weten dat wij altijd voor ze zorgen en van ze houden. Heb je wel genoten van je chocola? Ongesteld zijn sucks!!!



Vandaag weer zo'n lekkere dag. Met dochter boodschappen voor de komende week gedaan, toen even op bezoek bij mijn moeder, mijn tante was daar. Dochter lekker op een kleedje in de tuin zitten spelen met playmobil en ik lekker gekletst. Toen thuis even in de hangmat relaxen en broodje eten enzo, en toen zoon ophalen van school (die had een waterfeest gehad op school ivm de warmte) en met een vriendin en haar 2 kids door naar een zwembad. Daar tot etenstijd gezeten. Ik kook ook amper deze dagen hoor. Gister uit eten, morgen sla en een kant-en-klare quiche en vandaag restjes gegeten.



O: boterham kaas

T: dropje en cappuccino

L: boterham met pindakaas

T: paar zoute stokjes, 3 snoepjes

D: restje lasagne, restje ratatouille en wat stokbrood met kruidenboter

T: aardbeiengebakje



Morgen vier ik voor mijn familie mijn verjaardag bij een leuk terras in de buurt, daar kunnen de kinderen heel erg leuk spelen en midgetgolfen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heeeeel veel gelopen vandaag om Pokemon eieren uit te broeden want lopen is goed voor je.



Ik ben naar de Bijenkorf geweest waar ik straalverliefd werd op een zonnebril. Waarop man zei "zal ik hem voor je kopen??", hij vindt het zo triest dat ik het zo jammer vind van m'n werk. Zonnebril was 300 euro dus dat doen we maar even niet.



Ik heb een afspraak gemaakt bij de kapper voor volgende week. Nieuw begin enzo en het is ook wel echt nodig. Misschien kan ik wel een foto plaatsen met een facepalm vanwege herkenbaarheid zoals in dat andere topic.



Ik heb ook uitgebreid geluncht met man, in de zon, met bier. En in de trein nog een schattig hondje geaaid. En mezelf getrakteerd op frozen yogurt.



O: geroosterde boterham met huttenkase, bieslook, chilivlokken, roerei

L: boterham met vitello tonato, frietjes met mayo, bier (het klinkt als weinig maar het was heel veel)

D: froyo



Morgen weer zo'n zonnige dag!
Alle reacties Link kopieren
Leighton zijn de emoties inmiddels wat gezakt rond het verlies van je baan?



Momo wat een lekkere dag zeg! Wat leuk dat er een waterfeest was op school, meestal doen ze zoiets alleen aan het eind van het schooljaar. Zaten de leerkrachten waarschijnlijk met het laatste beetje vakantie in hun hoofd hoe gaat het nu met je zoontje, heeft hij nog zo'n last van stemmen?



Gember, ongesteld zijn sucks en al helemaal met dit weer! Hoop dat je genoten hebt van de chocola! Je eet altijd zo bewust en gezond, dan kan je echt wel een maandelijkse uitspatting hebben hoor (die nog steeds best meevalt trouwens)



Gizzmo je hebt wel echt geluk dat je nu vakantie hebt zeg! Zijn jullie nog op pad gegaan, of gewoon lekker thuis?



Gebruikersnaam hier zit geen emte nu moet ik de gedachte aan die nootjes gaan blokkeren!

Wat naar dat je zo aan jezelf twijfelt! Ga je nog naar je psycholoog toe? Kan zij je hierin helpen?



Isa ik hoop voor jou echt dat het snel minder warm wordt!



Vandaag een fijne dag gehad man had vrij genomen dus lekker dagje samen. Vanochtend zijn we naar de dierentuin gegaan, veel schaduw dus dat was best te doen. Net na de lunch thuis, meisjes gaan slapen en daarna in het badje gespeeld. Jongste ook erbij, die had het zo warm. En ze vond het zo leuk! Tot slot nog gebarbecued. En daarna is man vertrokken naar z'n voetbalweekend en hebben we meidenweekend



Gegeten:

O: bth worst, halve bth hagel, beschuit met muisjes

T: mini chocolade donut

L: kaasbol met ei-bacon salade, meergranen broodje met vleessalade

T: mueslireep

A: visspies, halve hamburger, 1 grote kipsaté, paar stukjes spelt stokbrood met kruidenboter, lepel rundvleessalade, salade met veldsla, tomaat, pijnboompitten en parmezaanse kaas

T: 2 galettes
Momo en elko, lekker dagje beiden!!

Leighton, veel lopen is goed om je zinnen wat te verzetten.



Hier lekker thuis vakantie vieren elko, met zulk weer hoef ik niet naar Spanje . Ik geniet er volop van, ook voor volgende week zijn de vooruitzichten nog prima. Gelukkig voor isa en fairfax wel wat minder heet.
Ja Gizzmo jij treft het! Super voor je!
Momo, wat had je een leuke verjaardag. Lief van je man om je zo te verrassen! En vandaag en morgen weer gezellige dagen zie ik. Mijn moedervlek was precies dat: een gewone moedervlek die onrustig was gaan doen. Niks aan de hand dus gelukkig.



Leighton, dat ziet er lekker uit!! Wil ik ook. Gezellig om met je man even de stad in te gaan om te lunchen.



Gember, een keer chocola eten mag best. Zeker als je ongesteld bent met dit weer. Grmbl.



Fairfax, goed dat je een eerste gesprek al hebt gehad. Ik hoop dat eten binnenkort ook weer wat makkelijker zal gaan. Gelukkig was je niet afgevallen.



Elko, ook al zo'n heerlijke dag vandaag. En nu lekker meidenweekend



Gebruikersnaam, dikke knuffel voor jou. Rot dat je je zo voelt



Hier weer niks gedaan hoor, lekker op de bank gehangen en spelletjes gedaan met dochter. Altijd leuk.



Even een zwaai naar Troetel; van het mooie weer aan het genieten?
Gizzmo, je treft het wel enorm met dit weer tijdens je vakantie. Heerlijk. Volgende week nog een graad of 25 toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 26 augustus 2016 @ 21:15:

Ik heb heeeeel veel gelopen vandaag om Pokemon eieren uit te broeden want lopen is goed voor je.De harde waarheid



Gizzmo, heerlijk om met dit weer vakantie te hebben idd! Geniet er van!



Isabella, volgens mij gaat morgenavond de regen inzetten, dan even lekker alles doorwaaien in huis. Is hier ook echt nodig met inmiddels bijna 28 graden binnen



Elko & Momo, heerlijke activiteiten voor zo'n dag als vandaag :-) !



Gember, inderdaad balen met dit weer. Als het goed is gaat het hier morgen beginnen, blegh geen zin in..



Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 gebakken eieren met knoflookpoeder en marjolein, bakje broccolikiemen, paar happen griekse yoghurt

T: bakje blauwe bessen, paar blokjes pure chocolade

L: boekweitpasta met zalm en himalayazout en 1/3 komkommer

D: broccoli, bloemkool en wortel in de wok, schouderkarbonade gebakken in ghee

T: appel en nog wat blauwe bessen



Morgen zeer verlaat mijn verjaardag vieren met de familie bij mijn ouders en lekker samen eten .
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Gizzmo, heb jij even geluk in je vakantie, geniet er van!

Elko, leuk een dagje samen vrij .gezellig dierentuin!

Leighton, lekker naar de kapper. Je klinkt al wat rustiger gelukkig

Isabella, gelukkig was je moedervlek niks geks. Opluchting

Momo, ook al zo'n heerlijke dag gehad gisteren

Friction, veel plezier met het vieren van je verjaardag!
Inderdaad dames, ik heb volop geluk met mijn vakantieweken. Ik vond dat ik veel te laat vakantie had dit jaar, maar achteraf pakt het goed uit. Scheelt zeker €2000 op een zon-vliegvakantie naar het zuiden, in de pocket !



Veel dingen gedaan afgelopen 2 weken, veel gewandeld, gefietst en op uitjes geweest (dierentuin, museum, andere steden bezocht etc), maar ook lekker geluierd, vooral op de warme dagen op mijn ligbedje in de tuin, onder de bomen. Goed uit te houden.

Ook lekker gegeten afgelopen weken, paar keer uit eten geweest, mexicaans, italiaans, mac Donalds (haha uit eten?), wokrestaurant.

Maar ook makkelijke thuismaaltijden zoals diepvriespizza, broodmaaltijden, chinees etc. Lekker makkelijk allemaal dus, echt vakantiegevoel. En veeeeeeeel ijs..... Straks echt afkicken als ik weer aan het werk moet.



Voorlopig lijkt de laatste week ook nog goed te zijn, dus we gaan er nog een week volop van genieten!



Voor straks een wokschotel met rijst en vis in de planning. Vandaag lekker gelunched bij Laplace met een broodje roomkaas.

En natuurlijk vanmiddag een ijsje gehad bij de Italiaanse salon, smaak kersen/chocolade.



Iedereen, doe het rustig aan en houdt het hoofd koel !
Je vakantie klinkt heerlijk Gizzmo, het is je echt gegund!



Fairfax niet om je iets te verwijten ofzo, maar misschien om je te helpen om anders te kijken naar dingen: had je niet zelf contact met de familie kunnen opnemen en vragen of iemand jou en de meiden even kon oppikken? Dan hadden jullie een leuke dag gehad. En wat als je tegen je man zegt dat het best is als hij overdag slaapt, maar dat jij en de kinderen vanaf nu wel gewoon jullie gang gaan, inclusief normale leefgeluiden. Geen vraag of overleg, maar meer een mededeling? Hij houdt toch ook geen enkele rekening met jou, en boos is hij toch altijd al. Misschien alvast wat meer je eigen plan gaan trekken?



Hier weer een fijne dag. Vanochtend naar een leuk terras met trampolines, speeltuin, skelterbaan en midgetgolf erbij. Mijn kids en hun nichtjes hebben heerlijk gespeeld en met mijn broer, schoonzus, ouders en schoonouders hebben wij daar lekker een paar uurtjes gezeten in de zon. Toen wilden de kids ineens met mijn schoonouders mee en ze mochten daar ook blijven eten. Man ging weg voor de hobby en ik ben even gaan shoppen voor de kinderen en toen in mijn hangmat gaan liggen met leuke tijdschriften die ik van een vriendin had gekregen.



O: ik kreeg een verlaat verjaardagsontbijt want donderdag hadden we er geen tijd voor, dus een croissantje, een gekookt ei, cappuccino en vers sap

T: chocoladetaart (klein stukje)

L: overgeslagen vanwege de taart

T: meloen

D: sla en quiche

T: druiven en misschien een waterijsje
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne dag Momo!



Fairfax ik had vanmiddag gelezen wat je haar geschreven en moest echt op mijn handen zitten. Sluit me aan bij Momo, probeer idd je eigen plan te trekken!



Meisjes op bed, niks op tv dus ik lig lekker buiten languit op de loungeset met een boek, kop thee en chocola erbij. Hoor ik bij de buren de deur open gaan, nu zit de oudste puberzoon met vrienden ook buiten en 10 tegen 1 dat dadelijk de eerste joint wordt opgestoken. Grrrrrrrr!

Doet ie overigens ook alleen als z'n ouders op vakantie zijn dus mag niet klagen hoor, maar ik lag zo lekker rustig in de stilte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven