Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 22 augustus 2016 @ 23:55:

[...]



Ik heb eens gehad dat ik met een verkoper €150 overeen was gekomen. Even later mailt 'ie: ik kan het ook vanavond komen halen....voor €120. Waarom zou ik dat interessant vinden? Een paar dagen later voor €150 bleef dus staan.

Hahaha

Vaak is het de koper die snel wil / moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 23 augustus 2016 @ 06:42:

[...]





Vooral met autodingen. Je zet een auto voor pak em beet EUR 1500,- op MP en dan krijg je een mail dat ze hem vanavond nog komen halen voor EUR 300,-



Toedels!



Ik heb één keer zelf een auto verkocht en toch iets raars gehad(ik weet niet meer via welke site).

Een man bleef maar mailen en we hebben een prijs afgesproken(zonder gezien te hebben???).

Hij mailde ook dingen als "verkocht aan mij blabla". Hij belde of ie over een uur langs kon komen om te kijken. (We hadden al afgesproken dat ie die dag zou komen) nou prima, uur later zien we twee mensen uitstappen en rondje langs de auto lopen. Ze stappen weer in en rijden zo weg, nooit meer wat van gehoord! Ik heb nog een mail gestuurd (waarom hij niet langsgekomen is, niet dat ik hem gezien had), uiteraard geen reactie.



Daarna gelukkig vlot verkocht aan iemand die zich wel aan de afspraak gehouden heeft.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 25 augustus 2016 @ 15:00:

[...]





Ik heb één keer zelf een auto verkocht en toch iets raars gehad(ik weet niet meer via welke site).

Een man bleef maar mailen en we hebben een prijs afgesproken(zonder gezien te hebben???).

Hij mailde ook dingen als "verkocht aan mij blabla". Hij belde of ie over een uur langs kon komen om te kijken. (We hadden al afgesproken dat ie die dag zou komen) nou prima, uur later zien we twee mensen uitstappen en rondje langs de auto lopen. Ze stappen weer in en rijden zo weg, nooit meer wat van gehoord! Ik heb nog een mail gestuurd (waarom hij niet langsgekomen is, niet dat ik hem gezien had), uiteraard geen reactie.



Daarna gelukkig vlot verkocht aan iemand die zich wel aan de afspraak gehouden heeft.

'

Wat raar! Ik zou daar echt de kriebels van krijgen.



Ik heb nu iets te koop staan op MP, en er is ondertussen al 85 euro op geboden. Krijg ik ineens een bericht van iemand dat ie 60 bied, en of ik mijn gegevens kan doorgeven zodat ie het kan overmaken. Ik heb er niet eens op gereageerd. Denkt ie nou echt dat ik hem voor 25 euro onder het hoogste bod ga verkopen?
Normaal gaat bij mij alles goed via MP, maar vandaag de tweede keer deze week dat ik kom klagen. Wederom om kaartjes voor de Apenheul. 2 kaarten voor 20 euro, alleen morgen geldig (toevallig ga ik morgen ook). Afgesproken dat ik ze vanavond zou komen halen voor de vraagprijs.



Sta ik letterlijk voor het huis (na bijna een half uur rijden), krijg ik een berichtje: 'Sorry, het gaat niet door. Mijn vriend wil zelf gaan.' Dus ik stuurde dat ik er al was omdat het 22:00u was, stuurt ze terug: 'Gaat niet door zei ik toch al?' Het huis was donker en op aanbellen reageerde niemand, dus ik weer terug naar huis gekacheld en gemaild dat ik het erg onbeschoft vind en een melding ga maken bij Marktplaats (had ik inmiddels al gedaan) en daarna heeft ze 4 mails gestuurd dat ze de tickets ook op de mail heeft staan en ze ze dan toch maar mailt als ik geld overmaak. Terwijl ze vanochtend zei dat ik ze moest komen halen! Maar nu hoef ik ze niet meer..
quote:Bibi1973 schreef op 23 augustus 2016 @ 02:06:

Kartonnen doos 2,-

Plakband 0,50

Kranten 1,00

Pakketpost 7,50

Totaal: 10,00Dat is dan toch mooi een euro korting!
quote:K0ekie schreef op 26 augustus 2016 @ 00:57:

Normaal gaat bij mij alles goed via MP, maar vandaag de tweede keer deze week dat ik kom klagen. Wederom om kaartjes voor de Apenheul. 2 kaarten voor 20 euro, alleen morgen geldig (toevallig ga ik morgen ook). Afgesproken dat ik ze vanavond zou komen halen voor de vraagprijs.



Sta ik letterlijk voor het huis (na bijna een half uur rijden), krijg ik een berichtje: 'Sorry, het gaat niet door. Mijn vriend wil zelf gaan.' Dus ik stuurde dat ik er al was omdat het 22:00u was, stuurt ze terug: 'Gaat niet door zei ik toch al?' Het huis was donker en op aanbellen reageerde niemand, dus ik weer terug naar huis gekacheld en gemaild dat ik het erg onbeschoft vind en een melding ga maken bij Marktplaats (had ik inmiddels al gedaan) en daarna heeft ze 4 mails gestuurd dat ze de tickets ook op de mail heeft staan en ze ze dan toch maar mailt als ik geld overmaak. Terwijl ze vanochtend zei dat ik ze moest komen halen! Maar nu hoef ik ze niet meer..Wat een trut. Nee ik zou ze ook niet meer hoeven (en morgen in de Apenheul bij elk stom wijf denken 'zou zij het zijn?' )
quote:Mepi schreef op 25 augustus 2016 @ 21:37:

[...]



'

Wat raar! Ik zou daar echt de kriebels van krijgen.



Ik heb nu iets te koop staan op MP, en er is ondertussen al 85 euro op geboden. Krijg ik ineens een bericht van iemand dat ie 60 bied, en of ik mijn gegevens kan doorgeven zodat ie het kan overmaken. Ik heb er niet eens op gereageerd. Denkt ie nou echt dat ik hem voor 25 euro onder het hoogste bod ga verkopen?



Ik zou denk ik nog reageren met: was dat een typefout? 6 moet een 9 zijn?

Maar ik ben ook veel te goedgelovig en dat is niet handig op mp.
quote:K0ekie schreef op 26 augustus 2016 @ 00:57:

Normaal gaat bij mij alles goed via MP, maar vandaag de tweede keer deze week dat ik kom klagen. Wederom om kaartjes voor de Apenheul. 2 kaarten voor 20 euro, alleen morgen geldig (toevallig ga ik morgen ook). Afgesproken dat ik ze vanavond zou komen halen voor de vraagprijs.



Sta ik letterlijk voor het huis (na bijna een half uur rijden), krijg ik een berichtje: 'Sorry, het gaat niet door. Mijn vriend wil zelf gaan.' Dus ik stuurde dat ik er al was omdat het 22:00u was, stuurt ze terug: 'Gaat niet door zei ik toch al?' Het huis was donker en op aanbellen reageerde niemand, dus ik weer terug naar huis gekacheld en gemaild dat ik het erg onbeschoft vind en een melding ga maken bij Marktplaats (had ik inmiddels al gedaan) en daarna heeft ze 4 mails gestuurd dat ze de tickets ook op de mail heeft staan en ze ze dan toch maar mailt als ik geld overmaak. Terwijl ze vanochtend zei dat ik ze moest komen halen! Maar nu hoef ik ze niet meer..Ja en dan zijn zij er eerder dan jij en kom je niet binnen en heb je wel betaald.
Rekenen mensen nou niet of hopen ze dat IK niet reken? Iemand biedt mijn vraagprijs, maar dan inclusief verzendkosten. Dat betekent dat ik net iets meer dan een derde van mijn vraagprijs zou krijgen. Mijn vraagprijs is overigens minder dan de helft van de nieuwprijs voor een nooit gebruikt ding.
Ja dat soort mensen zijn ook vermoeiend. Ik heb er momenteel iets opstaan zgan, nieuwprijs 45 EUR en mijn vaste prijs is 15. Krijg ik toch dagelijks mailtjes '10 EUR incl verzenden' of 'ik bied 5 eur'. Ik reageer altijd gewoon met 'de prijs is 15 EUR excl. verzenden'. Zielig dat dit voor sommige mensen blijkbaar aangenaam tijdverdrijf is.
In dit geval was er ook al, voor iedereen te zien, een bod via de site van zo'n 60% van de vraagprijs. Dus waarom iemand dan gaat emailen met een bod van nog geen 40%....?

Maar ja, er bestaan er zo te lezen heel veel van, van dat soort mensen.
Mijn vriend gaat vandaag die man nog 1 keer (proberen te) bellen. Als dat op niks uitdraait gaan we maandag aangifte doen en bij marktplaats aangeven dat het een onbetrouwbare verkoper is.



We hebben hem lang zat de kans gegeven dat hij het geld weer terug over kon maken...
Even een vraagje aan iedereen hier. Een week geleden heb ik het dubbele geboden op een artikel. De verkoper was blij en zei dat het artikel voor mij was. Hij wilde het geld graag contant. Dus ik probeerde een afspraak te plannen wanneer ik het kon komen halen (of brengen want dat stelde hij voor). Hij zei dat hij contact met mij zou opnemen. Dit is nu 6 dagen geleden. Zal ik hem een bericht sturen of netjes afwachten totdat hij weer contact opneemt? Ik wil het artikel heel graag hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldep70 schreef op 26 augustus 2016 @ 13:55:

Even een vraagje aan iedereen hier. Een week geleden heb ik het dubbele geboden op een artikel. De verkoper was blij en zei dat het artikel voor mij was. Hij wilde het geld graag contant. Dus ik probeerde een afspraak te plannen wanneer ik het kon komen halen (of brengen want dat stelde hij voor). Hij zei dat hij contact met mij zou opnemen. Dit is nu 6 dagen geleden. Zal ik hem een bericht sturen of netjes afwachten totdat hij weer contact opneemt? Ik wil het artikel heel graag hebben.Na 6 dagen zou ik echt wel even contact opnemen! Wel op een aardige toon natuurlijk en niet van "Ik zit hier nu al 6 dagen te wachten, hoor ik nog eens wat van je of hoe zit dat!"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dat mensen bieden op je artikel, je mailt dat je akkoord bent, vervolgens niks meer hoort. Heel irritant.
Ik had na een dag al gemaild.
Ha, hier waren jullie gebleven !

Wat betreft verpakkingskosten, ik reken er zelf niets voor maar je kan ook dit in je vraagprijs verrekenen als je er geld voor wilt vragen dan doet niemand moeilijk. Als je iets wilt verkopen voor 15 euro dan zet je het voor 17 te koop ofzo.

Ik kreeg een keer iets duurs opgestuurd wat ik als brievenbuspakketje wilde laten verzenden. Het zat niet in een doosje en was ingepakt in van de dunne sinterklaaspapier (midden in mei) en zo hup de barcode erop

Gelukkig was het niet beschadigd !
Alle reacties Link kopieren
Mijn bieder vraagt nadat ik nogmaals aangaf wat mijn minimale prijs is of ik rekening wil houden met het feit dat mijn vraagprijs boven zijn budget is én dat hij vervoerskosten heeft. Eh... Nee.



Hij vroeg of hij mocht komen kijken voordat hij een prijs bood. Ben ik even blij dat ik heb doorgevraagd.. Anders had ik die discussie in mijn woonkamer gehad
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Tvp ????
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week ook iets heel raars..

Ik was op zoek naar een specifiek boek, kreeg een melding dat iemand dit boek te koop had. Ook nog eens in de regio. Diegene had meerdere boeken staan waar ik ook wel interesse in had, mits in goede staat.

Gemailt, dag en tijd afgesproken, ik zou er rond 17u zijn.



Ik ben er dus om 17u stipt. Ik bel aan, doet een kind open (14 jaar ofzo). Ik zeg dat ik een afspraak heb met zijn moeder. "Die staat onder de douche" en ik krijg alle boeken in mijn handen gedrukt (ik sta dus nog buiten). Gevraagd of ik even mocht binnenkomen, omdat ik ze eerst wil bekijken.

Sta ik in het halletje, te hannessen met die boeken, uiteindelijk 3 boeken gekozen en vraag wat zijn moeder voor die 3 boeken wil hebben. Krijg ik een briefje in mijn handen met alle prijzen en een totaalprijs als ik alle boeken wil. Ik heb dus uitgerekend wat ik kwijt was, heb het geld aan het kind gegeven en ben gegaan.



Dit is echt het raarste wat ik ooit heb meegemaakt als je een afspraak hebt, dan zorg je toch dat je er bent?? Voelde me wel erg ongemakkelijk, ook omdat ik moest vragen of ik binnen mocht komen en dat ik het dus maar lekker zelf mocht uitzoeken..
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 27 augustus 2016 @ 16:39:

Ik had van de week ook iets heel raars..

Ik was op zoek naar een specifiek boek, kreeg een melding dat iemand dit boek te koop had. Ook nog eens in de regio. Diegene had meerdere boeken staan waar ik ook wel interesse in had, mits in goede staat.

Gemailt, dag en tijd afgesproken, ik zou er rond 17u zijn.



Ik ben er dus om 17u stipt. Ik bel aan, doet een kind open (14 jaar ofzo). Ik zeg dat ik een afspraak heb met zijn moeder. "Die staat onder de douche" en ik krijg alle boeken in mijn handen gedrukt (ik sta dus nog buiten). Gevraagd of ik even mocht binnenkomen, omdat ik ze eerst wil bekijken.

Sta ik in het halletje, te hannessen met die boeken, uiteindelijk 3 boeken gekozen en vraag wat zijn moeder voor die 3 boeken wil hebben. Krijg ik een briefje in mijn handen met alle prijzen en een totaalprijs als ik alle boeken wil. Ik heb dus uitgerekend wat ik kwijt was, heb het geld aan het kind gegeven en ben gegaan.



Dit is echt het raarste wat ik ooit heb meegemaakt als je een afspraak hebt, dan zorg je toch dat je er bent?? Voelde me wel erg ongemakkelijk, ook omdat ik moest vragen of ik binnen mocht komen en dat ik het dus maar lekker zelf mocht uitzoeken..



Dit is wel raar idd.



Wij melden dan altijd even dat vriend of vriendin thuis is en het afhandelt. Dan zelf natuurlijk wel alles klaar leggen en zeggen wat je hebt afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Een zeldzaam boek verkocht. de koper ging akkoord, maar wilde het niet op laten sturen, hij kwam het zelf wel halen. Kreeg ik daarna een mail dat hij van ver moest komen met de trein en of ik maar naar het dichtstbijzijnde station wilde komen om hem daar het boek te overhandigen. Ik woon in een 20 km van het station. Hij was best wel verontwaardigd dat ik dat niet wilde doen. Uiteindelijk is hij toch het boek komen halen. Met de trein èn de bus. (Voor 6,95 had ik het opgestuurd)
"Boring conversation anyway"
Afgelopen week 2 mensen gehad die wel de prijs voor het aangebodene wilden betalen, maar niet de verzendkosten. Kunnen ze het dan komen ophalen vraag ik. Nee, dat kan niet.

Is ook nog eens geen brievenbuspost. Verwachten ze dan dat ik die 6,50 ga betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven