Werk & Studie alle pijlers

Vinden jullie dit acceptabel?

22-08-2016 18:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik had vandaag iets meegemaakt op mijn werk en ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Ik werk bij een restaurant (niet heel groot en niet heel erg druk) en vandaag moest ik werken samen met twee andere vrouwen. Ik werk pas sinds kort hier en had deze vrouwen nog niet eerder ontmoet.



Gedurende de dag, gingen deze twee vrouwen een aantal keer naar buiten om samen te roken. Ze vertelde mij toen niet dat ze even pauze gingen nemen. Ik was om 4 uur klaar samen met een van mijn collega's. Zij was al weggegaan onder dag tegen mij te zeggen.



Ik heb dit wel als vervelend ervaren. Dat zij pauze nemen zonder mij, maakt dat ik mij buitengesloten voel. Dat zij vevolgens weg gaat zonder iets tegen mij te zeggen, helpt daar niet bij.



Maar goed. Wat vinden jullie ervan als jullie dit lezen? Zou ik er misschien te veel achter zoeken?
quote:elske1975 schreef op 22 augustus 2016 @ 18:55:

Ik vind het onbeleefd en ik heb persoonlijk verschrikkelijk de p**t aan mensen die steeds rookpauzes nemen. Dat vind ik echt een vorm van klaplopen.Waar ik heb gewerkt mocht er alleen gerookt worden in de pauze, zelf rookpauzes opeisen kon niet eens. Raar dat je zomaar rookpauzes mag nemen bij sommige bedrijven. Ik neem toch ook geen pauzes om naar mijn telefoon te gaan staren?
quote:Monatala schreef op 22 augustus 2016 @ 18:32:

Ja.

Er moet toch iemand achterblijven, lijkt me. Misschien kenden ze elkaar goed en wilden ze even bijkletsen.

Dat ze weggaan zonder gedag te zeggen vind ik wel onbeleefd.bijkletsen doe je doorgaans gewoon in je eigen tijd .
quote:reisa1978 schreef op 22 augustus 2016 @ 20:42:

[...]





Nee, niet overal. In het onderwijs als de leerlingen weg zijn ben je gewoon klaar als je werk af is. Ik ben veel sneller klaar dan mijn rokende collega's.



Dan ken je mijn collega nog niet... Ik heb er eentje die rustig zijn les uit loopt om even een sigaretje te roken.





To, zo lang ze dit niet doen als het erg druk is zou ik er niets van zeggen. Hoogstens vragen of ze het even willen zeggen als ze gaan roken, zodat je weet dat je alleen in de zaak staat. Tenzij je in een wat betere zaak staat. Maar in de meeste horeca zijn dit soort dingen vrij normaal is mijn ervaring. En in veel horeca wordt dit soort "gezelligheid" onderling etc heel belangrijk gevonden. Zo lang er maar ook hard gewerkt wordt als dat nodig is. En het duurt nou eenmaal even tot je zelf ook wat aansluiting hebt met (en deel van) je collega's, dat is overal zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven