Help ik heb genitale herpes

25-08-2016 17:09 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Momenteel heb ik te kampen met m'n eerste (vermoedelijk) herpes uitbraak onder de gordel. Dit is begonnen afgelopen zaterdag met een pijn bij het plassen. Dit werd steeds erger en maandag heb ik een plasje ingeleverd bij de dok. Waaruit blaasontsteking kwam. Maar toen kreeg ik ook blaasjes bij m'n schaamstreek. En ja hoor afgelopen woensdag positief getest op herpes (type 2). Wat een hel qua pijn, en knap ziek. Inmiddels begin ik me weer iets fitter te voelen (geen koorts meer) maar wel nog steeds grote blaren van onderen (sorry voor de details) en pijnlijk. Gelukkig heb ik wel wat middeltjes gekregen zoals een verdovende zalf en virusremmers voor 5 dagen.



Maargoed, de pijn etc, daar kan ik me best overheen zetten, dat is nu eenmaal zo. Maar het begint me nu tot me door te dringen dat ik Herpes heb, downunder, iets waarvan ik voorheen weinig wist behalve dan dat het me smerig leek. Nu weet ik dat ik er nooit van af kom (dwz vaker uitbraken kan hebben), en het ergste vind ik het idee dat ik anderen kan besmetten en het dus altijd zou moeten vertellen. Dit maakt me best wel somber en verdrietig.



Ik ben sinds anderhalf jaar vrijgezel, na een relatie van 11 jaar. Van m'n 18e tot m'n 30e. Daarvoor ben ik nooit echt van de verschillende vriendjes etc geweest. Nu ben ik een beetje tot bloei gekomen. Ik heb bewust gekozen om (nog) niet nieuwe relaties aan te gaan. Maar heb wel wat losse contacten gehad afgelopen jaar. Ik heb echt genoten. Tot nu dus. Nu heb ik het idee dat dat in 1 klap voorbij is hierdoor. Ik was zo opgeleefd anderhalf jaar. Echt m'n vrouwelijkheid en seksualiteit de vrije hand gegeven en m'n zelfvertrouwen op dat gebied was flink gegroeid. (Oja en ja meestal deed ik het veilig, maar ik ben er ook wel eens slordig jn geweest. Ik zit hier niet om dat te bespreken want ik weet dat dat dom is geweest)



Nu voel in me hierdoor echt vrouw-af, vies en heb het gevoel dat ik dat zelfvertrouwen nooit meer terug kan krijgen. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is en dat de SOA zelf niet gevaarlijk is, alleen heel vervelend. Ik weet nu ook dat 1 op de 5 het heeft maar de meerderheid dat waarschijnlijk niet eens weet van zichzelf. Dat geeft me een beetje troost. Maar hoe nu verder nu ík dit wel weet van mezelf. Moet ik nu elk toekomstige los contact vertellen dat ik dit heb? De dokter zegt dat dit niet perse hoeft mits je het veilig doet en ook goed oplet of je nergens blaasjes hebt. Maar ook dan bestaat er een piepkleine kans op besmetting. Als ik een relatie zou krijgen zou ik het uiteraard vertellen uiteindelijk.

Daarnaast ben ik uiteraard ook bang om meerdere uitbraken te krijgen.



De reden dat ik hier schrijf is eigenlijk voor een beetje steun, maar vooral hoop ik wat positieve verhalen te horen. En als je -net als ik- vrijgezel bent maar wel eens wat scharrelt met mannen, hoe doe je dit dan??
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 20:16:

[...]





ik vind pijpen zonder condoom echt vies kan niet tegen de geur dus ik doe dat altijd met condoom zo heb ik er zelf meer plezier aan en hij ook omdat ik het dan met overgave doeTja ik zuig ook liever aan een lolly, maar een plasticachtige smaak lijkt me ook weer niets. Ik denk dat ik deze keer het pijpen gewoon skip.
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 20:20:

[...]



Eerst douchen en dan pijpen?Sommige mannen hebben echt smerig voorvocht of sperma . Daar kan geen douche iets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 25 augustus 2016 @ 20:13:

[...]





Ik heb het opgelopen van een ONS. Hierna wel een relatie gehad, en inmiddels weer een scharrel die er ook prima mee omgaat.

Geen scharrels die een uitbraak van mij hebben gekregen in ieder geval!



Wat ik vooral van mezelf merk is dat ikzelf nogal paniekerig met mijn herpes omga. Ik ben erg bang iemand te besmetten, ook al is mijn partner op de hoogte van de risico's. Moet zeggen dat dit topic helpt.



Ja haha lichtje begon te branden, een ONS is een one night stand. Ff niet zo helder vandaag, ik geef de herpes maar de schuld



De reacties op dit topic helpen mij nu idd ook om het in perspectief te zetten. Ook jouw reactie over dat je relatie/scharrels er geen uitbraken door hebben gekregen stelt enigszins gerust. Ook al weet ik theoretisch gezien dat je niet altijd iedereen direct een herpesuitbraak zal geven, voel me nu toch even een soort van besmettelijk tijdbommetje.



Wel fijn dat je scharrel er goed mee om gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 20:24:

[...]



Sommige mannen hebben echt smerig voorvocht of sperma . Daar kan geen douche iets aan veranderen.Ja, mijn man moet medicijnen gebruiken en zijn sperma smaakt heel chemisch. Geeft niet, ik houd van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het bij genitale herpes hetzelfde is als bij de koortstlip?

Je kan er heel lang geen symptomen van hebben, maar zodra je weerstand door hormonale of stressfactoren omlaag gaat, is het bingo?
Alle reacties Link kopieren
[quote]miedo schreef op 25 augustus 2016 @ 21:43:

Ik neem aan dat het bij genitale herpes hetzelfde is als bij de koortstlip?

Je kan er heel lang geen symptomen van hebben, maar zodra je weerstand door hormonale of stressfactoren omlaag gaat, is het bingo?[/quote



Klopt, bvb zwangeren kunnen er tijdelijk meer last van krijgen. Bij mensen met aids is een herpesuitbraak moeilijker te bestrijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

[...]



Dankjewel voor de verduidelijking. Kan je het wel via een bloedproef achterhalen?Ja, ik geloof van wel, maar ik kwam net een goed advies tegen "als je nog nooit last hebt gehad van een uitbraak is het wellicht beter om het los te laten. Want de kennis dat je het herpesvirus hebt kan erg vervelend zijn."
Alle reacties Link kopieren
-
quote:duopennoti schreef op 25 augustus 2016 @ 20:16:

[...]





ik vind pijpen zonder condoom echt vies kan niet tegen de geur dus ik doe dat altijd met condoom zo heb ik er zelf meer plezier aan en hij ook omdat ik het dan met overgave doeNo way dat een man er meer plezier aan heeft als hij gepijpt wordt met condoom dan zonder. Echt niet.
Ik doe het gewoon alleen met nette meisjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2016 @ 20:24:

[...]



Sommige mannen hebben echt smerig voorvocht of sperma . Daar kan geen douche iets aan veranderen.Daar is speeksel voor uitgevonden! (Nou ja, niet natuurlijk, maar het is wel effectief). Even extra kwijlen, dat op zijn lid deponeren (op welke manier dan ook), je hand een paar keer over zijn lid heen en weer en het voorvocht is ook niet meer zo penetrant aanwezig.
quote:Phoebal schreef op 26 augustus 2016 @ 17:23:

[...]





Daar is speeksel voor uitgevonden! (Nou ja, niet natuurlijk, maar het is wel effectief). Even extra kwijlen, dat op zijn lid deponeren (op welke manier dan ook), je hand een paar keer over zijn lid heen en weer en het voorvocht is ook niet meer zo penetrant aanwezig.Ik had ooit het geluk een voorvochtloze man te treffen, wat een zegen, dus wie weet lopen er meerdere exemplaren rond. Voorlopig ga ik echter pijploos verder, want het echt niet mijn ding. Jammer voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik haal wel echt lol uit pijpen, dus daarom gebruik ik dit trucje. Al moet in eerlijk bekennen dat de mannen in mijn bed nooit heel vies smaakten.
quote:sherry-holmes schreef op 25 augustus 2016 @ 20:29:

[...]



Ja, mijn man moet medicijnen gebruiken en zijn sperma smaakt heel chemisch. Geeft niet, ik houd van hem.Wat is de smaak van scheikunde?
quote:Phoebal schreef op 26 augustus 2016 @ 17:23:

[...]





Daar is speeksel voor uitgevonden! (Nou ja, niet natuurlijk, maar het is wel effectief). Even extra kwijlen, dat op zijn lid deponeren (op welke manier dan ook), je hand een paar keer over zijn lid heen en weer en het voorvocht is ook niet meer zo penetrant aanwezig.



Hahaha en ik maar denken dat ik dat had uitgevonden.

Werkt inderdaad prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 augustus 2016 @ 18:28:

[...]



Wat is de smaak van scheikunde?Ranzig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoebal schreef op 26 augustus 2016 @ 18:27:

Tja, ik haal wel echt lol uit pijpen, dus daarom gebruik ik dit trucje. Al moet in eerlijk bekennen dat de mannen in mijn bed nooit heel vies smaakten.

Nou, dit idd.

Ik heb 1 hele vieze spermaman mogen proeven en dat was mijn eigenste exman. De rest smaakte niet onappetijtelijk en voorvocht vind ik ronduit zalig.

Ik vind een droge man altijd een beetje jammer.
...
Grappig hoe sterk de ervaringen wisselen. Ik heb 1 keer te ranzig voor woorden qua voorvocht meegemaakt, vaak mhoah en nooit lekker.



Qua sperma varieerde het van neutraal, zout tot enorm bitter. Vies vind ik neutraal niet, maar ik hoef het dan ook weer niet op brood zeg maar .
Alle reacties Link kopieren
Neeeee ik ook niet!

En door de stroopwafelcake ook niet!

Het is geil in the heat of the moment en dat is het dan ook.
...
Mijn favoriete klusje is het ook niet, eerlijk gezegd. Soms heb ik er weleens zin in, maar dat moet ik echt wel in een verliefde bui zijn. Ik doe het dus niet zo vaak. Alleen als ik er zin in heb.



Ik vind voorvocht ook echt vies.
Alle reacties Link kopieren
nou ontopic maar weer.



heb nog steeds een koortstlip, gebruik L-lysine, vitamine C 100 mg en koortstlipcreme, maar zit er nig steeds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven