Gezondheid alle pijlers

Problemen met zachte contactlenzen

26-08-2016 22:03 15 berichten
Ik gebruik al heel wat jaren zacht contactlenzen, ik moet ze 1x per jaar vervangen. Nu heb ik sinds een maandje weer nieuwe, dat ging de 1e weken goed maar toen kreeg ik opeens last van m'n linker lens. Ik voelde de lens heel de dag zitten en het zicht was ook slechter. De opticien zei dat m'n ogen heel droog waren en heb andere vloeistof gekregen maar dat heeft niet geholpen. Toen hebben ze toch maar een nieuwe lens voor me besteld, vandaag voor het eerst gedragen maar heb dus weer last. Het gekke is dat als ik m'n oude lens in doe het wel goed gaat......Ik voel me ondertussen echt een zeur bij de opticien dus stel nog even uit om contact met hun op te nemen...
misschien even een weekje een bril dragen en dan weer opnieuw proberen?
Alle reacties Link kopieren
Is er bij de fabrikant iets veranderd aan de lenzen? (even checken bij opticien)

Hij zit niet binnenstebuiten?

Beschadiging op het oog? (dus controle zonder lenzen laten doen)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Er is gelukkig geen beschadiging aan m'n oog, dat is al gecontroleerd. Ik zou ook bijna denken dat er iets veranderd is bij de fabrikant maar ik heb nou al zo vaak contact gehad met de opticien dat ik zou denken dat ze zoiets toch wel checken als ik zo vaak klaag erover....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad, weliswaar met maandlenzen. Eén oog was voortdurend wat geïrriteerd leek het wel. AIsof er steeds een vuiltje in zat. In overleg met oogarts ben ik overgestapt op harde lenzen. Dat was twee weken afzien, maar daarna helemaal prima. Hij zei ook iets van dat je zachte lenzen maar een jaar of 11 (?) achter elkaar kon dragen. Die had ik er lang en breed opzitten in elk geval. Ik zou naar een oogarts gaan. Je hebt maar één paar ogen, en je kunt er heel vervelende prolemen mee krijgen. Succes!
Ipv naar een opticien naar een optometrist gaan?
@ Katinke

Ik voel de lens dus gelijk al zitten als ik hem in doe, dan lijkt het net alsof er wat op zit maar dan maak ik hem schoon en blijft het gewoon hetzelfde. Heb er net best wat voor moeten betalen dat vind ik ook zo zonde......

Heb vroeger wel eens harde lenzen gehad maar dat was toen echt niks, ik voelde elke stofje wat er op kwam...

Wel een goed idee van je om naar de oogarts te gaan.
Is de pasvorm (diameter etc) wel goed van de lens? Heb je zachte jaarlenzen?! Of bedoel je dat je een pakket voor een jaar hebt gekocht? Dus wel maandlenzen?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik vorig jaar gehad met beide lenzen .links en rechts .

Tijdje mijn bril gedragen .wel n half jaar .en later kon ik ze weer normaal in.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zit er geen scheurtje in die lens? Dat had ik weleens en toen voelde het ook alsof er wat in mijn oog zat.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord, van zachte jaarlenzen.

Hebben ze de lens ook gecontroleerd op scheurtjes?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Vond het ook klinken alsof deze binnenstebuiten zat.

Is je oog ook wat rood?
Alle reacties Link kopieren
Toch maar overgaan op extra moist daglenzen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zachte jaar lenzen bestaan die wel? Ik ben na harde lenzen ooit begonnen met halfjaar lenzen. Maar jaar lenzen ken ik niet. Volgens mij kun je beter overstappen na maand lenzen en dan eerst een testset, die je kunt proberen. Heb je soms een sterke afwijking?
Alle reacties Link kopieren
Even daglenzen gaan dragen? Die zijn veel dunner en daarna over op maandlenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven