Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bekkenbodemfysio gehad. Helpt wel iets, maar je moet er wel aan blijven denken. Dus nog steeds even stil staan als ik nies
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 25 augustus 2016 @ 21:55:

Ik vraag me iets af. Is voor jullie herkenbaar dat nachtmerries ook bij overgangsklachten kunnen horen?

Die schamele uurtjes dat ik slaap droom ik dus vaak de meest vreselijke dingen, over moord en doodslag, dat ik achtervolgd of opgejaagd word en er is altijd heel veel bloed (dat laatste lijkt me verklaarbaar overigens ).



Ik kan me zo'n nachtmerrie altijd nog heel levendig herinneren als ik wakker word en ben er dan best nog een tijd lang helemaal naar van. Dat heb ik zeker een paar keer per week, ik droom eigenlijk nooit meer iets leuks Ja vreselijk! Meerder mensen schreven hier al dat ze 'angstiger' zijn geworden. In het 'wakkere' leven voel ik dat niet, maar 's nachts Afgelopen nacht was ik aan het scheiden en man bleek een monster en ik een huilende dweil. Man maakte me wakker omdat ik aan het huilen was in mijn slaap. Hij schoot in de lach toen ik hem vertelde wat ik droomde en toen vond ik hem helemaal niet lief meer
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 25 augustus 2016 @ 22:33:

baking soda is echt een heel veelzijdig middelIk gebruik het als deo. Werkt heel goed bij mij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
'Fijn' om te lezen dat de nachtmerries/nare dromen er toch een beetje bij horen, ik vind het soms behoorlijk beangstigend.

Oudblond, je omschrijft precies wat ik bedoel! Ook ik ben in het 'wakkere' leven niet angstig(er), maar die nachten zijn de hel soms.



Sorry, maar ik moest echt lachen om de omschrijving van je droom, je schrijft heel humoristisch, vooral die huilende dweil



Maar snap helaas maar al te goed dat het echt niet leuk is om zo naar te dromen. Eigenlijk wel lief dat je man je wakker maakte (al vond je hem dan niet lief op dat moment ) anders was die nachtmerrie misschien nog wel veel enger geworden
...
Alle reacties Link kopieren
He bah. Nachtmerries.

Die heb ik (nog) niet.

Is snurken ook een kwaal die er bij hoort?

Ik word zelfs wakker van mezelf, dus ontkennen heeft geen zin.



Ik ben ook gewoon moe, kan om 16 uur zittend op de bank in slaap vallen en dan om 19:30 nog een keer en dan om 21 uur wakker worden en zeggen : ik ga naar bed. En daar dan ook direct in slaap vallen he?

Dochter lag in bed tv te kijken en hoorde mij gewoon snurken direct nadat ik was gaan liggen om zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Grrr, na jarenlang maandelijkse leegbloeden was het na het weghalen van de fybromen eindelijk wat gestabiliseerd.



Deze maand dacht ik er zelfs van af te komen met slechts 2 dagen lichte bloedingen. Helaas, het is mij nog niet gegund. Twee weken verder en ik ben weer ongesteld.



Van mij mag die menopauze zich doorzetten, hoor!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik ook 6 uur geslapen vannacht, hemels was het en 's middags nog een dutje in de tuin, ik voel me bijna fit . Ik weiger consequent om gemakkelijke schoenen te kopen, sterker, sinds de menopauze me om de oren mept zijn mijn uitgaves aan mijn uiterlijk schrikbarend gestegen. Ineens heb ik me verdiept in wat er aan make up is om pigmentvlekken te verdoezelen, scrubs, maskers voor elk lichaamsdeel, en mijn kledingkast onder de loep genomen. Heel lekker strak met rol rond middel is geen goed idee meer, heupbroeken dito verhaal, te korte rokken, net te hippe leggings, ik heb een dol gelukkig nichtje nu, dat dan weer wel en weer veel ruimte in mijn kast. Mijn nieuwe voornemen is die bovenarmen als wapperende kipfilets de kop indrukken. De overgang is vooral damage controll
quote:MrsNiceGuy schreef op 26 augustus 2016 @ 23:43:

Grrr, na jarenlang maandelijkse leegbloeden was het na het weghalen van de fybromen eindelijk wat gestabiliseerd.



Deze maand dacht ik er zelfs van af te komen met slechts 2 dagen lichte bloedingen. Helaas, het is mij nog niet gegund. Twee weken verder en ik ben weer ongesteld.



Van mij mag die menopauze zich doorzetten, hoor!Ik heb al hele pakken maandverband weggegooid, denk je na een paar maanden dat het voorbij is, je gooit het weg en daar gaan we weer.
Alle reacties Link kopieren
High waist broeken zijn ideaal tegen overgangsvetkwabben.



Verder scheelt het ook als je je huid goed verzorgd. Wekelijks een masker en scrub tegen overgangspukkels. Ja. Die bestaan ook....



Suiker en enummers bannen. Niet teveel make up want dan zie je rimpels beter.



Heel veel groente eten. Twee stuks fruit.



Doen wat je echt leuk vind. Scheelt stress.
Ik weet niet wat me overkomt, vannacht 8 uur geslapen, zal wel weer een hormoonschommel zijn maar deze bevalt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 26 augustus 2016 @ 17:01:

Ik ook niet. Raar he, vroeger was het normaal, was je er niet mee bezig dat het niet zou lukken en nu.. Ik ben wel een ster in hoelahoopen op het balanceboard van de wii
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:bartjes schreef op 26 augustus 2016 @ 22:42:

He bah. Nachtmerries.

Die heb ik (nog) niet.

Is snurken ook een kwaal die er bij hoort?

Ik word zelfs wakker van mezelf, dus ontkennen heeft geen zin.



Ik ben ook gewoon moe, kan om 16 uur zittend op de bank in slaap vallen en dan om 19:30 nog een keer en dan om 21 uur wakker worden en zeggen : ik ga naar bed. En daar dan ook direct in slaap vallen he?

Dochter lag in bed tv te kijken en hoorde mij gewoon snurken direct nadat ik was gaan liggen om zo te zeggen.



Ik snurk wel, maar geef de schuld aan m'n overgewicht. Daar ben ik namelijk wat aan aan 't doen, overgang kan ik niets tegen doen, maar.. nu je het zegt: mijn moeder snurkt als een ... eh.. iemand die heel hard snurkt. Ohoh.. dat wordt nog wat in mijn relatie Man kan er niet zo goed tegen, namelijk. Ik vind het dan weer geen probleem dat hij snurkt. Slaap ik goed op



Ik droom inderdaad ook vaak dat man een hele vervelende man is, terwijl hij irl zo aardig is. En er gaan vaak mensen, die ik lief heb, dood. Meestal doe ik dat dan zelf.. ik wil hier echt de diepere betekenis niet van weten ..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens helemaal niets meer doen aan m'n uiterlijk dan ik al deed (niets dus) het gaat zoals het gaat. Maarja.. uiterlijk boeide me sowieso al nooit zoveel
Later is nu
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2016 @ 00:11:

High waist broeken zijn ideaal tegen overgangsvetkwabben.



Verder scheelt het ook als je je huid goed verzorgd. Wekelijks een masker en scrub tegen overgangspukkels. Ja. Die bestaan ook....



Suiker en enummers bannen. Niet teveel make up want dan zie je rimpels beter.



Heel veel groente eten. Twee stuks fruit.



Doen wat je echt leuk vind. Scheelt stress.

Klopt allemaal!

Vooral van die suiker. Man wat een rust.

En hoe ouder hoe minder make up.

Ik verf toch nog maar wel mijn haar. Alleen s winters wat foundation van mac, want dan ben ik ipv bruin 50 tinten beige en grijs
Alle reacties Link kopieren
Nachtmerries niet echt, wel soms onrustige dromen vlak voor mijn menstruatie. Van die hele rare, die doorgaan als je ff wakker bent geweest en weer verder slaapt.

Louise, zelfs zuurstof heeft een Enummer he



Sporten jullie? Ja daar is ze weer met haar stokpaardje en nee ik ga niet drammen ;) Maar juist in de overgang is sporten wel heel erg goed voor je. Al is het alleen maar dat je je superlekker voelt wanneer je als oud lijk dat jonge grut prima bij kan houden
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 augustus 2016 @ 11:16:

[...]

Ik ben wel een ster in hoelahoopen op het balanceboard van de wii Haha, ik ook
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik vind het wel flauw als mede- overgangsters als reactie op vrouwen die veel in kilo's zijn aangekomen gaan melden dat zijn hun gewicht wél goed in de hand kunnen houden. Lekker voor jou, maar zo werkt dat niet voor iedereen hè?!

En vertel ons dan ook hoe je dat hebt gedaan zonder jezelf enorm veel geweld aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts, ik weet dat gewicht vaak een gevoelig onderwerp en dat ik soms als een olifant door de porseleinkast heen dender als het hierover gaat Wat ik me afvraag is wat gewicht anders maakt dan bv al of niet slecht slapen, opvliegers etc? De 1 slaapt slecht, de ander niet. De 1 heeft moodswings, de ander niet. Nummer drie fietst kalm door de overgang, nummer 4 niet. Nummer 5 komt kilo's aan, nummer 6 blijft op gewicht. Begrijp je wat ik bedoel?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 27 augustus 2016 @ 13:54:

Ik vind het wel flauw als mede- overgangsters als reactie op vrouwen die veel in kilo's zijn aangekomen gaan melden dat zijn hun gewicht wél goed in de hand kunnen houden. Lekker voor jou, maar zo werkt dat niet voor iedereen hè?!

En vertel ons dan ook hoe je dat hebt gedaan zonder jezelf enorm veel geweld aan te doen?





Ik heb gewoon het geluk dat ik niet aankom en ik eet en drink alles wat ik wil. Ik doe mezelf geen geweld aan. Ik zie het voor me, op mijn leeftijd nog lekker een beetje gaan hongeren, nog niet misschien.



Wat een sneerposting, zeg!



Voor jou gemoed: voor de rest heb ik alle klachten. Misschien voel je je daar beter door.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En ik sport niet. Ik haat sport. Ik wandel alleen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n gelukkig persoon met blijkbaar een snelle spijsvertering. Dus geen extra gewicht hier maar ben altijd al slank geweest terwijl ik kon/kan eten wat ik wil. Daar tegenover staat dat als ik niet lekker in m'n vel zit juist totaal geen eetlust heb dus dan vliegen de kilo's er ook zo af.



En ik sluit me graag aan bij de mening van Yasmijn over sporten

Ook fiets ik vier dagen per week 30 km. per dag naar werk/huis, op een E-bike, dus voor m'n gevoel 'sport' ik al genoeg
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een e-bike. Dat schijnt niet mee te tellen
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wel! Weet je hoeveel inspanning het kost om die trappers een paar keer rond te laten gaan om de ondersteuning te laten werken? Daar is echt veel kracht voor nodig hoor
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 27 augustus 2016 @ 14:26:

Tuurlijk wel! Weet je hoeveel inspanning het kost om die trappers een paar keer rond te laten gaan om de ondersteuning te laten werken? Daar is echt veel kracht voor nodig hoor Dat klopt
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En dat niet één keer maar meerdere keren hé, alleen alle stoplichten al.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven