Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Ik heb de ontmoeting als positief ervaren. Nu even afwachten want ik wil graag dat ze erover nadenken en het erover hebben zonder mij erbij. Ze laten vandaag wat weten.
Ok mooi dat t positief was. Nog even afwachten dan.
Het is rond, over een week breng ik haar.

Ik weet dat dit het beste is maar....
Ahhh nee. Wat verdrietig. Ik sla even de armen om je heen en hou je stevig vast.
Alle reacties Link kopieren
Bel, iets kan het beste zijn en toch verdrietig tegelijk. Stom is dat he?

Ik heb even steun nodig. Ik vind het helemaal niet leuk om een niet-roker te zijn. Ik wil gewoon lekker mezelf belonen met een sigaret. En ik vind het ook gezellig om te roken. En lekker. Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bella- schreef op 26 augustus 2016 @ 16:16:

Het is rond, over een week breng ik haar.

Ik weet dat dit het beste is maar....

Bel, wat enorm klote, kut etc., maar ook wat mooi dat jullie het beiden als positief hebben ervaren. Ook van mij een dikke hug.



Dora, ik ben een roker en stink, ben afhankelijk, kost me veel geld, dat wil je niet. ( Zo goed.....?)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja 1 ding is roken niet: gezellig. Er is niks gezelligs aan. Dat maken rokers ervan omdat we klitten als paria's.
Alle reacties Link kopieren
De eerste tijd vond ik mezelf als "niet-drinker" ook niet gezellig. Maar dat is echt niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Bella, veel sterkte. Ik denk dat ik wel ongeveer snap waar het over gaat.



Ik heb twee weken geleden ook al eens hier gepost. Drink nl. teveel. Maar na het schrijven hier al iets bewuster er mee omgegaan.Wel af en toe een drankje, maar ik haal gewoon bijna niets in huis. Of dan echt 1 biertje, of zo'n klein flesje wijn. Ben er iig wel al bewuster mee bezig. Met deze hitte vind ik het overigens juist makkelijker, want dan heb ik vooral behoefte aan water of limonade.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik knap van je dropbox.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Dropbox! Ik heb voor mezelf (man is er vanavond niet) zo'n mini flesje witte wijn gehaald. Op =op dus nu thee!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind die miniflesjes wel handig.



Ik heb voor vanavond 1 coronaatje.
Goed bezig dropbox! En Betty ook. Slim kleine hoeveelheden halen.

Ik ben aan t water op een verjaardag. Lekker buiten zitten.
Jullie zijn lief, dankjulliewel.

Denk dat ik vannacht eindelijk wel weer eens goed zal slapen.

Zonder pillen nog steeds.
1 x is genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Bel, heb je een beetje geslapen? Ik was doodmoe en heb....tadaaaa.....van 1 tot half 11 geslapen! Wat een feest.

Hoe is het met iedereen, overleven jullie de hitte?

Begin een beetje te merken dat ik "alleen" ben hier, dus tijd voor actie.
Nee ik heb waardeloos geslapen. Vannacht in de herkansing.

Wat voor actie ga je ondernemen?
Het is hier lekker weer. Ben schip onder m'n kont nodig. Moet veel doen maar doe niks.

Lekker ja zo lang slapen msms
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bella- schreef op 27 augustus 2016 @ 11:22:

Nee ik heb waardeloos geslapen. Vannacht in de herkansing.

Wat voor actie ga je ondernemen?Heb me net aangemeld voor een cursus en aangemeld bij de atletiekvereniging.
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 27 augustus 2016 @ 11:40:

[...]



Heb me net aangemeld voor een cursus en aangemeld bij de atletiekvereniging.Hartstikke goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Moet toch iets doen om mensen te leren kennen. Ik heb er zelf voor gekozen om hier te gaan wonen, en kan dan niet verwachten dat ze in rijen van 10 voor de deur staan.

Heb veel contact met vrienden hoor, maar dat is bellen, incidenteel bezoek en whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, MsMuscle50enmeer! Als ik mijn eigen stek heb, ga ik je voorbeeld volgen!
Nou de wc is schoon. Werd ook wel tijd Haha. Pauze.
Hier kom maar weinig uit m'n handen. Loop heen en weer tussen m'n dromen, heerlijke wezentjes zijn het toch, lekker vertroetelen. M'n gevoel schiet heen en weer tussen verdriet en de wetenschap dat ik de juiste beslissing gemaakt heb. Komende week zal zwaar worden maar daarna kan het alleen maar weer beter gaan.

Het hoort hier niet echt thuis natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Bel, wat bedoel je met "het hoort hier niet echt thuis natuurlijk"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven