Alcoholvrij drank

26-08-2016 21:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies!



Het is een lekker zomeravond om buiten te zitten met een heerlijk koud biertje of lekker koele witte wijn/rose!



Ik zal het toch moeten wachten tot volgend jaar want ik ben nu 17 weken zwanger!



Ik heb al een paar verschillende alcoholvrij bier of 0% Radler geprobeerd en ik vind ze echt hardstikke vies!

0% Jillz vond ik mee vallen...



De vraag is; wie weet een lekkere alcoholvrij wijn en/of cocktailtje??

Waar kan je ze kopen?



Jaja fris drinken kan ook maar toch is het es lekker om op een zwoele zomeravond iets anders dan fris te drinken ;)



Ik heb bij 2 verschillende supermarkten gekeken en ze hadden alleen maar alcoholvrij bier/radler en verder niets...
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft alcoholvrij bier is Jever of De Indian Pale Als alcoholvrij erg lekker. Lijkt echt op bier, zonder van die stomme zoete smaakjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:deijscoboer schreef op 26 augustus 2016 @ 23:44:

Wat betreft alcoholvrij bier is Jever of De Indian Pale van Brewdoc. Als alcoholvrij erg lekker. Lijkt echt op bier, zonder van die stomme zoete smaakjes.
Bavaria Mex is nu nog steeds m'n favoriet!
quote:blueeyes*3 schreef op 26 augustus 2016 @ 23:31:

Het is fris, maar niet 'standaard'. Belfleure heet het geloof ik. Mijn AH heeft het in zeker 3 smaken. De vlierbloesem vind ik erg lekker.



Sowieso heeft AH ook een paar goeie siropen. Met bubbelwater heb je dan toch iets lekkers.



Misschien dat rode Jillz of de Elderflower-mint-smaak je beter bevalt? Van die laatste weet ik niet of ze ook alcoholvrij hebben.



O, shandy. Ook een optie. Schuimt als bier, maar alcoholvrij.



In Shandy zit 0,5% alcohol. Snap niet goed waarom dat in het frisdrank schap staat in de supermarkt.



Edit; na googlen kom ik er achter dat een drank als 'alcoholhoudend' wordt gezien wanneer er een alcoholpercentage is van meer dan 0,5%. Daarom wordt Shandy als frisdrank gezien en niet als alcoholhoudende drank omdat het onder de grens valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik dronk faber witte wijn met bubbels alcohol vrij. Die leek voor mij het meest op een gewone witte wijn, maar dan met bubbels



En ik haalde regelmatig alcoholvrije appelcider van himmelstund. Heerlijk op een zomer avond
I may be young, but I'm not dumb.
Ik vond de Amstel 0.0 en Amstel Radler 0.0 juist zeer goed te doen. Maar dan ook echt alleen van Amstel want andere merken ging ik accuut van nekken.

Recentelijk kreeg ik van een vriendin, die momenteel ook zwanger is, alcohol vrije Mojito vanuit Belgie.

En die is echt lekker! Dus ik heb geen idee van waar je bent, maar als je in de buurt van de NL-Belgische grens woont, zou ik de trip wagen.
quote:ZombieQueen schreef op 26 augustus 2016 @ 23:53:

[...]





In Shandy zit 0,5% alcohol. Snap niet goed waarom dat in het frisdrank schap staat in de supermarkt.



Edit; na googlen kom ik er achter dat een drank als 'alcoholhoudend' wordt gezien wanneer er een alcoholpercentage is van meer dan 0,5%. Daarom wordt Shandy als frisdrank gezien en niet als alcoholhoudende drank omdat het onder de grens valt.Oke, geen shandy dan. Maar de limonade kan ik nog steeds aanbevelen.
quote:blueeyes*3 schreef op 27 augustus 2016 @ 00:43:

[...]



Oke, geen shandy dan. Maar de limonade kan ik nog steeds aanbevelen.



En nu snak ik naar een flesje shandy.

Thanks a lot.



Maar de limonade die je noemt is inderdaad heel lekker!
Oh ik ben gek op de Jillz 0.0%



Vooral de rode! Maar de appelsmaak is ook lekker. Eventjes in de vriezer en dan heb je een ijskoud drankje! Verder drink ik regelmatig de alcoholvrije rosébiertjes van Wieckse. Die vind ik persoonlijk lekkerder dan die van Bavaria.



Verder kun je als je uiteten (bij bijvoorbeeld La Cubanita) of naar een (cocktail)bar gaat heerlijke alcoholvrije cocktails laten maken. Daar zijn trouwens ook genoeg receptjes over te vinden op Google, kan je ze thuis zelf maken. Enjoy!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de site van de Mitra alle alcoholvrije biertjes die ze hadden besteld en een proeverijtje gehouden. Erdinger en bitburger vond ik het best.



Voor simpeler uit de supermarkt is het voor mij wickse 0.0 of Grolsch stender. Die laatste hebben ze helaas niet altijd in het schap liggen, maar ik hoop dat na de zomer al die vieze radlers weer wat indikken. (Ben nu niet zwanger maar bij mij is het "probleem" chronisch, omdat ik ivm werk regelmatig niet mag drinken :-) )



Alcoholvrije wijn (rood) heb ik vijf flessen van geprobeerd en door de gootsteen gespoeld zo vies. Maar als jij toch een wit/rose drinker bent heb je denk ik wel meer kans dat ze het kunnen benaderen.
elein wijzigde dit bericht op 27-08-2016 13:21
Reden: Erg veel tikfouten
% gewijzigd
Crodino, met een paar klontjes ijs. Bestaat dat eigenlijk nog?



Ik dronk trouwens af en toe weleens een (half) glaasje wijn of cider, na het eerste trimester. Zolang ik niet tipsy was, was de baby dat ook niet, zo beredeneerde ik dat.
Domme beredenering.
Radler 0.0 vind ik heel smerig, net als de rest van het alcoholvrije bier. Ik drink in het weekend af en toe een Stender (0,5%), max 1 per dag. Verder gewoon fris
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik vond biologische alcoholvrije chardonnay van de AH goed te doen. Ook bij een knappe slijter hebben ze vaak wel een goede alcoholvrije variant.
Alle reacties Link kopieren
Pas du tout alcoholvrije prosecco van the grape district vind ik erg lekker. En Faber van Gall & Gall is ook goed te doen.

Mijn favoriete drankje, dat ik ook nu niet zwanger drink, is Crodino.
Alle reacties Link kopieren
Ben even de naam kwijt, maar de alcoholvrije rosé prosecco die ze bij de Plus verkopen is ook fijn. Ben daar per ongeluk achter gekomen toen ik deze had meegepakt ipv de alcoholische variant en het pas na een paar glaasjes zag.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Crodino en bionade 4-kruiden hadden tenminste een beetje een bite en waren niet zo slappe hap.



Erdinger 0% vond ik wel prima bier trouwens.



Radlers en rosé biertjes zonder alcohol vond ik net limonade en slappe weeïge drankjes.
quote:FunnyFace8 schreef op 27 augustus 2016 @ 03:45:

Ik dronk trouwens af en toe weleens een (half) glaasje wijn of cider, na het eerste trimester. Zolang ik niet tipsy was, was de baby dat ook niet, zo beredeneerde ik dat.

Zo verzon jij dat helemaal zelf (want het is op zijn zachtst gezegd nergens op gebaseerd) om voor jezelf goed te praten waar je mee bezig was, bedoel je?



Dat je je eigen ongeboren kind in gevaar hebt gebracht is één ding (jouw zaak), maar dat je andere zwangere vrouwen deze belachelijke tip geeft?! Erg bizar. Ik hoop dat TO begrijpt dat jouw 'beredenering' nergens op slaat en weet dat jouw tip gevaarlijk is voor (de ontwikkeling van) haar kindje.



En voor degenen die de discussie willen aangaan: je kan best het risico willen nemen en af en toe een wijntje drinken. Jouw keuze. Het is echter een feit dat kleine hoeveelheden alcohol al schadelijk kunnen zijn en dat dus absoluut niet gezegd kan worden dat één glaasje wijn onschadelijk is. Elke gynaecoloog/verloskundige die dat stelt -sommige alcoholdrinkers beweren namelijk dat hun gynaecoloog/verloskundige zegt dat een wijntje op z'n tijd geen kwaad kan, extra bijzonder, want de verloskundige van mijn tweelingzus heeft daar bij beide zwangerschappen juist voor gewaarschuwd en het lijkt me ontzettend sterk dat ze daar niet eenduidig in zijn in deze tijd-, verklaar ik dan ook voor gek. Want het is simpelweg onwaar.



http://www.me-to-we.nl/oe ... -tijdens-de-zwangerschap/
Alle reacties Link kopieren
Zouden er nou ook zoveel tips komen als iemand vroeg om tips om toch te kunnen roken tijdens zwangerschap ("chocoladesigaretten vind ik niks")? Ik vind het altijd zo opvallend dat er zo gewoon gedaan wordt over gezelligheidsdrinken.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie alcoholvrije dranken tips! Ik zal zeker es gaan kijken in de winkels!



Normaal ben ik een echte bierliefhebber en ook rode, witte en rose wijnen!

En vind het alcoholvrij bier echt tegenvallen! Helaas maar pindakaas!



Laatst had ik een fles appelsap met prik bij Lidl gekocht; deze was ook erg lekker als hij koud was en dan ijsblokjes erbij hmmm!!



Een reactie aan Libra1990; ik drink helemaal geen alcohol meer zelfs ook niet 1 glaasje want ik weet dat het schadelijk is voor de baby :-)
Crodino smaakt voor mij naar augurkensap.
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 27 augustus 2016 @ 09:01:

Zouden er nou ook zoveel tips komen als iemand vroeg om tips om toch te kunnen roken tijdens zwangerschap ("chocoladesigaretten vind ik niks")? Ik vind het altijd zo opvallend dat er zo gewoon gedaan wordt over gezelligheidsdrinken.



Ze vraagt toch om alcohol vrij?!



Ik heb begrepen dat Bavaria 0.0 witbier ook erg lekker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 27 augustus 2016 @ 09:36:

[...]





Ze vraagt toch om alcohol vrij?!



Ik heb begrepen dat Bavaria 0.0 witbier ook erg lekker is.Ja, dat zie ik ook wel. Het gaat om het idee hebben te drinken. Zo kun je ook het idee hebben te roken. Maar ja, drinken voor de gezelligheid hoort er nou eenmaal bij dus daar wordt niet over gesproken. Het kan toch ook gewoon gezellig zijn met frisdrank.
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 27 augustus 2016 @ 09:46:

[...]





Ja, dat zie ik ook wel. Het gaat om het idee hebben te drinken. Zo kun je ook het idee hebben te roken. Maar ja, drinken voor de gezelligheid hoort er nou eenmaal bij dus daar wordt niet over gesproken. Het kan toch ook gewoon gezellig zijn met frisdrank.Als er geen alcohol in zit, drink je niet. Roken zonder echt te roken kan niet, dus je vergelijking klopt gewoon niet. Persoonlijk vind ik die alcoholvrije drankjes niet te drinken dus neem ik net zo lief een glas water, maar om nou de moraalridder uit te gaan hangen over alcoholvrije drankjes is naar mijn idee gewoon zeiken om te zeiken..
quote:Si3sj3 schreef op 27 augustus 2016 @ 09:20:

Thanks voor jullie alcoholvrije dranken tips! Ik zal zeker es gaan kijken in de winkels!



Normaal ben ik een echte bierliefhebber en ook rode, witte en rose wijnen!

En vind het alcoholvrij bier echt tegenvallen! Helaas maar pindakaas!



Laatst had ik een fles appelsap met prik bij Lidl gekocht; deze was ook erg lekker als hij koud was en dan ijsblokjes erbij hmmm.



Ik ben ook een bierliefhebber. Ik miste tijdens mijn zwangerschap geen rood vlees, filet americain of sushi. Nee, een biertje. Dan gingen mijn man en ik uit eten en bestelde hij een biertje. Ow wat miste ik dat en het rook nu ook altijd als zo'n fris biertje wat je op een warme zomer middag drinkt.



Ik heb alcoholvrije rosé van Faber geprobeerd. Die vond ik best aardig.



Qua bier vond ik Radler echt vies, was net limonade. Bitburger 0,0 en Wieckse Witte kan ik je wel aanraden. Daar zit nog wel de smaak van bier aan. Maar het drinkt allemaal wel een beetje als limonade.



In Duitsland moet je uitkijken ben ik achter gekomen. Daar heb je 0,0 en alkoholfrei. In die laatste zit alcohol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven