Onrustige baby

26-08-2016 18:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje Juliette is nu bijna 9 weken oud (morgen). Na een snelle en daardoor best heftige thuisbevalling kwam ze als sterrenkijkertje ter wereld. De eerste 2 weken leek ze een zoete en rustige baby, veel slapen, af en toe wat huiluurtjes. Maar daarna ging het achteruit en werden sommige huilbuien (vooral 's avonds) krijsbuien.



Sindsdien is ze eigenlijk steeds onrustig. We zijn bij de KA geweest en het lijkt iig verborgen reflux (ze slikt erg veel en maakt af en toe ook zo'n "hiep" geluid, ze slikt zelfs nog als ze bij mij in de draagdoek zit en dus rechtop). Verder vermoed ik ook kma omdat ik dat zelf heb (nog steeds), dus we zitten nu 3 weken aan de pepti voor de kma en nexium + ranitidine voor de reflux. Sindsdien lijkt het wel iets beter te gaan, maar nog steeds niet echt optimaal.



Ze heeft nog altijd veel krampjes en slaapt daardoor slecht. Na de fles huilt ze standaard en krimpt ze ineen, soms valt ze dan wel in slaap en soms ook niet. Ik sjouw van lieverlee maar veel met haar rond in de draagdoek. Maandag gaan we naar de fysio. Als ze 'snachts 4 uur achtereen slaapt, ben ik hartstikke blij (maar meestal dus niet). Overdag slapen gaat wel, maar ook niet lang achtereen en eigenlijk nog het best in de draagdoek.



Het leek afgelopen week even beter te gaan, maar ze mag sinds maandag (cb) weer wat meer voeding (120/4 x 6 bij 4050 gram) en sindsdien lijkt 't weer erger te zijn met de krampjes (of de reflux??). Ik hoopte eigenlijk dat ze zo naar de 5 flessen zou gaan, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop..



Pfff. Sorry hoor. Niet echt een topic om iets te vragen, meer om van me af te schrijven. Ik merk dat ik er zelf ook gespannen van word en weet dat dat ook weer slecht is, omdat zij dat weer oppikt en dat maakt het allemaal nog erger. Frustreert me vooral dat ik gewoon niet weet wat 't is. Zijn het "gewoon" krampjes of toch de kma die nog opspeelt? Moet ik nutramigen gaan geven voor de kma (sterker gehydroliseerd dan pepti) of die darmpjes vooral maar even met rust laten?
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal, heel fijn die reacties. Even ervaringen van anderen horen lucht al enorm op (dat ik dus niet gek ben...je wordt zo onzeker van dat onrustige gedrag)



Wat die grotere flessen betreft, dat is inderdaad wel een heel goed punt. Ik besefte net ook dat ik het misschien gewoon te snel wil. Heb een vriendin met een droombaby die al met 5 weken min of meer doorsliep (en ook geen last heeft gehad van krampjes, of regeldagen...) Weet wel dat dat geen referentiekader is, maar denk dat het me stiekem toch wel beinvloedt. En dat ik misschien onbewust wil dat het sneller gaat...zonder goed te kijken naar wat nou echt voor mijn kindje werkt.



Rechtiskrom, ik snap je helemaal. Eerlijk gezegd denk ik ook wel eens dat ik gewoon maar moet afwachten en dat helemaal niets doen misschien wel hetzelfde effect zou hebben. Kan mezelf ook wel voor m'n kop slaan dat ik die flessen ben gaan ophogen...net toen het wat beter leek te gaan.



Leggingdame, wat ontzettend lief! Ik woon (helaas) in Utrecht
Crookshanks: laat je niet gek maken. Die 'droombaby's' die na een paar weken al doorslapen zijn zeldzaam. Ik werd er ook zo onzeker van...had een pittige baby. Maar dat worden de leukste kinderen :-)



Ga op jouw kind af en niet op anderen. Bij reflux liever meer kleinere flesjes dan minder grote. Ik woon vlakbij Utrecht. Laat maar weten als je koffie wil drinken met iemand die kapot ging aan de babytijd (en nu Superhappy is met haar kleuter).
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend en oh zo herkenbaar. Ons dochtertje had ook (verborgen) reflux en kreeg hiervoor ranitadine. Hierdoor ging het meteen al iets beter. Daarnaast had ze ook erg gevoelige darmen waardoor ze nutramigen voeding kreeg (vermoeden was ook KMA al denk ik niet dat dat het was). Toen ze 8 maanden was en steeds meer vaste voeding kreeg, ging het steeds beter.

Wat bij ons overigens ook meer rust bracht, was het inbakeren in een pacco doek. Misschien zou je dat ook nog kunnen proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Leggingdame28 schreef op 26 augustus 2016 @ 21:40:

Ps. Geen idee in welke omgeving je woont, maar ik heb nog een verjaardags bon voor een relax-behandeling bij een schoonheidssalon. Ik ben er het type niet voor, dus als je in het hoge noorden woont stuur ik deze naar je op

Wat lief .



Overleg voor de voedingen met de arts. Leuk dat het cb de boekjes volgt maar niet alle kindjes zijn gelijk.

Een dikke , het is nu een zware tijd. En je doet gewoon je best. Je constateert en gaat met haar naar de ka en fysio en probeert het beste te doen binnen je macht en dat is goed en voldoende. Maak je geen zorgen over gespannen zijn, iedere moeder heeft dat weleens en zit ook weleens met de handen in het haar als de kleine zo enorm moet huilen of onrustig is en je kunt niets doen om het beter te maken. Vier uur aaneengesloten slapen is bijzonder hoor, dus maak je daar niet druk om.

Voor nu zou ik de voeding niet wijzigen, maar aanhouden hoe je het deed en maandag even bellen met de ka.



Heb je iemand die je kan helpen? Een (schoon)moeder of een vriend(in)? Zodat je even een momentje voor jezelf kan nemen. Lekker ontspannen, bijslapen of om even een potje te janken?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:crookshanks schreef op 26 augustus 2016 @ 22:10:

bedankt allemaal, heel fijn die reacties. Even ervaringen van anderen horen lucht al enorm op (dat ik dus niet gek ben...je wordt zo onzeker van dat onrustige gedrag)



Wat die grotere flessen betreft, dat is inderdaad wel een heel goed punt. Ik besefte net ook dat ik het misschien gewoon te snel wil. Heb een vriendin met een droombaby die al met 5 weken min of meer doorsliep (en ook geen last heeft gehad van krampjes, of regeldagen...) Weet wel dat dat geen referentiekader is, maar denk dat het me stiekem toch wel beinvloedt. En dat ik misschien onbewust wil dat het sneller gaat...zonder goed te kijken naar wat nou echt voor mijn kindje werkt.



Rechtiskrom, ik snap je helemaal. Eerlijk gezegd denk ik ook wel eens dat ik gewoon maar moet afwachten en dat helemaal niets doen misschien wel hetzelfde effect zou hebben. Kan mezelf ook wel voor m'n kop slaan dat ik die flessen ben gaan ophogen...net toen het wat beter leek te gaan.



Leggingdame, wat ontzettend lief! Ik woon (helaas) in Utrecht Maak je niet druk. Echt niet! Je doet wat de professional tegen je zegt en je gaat ervanuit dat zij het wel weten...maar luister naar je gevoel en wat goed is voor jou en je kindje. Je merkt vanzelf wel wat wel werkt en wat niet. Iedere verse mama is onzeker, maar ik geloof echt dat je het wel goed doet hoor.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 26 augustus 2016 @ 22:19:

Crookshanks: laat je niet gek maken. Die 'droombaby's' die na een paar weken al doorslapen zijn zeldzaam. Ik werd er ook zo onzeker van...had een pittige baby. Maar dat worden de leukste kinderen :-)



Ga op jouw kind af en niet op anderen. Bij reflux liever meer kleinere flesjes dan minder grote. Ik woon vlakbij Utrecht. Laat maar weten als je koffie wil drinken met iemand die kapot ging aan de babytijd (en nu Superhappy is met haar kleuter).



Haha. Wat lief! Dat aanbod ga ik misschien nog wel eens op in. Hier alleen 1 vriendin met eerder genoemde droombaby (argh) en rest is zonder of zwanger. Die wil ik ook niet de stuipen op het lijf jagen. ;)



Bedacht me nav jouw bericht ook dat ik misschien maar gewoon moet toegeven dat ik dit allemaal best klote vind, ook al (of juist omdat) ik veel van m'n kindje hou.



Vandaag even gaan zwemmen met stiefdochter en baby alleen bij vriend gelaten, resultaat: uur lang krijsen. Dan zit je dus ook niet meer relaxed in het zwembad.
Het is ook klote. Mag gewoon. Ik vond het jaren vooral zwaar. Terwijl ik echt wel enorm veel van mijn kind hield. En houd. Goede nieuws; het wordt echt elke week makkelijker :-)
Ps: probeer eens stoppen met koemelk. Biologische melkpoeder op basis van geitenmelk kun je online bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vervelend voor jullie.



Het lastige is dat veel herkenbaar voor mij is maar niet hoeft te betekenen dat die symptomen dezelfde oorzaak hebben als bij onze dochter. Ik kan je wel mijn ervaring vertellen.



Onze dochter had als symptoom hele erge buikkramp en huilde dag en nacht. Ze sliep wel, het beste overdag in de draagdoek, maar ik zag dat ze pas in slaap viel omdat ze van ellende gewoon helemaal uitgeput was.



Omdat ik zelf allergieën heb dacht ik meteen aan kma. Toen pepti geprobeerd, waar we eventjes dachten dat t 'iets' hielp, hielp het toch niet. Dus de conclusie werd: ze heeft geen kma.

Toch bleef die kramp en mijn gevoel dat t niet klopte en heb ik de arts zo ver gekregen dat we nutramigen AA mochten proberen. Nou, vanaf dag 1 was de kramp over. Dit is een lang verhaal in het kort, want hier zijn we pas met de nutramigen begonnen toen ze 4 mnd oud was. Ik wou dat ik t eerder gedaan had. Je gevoel moet je echt volgen hoor.



De nutramigen is wel dunne voeding, waardoor dochter wel last had van reflux(zonder spugen). Dat hebben we opgelost met pure johannesbroodpitmeel.



Ik hoop dat jullie een oplossing vinden. Het komt goed. Je doet nu al het beste voor je kind. Succes met de zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Crooks, vroeg me af hoe het inmiddels met jullie gaat, nu je dochter de drie maanden ruim gepasseerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven