Waarom kan je geen lid worden van de PVV?

26-08-2016 20:08 600 berichten
Een van de fundamenten van democratie is het principe dat (regerings)macht zich niet teveel op één plaats concentreert.



Onze parlementaire democratie is gebaseerd op politieke vertegenwoordiging. Ik oefen zelf geen rechtstreekse invloed uit op besluitvorming, maar ik kies een volksvertegenwoordiger die dat voor mij doet. Die volksvertegenwoordigers hebben zich verenigd in verschillende politieke partijen. Via mijn lidmaatschap van de partij oefen ik invloed uit op de politieke koers van de partij en daarmee op de mensen die mij vertegenwoordigen. Op die manier concentreert ook binnen de partij de macht zich weer niet teveel op één plaats.



Dit systeem is onderdeel van een groter geheel van zgn. checks & balances. Zelfs als een partij binnen ons meerpartijenstelsel de absolute meerderheid in de kamer krijgt hangt er nog steeds een systeem omheen waardoor de absolute meerderheid niet synoniem staat voor de absolute macht. Op die manier moet er heel wat gebeuren voor je in Nederland op democratische wijze een dictatuur krijgt, wat in het buitenland nog wel eens gebeurt. Lidmaatschap van politieke partijen is een onderdeel van dit systeem.



De PVV heeft geen leden, waarmee de macht binnen de partij zich concentreert in één persoon (Geert Wilders) Wanneer de PVV de grootste partij is de absolute macht van Geert dus vele malen groter dan van een andere regeringsleider. Dat knaagt aan de wortels van ons democratische bestel. Waarom kan je geen lid worden van de partij en waarom is het toegestaan om politieke partijen op die manier in te richten?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 27 augustus 2016 @ 01:06:

[...]



Nee hoor het grootste gedeelte wat Europa binnenkomt is geen Syriër en dus vluchteling.



Waarom? De oorlog, de terreur, etc. speelt ook buiten Syrië.



Evenals vele andere problemen.



Ik ontken niet dat er mensen zijn welke misbruik willen maken van het systeem overigens. Maar dat wanneer iemand niet uit Syrië komt het geen "echte" (wat je definitie daarvan ook is) vluchteling kan zijn is wel erg kort door de bocht.
quote:hollebollegijs schreef op 27 augustus 2016 @ 01:16:

[...]





De resultaten uit het verleden zijn bedroevend, slechte integratie, hoge werkeloosheid etc.

Ik zal je de statistieken besparen.



Ik zoek geen partij die dat soort uitdagingen faciliteert.He, waarom laat je de statistieken nou achterwege. Ik ben dol op statistiek en jij kent ze ook nog zo goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:14:

[...]



ik lees geen domme blogs en kijk geen slecht ge-editte filmpjes



Dan haal je ze ergens anders vandaan.

Overigens komt 50% van mijn plaatjes / linkjes uit Trouw / NRC / NOS (online)

Dat zijn geen domme blogs
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ik ga eens even het Wilhelmus rappen en mijn gulden verzameling bekijken. want ja die tradities moeten natuurlijk bewaard blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:09:

[...]



ja mooi voorbeeld is die Boerkini discussie. ook interessant om te zien hoe de discussie veranderde na die laffe actie van die gendarmes. mening is blijkbaar afhankelijk van filmpjes op facebook/ youtube. in dit geval had het dan een positieve wendingKlopt, en al ben ik heel blij met de uitspraak van eerder vandaag vrees ik dat een deel van het kwaad geschied is- Maar goed, dat behoort in die twee topics :-)
quote:hollebollegijs schreef op 27 augustus 2016 @ 01:18:

[...]





Dan haal je ze ergens anders vandaan.

Overigens komt 50% van mijn plaatjes / linkjes uit Trouw / NRC / NOS (online)

Dat zijn geen domme blogs

de rest komt van extreem rechtse Duitse sites

dat is gewoon vullis
Ik wordt een beetje misselijk van het woord "oprecht", klinkt vaak als iemand die zegt altijd eerlijk te zijn. Alsof je jezelf moet overtuigen. Pffff. Mag best iets minder gebruikt worden op dit forum. Maar goed dit is totaal oftopic.
quote:Dormouse schreef op 27 augustus 2016 @ 01:19:

[...]





Klopt, en al ben ik heel blij met de uitspraak van eerder vandaag vrees ik dat een deel van het kwaad geschied is- Maar goed, dat behoort in die twee topics :-)ja, die uitspraak was te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 27 augustus 2016 @ 01:18:

[...]





He, waarom laat je de statistieken nou achterwege. Ik ben dol op statistiek en jij kent ze ook nog zo goed!Vooruit dan, de directrice van vluchtelingenwerk Nederland in Trouw





En

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:froufrou80 schreef op 27 augustus 2016 @ 00:44:

[...]





De EU heeft bijna 750 miljoen inwoners. Waar zie jij die tsunami aan immigranten? Ik doe voor m'n werk wel eens iets met cijfers en ik snap het niet. (shit, weer die pinda)



Heb je wel eens gehoord van Idomeni? Zegt Calais je iets? Lampedusa? Misstanden en verkrachtingen in vluchtelingenkampen? De 2500 vluchtelingen die alleen dit jaar zijn verdronken in de Middellandse zee? De alleenstaande vluchtelingenkinderen die spoorloos verdwijnen? Alle winsten die mensensmokkelaars hebben gemaakt? De terroristen die mee zijn gekomen in de vluchtelingenstroom? Moderne slavernij in Italië. Als dit 'wir schaffen das' moet betekenen... Je kunt mij niet vertellen dat de EU dit goed onder controle heeft en ik vind dat onacceptabel. Er is geen consistente visie op vluchtelingen. Vangen we ze tijdelijk op of blijven ze toch hier? Hoeveel kunnen we aan, als de migratie maar blijft doorgaan door oorlog en klimaatverandering. Wat betekent de Dublinverordening nog? Wil de meerderheid van de burgers in Europa Turkije eigenlijk wel bij de EU? Het is ze niet gevraagd. Uit polls blijkt de meerderheid in Europese landen hier tegen te zijn. Er is burgers ook niets gevraagd over visumvrij reizen voor Turken. Hebben burgers nog een keuze of zeggenschap over de toekomst van hun eigen land of werelddeel? Waarom doen we nog aan ontwikkelingshulp als half Afrika toch naar Europa wil komen. Wat moet er met Syrië gebeuren als de oorlog straks voorbij is? Wat hebben we aan internationale instituties als die niets aan de huidige problemen kunnen doen, laat staan de problemen hebben kunnen voorkomen.



Je kunt je oude kleding naar een AZC brengen, zelfs een praatje maken met een aardige vluchteling, Wilders met Hitler vergelijken en populisten beschouwen als slechte en enge mensen om jezelf een goed gevoel te geven. Het migratievraagstuk is echter niet op een kleine schaal te beschouwen. Het is een probleem van enorme proporties met vele aspecten, waarbij harde keuzes en grenzen stellen waarschijnlijk per saldo meer leidt tot het minimaliseren van ellende, dan alles laten gebeuren.



Wat in ieder geval niet goed zal uitpakken, is om doorlopend besluiten te nemen die haaks staan op wat de meerderheid van de bevolking vindt of wil.
Meds mag ik iets aan je vragen? Waarom kunnen de mensen die zo ""oprecht"' betrokken zijn bij de vluchtelingen crisis zo hard zijn over BNers als het gaat om een TV-programma? Rijmt dat met elkaar in jouw ogen? Want ik zie een aantal mensen in beide topics maar met totaal andere uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 27 augustus 2016 @ 01:09:

[...]





nou, daar moet je vooral tegen zijn natuurlijk.



Grappig verhaal; in mijn vorige woonplaats is jaren een AZC geweest, en enkele jaren voor deze stroom aan vluchtelingen/migranten/gelukzoekers (dat iedereen even de term in kan vullen waar zij de voorkeur aan geven) op gang kwam, ik geloof 3 of 4 jaar, is deze opgeheven.



Toen was er ineens vorig jaar sprake van dat er weer een AZC zou komen...

Totale paniek, wat zou dat wel niet brengen?



Het meerendeel was stomverbaasd dat er al eerder een was geweest, ze hielden het niet voor mogelijk- er was immers geen overlast geweest...



Ik probeer mij immer ver te houden van generalisaties, maar mensen welke toen protesteerden en die kennis niet hadden kan ik niet meer serieus nemen.
quote:Xaiandra schreef op 27 augustus 2016 @ 01:23:

[...]





Heb je wel eens gehoord van Idomeni? Zegt Calais je iets? Lampedusa? Misstanden en verkrachtingen in vluchtelingenkampen? De 2500 vluchtelingen die alleen dit jaar zijn verdronken in de Middellandse zee? De alleenstaande vluchtelingenkinderen die spoorloos verdwijnen? Alle winsten die mensensmokkelaars hebben gemaakt? De terroristen die mee zijn gekomen in de vluchtelingenstroom? Moderne slavernij in Italië. Als dit 'wir schaffen das' moet betekenen... Je kunt mij niet vertellen dat de EU dit goed onder controle heeft en ik vind dat onacceptabel. Er is geen consistente visie op vluchtelingen. Vangen we ze tijdelijk op of blijven ze toch hier? Hoeveel kunnen we aan, als de migratie maar blijft doorgaan door oorlog en klimaatverandering. Wat betekent de Dublinverordening nog? Wil de meerderheid van de burgers in Europa Turkije eigenlijk wel bij de EU? Het is ze niet gevraagd. Uit polls blijkt de meerderheid in Europese landen hier tegen te zijn. Er is burgers ook niets gevraagd over visumvrij reizen voor Turken. Hebben burgers nog een keuze of zeggenschap over de toekomst van hun eigen land of werelddeel? Waarom doen we nog aan ontwikkelingshulp als half Afrika toch naar Europa wil komen. Wat moet er met Syrië gebeuren als de oorlog straks voorbij is? Wat hebben we aan internationale instituties als die niets aan de huidige problemen kunnen doen, laat staan de problemen hebben kunnen voorkomen.



Je kunt je oude kleding naar een AZC brengen, zelfs een praatje maken met een aardige vluchteling, Wilders met Hitler vergelijken en populisten beschouwen als slechte en enge mensen om jezelf een goed gevoel te geven. Het migratievraagstuk is echter niet op een kleine schaal te beschouwen. Het is een probleem van enorme proporties met vele aspecten, waarbij harde keuzes en grenzen stellen waarschijnlijk per saldo meer leidt tot het minimaliseren van ellende, dan alles laten gebeuren.



Wat in ieder geval niet goed zal uitpakken, is om doorlopend besluiten te nemen die haaks staan op wat de meerderheid van de bevolking vindt of wil.de meerderheid van de bevolking heeft gekozen voor dit kabinet en deze kamer. Als deze meerderheid het daar niet mee eens is dan stemmen ze toch lekker op Gekke Geert? Dan krijg je dat scenario dat ik net schetste. Een economisch debacle van jewelste. Vier jaar later kunnen anderen dan de puinhoop op ruimen. De mensen die weinig hebben zullen dan ten onder gaan. Zij die veel hebben zullen die vier jaar misere wel overleven
Waarom de ene groep wel verdedigen en de andere niet? Dat is eigenlijk ook precies wat ik vroeg aan Rhaegal in het napraat topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat een totaal debiel topic is dit, van alle kanten. Man man man.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:16:

[...]



snap ik, het was ook niet naar jou gericht maar een opmerking over Nederlanders en tot welk een medeplichtigheid de natie in staat is gebleken de geschiedenis

Verkeerd gelezen dan.



Allemaal de fout van de hitte. Kon die niet gewoon in Zuid-Europa blijven?
quote:IrishCassidy schreef op 27 augustus 2016 @ 01:24:

Meds mag ik iets aan je vragen? Waarom kunnen de mensen die zo ""oprecht"' betrokken zijn bij de vluchtelingen crisis zo hard zijn over BNers als het gaat om een TV-programma? Rijmt dat met elkaar in jouw ogen? Want ik zie een aantal mensen in beide topics maar met totaal andere uitspraken.hoe moet ik dat nou weten. open een topic op entertainment
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:25:

[...]



de meerderheid van de bevolking heeft gekozen voor dit kabinet en deze kamer. Als deze meerderheid het daar niet mee eens is dan stemmen ze toch lekker op Gekke Geert? Dan krijg je dat scenario dat ik net schetste. Een economisch debacle van jewelste. Vier jaar later kunnen anderen dan de puinhoop op ruimen. De mensen die weinig hebben zullen dan ten onder gaan. Zij die veel hebben zullen die vier jaar misere wel overlevenWe gaan er voor
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Sayre schreef op 27 augustus 2016 @ 01:27:

[...]



Verkeerd gelezen dan.



Allemaal de fout van de hitte. Kon die niet gewoon in Zuid-Europa blijven? misschien als die grenzen echt goed dichtgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 augustus 2016 @ 01:16:

[...]





De resultaten uit het verleden zijn bedroevend, slechte integratie, hoge werkeloosheid etc.

Ik zal je de statistieken besparen.



Ik zoek geen partij die dat soort uitdagingen faciliteert.



Ik ken de statistieken maar interpreteer deze blijkbaar anders. Gelukkig kan en mag dat



Dank voor je antwoord.
quote:hollebollegijs schreef op 27 augustus 2016 @ 01:27:

[...]





We gaan er voor ja kijk hoe gelukkig de britten zijn
Niet mee eens, niet totaal debiel, sinds de vluchtelingen instroom zitten veel mensen met vragen. Dat vind ik niet totaal debiel. Het meten met 2 maten vind ik wel debiel.
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:25:

[...]



de meerderheid van de bevolking heeft gekozen voor dit kabinet en deze kamer. Als deze meerderheid het daar niet mee eens is dan stemmen ze toch lekker op Gekke Geert? Dan krijg je dat scenario dat ik net schetste. Een economisch debacle van jewelste. Vier jaar later kunnen anderen dan de puinhoop op ruimen. De mensen die weinig hebben zullen dan ten onder gaan. Zij die veel hebben zullen die vier jaar misere wel overlevenIk ga daar wel heel grof aan verdienen als dat gebeurt. Misschien moet ik toch maar PVV stemmen dan. Je moet de hand eigenlijk niet bijten die je voed
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:27:

[...]



hoe moet ik dat nou weten. open een topic op entertainmentJij bent daar vaak genoeg te vinden met het afkraken van mensen die je niet kent. Ik zoek dat verschil. Dus ik vraag het aan jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 augustus 2016 @ 01:18:

ik ga eens even het Wilhelmus rappen en mijn gulden verzameling bekijken. want ja die tradities moeten natuurlijk bewaard blijven.Vergeet vooral niet heel luid te rappen dat je van "Duitsche Bloed" bent, immers zijn we hier allemaal dol op Merkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven