Stokke tripp trapp planken vastgelijmd

27-08-2016 14:07 23 berichten
Ok, ik heb een tweedehands Stokke Tripp Trapp gekocht. Meneer kwam hem net langsbrengen en daarna dacht ik de planken eens te verplaatsen. Ging niet, ze zitten muurvast. Dus ik denk dat ze zijn vastgelijmd.



Heel stom natuurlijk dat ik dat niet had gecheckt toen hij er nog was, maar het was echt niet in me opgekomen dat dat het geval kon zijn. Ik heb de verkoopster in ieder geval gemaild met de vraag met welke lijm het vast is gemaakt. Maar meest logisch lijkt me houtlijm.



Nu zoek ik dus DE tip om die planken los te krijgen.



En ook blijf ik in contact met de verkoopster (hoop ik) en heb m'n lesje geleerd voor de volgende keer
Als je de stoel uit elkaar haalt, kan je de plank niet eraf halen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om de schroeven losser te draaien? Misschien zit alles gewoon gigantisch klem na een lange tijd.

Wij kregen na een jaar de plank ook er niet uitgeschoven zonder de schroeven losser te maken, en die was nieuw en door onszelf in elkaar gezet; zonder lijm!
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad de schroeven een beetje losdraaien en dan kan je meestal de plankjes makkelijk eruit halen. Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.
Ik zou de zijkanten inderdaad even helemaal los schroeven. Best kans dat je flink moet wrikken maar dat de planken toch los gaan. Want zeg nou zelf, niemand lijmt die planken toch vast?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze gewoon heel strak zitten, wellicht zit er vuil tussen.



Alles losdraaien en met gepast grof geweld nog eens proberen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Eerst idd de schroeven los draaien, was bij ons ook nodig (en bij iedereen die ik ken met dat ding). Het zou ook wel wat zijn als je de planken er anders makkelijk uit zou kunnen halen, dat zou niet stevig zitten. Schuift straks je kind met plan en al uit de stoel...
Het lijkt me sterk dat ze vastgelijmd zijn. Waarom zou iemand dat doen? Met goed aanschroeven zitten ze muurvast.

Alle schroeven losdraaien en het dan nog eens proberen. Met wat geweld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 27 augustus 2016 @ 14:16:

Het lijkt me sterk dat ze vastgelijmd zijn. Waarom zou iemand dat doen? Met goed aanschroeven zitten ze muurvast.

Alle schroeven losdraaien en het dan nog eens proberen. Met wat geweld.Dit isd, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand ze heeft vastgelijmd. Hier krijg ik ze ook niet verschoven zonder de stoel los te schroeven. En da's maar goed ook
Oh wauw, jullie zijn zo eensgezind en ik heb daar werkelijk niet aan gedacht

Ik was een beetje geprimed door witte vlekken die ik zag. Moet nu even de deur uit, maar ga het zo meteen direct proberen!
Ik krijg hier de planken ook niet los zonder de schroeven een beetje los te draaien. Kan me niet voorstellen dat iemand die dingen vastlijmt hoor. Ook zonder lijm zitten ze muurvast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 27 augustus 2016 @ 14:27:

Oh wauw, jullie zijn zo eensgezind en ik heb daar werkelijk niet aan gedacht

Ik was een beetje geprimed door witte vlekken die ik zag. Moet nu even de deur uit, maar ga het zo meteen direct proberen!Die verkoopster zal wel in een deuk liggen nu na die mail
Ghehe, ik ben er speciaal voor naar huis gegaan. De planken zijn los. Wat zou ik toch zonder de dames van het viva-forum moeten



Mijn dank is groot!
quote:-Belle- schreef op 27 augustus 2016 @ 14:28:

[...]



Die verkoopster zal wel in een deuk liggen nu na die mail Dat denk ik ook Gooi er wel een mailtje achteraan, haha.
hihi, je moet bij die stoelen altijd de boel wat los draaien om de planken te verzetten. Anders zou als kind zelf op zijn stoel klimt de boel ook kunnen verschuiven!
quote:Marie87 schreef op 27 augustus 2016 @ 14:27:

Ik was een beetje geprimed door witte vlekken die ik zag.

Wat bijzonder dat je dit woord gebruikt in deze context.

Ben je 2-talig of gebruik je het woord in je werk regelmatig ofzo?
Oh, is dat bijzonder? Ik werk wel in het Engels ja. Was gewoon het eerste wat in me opkwam toen ik dacht dat ik belazerd was

Getriggerd had ook gekund? Wat is een goed Nederlands woord in deze context dan?
Getriggerd is al gebruikelijker denk ik.

Je zou ook kunnen zeggen: 'ik was op het verkeerde been gezet omdat ik witte vlekken zag' (in deze context hè, het is geen één op één vertaling van 'to prime').

Ik hoor het in elk geval nooit, maar misschien heb ik iets gemist.

Ken het woord vanuit de biochemie en bij lijmen/verven.
Alle reacties Link kopieren
geprimed in deze context "wantrouwig".
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:tallyho schreef op 27 augustus 2016 @ 15:47:

geprimed in deze context "wantrouwig".

Ik weet niet of ze wantrouwig was of dat ze de witte vlekken zag en daardoor aan lijm dacht.

In dat laatste geval is het meer op het verkeerde been te zijn gezet.

Maar goed, daar gaat het niet om. Ik vond het gewoon grappig om dat woord in dit topic te zien.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik sneller aan lijm dacht door die witte vlekken. Op het verkeerde been komt wel in de buurt. Een simpel Nederlands woord is er misschien niet voor



Is primen in biochemie voorbewerken?
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze vastgelijmd zijn maar het klopt wel dat die plankjes muurvast zitten en lastig om zomaar even te verstellen. Elke keer als we een plankje een tree lager moeten zetten hebben we namelijk gedoe hiermee.
quote:Marie87 schreef op 27 augustus 2016 @ 16:16:

Is primen in biochemie voorbewerken?Ja, dat kan het zijn. Dat een celreceptor bijvoorbeeld pas reageert op een molecuul (bijvoorbeeld een hormoon) als het door een andere stof of proces 'geprimed' is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven