Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente / zomer 2016

15-02-2016 23:22 1035 berichten
De lente komt eraan!

Welke mode-must-haves mogen niet ontbreken in jouw garderobe voor het seizoen 2016?



Veel gezien op de catwalks: pastels, bloemen, toch weer de Boho-look maar met een grafischer edge...



Wat ga jij kopen / heb je al gekocht? Deel het hier!!

Op naar de zomer met inspirerende plaatjes en handige tips







We komen trouwens hier vandaan.
quote:Dubbz schreef op 14 augustus 2016 @ 14:04:

2x gelezen maar ik snap er niks van



Huh? Zie de plaatjes en dat is genoeg voor jou.



Verder zie ik geen mode. Waasr is de mode?
quote:lisa2 schreef op 14 augustus 2016 @ 08:51:

[...]





Ik heb ook na lang zoeken eindelijk een regenjas gevonden. Die is precies zoals ik graag een jas wil hebben. Al diverse keren gedragen. Als het boven de 20C komt en niet gaat regenen trek ik meestal een vest aan omdat je die makkelijk uit kunt trekken en om je middel kan binden.



Ja, ik probeer nog een denim blouse. Ik heb er nu een gezien in de juiste tint.

Ik heb ook nog een regenponcho die niet zweet. Mini-plu in handtas. (Die laatste is ook fijn tegen bladluis i.p.v. een petje. Die vallen hier uit de bomen.)
Ik probeer komende tijd wat minder te kopen, want nieuwbouwhuis gekocht. Moet lukken, want ik heb genoeg jassen, spijkerbroeken, vesten, schoenen, tassen en sjaals. Af en toe nog een t-shirt kopen maar dat zijn de kosten niet.


Zo'n jurk vind ik leuk als tuniek op een capri gedragen of legging tegen ongewenste inkijk bij opkruipen.

Hoewel ik dit dessin toch iets te druk vind. Ik vind dat dit het model wel leuk staat. Zij kan dat drukke wel hebben.

Met een capri of legging die goed zit en iets meer geklede stof passen platte schoenen er ook prima onder.

Jammer dat het polyester is.



Beide van Smashed Lemmon en met die vogel heb ik weinig.



Ik heb geen leuke ideeën voor tussenjassen. Ik twijfel over de gekochte jas, maar denk toch dat ik die houd. Is een tijdloos model. Hij mocht nog terug, maar heb totaal geen zin om verder te kijken. Ik heb al een winterjas hangen van twee jaar geleden gekocht en nog niet gedragen. Moet alleen nog een sjaal bij en daarin is keuze in overvloed.



WIE opent er een NIEUWE topic voor tussenjas. Ik zie dit topic als de laatste koopjes van de zomer sale.

Er zijn erg veel sjaals te vinden (inclusief geschikt voor gebruik als pareo) en het is moeilijk kiezen en dus kom ik tijd tekort met proberen.



WEL een tip om te zoeken op een tussenjas.

Zoek op BOMBERJACK en gewoon op JACK of BLAZER. Bij de meeste jassen staat wel of het een tussenjas is.

Mijn tussenjas is iets te dun. De afwerking is iets anders dan ik prettig vind en gewend ben. Stof en model is voor mij prima. Mouwen, pasvorm en alles is verder goed, maar een paar minpuntjes laten me twijfelen of ik de jas wel ga dragen. Maar heb gevraagd of die nog terug kon.

Ik heb nog een taupe jas hangen en hier gelezen dat het een van de modekleuren gaat worden. Dat is de reden dus. Ook een ideale jas met prima pasvorm, maar een paar details in de afwerking waardoor ik die jas weinig heb gedragen en nog z.g.a.n.



E D I T : Oké, ik gooi er dan ook maar eentje in. Maar vanwege de oud-roze van hierna. Dit valt vaak erg tegen. Valt meestal klein, maar het plaatje vind ik wer wel mooi als totaal. Is dun, maar kan wel over vesten. Deze staat bij Wehkamp en is van Supertrash en zo staan er nog wel meer.

Groen moet je ook maar staan. Maar voor van nature roodharige bleekscheten kan het een prima kleur zijn. Met nadruk op kan.
Ik heb eigenlijk geen geschikte tussenjas, maar nu is het niet echt het goede moment om die te kopen want dan betaal ik er de volle prijs voor

Op dit moment heb ik een oudroze leren jack, maar die is erg kort, dus als ik een vestje draag komt die er altijd onderuit. Heel irritant. Iemand nog leuke ideeën voor tussenjassen?
Dit vind ik wel een mooie tussenjas en hij kost maar 50 euro.







Leuke sweater van Sissi-boy die waarschijnlijk toch te kort is. Dus plak ik hem hier.

Past volgens mij leuk op een midi-kokerrok. (Ik weet nu even niet wat de roklengte is op het moment.)
Inderdaad een mooi shirt Pumps.
Nog maar vier weken en dan begint de herfst. De tijd is gevlogen en we hebben niet eens een echte zomer gehad

Ik heb nog een aantal kledingstukken ongedragen in de kast hangen. Ik hoop dat iki er volgend jaar iets aan zal hebben, anders zijn het zonde aankopen geweest. Ik weet wel dat ik niet meer zo enthousiast aan het kopen sla.
Ik ben blij dat ik vooral 'jaar rond' kleding heb. Zoals spijkerbroeken, t-shirts, (dunne) vesten, All Stars, tussenjassen... Het wad er echt de 'zomer' voor. Echte zomerkleding kun je maar bar weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
We krijgen een mooie nazomer, ik voel het! *en het moet gewoon*
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Die trui van Pumps vind ik leuk, maar wat een ongezellige kleur...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Hierom vind ik Vero Moda zo leuk.
Ik heb bij de vero moda deze blazer gekocht. Hij is echt mooi getailleerd en lekker casual netjes:







Van de h&m heb ik deze 2 blousjes:











Ze zijn wel erg groot (lang en breed), al heb ik ze in maat 34 besteld. Kleiner wilde ik niet, want dan wordt het te straks om je nek en armen. Ik moet er maar aan wennen dat veel kleding tegenwoordig een beetje vormeloos is. Als ik het in een hogere broek stop ziet het er wel leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een broekje van hetzelfde stofje als je eerste bloesje. Heerlijk luchtig - ik draag het als pyjamabroekje (voor buitenshuis is het me te kort).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik heb gisteren toch de knoop door gehakt. Zomerjas gekocht met een mooie kleurige sjaal (wit met donkerblauw, lichtblauw en koraalrood er in verwerkt.) Het wit overheerst en is echt een zomersjaal. Die sjaal deed ik om en het was meteen goed gekeurd.



In de stof van dat jasje had ik bijna een jumpsuit gekocht. Zwaar, maar tekent niet en stond mooi.

Die stof is heerlijk om te dragen.



De jurkjes een eindje terug van Only. Die zijn van een dun stofje. Mooi, maar dun.



Ik vind het jasje leuk.
Ik heb nog een paar zomersjaals besteld. Van Esprit en Pieces, maar alleen in viscose en katoen. Ik hoop dat ze onbeschadigd zijn.

Ik heb een te grote stapel kleding waar ik op uit gekeken ben.

Deze sjaals ga ik zeker dragen. Is duidelijk verschil in kwaliteit tussen bepaalde merken. Daar heb ik nog niets van.



Ik heb er een paar heel mooie gezien voor de komende herfst.

Die kleuren uit het andere topic zijn dus toch waar.
Leuk jasje, zharon!



Ik vertelde gisteren in het opruimtopic dat ik nu echt mijn klerenkast op korte termijn ga aanpakken. Vandaag het tegenovergestelde gedaan, ipv opruimen in de final sale dit jurkje gekocht Was met 70% korting

Ik draag zelden wijdvallende kleding omdat zonder taille niet staat. Maar in dit jurkje is hij toch zichtbaar. Ik heb hem ook aan gehad met een lang vest erover voor komende winter, ook erg leuk!



https://www.freshonline.n ... /jurk-abby-blauw-cold-dye
O, die hals valt mooi van dat jurkje. Dat is echt een aanwinst. Mooie mouwlengte ook.

Ik heb een tijd geleden een jumpsuit gepast met zo'n hals en een gladde stof en helemaal gevoerd.

De stof viel prachtig en was buik verhullend en had zo'n zelfde halslijn voor en achter.

Het was niet mijn kleur, maar anders had ik hem gehouden.
Only bomberjack gekocht in de sale.



Ik hou van deze kleur roze, het staat mij goed en is voor mij makkelijk te combineren met van alles (verder draag ik veel zwart, grijs, wit, blauw, beige en soms mintgroen of wijnrood). Blij mee dus!
quote:vlinder021 schreef op 27 augustus 2016 @ 23:17:

Leuk jasje, zharon!



Ik vertelde gisteren in het opruimtopic dat ik nu echt mijn klerenkast op korte termijn ga aanpakken. Vandaag het tegenovergestelde gedaan, ipv opruimen in de final sale dit jurkje gekocht Was met 70% korting

Ik draag zelden wijdvallende kleding omdat zonder taille niet staat. Maar in dit jurkje is hij toch zichtbaar. Ik heb hem ook aan gehad met een lang vest erover voor komende winter, ook erg leuk!



https://www.freshonline.n ... /jurk-abby-blauw-cold-dye



Leuk!

Ik heb ook dat ik echt kleding met een taille moet, anders word ik zo vormeloos. Tegenwoordig is dat best lastig, ik vind dat al die truien en vesten overal veel te wijd vallen.
Even een stukje herfst.



Wat vinden jullie van deze blouse? Past deze een beetje in de bohemian style?





Ik heb er een gekocht in het blauw die er op lijkt alleen vanwege de stof. Desnoods draag ik de mijne als (col)sjaal.

Ik geloof dat mijn blouse in een van de modekleuren is.



Zo te zien is het licht getailleerd en zonder lijfje waar je borsten in moeten. Als jij hem mooi vind en hij staat dan keur ik hem goed.



EDIT: Alsnog de jumpsuit die zo mooi was, maar uitverkocht. Het model kan ik niet plakken. Wel een afbeelding van alleen de jumpsuit.



Ik geloof dat ergens naar schoenen met steun werd gezocht. Alleen een sandaal gevonden die onder een jurk past. Zelf kan ik er niet op lopen. Te ruim en dan is het gewoon onverantwoord. Maar ik vind ze wel mooi. Van Sacha

Bij Sacha



Dus dei SANDAAL komt van SACHA en staan in de Sale voor 40 euro. Het is leer. Blauwe zijn op. De andere is er nog wel en er zijn meerdere kleuren, maar meeste zijn op. Ik moest even kijken, maar de GESP is van hetzelfde materiaal als de hak. Er was ook nog een roze. Ook leuk, maar meeste zijn uitverkocht.



EDIT 2:

Sjaaltjes in mooie kleuren. Ik vind de stof niet zo leuk. Ik heb er nog een aantal van 100% zijde liggen die er op lijken.



Nee, ik ben gelukkig nog in de stemming die hoort bij zomer. Ik heb nog genoeg aan de sjaals van vorig jaar.
Op de valreep nog een mooi zomershirt gekocht. Ik vind de kleur zooo mooi. Ik ben benieuwd of het dezelfde kleur is in het echt.









En deze kon ik ook niet weerstaan.



Alle reacties Link kopieren
Het witte hemdje is leuk. Het rode niet. Heel tuttig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven