Wat voor data/belbundel hebben jullie tieners?

27-08-2016 14:42 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is onze oudste zoon 13 geworden. Tot nu toe had ik altijd voldoende inspiratie voor cadeaus, maar deze keer zijn we er gewoon niet uitgekomen. We kwamen ook pas een dag voor zijn verjaardag terug van vakantie, dus uitgebreid gaan shoppen zat er niet in, maar dan nog zou het niet zijn meegevallen. Hij wil erg graag een smartphone, o.a. om Pokémon Go te kunnen gaan spelen (wat ik toejuich omdat hij dan ook eens het huis uit komt), maar ja, aan alleen een nieuwe telefoon heeft hij dus niks. Ik heb gisteren geïnformeerd wat een beetje databundel kost, en dat begint zo ongeveer bij 20 euro per maand (6 gigabite). Dat vind ik nogal wat, dat is anderhalf keer het zakgeld dat hij krijgt. En als ik dat nu voor hem zou afsluiten, is het een cadeau van 250 euro! De telefoon zou hij dan zelf nog moeten aanschaffen.

Hoe doen anderen dat? Ik zie zo veel jonge tieners Pokémonnen buiten, die hebben toch niet allemaal zo'n peperduur abonnement? Bellen en sms'en is aan mijn zoon niet besteed overigens, het gaat vooral om de 'giegs'. Maar als je ze prepaid koopt, is het allemaal nog weer een stuk duurder.

Wat vinden jullie normaal voor een 13-jarige? In hoeverre betalen ouders data? Ik heb er al op gegoogled, maar kom alleen advertenties en vergelijkingssites van mobiele abonnementen etc tegen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind fietst vrijwel nooit, maar heeft wel internet op zijn mobiel.

Wat ie altijd uit heeft staan om mij geheel duistere redenen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 27 augustus 2016 @ 20:44:

[...]



Oh, 7,50 is inderdaad niet veel. Ik lees hier ook bedragen van 20 per maand. Dat is weer anders.Daar zitten we op qua bedrag met drie ;). 20€ per maand mogen ze mooi zelf betalen. Ze hebben ook geen dure iPhones overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 27 augustus 2016 @ 21:00:

LV als de sodemieter weg uit dit topic
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft een abonnement van 7,50 p/m en heeft daar 250MB en 100 minuten/sms voor. Omdat wij allemaal bij dezelfde provider zitten wordt dat ook nog eens verdubbeld en kunnen we onderling data uitwisselen. In praktijk heeft hij dus 500 MB en 200 min en krijgt soms nog wat MB's er bij van ons.
Am Yisrael Chai!
quote:poldervrouw schreef op 27 augustus 2016 @ 21:02:

[...]





Nee slechte wegen :(. Fiets is goed onderhouden moet ook wel met die afstanden



Maar hoe kun je zo vaak een lekke band hebben? Ik fietste vroeger 25 km over slecht onderhouden wegen en ik heb in 6 jaar misschien 3 keer een lekke band gehad. Ik fiets nu ook dagelijks over een bospad met keien en boomstronken en rijd eigenlijk nooit lek.



Kinderen hebben hier overigens geen mobiel internet. Ze hebben het niet nodig, het is hier in het buitenland duur en Pokemon Go is hier nog (?) geen rage.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 27 augustus 2016 @ 22:06:

[...]





Maar hoe kun je zo vaak een lekke band hebben? Ik fietste vroeger 25 km over slecht onderhouden wegen en ik heb in 6 jaar misschien 3 keer een lekke band gehad. Ik fiets nu ook dagelijks over een bospad met keien en boomstronken en rijd eigenlijk nooit lek.



Kinderen hebben hier overigens geen mobiel internet. Ze hebben het niet nodig, het is hier in het buitenland duur en Pokemon Go is hier nog (?) geen rage.



Echt geen idee. Oudste had zelden iets met fiets en jongste om de haverklap. Alle drie goede fietsen goed onderhouden zelfde route. Vandaag weer fiets school klaar laten maken. Speciale anti lek banden erop laten zetten. Kijken of dat helpt

Heb zelfs neiging gehad om er action banden omheen te gooien. Zo zonde ieder keer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een abbo van 1GB en 100 belminuten. Met een plafond dat ze er niet overheen kan gaan. Daar betalen we €7,50 voor. Dit is de eerste maand dus ik ben benieuwd hoe ze hier mee omgaat! Heb wel meteen de simpel app erbij gedownload om het een beetje in de gaten te houden!
Alle reacties Link kopieren
Dank weer allemaal, hier kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren
En wat de lekke banden betreft, zoon moet ook nog nodig een nieuwe fiets...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven