Zelf een muziek-cd gaan uitbrengen

22-08-2016 00:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel loop ik met het idee om een eigen muziek-cd te gaan uitbrengen.

Hiervan zou ik eerst een oplage van 50 stuks willen gaan laten maken (vooral ook voor vrienden, familie etc).

Eigenlijk hoef ik alleen nog maar het artwork af te ronden en heb 14 songtracks klaar (qua style electro, downbeat, techno etc).



Wie heeft eigenlijk ervaring met het (laten) maken van een eigen muziek-cd?



Tevens heb ik veel songtracks ook op mijn soundcloud-pagina staan.

Zou het wellicht nuttig zijn om een aantal songtracks hiervan te gaan verwijderen (ook ivm uitbrengen van de cd)?
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met Bandcamp?
Alle reacties Link kopieren
En inmiddels staat m'n album op bandcamp; ben erg tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Voor wie eventueel interesse heeft; ben te vinden onder de naam Tivolica (ondermeer op bandcamp)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wellicht nog tips, adviezen etc over hoe ik mijn muziek meer onder de aandacht kan gaan brengen oid?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Fun 76,

Ik heb even naar een paar nummers geluisterd en het deed mij denken aan New age muziek en ook wel een beetje experimentele muziek. Hier ga je geen grote groepen mee bereiken. Dat bedoel ik niet verkeerd want muziek voor grote groepen is ook niet altijd al te best.



Het lijkt me geschikte muziek als begeleiding, bijv. in een wellness center tijdens een hotstone massage of bij een reportage op tv, maar daar is lastig tussen te komen. Er zal verder wel een specifieke doelgroep hiervoor zijn die jij beter kent.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 03 september 2016 @ 00:30:

Hallo Fun 76,

Ik heb even naar een paar nummers geluisterd en het deed mij denken aan New age muziek en ook wel een beetje experimentele muziek. Hier ga je geen grote groepen mee bereiken. Dat bedoel ik niet verkeerd want muziek voor grote groepen is ook niet altijd al te best.



Het lijkt me geschikte muziek als begeleiding, bijv. in een wellness center tijdens een hotstone massage of bij een reportage op tv, maar daar is lastig tussen te komen. Er zal verder wel een specifieke doelgroep hiervoor zijn die jij beter kent.



Bedankt voor je reactie.

Besef me terdege dat ik hier geen grote groepen mee ga bereiken.

Toch ben ik wel erg tevreden met het resultaat.

Voor het volgende album wil ik sowieso meer gitaarinvloeden en zang.

En er moet iets meer balans in gaan komen.

Tevens moet het commercieel gezien ook aantrekkelijker gaan worden.

Zelf kijk ik hier erg naar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven