leed dat verhuizen heet

28-08-2016 13:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej 9 september krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, veel groter en meer ruimte voor onze 4 kinderen. Maar de verhuisdozen staan in de gang klaar te wachten om gevuld te worden en ik heb geen idee waar te beginnen. Misschien toch een beetje emotioneel omdat ik mijn eerste echte zelf alleen gekochte huisje ga verlaten. (man en ik waren nog niet bij elkaar dat ik dit huis waar wij nu nog in wonen zelf en alleen heb gekocht).



En dat terwijl ik toch heel erg uitkijk naar meer ruimte en minder op elkaars lip te zitten. Ik heb echt last van uitstel gedrag want he ik heb nog 5 wkn voordat de oude woning wordt overgedragen naar de nieuwe eigenaar.



I need a kick under my butt.
Alle reacties Link kopieren
Kick.



Ik heb het inpakken net een paar dagen geleden gehad. En over een paar weken kunnen we pas uitpakken. Ik kan niet wachten!
O leuk, verhuizen! Ik heb er een stuk of 8 achter de rug, het waren drukke tijden maar wel super leuk! Ik snap je gevoel hoor, in je huidige huis zit jouw hand en jouw herinneringen, het andere huis is nog een huis zonder jouw inbreng. Maar als je straks je huis leeg gaat halen word het steeds meer een huis in plaats van het jouwe en dan wordt het andere huis steeds gezelliger.

Ik hield altijd de aanbiedingen van verf en bv tegels al in de gaten zodat ik heel veel met korting kon bemachtigen. En je kunt beginnen met bv winterkleding, kerstspullen, paasspullen enz. enz. in te pakken. Als je elke dag iets doet ben je aan het eind van de week toch weer een stukje verder. Ik weet niet of je al hebt gekeken naar bv de gordijnen die je wilt enzo, ik zou daar ook al mee aan de slag gaan, misschien word je dan ook wat enthousiaster.
Alle reacties Link kopieren
Hup, aan de gang. Kerstspullen, wintersportdingen, het servies van oma wat je nooit gebruikt.. Zoveel dingen die je nu kunt uitzoeken en inpakken



En ja, het zal even slikken zijn als je de laatste keer de deur dicht trekt, maar je krijgt er wel een leuk huis voor terug!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 28 augustus 2016 @ 14:12:

Hup, aan de gang. Kerstspullen, wintersportdingen, het servies van oma wat je nooit gebruikt.. Zoveel dingen die je nu kunt uitzoeken en inpakken...En weggooien!!! Met name spullen die je toch nooit gebruikt. Meuk die je op verjaardagen hebt gekregen, kleding die je nooit draagt... Weg ermee!
Kick! Verstand op 0 en sorteren in 3 categorieen: weggooien, weggeven en meenemen. En dan de spullen die je niet dagelijks gebruikt al in de dozen. De rest pas later. Sterkte. Ik haat verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Joh, over minder dan 2 weken heb je de sleutel al, dus hup aan de slag. We kunnen je wel geweldige tips geven maar je moet het vooral doen! Eigenlijk heb je nu dus helemaal niets op welk forum dan ook te zoeken want daar ben je veel te druk voor.

Trek je router eruit en zet je radio aan, geef de kinderen ook een doos, neem ook genoeg vuilniszakken mee naar elke kamer en kast, alles waar je niet meer blij van wordt (uitgezonderd de stofzuiger): weggooien. Succes.
Succes. Ik ben nog nooit verhuisd. Van mijn ouderlijk huis naar een nieuwbouwwoning is niet echt verhuizen he.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huis, en van mij ook een flinke kick.



Ik zou eerst beginnen met de spullen die je niet gebruikt weggooien, ruimte voor ruimte, vervolgens de spullen die je niet dagelijks gebruikt inpakken en als laatste pas de spullen inpakken die je nog over hebt.



Sterkte met de verhuizing!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ga ik ook verhuizen. De 5 de komt het verhuisbedrijf alles overzetten naar het nieuwe huis. Alleen heb nog geen doos ingepakt, zal niet weten waar te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen tijd nee haha. Ik ben nu begonnen met de voorraadkast waar de spellen staan etc. En zo maar verder
Beginnen ergens waar spul ligt wat niet elke dag gebruikt wordt. Vlak voor de verhuizing ook deel keuken inpakken, tot je minmale.benodigdheden hebt.



Maak ook eerste doos die mee moet, met bekers, koffie, thee, schoonmaakspullen. Dan is dat ook gelijk in het nieuwe huis.



En elke dag inpakken, boodachappentassen werken ook goed voor boeken en kleding.
Alle reacties Link kopieren
Probeer te beginnen met spullen die je niet nodig hebt de komende maanden. Dus bijvoorbeeld starten op zolder, in de schuur, voorraadkast enz.



Probeer tijdens het inpakken weg te gooien wat je niet gebruikt, of niet meer gaat gebruiken (uitzondering spullen met een emotionele waarde).



Zet op de doos, of op een aparte lijst wat er in zit, en naar welke ruimte de dozen moeten in je nieuwe huis.



Veel succes met inpakken en verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Succes met inpakken. Als je begint met weggooien van de spullen die je niet meer gebruikt, blijft er vaak al veel minder over.



Ik ben een paar weken geleden verhuisd en toen ging ik alleen met een grote koffer vol kleding weg (naar het buitenland)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hebben wij te horen gekregen dat wij ook eindelijk gaan verhuizen!

Alleen het inpakken, daar hik ik nu al tegenaan. Morgen ga ik beginnen met de kleding sorteren: wat wij niet dragen, gaat weg. En op die manier maar een kamer per keer, denk ik.

Wij verhuizen, als het goed is, over enkele weken.
Het zou mij juist rust geven om te beginnen met inpakken! En valt bij mij ook onder de voorpret, je pakt alles in en vraagt je af hoe je leven is als je het weer uitpakt. Leuk toch!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geteld en ik woon nu in mijn 1e huis. Kortom: ik kan ondertussen verhuizen! Mijn tip: zorg dat je ruim genoeg dozen hebt. Als je ze te vol maakt kan je ze niet meer goed stapelen en als je ze te zwaar maakt kan je ze niet meer tillen. Liever twee lichtere dozen verhuizen dan 1 mega zware. Stop bijvoorbeeld niet een doos helemaal vol boeken; dat is niet te doen.

Schrijf op de doos naar welke kamer hij moet en wat er ongeveer in zit.

Gooi veel weg.

En bereid je vast voor op de stofplukken en verloren spullen die achter de kasten vandaan gaan komen



De laatste keer heb ik zelf ingepakt maar ben ik verhuisd met een verhuisbedrijf; zo ontzettend zijn geld waard! En na een x aantal verhuizingen kan je het ook gewoon niet maken om wéér je vrienden te vragen



Van te voren zorgen dat er op de verhuisdag in het nieuwe huis koffie en thee gezet kan worden en wat te eten staat is ook heel fijn.



Succes!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Nou de woonkamer is inmiddels voor een groot deel ingepakt. Vandaag maar met kleding etc beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Het inpakken en verhuizen ging goed. Tot we met alle dozen en meubels in de nieuwe woning zaten en ons realiseerden dat we niet hadden nagedacht waar we alles zouden neerzetten .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven