Ervaringen babyfoon app t.o.v. 'normale' babyfoon

27-08-2016 18:13 31 berichten
Zijn er mensen met goede en/of slechte ervaringen met een babyfoon app i.p.v. de normale ouderwetse babyfoons? Ik ben over twee maanden uitgerekend en we hebben nog een babyfoon nodig. Mijn man kwam met het idee om een app te gebruiken omdat het stukken goedkoper. Maar ergens heb ik het gevoel dat het minder betrouwbaar is, anders zou iedereen dat wel doen toch? Dit gevoel is uiteraard nergens op gebaseerd.



Voor wie positieve ervaringen heeft: welke app gebruiken jullie en wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. de normale babyfoons? Negatieve ervaringen hoor ik ook graag.



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken de app soms en hebben geen babyfoon. Vind het wat dat betreft wel een prima oplossing, hoefden geen apparaten aan te schaffen, die we toch niet gebruiken.



Babyfoon 3G, trouwens.
quote:spinnekop schreef op 28 augustus 2016 @ 13:39:

[...]





Dacht dat dat het idee achter de telefoon / app was? Maar het gaat dus enkel om geluid? Dan zou ik voor 3 tientjes een losse halenNee, het gaat ons alleen om het geluid. Als ik een babyfoon zou kopen, zou ik er ook eentje willen zonder camera. Mijn enige vraag is dus eigenlijk of een app net zo goed is als een babyfoon en wat de nadelen zijn. Maar daar is al een hoop op beantwoord, ik zal eens met mijn man overleggen
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona2012 schreef op 28 augustus 2016 @ 12:26:

[...]





Over wie heb je het? Want ik wil juist geen camera..



Voor de app gebruikers, wat als je bijvoorbeeld een half uur aan het bellen bent. Merk je dan of de baby huilt, of zie je dat pas als je weer ophangt?Dat schreef ik al, je krijgt een pushbericht. Dus dat hoor je toch? En voel je als je tril aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens was ik van plan geen babyfoon te kopen, vond het onzin. Hoor m'n kind heus wel vanaf beneden. En toen bleek hij altijd in mijn bed te slapen. En vanaf dat ze kunnen omrollen wil je dus horen of ze wakker zijn én of ze nog wel op hun plekje liggen. Vandaar dat ik erg blij ben met de app met camera.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gewone. Zou het veel te onhandig vinden als ik elke avond mijn ipad op dochter haar kamer moet leggen. En voor op vakantie (en bij mijn ouders die in het buitenland wonen) lijkt het me ook niet handig. Dan moet je continu wifi hebben en dat heb ik op vakantie niet steeds. Ik neem de babyfoon ook regelmatig mee met feestjes enzo. Dan leg ik dochter daar in bed en zet de babyfoon aan. Ik vind het dan toch handiger om gewoon dat ding mee te nemen. Zit ook een nachtlampje op en dat vind dochter heel prettig. En goedkoper, ach. Onze alecto was geloof ik 70 euro, verbruikt bijna niks want staat heel ongevoelig ingesteld en gaat uit als er geen geluid is verder. En ik heb hem alweer 4,5 jaar en werkt nog perfect. Ik vond het geen hele grote uitgave als ik kijk naar hoe lang ik er al plezier en gemak van heb.
Wij hebben twee Alecto babyfoons, staan continu aan. Voor beide zoons eentje. Ons huis is heel erg niet-gehorig, vandaar.



Zou een app te veel gedoe vinden met oppassers. En wil geen IPads in de kinderkamers laten liggen. De oudste zou m ook gewoon pakken om mee te spelen.



Bovendien zou ik zelf de IPads ook willen gebruiken als de jongens slapen, anders zou ik al drie van die dingen moeten hebben, dan is een babyfoon goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven