Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.



Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin.





Dit wel





link naar deel 1
wat een druiven heb je er aan hangen! nu nog goed rijp laten worden!
Alle reacties Link kopieren
Zo, lange tijd niet hier geweest. Vakantie voorbij, al weer 2 weken volop aan het werk en daarbij een "grasmatje" opvoeden. Dat valt niet mee. Met zo'n grasmatje in huis, is het net of je weer een baby hebt, alleen grasmatje is vele malen erger.

Hij rent door mijn borders en kijkt mij dan lachend aan, omdat ik natuurlijk moeite doe om hem eruit te krijgen. En dan gaat hij voor straf maar weer naar binnen.

Waarschijnlijk volgend jaar kippengaas onder de struiken doen, zodat hij niet tot achter de struiken kan komen. Dan is de lol er het snelste af.

Wij oogsten op het moment enorm veel frambozen. We hebben rode en gele frambozen en de gele zijn met stip de lekkerste!

Tomaten zijn in aantocht en de druiven ook, maar die mogen nog wel een maandje hangen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je MissMartine!



Ja, die druiven moeten zeker nog even hangen. Voor het rijpen zou het beter zijn als ik wat trosjes weg zou halen maar het staat zo leuk. De merels zijn er al volop mee bezig, dus die dunnen vanzelf wel uit. Merels blij, ik blij



Pumps nooit geweten dat een Mona toetje er zo gezellig uit kon zien. Jammer dat ik ze zo vies vind



Zo'n grasmatje opvoeden lijkt me nog niet meevallen Duet. Je arme borders. Ik zou het niet kunnen hoor, als zo'n spriet je lachend aankijkt, probeer dan maar eens boos te worden

Heerlijk zoveel frambozen!
...
Alle reacties Link kopieren
Mocht iemand weten wat voor plant dat is met die mooie gekleurde bladeren dan hoor ik het graag.

Er komen een soort sprietachtige, rode bloemen aan.
...
quote:Calamitycat schreef op 28 augustus 2016 @ 14:27:

Dank je MissMartine!



Ja, die druiven moeten zeker nog even hangen. Voor het rijpen zou het beter zijn als ik wat trosjes weg zou halen maar het staat zo leuk. De merels zijn er al volop mee bezig, dus die dunnen vanzelf wel uit. Merels blij, ik blij



Pumps nooit geweten dat een Mona toetje er zo gezellig uit kon zien. Jammer dat ik ze zo vies vind



Zo'n grasmatje opvoeden lijkt me nog niet meevallen Duet. Je arme borders. Ik zou het niet kunnen hoor, als zo'n spriet je lachend aankijkt, probeer dan maar eens boos te worden

Heerlijk zoveel frambozen!



Ik eet normaal gesproken ook geen mona toetje. Maar 2 keer een uitzondering om het weer af te leren.



Maar zo zie je maar weer.

Met vers fruit en een eenvoudig zelf gemaakt kleurtje op een boterham desnoods - beschuitje? - kan je ook met vruchten toveren.

Met zoete zongerijpte vruchten uit eigen tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 28 augustus 2016 @ 14:30:

Mocht iemand weten wat voor plant dat is met die mooie gekleurde bladeren dan hoor ik het graag.

Er komen een soort sprietachtige, rode bloemen aan.Ja, in de tuin van ons vakantiehuisje stond die ook en ik heb toen al zitten zoeken wat dat voor plant was, maar ik ben er helaas niet achter gekomen.


is het deze?

dat is de Houttuynia of moerasanemoon
Alle reacties Link kopieren
@ CC, die schutting zou ik gewoon zachtgeel verven. Altijd zon in je tuin .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken Friez! Het is geen moerasanemoon, alhoewel die er wel erg op lijkt. Maar het blad heeft geen rode randen en niet dezelfde bloemen.

Maar na een lange zoektocht op Google ben ik erachter! Het is de Persicaria virginiana 'Painter's Palette', oftewel een duizendknoop soort. De bloemen zijn overigens niet erg bijzonder maar ik vind het blad zo mooi.





Ceylon, ik hou helemaal niet van geel En het is een gegalvaniseerde schutting dus geen idee hoe ik dat zou moeten verven. Ik was van plan er wilgenschermen tegenaan te zetten, die heb ik al staan maar is een behoorlijk project en ik heb nog geen tijd gehad. Al heel lang niet Op een of andere manier zie ik er gewoon erg tegenop, terwijl ik voor andere grote klussen mijn hand niet omdraai.



In diezelfde border als waar de verbena staat groeit trouwens een heel leuk onkruidje wat zich heel erg heeft uitgebreid.

Ik vind het heel leuk dus het mag lekker blijven staan. Perzikkruid:

...
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van geel houdt neem je een andere kleur. Maar ik zou er zelf eerder hier en daar wat kippengaas ofzo tegenop knallen en dan had ik weer een fijne reden voor wat leuke klimplanten
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ha CC dat leukeonkruidje heb ik ook! En ik laat hem ook staan want hij heeft zich braaf geplant op een kaal stukje.
Hee waar is onze Steampunkcat heen!
Ja, ik zie het ook.



In het weekeinde was het wel druk op het napraat, maar geen idee waar het over ging. Ik heb alleen een taart geplakt.

Maar ze komt vast wel terug met een ander profiel. Geen idee wat er op het forum gebeurt.

Ik volg ook geen profielen. Behalve lastige die lopen te trollen, want die vallen op.



Ik ben nu ook vergeten van wie die blaffende en miauwende pluizenbollen waren.

Zelfs de druiven, maar dat komt omdat er op tv ook te zien was dat druiven het erg goed doen.

Broccoli en andere groenten doen het slecht. Te snel of te langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Huhhh kan het niet volgen dames, whats up?
Alle reacties Link kopieren
Nurse, als je je pb aanzet, dan stuur ik je een berichtje.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Volgends mij staat die al aan? Toch?

Ik heb ooit een privé bericht gehad.
Ik zag in de OP dat Steampunk haar profiel anoniem heeft gemaakt. Dus of ze komt terug onder een ander profiel, of er is iets gebeurd. Jammer zeg.



Volg verder napraat niet, eigenlijk alleen maar tuin en huisdier topic haha. Bijna 200 posts dus dan kan ik plaatjes plakken aanvragen. Ik heb nog een mooie voor raad je plantje.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd wat dan de aanleiding is. Ik volg weinig maar dit onderwerp vind ik erg leuk. Heel jammer als ze niet terug komt. Ik hoop van wel.



Nu over op de tuin. Wie heeft er een vijver met waterlelies en kan mij vertellen waarom die van mij niet groeien? Ik heb twee planten en ik heb elke keer een stuk of 5 mooie bladeren en verder niks, noppes, nada. Mijn waterwaarde test is normaal. Ph, hardheid, etc alles is prima. Er zitten gevriesdroogde bacteriën in en een aantal weken geleden heb ik er nog een anti alg (bio) in gegooid. Wil ik teveel en te snel? Vijver aangelegd in Mei.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van waterlelies weet is dat ze niet te diep mogen staan en dat ze niet houden van stromend water.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 30 augustus 2016 @ 16:31:

Wat ik van waterlelies weet is dat ze niet te diep mogen staan en dat ze niet houden van stromend water.Ik heb je een privé bericht gestuurd. Ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, gevonden. Je hebt een berichtje terug.
Ik vind hier dingen van.
Wat ik nog was vergeten. Als ze in het bantopic staat dan is het fout. Anders is er niets aan de hand. Meestal niet tenminste.



O ja, ik heb nog geen muizen in mijn val gehad. Is dat gunstig voorteken? Ik had er margarine in, maar dat is weg.

Alles is geveegd en er is geen geluid van muizen gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Steam, mocht je hier lezen, ik wil gewoon even laten weten dat ik aan je denk
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 29 augustus 2016 @ 22:50:

Als je niet van geel houdt neem je een andere kleur. Maar ik zou er zelf eerder hier en daar wat kippengaas ofzo tegenop knallen en dan had ik weer een fijne reden voor wat leuke klimplanten Dat vind ik wel een heel leuk idee, thanks! Die Toscaanse jasmijn lijkt me wel mooi maar het moet wel iets zijn wat in de winter ook groen is zodat ik dan niet alsnog tegen die lelijke schutting aankijk.
...
Ik ook Steam! Wel een gemis zo hoor zonder alle Toscaans Hollandse plaatjes.



Vandaag weer wat dode takken verwijderd uit de achtertuin, en helaas lag er toch weer poep onder de nieuw geplante vuurdoorn in de voortuin. Nu maar hopen dat die snel gaat groeien en we daar minder last van gaan krijgen. Denk dat we de voortuin ook maar op de schop gaan nemen, maar hoe en wat ben ik nog niet helemaal over uit. De boom gaan we vervangen in ieder geval, ik vind hem echt te groot en het is een te groot risico met slecht weer. Oh en het stuk beplanting ophogen, zodat alleen het pad schuin omhoog loopt. Is het makkelijker bij te houden voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven