Grote fout gemaakt na beëindigen relatie

28-08-2016 13:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zit behoorlijk in de knoop met mijzelf en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij hiermee kunnen steunen.

hier de situatie:

meer als een week geleden heb ik onze relatie beëindigd na ongeveer bijna 1,5 jaar samen te zijn.

De reden dat ik de relatie heb beëindigd is dat mijn vriendin aan borderline leidt waar ik op een gegeven moment niet meer tegen kon, en continu op eieren moest lopen.

Na het uitmaken van de relatie, ben ik helaas zo stom geweest om toch weer contact te zoeken en op bezoek te komen om wat te praten over ons, wat er mis is gegaan etc. (zei twijfelde om het te doen, maar toch gedaan)

Dit had ik gedaan omdat ik nog steeds veel om haar geef, en mijn gevoelens op dat moment niet in bedwang had.

In dit gesprek hebben we veel gepraat over ons en wat er allemaal gebeurt is de afgelopen tijd.

Het kwam er uiteindelijk op neer dat we elkaar misten en dat we het weer wouden proberen.

Die avond naar huis gegaan om spullen te halen voor het slapen bij haar, en toen kwamen die signalen naar boven....

Wat heb ik gedaan? ik was er zo zeker van dat de relatie stoppen het beste is, waarom zijn er nog steeds die gevoelens?

Voelde ik me eenzaam, dat ik daarom weer terug gekomen ben? ik werd er gek van, van al die gedachtes.

Die avond voordat ik weer terug zal gaan naar haar, heb ik enorm getwijfeld wat nou het beste is, terug gaan en opnieuw beginnen of toch bij mijn oude besluit te blijven.

Na lang nadenken en huilen, toch besloten om niet meer terug te gaan.

Ook al kon ik er heen gaan en vertellen dat het een fout geweest was, ik kon het niet en was bang dat ik daar niet sterk genoeg voor was.

Ik wil haar geen valse hoop geven, wat ik eigenlijk al gedaan had op dat moment, dus heb ik haar gebeld en dat ook verteld.

vanaf dat moment is zij ook goed boos en teleurgesteld in mij, wat ook volkomen logisch is.



Ik voel me zo'n klootzak daarover, dat ik zo gehandeld heb, dat zit me echt goed dwars.

Niemand verdient dat op zo'n manier, puur door die stomme knagende gevoelens.

Nu weet ik zelf ook niet meer wat ik moet doen, wil haar graag uitleggen dat het absoluut niet expres was, ook wel gedaan via de app, maar heeft dat nu nog zin?

of bij haar langs gaan en een goed gesprek erover voeren?

Ik heb haar namelijk gigantisch gekwetst, achter gelaten en valse hoop gegeven.

Dat doet me pijn, terwijl het niet expres was...



Zijn hier meer mensen die zoiets hebben meegemaakt en hoe ze hier mee omgaan/gingen?
Alle reacties Link kopieren
Niet steeds langs gaan, bellen en appen. Laat elkaar de eerste tijd volledig met rust.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent een mens, je hebt je door je emotie laten leiden. Tja dat hebben vast meer mensen ooit gedaan.



Nu doorgaan met je leven en haar niet nog een keer valse hoop geven lijkt me het enige juiste.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Nu echt even geen contact meer, dan geef je ook geen valse hoop, aan haar en aan jezelf

Geen contact, rust

Het werkt niet tussen jullie
Je hebt een fout gemaakt, en hoewel dat vervelend is voor je ex kun je er nu niets meer aan veranderen. Laat het los, en bovenal: laat haar los. Niet meer bellen/appen/opzoeken. Zij is nu boos en laat haar ook maar even boos zijn. Waarschijnlijk is alles wat je zegt nu toch 'verkeerd' in haar ogen, of geef je haar wéér valse hoop.
Leuk om zo met een borderliner om te gaan, je weet toch na anderhalf jaar dat het nogal eh heftige types zijn?

Het was dus ook echt een rotstreek en egocentrisch.

Niet meer samen afspreken deal zelf met je liefdesverdrietjes.
Alle reacties Link kopieren
Je bent uit elkaar, ga dan ook even écht uit elkaar. Niet bellen, appen, afspreken of wat dan ook. Even geen contact meer.
Alle reacties Link kopieren
Spas, ik vind dit wel begrijpelijk, natuurlijk zijn jouw gevoelens ook niet meteen weg, maar heb je meer een verstandsbeslissing genomen. Misschien kun je haar nog een email of app sturen waarin je het uitlegt?

Misschien niet nu, maar over een poosje. Mijn ex heeft het 2 weken geleden per telefoon uitgemaakt na een relatie van 2 jaar. Zag het niet aankomen, maar geloof me dat was veel lulliger dan wat jij hebt gedaan. Hij (durfde) het niet live tegen me te zeggen, is zelfs niet langs geweest om het nog te bepraten, wel appjes dat hij me mist. Maar goed Sterkte ermee.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
quote:alinea schreef op 28 augustus 2016 @ 14:35:

Leuk om zo met een borderliner om te gaan, je weet toch na anderhalf jaar dat het nogal eh heftige types zijn?

Het was dus ook echt een rotstreek en egocentrisch.

Niet meer samen afspreken deal zelf met je liefdesverdrietjes.



Is het dan meteen egocentrisch en een rotstreek? TO heeft zelf ook emoties en hij heeft zich wasrschijnlijk laten leiden daardoor. Niet handig, wel begrijpelijk. Iemand kan niet áltijd de sterkste zijn.



TO, trek het je niet te veel aan en voel he niet schuldig. Jij mist haar vast ook enorm en dan is loslaten moeilijk. Reken dat jezelf niet aan. Vanaf nu afstand houden en bedenk je bij elke neiging om contact te hebben dat het niet voor niets uit is. Zoek afleiding en laat je troosten door vrienden, je ouders of whatever, maar zoek geen troost en geborgenheid bij je ex. Sterkte!
Wees niet te hard voor jezelf. Soms moet je een paar van dit soort rondjes draaien om er achter te komen dat het écht niet is wat je wil. Bekijk het van de andere kant: als je er heel makkelijk bij weg zou lopen zou je een klootzak zijn die niets om haar geeft.



Liefdesverdriet is rot. Jullie kunnen elkaar daar niet mee helpen ook al geef je om elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd blijven klagen om je schuldig te voelen, maar helemaal niets van dat schuldgevoel zal ertoe bijdragen die vroegere handelingen te veranderen. Dus dat schuldgevoel waar jij nu door aan het lijden bent heeft dat nut?



Ga verder op je eigen padje en dat gaat zij ook doen. Laat het los. Je loopt nog steeds op eieren. Ga nou eens lief voor jezelf zijn.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Schrijf haar een brief. En laat haar met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:niccifrench schreef op 28 augustus 2016 @ 14:51:

Spas, ik vind dit wel begrijpelijk, natuurlijk zijn jouw gevoelens ook niet meteen weg, maar heb je meer een verstandsbeslissing genomen. Misschien kun je haar nog een email of app sturen waarin je het uitlegt?

Misschien niet nu, maar over een poosje. Mijn ex heeft het 2 weken geleden per telefoon uitgemaakt na een relatie van 2 jaar. Zag het niet aankomen, maar geloof me dat was veel lulliger dan wat jij hebt gedaan. Hij (durfde) het niet live tegen me te zeggen, is zelfs niet langs geweest om het nog te bepraten, wel appjes dat hij me mist. Maar goed Sterkte ermee.



pff ja dat is ook niet echt de manier van doen...

Hoe gaat het nu verder moet jou dan?



Heb bij het uitmaken wel echt een 'live' gesprek gehad samen, misschien had ik dat ook die avond of de dag erna moeten doen.

en inderdaad het was ook meer een verstandsbeslissing, geef nog steeds veel om haar en dat maakt het juist zo moeilijk :(
Huh? Je bent 'per ongeluk' niet terug gegaan zonder iets van je te laten horen??? Dit is alleen per ongeluk als je geheugenverlies hebt geleden of in coma in het Ziekenhuis lag want anders is het expres. Neem je verantwoordelijkheid!



Nu moet je ermee leren leven. Jammer dan. En zij ook, en dat is super sneu maar jij hebt het haar aangedaan en je kan het niet verhelpen.
quote:honingbijtje schreef op 28 augustus 2016 @ 15:07:

Huh? Je bent 'per ongeluk' niet terug gegaan zonder iets van je te laten horen??? Dit is alleen per ongeluk als je geheugenverlies hebt geleden of in coma in het Ziekenhuis lag want anders is het expres. Neem je verantwoordelijkheid!



Nu moet je ermee leren leven. Jammer dan. En zij ook, en dat is super sneu maar jij hebt het haar aangedaan en je kan het niet verhelpen.Ze hebben daarna nog geappt toch?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt haar al via app laten weten toch? Als je nu weer contact zoekt met haar, vat ze dat alsnog op als hoop. Ze heeft borderline schrijf je. Dat je daar niet mee om kan gaan, is begrijpelijk en ook niet iets wat perse moet. Maar voor haar is het heel heftig en verwarrend als je dan weer contact gaat zoeken.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 28 augustus 2016 @ 15:35:

Je hebt haar al via app laten weten toch? Als je nu weer contact zoekt met haar, vat ze dat alsnog op als hoop. Ze heeft borderline schrijf je. Dat heeft daar niet mee om kan gaan, is begrijpelijk en ook niet iets wat perse moet. Maar voor haar is het heel heftig en verwarrend als je dan weer contact gaat zoeken.



Ik heb haar die avond gebeld voordat ik eigenlijk weer terug zal gaan om te blijven slapen.

En we appen ook af en toe, maar dan meer in negatieve zin, waarom het zo gegaan is etc.

en ook in de app uitgelegd naar haar toe wat ik hier ook heb beschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spas8 schreef op 28 augustus 2016 @ 15:41:

[...]





Ik heb haar die avond gebeld voordat ik eigenlijk weer terug zal gaan om te blijven slapen.

En we appen ook af en toe, maar dan meer in negatieve zin, waarom het zo gegaan is etc.

en ook in de app uitgelegd naar haar toe wat ik hier ook heb beschreven.Dan moet je het nu echt los gaan laten. Helemaal geen contact meer (ook niet als zij contact zoekt) en de boel weer op ern rijtje zetten. Als blijven jullie in een lastige spiraal zitten in jullie contact. Als het echt voor estemd is of zou zijn, kunnen jullie ook wel een tijdje zonder elkaar.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Spas8 schreef op 28 augustus 2016 @ 15:41:

[...]





Ik heb haar die avond gebeld voordat ik eigenlijk weer terug zal gaan om te blijven slapen.

En we appen ook af en toe, maar dan meer in negatieve zin, waarom het zo gegaan is etc.

en ook in de app uitgelegd naar haar toe wat ik hier ook heb beschreven.Verbreek alsjeblieft het contact. Maar dan ook echt helemaal. Want als jij haar aandacht blijft geven (ook negatieve aandacht is aandacht!) blijft zij hoop houden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Spas ben er kapot van, ik vind dat hij aan zet is om iets te laten horen/ uitleggen.

Soms voel ik me wat sterker, maar het verdriet overheerst, we hadden een goede relatie, alleen een groot verschil in religie. Bedankt voor het vragen. Trek je niets aan van de negatieve mensen hier.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen vergist zijn zich weleens
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:niccifrench schreef op 28 augustus 2016 @ 17:14:

Spas ben er kapot van, ik vind dat hij aan zet is om iets te laten horen/ uitleggen.

Soms voel ik me wat sterker, maar het verdriet overheerst, we hadden een goede relatie, alleen een groot verschil in religie. Bedankt voor het vragen. Trek je niets aan van de negatieve mensen hier.



Kan ik me heel goed voorstellen Nicci, vooral omdat het uit het niets kwam.

sterkte in ieder geval ermee



tja het geen contact houden zal heel lastig worden, aangezien ik nog steeds met een schuldgevoel rond loop.

Misschien toch een keer een goed gesprek hebben samen en het een plek kunnen geven.

life sucks, sometimes.... :(
Zij hoeft je schuldgevoel niet te verlichten en met contact doen jullie jezelf ook alleen maar langer pijn.
Soms hou je enorm van iemand, maar weet je dat jullie niet passend zijn. Dan weet je met je verstand dat je moet stoppen, terwijl je gevoel doorgaan zegt.



Jij zat in een dergelijke tweestrijd en hebt hierdoor heel wisselend gehandeld. Dat is doodnormaal en dat je je nu schuldig en rot voelt is ook doodnormaal.



Nu moet je echter afstand nemen, anders kom je in een eindeloze knipperlichtrelatie terecht.



Tijd heelt alle wonden. Zij zal weer iemand anders vinden en jij ook. Er zal wellicht een gevoel van een gemiste kans blijven, maar dat is niet erg.
Je kunt veel om iemand geven, ook verliefd zijn, en toch niet met diegene in een relatie moeten zitten. Dat zijn verschillende dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven