KUTANGST

27-08-2016 23:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ineens heel erg misselijk. Hart gaat tekeer.

Bang om over te geven. Bang voor alles.

Voor het eerst in mijn nieuwe huis dat dit gebeurt. ik ken niemand hier, woon helemaal op mezelf in een vreemde stad (geen huisgenoten/relatie)



Door het verhuizen ongezond gegeten, laat geslapen etc. Weer begonnen met roken. Misschien dat het meespeelt. Lijkt alsof een ongezonde leefstijl mijn kans op een paniekaanval vergroot. Lijkt altijd wel een moment te komen dat mijn lichaam na zo'n ongezonde periode op een hele vervelende manier stop zegt.



Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Niet omdat het ongezond is maar omdat het adrenalineverhogend kan werken. Waardoor de angst ook aangejaagd wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je had al eerder een topic geopend.

Het gaat dus nog steeds zo slecht! Tijd voor actie...

Vervelend dat je je nog zo voelt.

Al nagedacht over een combi van psychologische hulp en AD?

Je rookt toch niet zei je vorige keer?

Hier was roken een grote trigger voor paniekaanvallen.

Gezond leven helpt wel degelijk.

Niet roken, niet drinken, gezond eten, veel beweging, niet in je bed blijven liggen, naar buiten gaan en jezelf doelen stellen
Alle reacties Link kopieren
roken was bij mij ook een trigger. en om dat onder controle te houden ging ik er heel veel bij drinken, om maar te kunnen ontspannen. ik heb zo vaak met een op hol geslagen hart in bed gelegen.
very metal
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 28 augustus 2016 @ 13:59:

Je had al eerder een topic geopend.

Het gaat dus nog steeds zo slecht! Tijd voor actie...

Vervelend dat je je nog zo voelt.

Al nagedacht over een combi van psychologische hulp en AD?

Je rookt toch niet zei je vorige keer?

Hier was roken een grote trigger voor paniekaanvallen.

Gezond leven helpt wel degelijk.

Niet roken, niet drinken, gezond eten, veel beweging, niet in je bed blijven liggen, naar buiten gaan en jezelf doelen stellen



Het gaat inmiddels wel beter.

Alleen is'beter voelen' dus ook een trigger, dat ik ineens weer ga roken bijv.



Ik ben de afgelopen weken juist amper in mijn bed te vinden. Ik doe zelf weer van alles. Kom elke dag buiten. Ik slik AD en sta op de wachtlijst voor therapie (echt zo slecht dat zoiets zo lang kan duren)



Maar gisteren was dus even weer schrikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 28 augustus 2016 @ 14:05:

roken was bij mij ook een trigger. en om dat onder controle te houden ging ik er heel veel bij drinken, om maar te kunnen ontspannen. ik heb zo vaak met een op hol geslagen hart in bed gelegen.



Oh begrijp ik ja.

Alchohol durf ik dan niet op zo'n moment. Heb er ook niet zo'n trek in. Het is meer roken en ongezond eten waar ik naar grijp.
quote:notalwaysdark schreef op 28 augustus 2016 @ 15:38:

[...]





Het gaat inmiddels wel beter.

Alleen is'beter voelen' dus ook een trigger, dat ik ineens weer ga roken bijv.



Ik ben de afgelopen weken juist amper in mijn bed te vinden. Ik doe zelf weer van alles. Kom elke dag buiten. Ik slik AD en sta op de wachtlijst voor therapie (echt zo slecht dat zoiets zo lang kan duren)



Maar gisteren was dus even weer schrikken.



Ben je pas begonnen met de AD? Want dan zijn de klachten eerst erger.

Ja heel erg belachelijk die wachttijd!! Ik had dus 2 weken geleden een eerste afspraak (na een maand wachttijd) en moest de afspraak wegens omstandigheden Helaas afzeggen..ni kan ik pas eind september terecht
Probeer de trigger te vinden.

Wat zit je precies dwars?
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 28 augustus 2016 @ 08:46:

Herkenbaar....vannacht ook meerdere paniekaanvallen gehad. Ik weet dat ik het zelf veroorzaak maar het is zo lastig om te stoppen . Sterkte to.Heb je dan ook dat je niet eens weet waarom je paniek hebt, en dan nare/depresieve gedachten bij krijgt? En uren wakker ligt
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:03:

[...]





Ben je pas begonnen met de AD? Want dan zijn de klachten eerst erger.

Ja heel erg belachelijk die wachttijd!! Ik had dus 2 weken geleden een eerste afspraak (na een maand wachttijd) en moest de afspraak wegens omstandigheden Helaas afzeggen..ni kan ik pas eind september terecht



Slik het een week of drie denk ik. Heb daar ook geen klachten meer van. Alleen de eerste week merkte ik wat. Ik had heel lang last van zo'n schommelend gevoel, dat is godzijdank weg. Misschien door de AD juist. Zelf weet ik de trigger niet zo goed, het komt ineens opzetten en daar baal ik gewoon zo van. Hoe erg ik ook probeer het te omarmen.



Pfff ja.. dan moet je weer wachten. Echt heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Lukt het om met ademhalingsoefeningen wat rustiger te worden?

Als het heel heftig is, zou ik naar de huisarts gaan. Een combinatie van kalmeermiddelen (die je dan wel weer afbouwt) en therapie kan helpen.



Gezond en gelijkmatig leven, met gezonde voeding, genoeg slaap en genoeg activiteiten die energie geven omdat ze fijn zijn, is het beste. Maar dat verhelpt een acute aanval niet, natuurlijk.

Ademhalingsoefeningen en kalmeermiddelen wel.

Ik was altijd erg tegen laatste, maar kreeg een erg zacht middel en ben nu helemaal om. Maar je moet het wel onder goede begeleiding doen en in combi met therapie.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat mij trouwens wel triggert zijn berichten als 'vrouwen lopen langer rond met hartklachten'. Berichten over reanimaties etc.
Alle reacties Link kopieren
O, je slikt AD zie ik...



Ja, die kunnen het in het begin erger maken.

Bij mij was het zelfs zo heftig dat ik met de AD gestopt ben (letterlijk over de grond kruipen van angstaanvallen). Psychiater stelde nog voor om AD tegelijk met kalmeermiddelen te gebruiken, om ergste eerste zes weken door te komen (zei dat in het begin de golven in zee veel heftiger werden, om erna naar een kalme zee te gaan). Misschien bij jou ook een idee?

Bij mij zag hij wel dat de bijwerkingen té heftig waren (ook andere bijwerkingen, niet enkel angstaanvallen), dus ben dan van AD naar Sint Janskruid gegaan, in combi met angstremmers. Was voor mijn een heel goeie combinatie.
Maar je hart is uitgebreid gecontroleerd, dus twijfel niet aan de expertise van de artsen.

Ik begrijp het wel, een paniekaanval lijkt op een hartaanval
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je dagelijkse bezigheden: werk, studie?

Wat vindt je daarnaast leuk om te doen, dat je afleiding geeft/ontspant/enz.

Mijn ervaring; hoe meer tijd je hebt om je te focussen op hoe je je voelt, hoe meer je voelt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven