Nieuwe vriend te jaloers of overdrijf ik?

28-08-2016 12:57 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Na een jaar en een half single te zijn, heb ik iemand leren kennen waarmee het goed klikt. We zijn officieel een maandje samen. Hij is 33 jaar en ik ben er 29.



Mijn partner komt uit een aan- af- relatie, die 5 jaar stand heeft gehouden, en waar zij hem enkele keren heeft bedrogen. Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. Hij zegt dat vertrouwen moet groeien, maar heb indruk dat het juist verslechterd.



Zo sprak ik in mijn vrijgezellige periode elke week a 2 weken af met een goede vriendin en wil dit ook zo behouden. Als ik een paar dagen op voorhand zeg tegen hem dat ik afspreek met haar, wil hij alles weten erover. Nu vraagt hij (eerder eist) zelf of hij niet mag meekomen op afspraakjes. Zoals gisteren ben ik gaan uiteten met haar en hij wou perse mee. Hij zegt dat ik niet wil, dat hij mijn vriendinnen leert kennen. Maar voor mij is dit gewoon te vroeg en ik wil ook gewoon tijd alleen met mijn vriendin waarbij we kunnen roddelen



Ik ben ook iemand die graag op zichzelf is en dat begrijpt hij niet. Als we niet bij elkaar zijn, vraagt hij continu waarmee ik bezig ben. En kijkt continu of ik online zit op facebook en denkt dat ik dan bezig ben met andere mannen. Ook als hij bij mij zit, kijkt hij dan mee op mijn scherm als ik bv tegen een vriendin bezig ben. Ook op facebook vraagt hij continu welke mannen dit zijn, die bv mijn status of foto leuk vinden. Ik wil ook graag naar een concert, waarvan ik weet dat dit eig zijn muziek niet is.. en ik had op facebook gevraagd welke vriendin mee wou met mij. Hij was heel boos hiervoor en wil absoluut mee.. enkel met reden omdat hij graag bij me wilt zijn.



Ik heb al enkele keren gezegd dat hij soms te ver gaat voor mij.. ik voel me wat verstikkend en heb het gevoel dat ik voor alles verantwoording moet afleggen. Hij vindt absoluut niet dat hij te ver gaat om grenzen te trekken. Aangezien ik al tijdje 'out' ben, weet ik niet echt meer wat verwachtingen zijn in een relatie. Nu goed, op alle andere fronten gaat alles prima.. we zien elkaar trouwens bijna elke dag..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je na het lezen van al deze reacties weet wat je eigenlijk al wist voordat je dit topic opende. Dit kan gewoon niet, dit gedrag is niet gezond en kun je niet accepteren. Heb je dit met je vriendin besproken? Wat was haar reactie?



Lieve schat, ik begrijp dat je na 1,5 jaar het heel leuk vind om een leuke vent tegen te komen maar dit is geen leuke vent. Dit wordt geen fijne relatie. Bedankt hem voor de momenten die leuk waren, geef aan dat hij echt te jaloers is en dat je dit niet kunt accepteren. Al duurt het weer 1,5 jaar voordat je iemand tegen komt, single bent je beter af dan bij hem, geloof mij maar.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Wat een engerd! Waar wacht je op.. run!!

Hij vind het zelf normaal dus dat komt niet meer goed hoor dit blijft een drama, bedenk goed dat dit geen genegenheid is en niet vleiend opgevat moet worden hè,dat wordt nog wel eens verward met elkaar, er zit bij zulke mannen een schroefje los, hij beperkt je nu al enorm en jij zult het nooit goed kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee je overdrijft niet. Dit gedrag gaat alleen maar erger worden. Wegwezen bij deze vent en een leuke man zoeken!
The pen is mightier than the sword
quote:Aangezien ik al tijdje 'out' ben, weet ik niet echt meer wat verwachtingen zijn in een relatie.Watte?
Alle reacties Link kopieren
Nee, je overdrijft niet. Maak hem nogmaals duidelijk dat hij veel te veel bovenop je zit, dat ie daarmee moet kappen. Zo niet, stoppen met die man.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb al enkele keren gezegd dat hij soms te ver gaat voor mij.. ik voel me wat verstikkend en heb het gevoel dat ik voor alles verantwoording moet afleggen. Hij vindt absoluut niet dat hij te ver gaat om grenzen te trekken.



Hij gaat niet soms te ver, hij gaat als ik je OP lees regelmatig te ver! En vindt dat kennelijk normaal. Dit is niet goed. Ik zou ver weg van deze man blijven. Je alarmbellen gaan niet voor niets af. Vertrouw daar op.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk jezelf hier aan te gaan doen?

Al ben je al een tijdje 'out'...al zijn het tijdenlang...dan nog weet je hoe een relatie behoort te zijn.

Anders zou je hier ook niet schrijven.

Je weet het wel, het is geven en nemen.

De controle laten behouden...

Jij laat het toe.

Alleen jij hebt de controle over jezelf.

Wat jij wil, waar jij je prettig bij voelt en hij moet zich ook prettig voelen. Even een mindset voor hem. Alles went...
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Als ook maar voor 1% denkt dat dit normaal gedrag is, dan verdien je mekaar.
Nou Kimby, wat vind je er tot zover van?

Reactie graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 28 augustus 2016 @ 13:35:

Nou Kimby, wat vind je er tot zover van?

Reactie graag!Die heeft het hopelijk te druk met wegrennen!
Alle reacties Link kopieren
Brr wegwezen
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 28 augustus 2016 @ 13:32:

Als ook maar voor 1% denkt dat dit normaal gedrag is, dan verdien je mekaar.



Dat klinkt ook weer gemeen.



Maar verder eens met iedereen hier.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 28 augustus 2016 @ 13:07:

Run forest run!

Je bent z'n ex niet en eerlijk gezegd denk ik niet dat t komt omdat z'n ex vreemdging, sommige mannen/mensen hebben nou eenmaal zo'n kijk op relaties.

Dit dus.

Als TO het goed aanpakt is zij binnenkort ook zijn ex.

Verder is het de vraag of zijn ex echt vreemdging. Wellicht haalde hij dat alleen in zijn jaloerse hoofd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je mag toch van je eigen verwachtingen uitgaan. Waarom betaal jij de rekening voor iets wat je niet hebt gedaan?



Weet je zeker dat dit waar is? Is hij zelf niet gewoon een vreemdganger?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou het is wel duidelijk; gezond gedrag lijkt het niemand.



Maar eigenlijk doet het er niet toe wat anderen vinden of wat zou 'horen' in een relatie he? Het gaat er om wat bij jou past en hoe jij (en je partner) je er bij voelt. Ik lees dat jij begrip hebt voor zijn jaloezie, maar ik lees niet dat hij begrip heeft voor wat jij nodig hebt. Dat zou voor mij genoeg zijn. Als hij hetzelfde begrip zou tonen als jij doet, zou hij niet eisen dat hij continu mee mag (ik zou er gék van worden )
Alle reacties Link kopieren
Dikke doei met hem!

Het controleren van hem word alleen maar meer, vertrouwen zal niet groeien hoor vanaf hem.

Dus wees slim en de ballen met hem, kies een leukere vent uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 28 augustus 2016 @ 13:30:

Wat denk jezelf hier aan te gaan doen?

Al ben je al een tijdje 'out'...al zijn het tijdenlang...dan nog weet je hoe een relatie behoort te zijn.

Anders zou je hier ook niet schrijven.

Je weet het wel, het is geven en nemen.

De controle laten behouden...

Jij laat het toe.

Alleen jij hebt de controle over jezelf.

Wat jij wil, waar jij je prettig bij voelt en hij moet zich ook prettig voelen. Even een mindset voor hem. Alles went...



Zoiets wilde ik ook al schrijven. Je maakt mij niet wijs dat je zelf niet weet dat dit niet normaal is.

Al zou je 100 jaar vrijgezel zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 28 augustus 2016 @ 13:08:

Die vriend mag eerst wel eens zijn eigen problemen oplossen uit zijn vorige relatie. Als hij die meebrengt in jullie relatie, en dat doet hij dus 100%, dan kan het nooit goed gaan.



Ik snap best na wat hij heeft meegemaakt hij niet direkt iedereen vertrouwd maar je nieuwe vriendin wantrouwen en verstikken helpt niet om een normale relatie op te bouwen.



Ik zou echt tegen hem zeggen dat je afstand gaan nemen tot hij zijn problemen heeft opgelost.dit dus en nee je overdrijft niet.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Op andere fronten gaat alles goed?



Dit front is wel een heel bepalend front in je relatie, vind ik. Hoe zie je dit over 25 jaat voor je?
Oh en wat belangrijk is is dat je het niet stil houdt, niet alleen anoniem op een forum je probleem voorleggen maar bespreek het met familie en je vriendin en niet alleen wat er leuk en gezellig aan hem is want wat hij doet dat isoleren en dat ie liever niet heeft dat je met vriendinnen afspreekt daar begint het mee, hij maakt je kringetje steeds kleiner en uiteindelijk begin hij te mokken als je boodschappen gaat doen als je er steeds aan toegeeft, bespreek het en zeg ook tegen hem dat je het met anderen bespreekt je zult zien dat je op heeeel veel weerstand stuit bij hem en zie je wel je bent onbetrouwbaar, trap daar niet in!!
Alle reacties Link kopieren
Op andere fronten gaat het goed, schrijf je. Daarmee bedoel je vast dat het erg gezellig is als jullie met z'n tweetjes zijn. Dan is het voor hem ook heel makkelijk om het goed te doen: alles is helemaal naar zijn zin. Dat is dus niet zo veelzeggend. Als het een beetje klikt en je vindt elkaar aantrekkelijk dan gaat dat al snel goed, want dat is heel erg makkelijk. Dat is eigenlijk gewoon het minimale wat je moet hebben met iemand, als dat er al niet is dan is het echt niks.



Dat wat nu niet zo goed gaat zegt veel meer over hem en dat zou ik dus ook veel zwaarder laten wegen. Die jaloezie en bezitterigheid is in mijn ogen ronduit onaantrekkelijk, eng en ongezond. Ik zou er zeker niet in meegaan, en als het zo blijft zou het echt een dealbreaker zijn. Als je nou met exen ging stappen of bij andere mannen bleef slapen, maar je spreekt gewoon af met vriendinnen, kom op zeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je mag geen dingen ondernemen zonder hem? Wtf? Is hij wel van deze tijd?
Wat ik ook zo eng vind:

- of hij heeft zelf geen vrienden en dat is ook vreemd

- of hij is hypocriet en legt jou andere dingen op dan waar hij zich zelf aan houdt.



Verder idd: Alle alarmbellen gaan af.
quote:Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mijDat alleen is al een goede reden om geen relatie met hem te hebben. Waarom zou je een relatie willen met iemand die jou niet vertrouwt? En waarom wil hij eigenlijk een relatie met iemand die hij niet vertrouwt?
Alle reacties Link kopieren
Brrrrrrrrrrrrr, nee. Hij ziet een relatie als gevangenis i.p.v. als een manier om het beste in elkaar naar boven halen en dat te stimuleren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven