Bruiloft 5000 - 6000 euro

23-08-2016 12:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd



Nu willen wij volgend jaar gaan trouwen, een datum hebben we nog niet. We hebben een budget van 5000 - 6000 euro. Ringen hebben we al, een mooie auto kunnen we lenen en voor de huwelijksreis hebben we een apart budget. Ik wil een mooie jurk en we willen een goede fotograaf. 30 personen willen we er sowieso bij hebben, dit zijn familie en goede vrienden. Als we een avondfeest zouden geven (geen idee of dat binnen ons budget kan) zouden daar max 90 personen bij aanwezig zijn.



Met wat google werk kom ik vooral uit op de gemiddelde bruiloft van 10.000 – 15.000 euro of juist extreem low budget bruiloften van 200 - 1.000 euro. Wij willen iets wat hier tussenin zit. Heeft iemand tips en/of ervaring met een bruiloft binnen ons budget?



Alvast bedankt voor het meedenken!
The pen is mightier than the sword
Zeker als je zelf kritisch bent over foto's, zou ik daar idd niet op besparen (behalve dan wel op wel/geen album en minder aantal uren idd).



Ik ben zelf heel kritisch over foto's, trek een scheve horizon bijvoorbeeld echt niet, dus wij hebben gekozen voor écht goede fotografen, waardoor ik me geen moment heb afgevraagd of ze alle mooie momenten wel meepakten of dat de foto's mooi zouden worden.

We hadden ook een videograaf, dit vonden we veeeel minder belangrijk, ging er gewoon om dat er beelden zijn van bijvoorbeeld de ceremonie, dus de videograaf was ook 3x zo goedkoop ofzo als de fotograaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 23 augustus 2016 @ 13:02:

[...]





Jazeker! Het was ook niet bedoeld om aan te vallen ofzo, ik geef alleen mijn mening zodat TO dat mee kan nemen in haar plannen



Maar ik ga nooit trouwen hoor, moet er niet aan denken

Zal iig volgende maand op mijn verjaardag gewoon alle drank in huis halen die ze willen Dat weet je niet totdat je de juiste tegenkomt
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke2016 schreef op 24 augustus 2016 @ 10:40:

Pennenbakje kan ik jou een PM sturen? Ik heb veel tips voor de mooiste couture jurken voor weinig!! (Zijn uiteraard gloednieuwe jurken, zijn bijvoorbeeld sample modellen die nooit zijn gepast heb je kortingen van 50-70% van vera wang, pronovias, monique lhuillier naem khahn etc! )Je kan me een pm sturen, bedankt alvast
The pen is mightier than the sword
Met zo'n 40 gasten, trouwen in bv een kerkje, locatie feest in een tuin bij bv ouders, jezelf of vrienden, zelf een bar regelen waar mensen zelf mogen tappen, fris flesjes kunnen pakken uit leuke tonnen met ijs, idem voor wijn, een foodtruck, bevriende fotograaf, zelf de locatie aankleden met leuke lichten ed, boxen voor geluid en met een jurk en pak moet dat lukken. Bezuinig op dure dingen zoals, trouwauto (kan prima in je eigen versierde auto), dure locatie, bruidstaart (zelf bakken, vrienden laten bakken), duur diner, fotoshoots, teveel gasten die je niet spreekt maar plichtmatig uitnodigt etc.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf nooit sterke drank in huis. Mijn man drinkt bier of wijn, anders niet. Ik zelf drink ook niet anders dan dat. Ook wanneer wij visite thuis hebben wordt er niks anders dan dat gedronken, wordt ook nooit naar gevraagd. Ook als wij ergens op visite gaan niet. Wel diverse soorten bier en wijn rood/wit/rose of met bubbels, maar dat was het dan wel. Ik weet niet eens meer of de gasten op mijn bruiloft sterke drank konden bestellen maar volgens mij is dat sowieso niet gedaan. Het is mij op een bruiloft ook nooit opgevallen dat men sterke drank dronk. Ik vind het absoluut wel kunnen om alleen wijn en bier te hebben.



Wij hadden een bruiloft van zo'n 6000 euro. Is zeker te doen hoor. Ik heb ook geen 1800 euro over voor een jurk. Die van mij kostte 750 euro ofzo.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben enorm bespaard op de fotograaf. Want dat heeft een kennis van ons gedaan die niet betaald wilde worden (uiteraard wel iets gegeven). Ok, het was geen professional en er zijn ook veel mislukte foto's bij (we kregen alle foto's doorgestuurd), maar ook genoeg mooie foto's om een mooi album te maken. Inmiddels ligt het boek al jaren op de zolder en komt het heeeeeel af en toe een keer tevoorschijn. Natuurlijk is het op het moment, of direct na je bruiloft, super leuk om mooie foto's te hebben en je album aan iedereen te laten zien. Maar bedenk ook dat het na een jaar al niet zo bijzonder meer is en ook niemand meer naar je album zal vragen. Dus ik vind dat echt wel de overweging waard om daar iets minder geld aan uit te geven.

Maar ja, dat is maar net hoe belangrijk je het vindt, want lees hier nu ook reacties van mensen die het wel super belangrijk vinden dat de foto's perfect zijn. Ik snap dat je je dan in ons geval zou kunnen irriteren aan de foto's die niet perfect waren. Ikzelf zie dat niet zo snel en vond ze prima.
Alle reacties Link kopieren
tvp. ik lees even mee, ga ook trouwen
Ik had geen trouwjurk. Staat mij gewoon niet. Leuk tuniekje, broek en schoenen.

Man had geen kostuum. Is niet zijn ding. Hij haalde een zwarte broek uit zijn kast, zijn favo blazer en kocht een nieuw hemd en nieuwe schoenen (die hij nu afdraagt).



Fotograaf was een hobby-fotograaf die gratis kwam trekken. Een vriendin van een tante.

Bloemen voor op tafel tijdens 't feest wou die tante persé maken.



Make-up en haar deed mijn moeder. Ook gewoon in de auto van mijn ouders naar 't stadhuis gereden.

Mijn moeder knutselt graag met foto's. Zij heeft dus ook de fotoboek gemaakt.



Geen ceremonie. Gewoon 's ochtends stadhuis, daarna een drankje in ons favo cafeetje voor de aanwezigen daar (300 meter van 't stadhuis) en 's avonds een barbecue.



Op 't stadhuis was 20 à 25 man.

's Avonds hadden we 50 à 55 man.



Barbecue was georganiseerd op een feesthoeve midden in de velden.

Voor 55 man heeft het ons iets van een 3000 euro gekost.

Geen sterke drank, wel à volonté cava, wijn en bier (en fris en water).

Geen dansfeest, wel na 't eten een groot kampvuur buiten



Barbecue: 3000 euro

Drank 's middags: 125 euro

Kleding ik: 300 euro

Kleding man: 100 euro

Bedankje fotografe (bon voor weekend weg): 80 euro

Kleinigheden: 100 à 200 euro

Uitnodigingen en bedankingen: +/- 200 euro

Taxi naar huis 's avonds: 60 euro



Onze trouwringen hebben we wel veel geld aan gegeven omdat die normaal "levenslang" zijn. 1700 euro.

En onze huwelijksreis kostte ook een bom (14 dagen Griekse eilanden), maar we gingen sowieso in die periode op reis gaan. En we hebben een deel betaald met 't geld dat we cadeau kregen.





De hoeve ligt overigens prachtig en heeft diezelfde avond minstens 3 aanvragen voor nieuwe feestjes gekregen van familieleden .

En we doen er sindsdien het jaarlijkse familiefeest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven